Impry | woensdag 24 november 2004 @ 16:21 |
quote:Gaan er nog mensen kijken? ![]() ![]() | |
Maichel | woensdag 24 november 2004 @ 16:29 |
Deze dus:![]() | |
Doopey | woensdag 24 november 2004 @ 16:32 |
Dat ding komt er tegenwoordig maandelijks. Heb 'm nu alweer genoeg gezien. | |
JoeKurr | woensdag 24 november 2004 @ 16:34 |
Ik ga er wel ff naartoe. De verwachte windrichting voor zondag is zuidwest, dus dat wordt een landing op runway 28. Dat levert dit soort plaatjes op: ![]() ![]() ![]() Ofwel, hij komt op een meter of 10 hoog over de openbare weg heen denderen! | |
#ANONIEM | woensdag 24 november 2004 @ 16:39 |
komt die ook niet af en toe op eindhoven aiport?? want daar komen wel eens vaker Antonov's En op Maastricht hebben ze hem de laatste paar weken ook al regelmatig gehad Zie toch liever onderstaande eens landen op een van de nederlandse vliegvelden ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2004 16:53:50 ] | |
existenz | woensdag 24 november 2004 @ 16:42 |
Hij is pas 6x dit jaar op Gilze Rijen geweest hoor..... | |
ivetje | woensdag 24 november 2004 @ 16:44 |
ik woon er vlakbij...hehe, als ik thuis was zou ik em wel horen ja, maar helaas zit ik zondag in utrecht ![]() | |
Petomaan | woensdag 24 november 2004 @ 16:53 |
Ik ben ooit eens op vliegveld Beek geweest, daar heeft heel lang zo'n ding aan de ketting gestaan. Zijn we toen met de tourbus onder z'n vleugels doorgereden ![]() Van welke maatschappij is die Antonov eigenlijk, of is het een militair vliegtuig? Heeft het Russische leger deze dingen in dienst? | |
Foo_niks | woensdag 24 november 2004 @ 16:57 |
quote: ![]() | |
JoeKurr | woensdag 24 november 2004 @ 16:59 |
quote:Herstel: 8x - 2x van OKB Antonov - 3x van Volga-Dnepr - 3x van Polet Flight Verder zijn in dit verband nog twee andere toestellen geweest: - 1x Boeing 757 van Dutchbird - 1x IL-76T uit Oezbekistan Een van de Apaches die terugkomen is trouwens de Q-15. Die is in Kabul gebruikt om de andere Apaches in de lucht te houden, en mist onder andere zijn neus en rotor. | |
JoeKurr | woensdag 24 november 2004 @ 17:00 |
quote:An-225 Mriya, het grootste vliegtuig ter wereld. Spanwijdte: 88,4 meter Lengte : 84 meter Hoogte : 25 meter Max startgewicht : 600 ton Max laadvermogen: 250 ton | |
-_Tommy_- | woensdag 24 november 2004 @ 17:13 |
tja zie hem wel langskomen als ik uit mijn raam kijk | |
The_stranger | woensdag 24 november 2004 @ 18:51 |
quote:Op verschillende velden staat zo'n bakbeest.. Brussel bijvoorbeeld.. quote:Volga-dnepr is een airline die de Antovnov124 gebruikt, maar er zijn meer vrachtairlines die verschillende versies van Antonov gebruiken. ![]() | |
StefanP | woensdag 24 november 2004 @ 22:21 |
Ik werk op een steenworp afstand, heb hem dan ook al 2x gezien. Stelt niet zo bar veel voor vind ik persoonlijk, hoewel die grote staart die boven alle bomen uitkomt wel imposant is als je langs de weg rijdt ![]() | |
JoeKurr | donderdag 25 november 2004 @ 11:37 |
De ETA en ETD zijn bekend: Het toestel maakt eerst een tussenstop op Volkel, om daar wat spullen uit Kirgizië uit te laden. ETA Volkel: zaterdag 12:00LT ETD Volkel: zondag 13:00LT Naar verwachting kom hij dan zondag tussen 14:00 en 16:00 aan op Gilze-Rijen. [ Bericht 23% gewijzigd door JoeKurr op 25-11-2004 12:52:35 ] | |
NoComment | donderdag 25 november 2004 @ 13:06 |
quote:An-225, meesterlijk vliegtuig en typisch russisch... Men neme het ontwerp van de An-124, maken em wat langer (veel rompdelen zijn hetzelfde!) en zitten er wat grotere vleugels aan van over de 88 meter... een landingsgestel met 32 ![]() ![]() Owja, de 124 heeft ook een cargo door aan de achterkant, de An-225 heeft die niet, maar wel een bijzondere staart. | |
The_stranger | donderdag 25 november 2004 @ 13:09 |
quote:en vergeet neit de externe vrachtmodule, voor items die niet in het vrachtruim passen.. ![]() Inderdaad typisch russisch, mooi van de lelijkheid, grof, ruw, maar it gets the job done..!! | |
JoeKurr | donderdag 25 november 2004 @ 13:38 |
De An-225 is, net zoals veel Russische vliegtuigen, puur functioneel. De externe vracht waar het toestel oorspronkelijk voor is ontworpen was de Buran, het Russische ruimteveer. ![]() Wegens geldgebrek is dit project echter nooit echt van de grond gekomen. Leuk detail is trouwens dat de An-225 pas in 2001 het bewijs van luchtwaardigheid heeft gekregen, en ook pas in dat jaar is bijgeschreven in het Russische luchtvaartregister. Alle vluchten die daarvoor werden uitgevoerd, ook voor het vervoeren van de Buran, waren officieel testvluchten. | |
JoeKurr | maandag 29 november 2004 @ 09:50 |
En hij is alweer weg. De tijden bleken achteraf niet erg te kloppen. De An-124 arriveerde om 11:40 op Gilze-Rijen, en vertrok om 15:30 weer richting Kabul. Dinsdag komt hij weer terug, hij wordt dan voor 8 uur 's ochtends al verwacht. Het was trouwens de RA-82079 van Volga-Dnepr. ![]() Achter het follow-me busje onderweg naar Runway 28 ![]() De An-124 heeft toch nog een verrassend kleine draaicirkel ![]() Gas open en hij is vertrokken. | |
blieblie | maandag 29 november 2004 @ 09:56 |
Die 225 zou toch een tijd geleden naar Eindhoven komen??? Maar omdat die vast stond in Roemenie oid. Hebben ze 2 124jes laten komen. Was wel mooi om te zien hoe die dingen aan komen zeilen ![]() | |
JoeKurr | maandag 29 november 2004 @ 10:10 |
quote:Niet helemaal juist. De An-225 zou inderdaad naar Eindhoven komen, maar is uitgeweken naar Keulen omdat hij hier in Nederland aan de ketting zou worden gelegd. Als hij toch naar Eindhoven zou komen, zou het platform daar langere tijd onbruikbaar zijn. Kijk maar naar de An-124 die een paar jaar vast stond op Beek. Met zo'n groot vliegtuig wil je dat niet hebben. | |
Snoop_Dogg | maandag 29 november 2004 @ 10:57 |
zoo vet kijk dan hoe collosaal en vet zo'n plane is ![]() die als je kijkt naar 124 die is al groooot !! hoe zou die 255 dan zijn ![]() | |
DeBastaard | maandag 29 november 2004 @ 11:08 |
heee zo'n ding heb ik ooit al eens gezien op Maastricht-Aachen airport? Dat vliegtuig mocht toen niet vertrekken omdat er verschillende dingen niet zouden kloppen?? Groot ding anyway , machtig om te zien ![]() | |
PNG | maandag 29 november 2004 @ 11:14 |
quote:Niet zo heel veel groter, tis nl in de basis een 124. De 124 is al groter dan een C-5 Galaxy, alleen de An-225 doet er nog een schepje bovenop met 1 extra staartje, 2 extra motoren en een paar metertjes extra aan alle kanten, maar in principe is het gewoon een veranderde 124 (wel nieuw gebouwd) voor dat Buran project, die na de val van de muur nu bij ADB (vroegere Antonov OKB) commercieel vracht mag vliegen. | |
D-Devil | maandag 29 november 2004 @ 11:15 |
Imposant gezicht zeg ![]() | |
JoeKurr | maandag 29 november 2004 @ 11:52 |
quote:Die lag dus aan de ketting. Hij heeft daar drie jaar gestaan, omdat het bedrijf waar hij voor vloog failliet was gegaan, en niemand hem wilde hebben. Uiteindelijk heeft de luchthaven hem geveild, en voor een vriendelijk prijsje (10 miljoen geloof ik) aan een Engels bedrijf verkocht. Die prijs werd nog verhoogd met 1 miljoen voor de parkeer kosten van de drie jaar dat hij daar gestaan had. Omdat hij niet meer vliegwaardig was, is hij eerst voldoende opgeknapt om naar Engeland te kunnen vliegen (zonder registratie / bewijs van luchtwaardigheid). | |
the_sheep | maandag 29 november 2004 @ 16:34 |
Heb er gisteren ook een gezien op vliegbasis volkel toen we naar essen toe reden. Echt een tering groot bakbeest ![]() | |
JoeKurr | maandag 29 november 2004 @ 16:39 |
Dat was dezelfde als op Gilze-Rijen ![]() Die is daar zondag om 11:00 vertrokken |