abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23676981
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:56 schreef Piro het volgende:

[..]

Higgins boats rule okay?
Je avater is stuk
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:51:53 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678241
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:40 schreef Piro het volgende:

[..]

Dus die 5 worden later eventueel uitgebreid?
Waar gaan ze trouwens dat nieuwe systeem op plakken? Ik hoorde dat het op kleinere toestellen als Gulfstreams kan, al ben ik daar skeptisch over. Confirm/Deny?
Het ligt in de lijn der verwachting dat er meer van komen ja. Van de E-8 waren aanvankelijk maar 3 toestellen in aanbouw, in de E-8A configuratie. Deze bewezen hun nut tijdens de Kuweit crisis (als prototype welteverstaan), en toen wilde de Senaat er gelijk een heel grote serie van. Ik denk dat het hiermee ook zo zal gaan.

De kleinere toestellen waar jij het over hebt zijn kisten zoals de Engelse ASTOR (Airborne STand-Off Radar) die alleen de radar mee de lucht in nemen. de consoles blijven op de grond. Voordeel is dat je een veel lichter platform de lucht in kunt brengen (en het is dus in gebruik en aanschaf goedkoper), en dat alleen de radar maar gevaar loopt (minimaal verlies aan getrainde manschappen en geen aan de kostbare data consoles en apparatuur).
Nadeel is dat je minder flexibel bent: het aantal plekken voor de orbit-area van de radar is beperkt door de line-of-sight verbindingsapparatuur. Een E-8 of E-10 kun je tijdens de vlucht een andere taak op een andere lokatie geven, zelfs rerolen naar een ander gebied.

Voorbeeld: Een E-8 kun je laten opstijgen in Oman, met als missie Afghanistan. Als je tijdens het invliegen als commandant besluit dat het in Afghanistan rustig is, terwijl het apparaat beter boven Iraq kan gaanhangen, dan doe je dat. Je kunt zelfs besluiten tijdens de vlucht om de kist naar Kosovo te sturen omdat daar enorm de pleuris is uitgebroken. Binnen 3 uur ben je in de orbit boven de Adriatic, en volledig operationeel.
De radar van ASTOR kan hetzelfde. De data consoles bij ASTOR staan echter op de HMS Invincible voor de kust van Pakistan, buiten het bereik van een orbit boven Iraq. Re-rolen heeft dus geen enkele zin, tenzij je twee sets met data consoles hebt: een op de Invincible, en één set in Kuweit. Voor Kosovo moet je een set consoles naar Italië laten vliegen vanuit de UK.

Snappie?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:00:37 #253
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678455
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef Piro het volgende:

[..]

Cobra, Cobra, Cobra COBRACOBRACOBRACOBRA! COBRA!
Omdat ie niet zo oer en oerlelijk is. En ze sluiten mooi aan op de AH64 vloot.
Mangusta. Omdat de Cobra als airframe al 40 jaar oud is (50 als je de UH-1 als basis aanhoudt), en de Mangusta net de helft. Omdat de Mangusta nog groei-potentieel heeft, en de Cobra nu echt aan de laatste upgrade begint. Omdat de Mangusta gebouwd is met nieuwere technologiën, daardoor lichter is, en vooral wendbaarder. En last but not least: als je wilt gaan sleeën moet je dat op een bobsleebaan doen, en niet op een helidek
De Mangusta (gebouwd volgens NATO specs) sluit even goed aan op de Apache als de AH-1, dus dat is geen argument.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:02:53 #254
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678508
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
find it 3

zoek de verschillen tussen de verschillende wapentypen

zou voor de mangusta gaan is europees
Europees is ook een argument. Misschien niet als keuze voor het beste wapen, maar wel als strategische keuze: Europa moet zelf leren militair zijn boontjes te doppen. Dat doe je alleen door zelf je spullen te ontwerpen, en waar nodig op basis van ervaringen aan te passen.
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:06:14 #255
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678587
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het silhouet van de zijkant niet verkeerd
Het ging lijkt meer op een sportwagen dan de AH-1 en AH-64. En voor snelheid is zeker iets te zeggen op het slagveld. Het ding is ooit kandidaat geweest om de europese gevechtsheli te worden binnen NATO (in de vorm van de TONAL). De Duitsers en de Fransen moesten echter per sé hun Tiger bouwen, en toen verloren de Italianen de deal. Gelukkig kozen wij daarna voor de Apache, en niet voor de Tiger.
quote:
[..]

bestand tegen alles tot en met .50 kaliber vuurwapens en de rotorbladen kunnen 23 mm inslagen verwerken (maar dan moet je wel op huis aan) en er is er nog geen een neergestort in 14 jaar operationele dienst (inclusief Somalie/Mogadishu, Angola en Macedonie) met 45 stuks
Somalië was de ultime vuurproef. Elke gek met een vuurwapen heeft die dingen beschoten, en ze zijn allemaal heel teruggekomen. Ik ken een paar Amerikaanse helicopters die dat niet kunnen herhalen over zichzelf. Italianen zijn een raar volkje, maar vliegtuigen bouwen kunnen ze absoluut!
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:11:12 #256
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678731
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:47 schreef Piro het volgende:
Wees eens niet zo snel gepikeerd.
Uhm, ik geloof dat mijn punt de vorige keer niet helemaal is overgekomen?

Je mag het niet met anderen eens zijn, maar kleineren doe je dus niet.

Ik heb het ook niet over kut-scholieren met hun grote bek, bijvoorbeeld
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:13:36 #257
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678797
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:52 schreef HarigeKerel het volgende:
Het liefste zou ik de Super-Cobra zien, de Ami's zijn erg tevreden over haar prestaties ook in Irak, ze gebruiken ze daar een stuk meer dan Apache's

De Turken hebben een tijdje geleden ook nieuwe besteld, Ja Super Cobra's daar voel ik wel wat voor
Kunnen we dat varende ziekenhuis ( ) van ons aanpassen om een stuk of 10 van die cobra's op te pleuren?
Zou leuk zijn voor onze mariniers, en dan kunnen we de ex-Apache piloten van de Apache's die we weg gaan doen mooi omscholen voor de Cobra

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ami's zijn met alles waar lawaai en kogels uit komt tevreden. Maar doorgaans weten ze pas wat ze niet kunnen als er buitenlander mee gespeeld hebben. Of liever: tegen gespeeld hebben. Cobras zijn niet slecht, maar het blijft sleetje rijden met raketten.
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:16:26 #258
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678883
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:28 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

USMC die hebben tests gedaan met hovercrafts
Of waren het de Britten
De britten hebben met Hoovercrafts gespeeld, of ze ze nog steeds hebben weet ik niet. Alhoewel ze in geval van nood natuurlijk die Kanaal-ferries kunnen vorderen Maar het hoovercraft-kunstje is geperfectioneerd door de Russen en de USN.
- Privacy Matters
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:19:21 #259
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23678985
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:53 schreef Strijder het volgende:

[..]

De Amerikaanse is echt om van de schepen aan land te gaan, de Russische om geen schip te hoeven gebruiken.
Ik weet echter niet of de Russische ook echt zeewaardig zijn. Maar goed, ze hebben wel weer de Ekranoplan

[afbeelding]
[afbeelding]
De Ekranoplan, of WIG is een mooi ding, maar AFAIK niet operationeel bij de Russen (al zouden ze het enorm graag willen). Interessant stukje techniek wel, zouden wij in het westen ook eens mee moeten gaan spelen. Al was het maar commercieel.
- Privacy Matters
pi_23678992
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:53 schreef sp3c het volgende:
je zou toch zo een paar landingsboten aan venezuela schenken als de pzh2000 binnen is ... leuk voor de jongens
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:20:17 #261
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23679015
Zit ik al op het post-tempo van Piro?
- Privacy Matters
pi_23679131
heu en alweer een nieuwe oorlog in afrika

'Rwandese troepen vallen Congo binnen'

het houd ook nooit op ook niet he
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_23679187
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef RonaldV het volgende:
ja viel mij ook op in een paar uur hebben we er 2 pagin`s er bij geproduceert lang gelden dat het zo hard ging
pi_23679307
nog even over die hoovercrafts ik zou niet eens een raket gebruiken voor die dingen schiet gewoon met mijn kanon op zijn rok en wieuw daar gaat ie
pi_23679520
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Europees is ook een argument. Misschien niet als keuze voor het beste wapen, maar wel als strategische keuze: Europa moet zelf leren militair zijn boontjes te doppen. Dat doe je alleen door zelf je spullen te ontwerpen, en waar nodig op basis van ervaringen aan te passen.
dat is ook 1 van mijn punten als er een gelijkwaardig EU systeem is dan koop het EU systeem
pi_23679566
ik heb de op al een update gegeven dus we kunnen zo verder
pi_23679933
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja viel mij ook op in een paar uur hebben we er 2 pagin`s er bij geproduceert lang gelden dat het zo hard ging
Ik houd het niet meer bij allemaal...
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_23679945
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nog even over die hoovercrafts ik zou niet eens een raket gebruiken voor die dingen schiet gewoon met mijn kanon op zijn rok en wieuw daar gaat ie
Daarom zijn die dingen ook gepantserd...
pi_23679964
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:53 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ik houd het niet meer bij allemaal...
Ik doe mijn best, 3 posts eroverheen gegooit
pi_23679977
kan je een stuk "rubber" ( ) bepantseren
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:56:03 #271
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23680017
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23680039
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:53 schreef Strijder het volgende:

[..]

Daarom zijn die dingen ook gepantserd...
ware het niet dat die dingen van zo`n boord kanon door een gemiddelde russische tank heenvliegen dus ook zeker door zo`n rubberen randje
pi_23680096
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:56 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=31360
GEzellig
pi_23680145
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:54 schreef SHERMAN het volgende:
Ja hoor, lijm erop en aandrukken maar

Het kan, laat ik het zo maar zeggen. Je moet die dingen wel goed gebruiken, dus niet in het zicht/schootsveld aankomen zweven. Nadeel is wel dat die hovercrafts niet bij te ruwe zee te gebruiken zijn (en dus mooi in het zicht/schootsveld zweven...).
pi_23680316
pi_23680320
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:58 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

GEzellig
en dat is het probleem van internationale projecten namenlijk verschillende belangen
daarom hoop ik ook dat er een EU defensie komt die 1 soort specs afgeeft in plaats van de 15 dat nu het geval is bij de eurofighter
pi_23680696
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:05 schreef SHERMAN het volgende:
2 filmpjes over de fennek

http://www.rtl.nl/(channe(...)_plain.xml/wm364.wvx
http://www.rtl.nl/(channe(...)_plain.xml/wm364.wvx
leuke filmpjes jammer dat er vandaag niks over wapens op tv is
pi_23681044
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

leuke filmpjes jammer dat er vandaag niks over wapens op tv is
ja...wel jammer ja
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:39:10 #279
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681546
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef RonaldV het volgende:
You wish.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:40:41 #280
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681611
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heu en alweer een nieuwe oorlog in afrika

het houd ook nooit op ook niet he
That came out of nowhere. .
Nog meer hoetsie en toetsie gezeik. . Vraag me af of de UN iets gaat doen op militair gebied.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_23681628
ohoh he's back
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:43:25 #282
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681738
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en dat is het probleem van internationale projecten namenlijk verschillende belangen
daarom hoop ik ook dat er een EU defensie komt die 1 soort specs afgeeft in plaats van de 15 dat nu het geval is bij de eurofighter
Hoe graag je het ook zou willen, dat lukt pas als we een mate van integratie bereiken die gelijk ligt aan de US. Zij hebben een gelijke situatie. Koude sneeuw bovenin en gloeiend hete zandbakken beneden, en moerassen en dit en dat en het moet daar allemaal functioneren. Bovendien spelen we hier allemaal met aparte eisen, doctrines en volumes. En budgetten natuurlijk. Wat voor bijvoorbeeld Turkije een haalbare oplossing is is dat voor Zweden misschien niet. Eer we zoiets voor elkaar hebben zijn we wel wat verder.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:44:04 #283
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681762
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:40 schreef SHERMAN het volgende:
ohoh he's back
Sst. Ik ga weer een rijtje onafgebroken posten. .
pi_23681863
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:44 schreef Piro het volgende:

[..]

Sst. Ik ga weer een rijtje onafgebroken posten. .
moet je vooral gaan zeggen
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:47:40 #285
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681902
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het ligt in de lijn der verwachting dat er meer van komen ja. Van de E-8 waren aanvankelijk maar 3 toestellen in aanbouw, in de E-8A configuratie. Deze bewezen hun nut tijdens de Kuweit crisis (als prototype welteverstaan), en toen wilde de Senaat er gelijk een heel grote serie van. Ik denk dat het hiermee ook zo zal gaan.

De kleinere toestellen waar jij het over hebt zijn kisten zoals de Engelse ASTOR (Airborne STand-Off Radar) die alleen de radar mee de lucht in nemen. de consoles blijven op de grond. Voordeel is dat je een veel lichter platform de lucht in kunt brengen (en het is dus in gebruik en aanschaf goedkoper), en dat alleen de radar maar gevaar loopt (minimaal verlies aan getrainde manschappen en geen aan de kostbare data consoles en apparatuur).
Nadeel is dat je minder flexibel bent: het aantal plekken voor de orbit-area van de radar is beperkt door de line-of-sight verbindingsapparatuur. Een E-8 of E-10 kun je tijdens de vlucht een andere taak op een andere lokatie geven, zelfs rerolen naar een ander gebied.

Voorbeeld: Een E-8 kun je laten opstijgen in Oman, met als missie Afghanistan. Als je tijdens het invliegen als commandant besluit dat het in Afghanistan rustig is, terwijl het apparaat beter boven Iraq kan gaanhangen, dan doe je dat. Je kunt zelfs besluiten tijdens de vlucht om de kist naar Kosovo te sturen omdat daar enorm de pleuris is uitgebroken. Binnen 3 uur ben je in de orbit boven de Adriatic, en volledig operationeel.
De radar van ASTOR kan hetzelfde. De data consoles bij ASTOR staan echter op de HMS Invincible voor de kust van Pakistan, buiten het bereik van een orbit boven Iraq. Re-rolen heeft dus geen enkele zin, tenzij je twee sets met data consoles hebt: een op de Invincible, en één set in Kuweit. Voor Kosovo moet je een set consoles naar Italië laten vliegen vanuit de UK.

Snappie?
Ikkie snappie. Beetje het E2 (was dat hem?) van de Navy principe. Ook zo'n klein rotvliegtuigje met een radome erop geplakt, en de consoles staan waarschijnlijk ergens op het schip zelf.
Voor een onderneming zoals de VS misschien haalbaar, de E2 kisten zijn op dit moment geloof ik com jammers, maar met een beetje klussen kun je er wel e.e.a. aan veranderen. Leuk voor de Navy, hebben ze hun eigen mini-awacs en de luchtmacht kan dan gewoon met conventionele boeings aan de gang.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:48:49 #286
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23681948
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:54 schreef SHERMAN het volgende:
Beperkt wel geloof ik. Je kan bijvoorbeeld kogelvrije banden maken (kleinkaliber natuurlijk).
Of dat met een hovercraft ook zo kan weet ik niet.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:50:26 #287
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682000
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Ekranoplan, of WIG is een mooi ding, maar AFAIK niet operationeel bij de Russen (al zouden ze het enorm graag willen). Interessant stukje techniek wel, zouden wij in het westen ook eens mee moeten gaan spelen. Al was het maar commercieel.
Praktisch nut?
Laatste info die ik erover heb kan ie niet of slechts beperkt airborne. Of zit ik nou aan een ander bizar project te denken?
En als ie wel airborne kan, wat maakt het ding dan zo speciaal ten opzichte van andere watervliegtuigen?

Daarover gesproken, worden die uberhaupt nog gebruikt behalve als bluskisten? Ik hoor er nooit meer wat over.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:52:23 #288
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682067
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ami's zijn met alles waar lawaai en kogels uit komt tevreden. Maar doorgaans weten ze pas wat ze niet kunnen als er buitenlander mee gespeeld hebben. Of liever: tegen gespeeld hebben. Cobras zijn niet slecht, maar het blijft sleetje rijden met raketten.
Niks tegen sleetje rijden. .
Wat zou het eigenlijk uberhaupt boeien of het wieltjes of sleetjes zijn? Alleen de grotere helis gebruiken wieltjes voor de gewichtsverdeling, maar dat hoeft hier niet uit te maken lijkt me?
pi_23682075
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:48 schreef Piro het volgende:

[..]

Beperkt wel geloof ik. Je kan bijvoorbeeld kogelvrije banden maken (kleinkaliber natuurlijk).
Of dat met een hovercraft ook zo kan weet ik niet.
Ja maar een band houd min of meer zijn vorm
Een hovercraft krijgt pas zijn vorm als er lucht in komt, en als je er met een 120mm op knalt is het blub blub
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:55:46 #290
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682212
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:06 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het ging lijkt meer op een sportwagen dan de AH-1 en AH-64. En voor snelheid is zeker iets te zeggen op het slagveld. Het ding is ooit kandidaat geweest om de europese gevechtsheli te worden binnen NATO (in de vorm van de TONAL). De Duitsers en de Fransen moesten echter per sé hun Tiger bouwen, en toen verloren de Italianen de deal. Gelukkig kozen wij daarna voor de Apache, en niet voor de Tiger.
Dude. Het zijn de Fransen, denk je dat die lui meewerken? .
En was het idee 'speed is life' niet al naar de recycle bin verwezen? Of mis ik hier iets?
quote:
[..]

Somalië was de ultime vuurproef. Elke gek met een vuurwapen heeft die dingen beschoten, en ze zijn allemaal heel teruggekomen. Ik ken een paar Amerikaanse helicopters die dat niet kunnen herhalen over zichzelf. Italianen zijn een raar volkje, maar vliegtuigen bouwen kunnen ze absoluut!
Ook met RPG's? .
Italianen kunnen twee dingen erg goed, zware machinerie en hele fijne machinerie. Alles ertussen in is meestal waardeloze rommel. *kuchfiatkuch*. . Je mag zelf kiezen waar je vliegtuigen toe rekent. .

[ Bericht 2% gewijzigd door Piro op 30-11-2004 23:04:52 ]
pi_23682267
Fiasco In Auto Techniek
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:02:16 #292
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682444
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:00 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mangusta. Omdat de Cobra als airframe al 40 jaar oud is (50 als je de UH-1 als basis aanhoudt), en de Mangusta net de helft. Omdat de Mangusta nog groei-potentieel heeft, en de Cobra nu echt aan de laatste upgrade begint. Omdat de Mangusta gebouwd is met nieuwere technologiën, daardoor lichter is, en vooral wendbaarder. En last but not least: als je wilt gaan sleeën moet je dat op een bobsleebaan doen, en niet op een helidek
De Mangusta (gebouwd volgens NATO specs) sluit even goed aan op de Apache als de AH-1, dus dat is geen argument.
De 1W's zijn volgens mij niet meer dezelfde frames als Nam. Die zijn al geschrapt geloof ik.
Als ik AF-tech aanhou als bron komen de 1W's uit 1985. Da's net 20 jaar dienst. Het concept is ouder, maar de airframes zelf zijn nog geen 50. (of bedoelde je dat ook? )

Waarom zou de 1Z trouwens geen groeipotentieel meer hebben? Voor zover ik weet kijken ze nog niet naar een vervanger en willen ze voorlopig nog even verder met die dingen. Lijkt me een indicator dat er nog een stukkie rek in zit, of zie ik iets over het hoofd?

Als we trouwens toch gaan kijken, wat is er bvb mis met de Rooivalk of Tiger? Ook helicopters van niveau, en daar beneden kunnen die Afrikaners goeie stuff bouwen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:03:01 #293
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682468
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:52 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ja maar een band houd min of meer zijn vorm
Een hovercraft krijgt pas zijn vorm als er lucht in komt, en als je er met een 120mm op knalt is het blub blub
Als je met 120mm op een hoop knalt gaat het wel kapot, dat is dus een prut argument. .
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:04:16 #294
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682520
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Uhm, ik geloof dat mijn punt de vorige keer niet helemaal is overgekomen?

Je mag het niet met anderen eens zijn, maar kleineren doe je dus niet.

Ik heb het ook niet over kut-scholieren met hun grote bek, bijvoorbeeld
Waar kleineer ik hier? .

Echt wel.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:06:02 #295
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23682568
Rooivalk
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:06:17 #296
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682574
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:57 schreef SHERMAN het volgende:
Fiasco In Auto Techniek
En luchtvaarttechniek. .
Ik hoop niet dat zij de motoren verzorgen of ik zie Italiaanse piloten de wrenchmonkeys wel weer bellen 'Die verdomde elicoptre starte niet, kom hem fixen, per bacco!'.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:08:04 #297
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23682651
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef HarigeKerel het volgende:
Rooivalk
Lijkt me toch een serieuze kandidaat. Geen NATO land misschien, maar de defensie industrie van de Afrikanen is erg goed ontwikkeld, mede dankzij de jarenlange boycots vanwege het apartheidsregime en het feit dat ze in een erg instabiele regio zitten. Qua formaat komt ie overeen met de Tiger, Mangusta en King Cobra, en qua capaciteiten heb ik weinig negatiefs gehoord.
pi_23682658
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Als je met 120mm op een hoop knalt gaat het wel kapot, dat is dus een prut argument. .
Laat mij nou ook een keer intressant doen
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:08:50 #299
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23682677
We zouden natuurlijk ook kunnen kijken naar de Hind of de Ka-50

http://www.geocities.com/Hollywood/2307/russian.html
pi_23682715