Je avater is stukquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:56 schreef Piro het volgende:
[..]
Higgins boats rule okay?
Het ligt in de lijn der verwachting dat er meer van komen ja. Van de E-8 waren aanvankelijk maar 3 toestellen in aanbouw, in de E-8A configuratie. Deze bewezen hun nut tijdens de Kuweit crisis (als prototype welteverstaan), en toen wilde de Senaat er gelijk een heel grote serie van. Ik denk dat het hiermee ook zo zal gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Dus die 5 worden later eventueel uitgebreid?
Waar gaan ze trouwens dat nieuwe systeem op plakken? Ik hoorde dat het op kleinere toestellen als Gulfstreams kan, al ben ik daar skeptisch over. Confirm/Deny?
Mangusta. Omdat de Cobra als airframe al 40 jaar oud is (50 als je de UH-1 als basis aanhoudt), en de Mangusta net de helft. Omdat de Mangusta nog groei-potentieel heeft, en de Cobra nu echt aan de laatste upgrade begint. Omdat de Mangusta gebouwd is met nieuwere technologiën, daardoor lichter is, en vooral wendbaarder. En last but not least: als je wilt gaan sleeën moet je dat op een bobsleebaan doen, en niet op een helidekquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef Piro het volgende:
[..]
Cobra, Cobra, Cobra COBRACOBRACOBRACOBRA! COBRA!
Omdat ie niet zo oer en oerlelijk is. En ze sluiten mooi aan op de AH64 vloot.
Europees is ook een argument. Misschien niet als keuze voor het beste wapen, maar wel als strategische keuze: Europa moet zelf leren militair zijn boontjes te doppen. Dat doe je alleen door zelf je spullen te ontwerpen, en waar nodig op basis van ervaringen aan te passen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
find it 3
zoek de verschillen tussen de verschillende wapentypen
zou voor de mangusta gaan is europees
Het ging lijkt meer op een sportwagen dan de AH-1 en AH-64. En voor snelheid is zeker iets te zeggen op het slagveld. Het ding is ooit kandidaat geweest om de europese gevechtsheli te worden binnen NATO (in de vorm van de TONAL). De Duitsers en de Fransen moesten echter per sé hun Tiger bouwen, en toen verloren de Italianen de deal. Gelukkig kozen wij daarna voor de Apache, en niet voor de Tiger.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het silhouet van de zijkant niet verkeerd![]()
Somalië was de ultime vuurproef. Elke gek met een vuurwapen heeft die dingen beschoten, en ze zijn allemaal heel teruggekomen. Ik ken een paar Amerikaanse helicopters die dat niet kunnen herhalen over zichzelf. Italianen zijn een raar volkje, maar vliegtuigen bouwen kunnen ze absoluut!quote:[..]
bestand tegen alles tot en met .50 kaliber vuurwapens en de rotorbladen kunnen 23 mm inslagen verwerken (maar dan moet je wel op huis aan) en er is er nog geen een neergestort in 14 jaar operationele dienst (inclusief Somalie/Mogadishu, Angola en Macedonie) met 45 stuks
Uhm, ik geloof dat mijn punt de vorige keer niet helemaal is overgekomen?quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:47 schreef Piro het volgende:
Wees eens niet zo snel gepikeerd.
Ami's zijn met alles waar lawaai en kogels uit komt tevreden. Maar doorgaans weten ze pas wat ze niet kunnen als er buitenlander mee gespeeld hebben. Of liever: tegen gespeeld hebben. Cobras zijn niet slecht, maar het blijft sleetje rijden met raketten.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:52 schreef HarigeKerel het volgende:
Het liefste zou ik de Super-Cobra zien, de Ami's zijn erg tevreden over haar prestaties ook in Irak, ze gebruiken ze daar een stuk meer dan Apache's
De Turken hebben een tijdje geleden ook nieuwe besteld, Ja Super Cobra's daar voel ik wel wat voor![]()
Kunnen we dat varende ziekenhuis () van ons aanpassen om een stuk of 10 van die cobra's op te pleuren?
Zou leuk zijn voor onze mariniers, en dan kunnen we de ex-Apache piloten van de Apache's die we weg gaan doen mooi omscholen voor de Cobra
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De britten hebben met Hoovercrafts gespeeld, of ze ze nog steeds hebben weet ik niet. Alhoewel ze in geval van nood natuurlijk die Kanaal-ferries kunnen vorderenquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:28 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
USMC die hebben tests gedaan met hovercrafts
Of waren het de Britten![]()
De Ekranoplan, of WIG is een mooi ding, maar AFAIK niet operationeel bij de Russen (al zouden ze het enorm graag willen). Interessant stukje techniek wel, zouden wij in het westen ook eens mee moeten gaan spelen. Al was het maar commercieel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:53 schreef Strijder het volgende:
[..]
De Amerikaanse is echt om van de schepen aan land te gaan, de Russische om geen schip te hoeven gebruiken.
Ik weet echter niet of de Russische ook echt zeewaardig zijn. Maar goed, ze hebben wel weer de Ekranoplan![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:53 schreef sp3c het volgende:
je zou toch zo een paar landingsboten aan venezuela schenken als de pzh2000 binnen is ... leuk voor de jongens
ja viel mij ook op in een paar uur hebben we er 2 pagin`s er bij geproduceert lang gelden dat het zo hard gingquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Zit ik al op het post-tempo van Piro?
dat is ook 1 van mijn punten als er een gelijkwaardig EU systeem is dan koop het EU systeemquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Europees is ook een argument. Misschien niet als keuze voor het beste wapen, maar wel als strategische keuze: Europa moet zelf leren militair zijn boontjes te doppen. Dat doe je alleen door zelf je spullen te ontwerpen, en waar nodig op basis van ervaringen aan te passen.
Ik houd het niet meer bij allemaal...quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja viel mij ook op in een paar uur hebben we er 2 pagin`s er bij geproduceert lang gelden dat het zo hard ging
Daarom zijn die dingen ook gepantserd...quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nog even over die hoovercrafts ik zou niet eens een raket gebruiken voor die dingen schiet gewoon met mijn kanon op zijn rok en wieuw daar gaat ie
Ik doe mijn best, 3 posts eroverheen gegooitquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:53 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ik houd het niet meer bij allemaal...
ware het niet dat die dingen van zo`n boord kanon door een gemiddelde russische tank heenvliegen dus ook zeker door zo`n rubberen randjequote:Op dinsdag 30 november 2004 21:53 schreef Strijder het volgende:
[..]
Daarom zijn die dingen ook gepantserd...![]()
GEzelligquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:56 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=31360![]()
Ja hoor, lijm erop en aandrukken maarquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:54 schreef SHERMAN het volgende:
kan je een stuk "rubber" () bepantseren
en dat is het probleem van internationale projecten namenlijk verschillende belangenquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:58 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
GEzellig
leuke filmpjes jammer dat er vandaag niks over wapens op tv isquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:05 schreef SHERMAN het volgende:
2 filmpjes over de fennek
http://www.rtl.nl/(channe(...)_plain.xml/wm364.wvx
http://www.rtl.nl/(channe(...)_plain.xml/wm364.wvx
ja...wel jammer jaquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
leuke filmpjes jammer dat er vandaag niks over wapens op tv is
You wish.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Zit ik al op het post-tempo van Piro?
That came out of nowhere.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heu en alweer een nieuwe oorlog in afrika
'Rwandese troepen vallen Congo binnen'
'Rwandese troepen vallen Congo binnen'
het houd ook nooit op ook niet he
Hoe graag je het ook zou willen, dat lukt pas als we een mate van integratie bereiken die gelijk ligt aan de US. Zij hebben een gelijke situatie. Koude sneeuw bovenin en gloeiend hete zandbakken beneden, en moerassen en dit en dat en het moet daar allemaal functioneren. Bovendien spelen we hier allemaal met aparte eisen, doctrines en volumes. En budgetten natuurlijk. Wat voor bijvoorbeeld Turkije een haalbare oplossing is is dat voor Zweden misschien niet. Eer we zoiets voor elkaar hebben zijn we wel wat verder.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat is het probleem van internationale projecten namenlijk verschillende belangen
daarom hoop ik ook dat er een EU defensie komt die 1 soort specs afgeeft in plaats van de 15 dat nu het geval is bij de eurofighter
Sst. Ik ga weer een rijtje onafgebroken posten.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:40 schreef SHERMAN het volgende:
ohoh he's back
moet je vooral gaan zeggenquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Sst. Ik ga weer een rijtje onafgebroken posten..
Ikkie snappie. Beetje het E2 (was dat hem?) van de Navy principe. Ook zo'n klein rotvliegtuigje met een radome erop geplakt, en de consoles staan waarschijnlijk ergens op het schip zelf.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het ligt in de lijn der verwachting dat er meer van komen ja. Van de E-8 waren aanvankelijk maar 3 toestellen in aanbouw, in de E-8A configuratie. Deze bewezen hun nut tijdens de Kuweit crisis (als prototype welteverstaan), en toen wilde de Senaat er gelijk een heel grote serie van. Ik denk dat het hiermee ook zo zal gaan.
De kleinere toestellen waar jij het over hebt zijn kisten zoals de Engelse ASTOR (Airborne STand-Off Radar) die alleen de radar mee de lucht in nemen. de consoles blijven op de grond. Voordeel is dat je een veel lichter platform de lucht in kunt brengen (en het is dus in gebruik en aanschaf goedkoper), en dat alleen de radar maar gevaar loopt (minimaal verlies aan getrainde manschappen en geen aan de kostbare data consoles en apparatuur).
Nadeel is dat je minder flexibel bent: het aantal plekken voor de orbit-area van de radar is beperkt door de line-of-sight verbindingsapparatuur. Een E-8 of E-10 kun je tijdens de vlucht een andere taak op een andere lokatie geven, zelfs rerolen naar een ander gebied.
Voorbeeld: Een E-8 kun je laten opstijgen in Oman, met als missie Afghanistan. Als je tijdens het invliegen als commandant besluit dat het in Afghanistan rustig is, terwijl het apparaat beter boven Iraq kan gaanhangen, dan doe je dat. Je kunt zelfs besluiten tijdens de vlucht om de kist naar Kosovo te sturen omdat daar enorm de pleuris is uitgebroken. Binnen 3 uur ben je in de orbit boven de Adriatic, en volledig operationeel.
De radar van ASTOR kan hetzelfde. De data consoles bij ASTOR staan echter op de HMS Invincible voor de kust van Pakistan, buiten het bereik van een orbit boven Iraq. Re-rolen heeft dus geen enkele zin, tenzij je twee sets met data consoles hebt: een op de Invincible, en één set in Kuweit. Voor Kosovo moet je een set consoles naar Italië laten vliegen vanuit de UK.
Snappie?
Beperkt wel geloof ik. Je kan bijvoorbeeld kogelvrije banden maken (kleinkaliber natuurlijk).quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:54 schreef SHERMAN het volgende:
kan je een stuk "rubber" () bepantseren
Praktisch nut?quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Ekranoplan, of WIG is een mooi ding, maar AFAIK niet operationeel bij de Russen (al zouden ze het enorm graag willen). Interessant stukje techniek wel, zouden wij in het westen ook eens mee moeten gaan spelen. Al was het maar commercieel.
Niks tegen sleetje rijden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ami's zijn met alles waar lawaai en kogels uit komt tevreden. Maar doorgaans weten ze pas wat ze niet kunnen als er buitenlander mee gespeeld hebben. Of liever: tegen gespeeld hebben. Cobras zijn niet slecht, maar het blijft sleetje rijden met raketten.
Ja maar een band houd min of meer zijn vormquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:48 schreef Piro het volgende:
[..]
Beperkt wel geloof ik. Je kan bijvoorbeeld kogelvrije banden maken (kleinkaliber natuurlijk).
Of dat met een hovercraft ook zo kan weet ik niet.
Dude. Het zijn de Fransen, denk je dat die lui meewerken?quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:06 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het ging lijkt meer op een sportwagen dan de AH-1 en AH-64. En voor snelheid is zeker iets te zeggen op het slagveld. Het ding is ooit kandidaat geweest om de europese gevechtsheli te worden binnen NATO (in de vorm van de TONAL). De Duitsers en de Fransen moesten echter per sé hun Tiger bouwen, en toen verloren de Italianen de deal. Gelukkig kozen wij daarna voor de Apache, en niet voor de Tiger.
Ook met RPG's?quote:[..]
Somalië was de ultime vuurproef. Elke gek met een vuurwapen heeft die dingen beschoten, en ze zijn allemaal heel teruggekomen. Ik ken een paar Amerikaanse helicopters die dat niet kunnen herhalen over zichzelf. Italianen zijn een raar volkje, maar vliegtuigen bouwen kunnen ze absoluut!
De 1W's zijn volgens mij niet meer dezelfde frames als Nam. Die zijn al geschrapt geloof ik.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mangusta. Omdat de Cobra als airframe al 40 jaar oud is (50 als je de UH-1 als basis aanhoudt), en de Mangusta net de helft. Omdat de Mangusta nog groei-potentieel heeft, en de Cobra nu echt aan de laatste upgrade begint. Omdat de Mangusta gebouwd is met nieuwere technologiën, daardoor lichter is, en vooral wendbaarder. En last but not least: als je wilt gaan sleeën moet je dat op een bobsleebaan doen, en niet op een helidek
De Mangusta (gebouwd volgens NATO specs) sluit even goed aan op de Apache als de AH-1, dus dat is geen argument.
Als je met 120mm op een hoop knalt gaat het wel kapot, dat is dus een prut argument.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ja maar een band houd min of meer zijn vorm
Een hovercraft krijgt pas zijn vorm als er lucht in komt, en als je er met een 120mm op knalt is het blub blub
Waar kleineer ik hier?quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Uhm, ik geloof dat mijn punt de vorige keer niet helemaal is overgekomen?
Je mag het niet met anderen eens zijn, maar kleineren doe je dus niet.
Ik heb het ook niet over kut-scholieren met hun grote bek, bijvoorbeeld
En luchtvaarttechniek.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:57 schreef SHERMAN het volgende:
Fiasco In Auto Techniek
Lijkt me toch een serieuze kandidaat. Geen NATO land misschien, maar de defensie industrie van de Afrikanen is erg goed ontwikkeld, mede dankzij de jarenlange boycots vanwege het apartheidsregime en het feit dat ze in een erg instabiele regio zitten. Qua formaat komt ie overeen met de Tiger, Mangusta en King Cobra, en qua capaciteiten heb ik weinig negatiefs gehoord.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef HarigeKerel het volgende:
Rooivalk![]()
Laat mij nou ook een keer intressant doenquote:Op dinsdag 30 november 2004 23:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Als je met 120mm op een hoop knalt gaat het wel kapot, dat is dus een prut argument..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |