abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1636790
Afghaanse minister: We zijn geïnfiltreerd in Europese douane

De Afghaanse minister van volksgezondheid, de schriftgeleerde Mohammad Abbas Akhond, blijkt op 2 februari tijdens een geheim bezoek aan ons land, in een zalencentrum in Almere, een honderdtal hier wonende Afghanen te hebben voorgehouden dat " de heilige oorlog rond Afghanistan wordt uitgebreid".

De minister, die één van de oprichters is van de Afgaanse religieuze regeringspartij Taliban, maakte meteen van de gelegenheid gebruik om in zijn toespraak in Almere en later tijdens bijeenkomsten in Amsterdam en Harderwijk duidelijk te maken dat de terrorist "Osama Bin Laden niet door de regering in Kaboel zal worden uitgeleverd".

Tot verrassing van de aanwezigen onthulde de Afghaanse minister bovendien dat "vertegenwoordigers van zijn regime in Duitsland sleutelposten bij de vreemdelingendienst en douane hebben weten te verkrijgen, waardoor het voor de aanhangers van het Afghaanse regime makkelijker is om Europa binnen te komen".

Uit een antwoord van minister de Vries (Binnenlandse Zaken) op vragen van de VVD Tweede-Kamerleden Rijpstra en Wilders blijkt dat de Afghaanse bewindsman binnenkwam door een in een ander Europees land afgegeven Schengenvisum, net voor het van kracht worden van resolutie 1333 op basis waarvan de verstrekking van visa aan Talibanleiders wordt geweigerd.

Het VVD-Kamerlid Terpstra vindt dat Nederland na de terroristische bomaanslag in New York in Europees verband moet aansturen op meer strikte afspraken om dit soort propaganda bezoeken te voorkomen.

In Nederland wonen inmiddels ruim 50.000 Afghaanse vluchtelingen. Volgens cijfers van de vluchtelingenorganisatie Unhcr herbergt Nederland percentage-gewijs een van de grootste aantallen Afghaanse vluchtelingen in Europa.

De Afghaanse organisaties in ons land maken zich ongerust over mogelijke Amerikaanse akties. De directeur van het Insituut voor Afghanistan dr. M.H. Tanwir heeft de tereuraanslag in New York veroordeeld en zijn medeleven uitgesproken.

© Telegraaf.nl
=================================================================

De BVD in Nederland loopt zeker ook te pitten. Vraag me sowieso af wat een Taliban minister hier te zoeken heeft, en landgenoten (ex? asielzoekers) die daarbij aanwezig kunnen zijn kunnen natuurlijk ook gewoon terug naar Afghanistan. Ze zijn geen aanwinst voor Nederland in ieder geval.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:15:11 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_1636821
quote:
..." de heilige oorlog rond Afghanistan wordt uitgebreid".
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:22:37 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1636881
Je zou toch denken dat de Afgaanse vluchtelingen hier weg zijn gevlucht voor de taliban ... beetje een broodje aap verhaal weer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:27:25 #4
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1636919
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:22 schreef Re het volgende:
Je zou toch denken dat de Afgaanse vluchtelingen hier weg zijn gevlucht voor de taliban ... beetje een broodje aap verhaal weer
Toch is het waar.

Ze zijn gewoon gevlucht voor de poen hierzo

Anders gaan ze niet naar een bijeenkomst

Osama Bin Laden is een varken
pi_1636925
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:22 schreef Re het volgende:
Ja ja.................. Als het niet in je straatje past is het een broodje aap verhaal zeker?
pi_1636953
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:27 schreef HeindeKort het volgende:

Kan ook zijn dat die bijeenkomst een samenscholing van moslim fundamentalisten was om de het verderfelijke westen te gaan bestrijden. Onder die asielzoekers uit Afghanistan zitten natuurlijk talrijke fundamentalisten maar dat wordt door de immigratiedienst weer waardeloos onderzocht. Kijk maar naar die dwaas uit Afghanistan die onlangs zijn dochter vermoordde omdat ze geen maagd meer was.
pi_1636962
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:27 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Toch is het waar.

Ze zijn gewoon gevlucht voor de poen hierzo

Afganistan is niet helemaal in handen van de taliban en de concurrerende groepen zijn GEEN vrienden van de taliban.
Overigens meestal wel net zo erg.
pi_1637089
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:32 schreef Topic het volgende:

[..]

Afganistan is niet helemaal in handen van de taliban en de concurrerende groepen zijn GEEN vrienden van de taliban.
Overigens meestal wel net zo erg.

De Afghaanse minister van volksgezondheid

De minister, die één van de oprichters is van de Afgaanse religieuze regeringspartij Taliban.

LEZEN

pi_1637121
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:44 schreef R@b het volgende:

[..]

LEZEN

Ik reageerde op heindekort die opmerkte dat afgaanse vluchtelingen hier zijn voor de poen.
Ik zeg: ook taliban aanhangers kunnen vluchteling zijn omdat niet heel afghanistan in handen is van de taliban en de concureerende groepen GEEN vrienden van de Taliban zijn.

Derhalve is het niet geheel onlogisch dat afgaanse vluchtelingen de toespraak van een afgaanse minister gaan beluisteren.

pi_1639057
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:11 schreef R@b het volgende:
Afghaanse minister: We zijn geïnfiltreerd in Europese douane

De Afghaanse minister van volksgezondheid, de schriftgeleerde Mohammad Abbas Akhond, blijkt op 2 februari tijdens een geheim bezoek aan ons land, in een zalencentrum in Almere, een honderdtal hier wonende Afghanen te hebben voorgehouden dat " de heilige oorlog rond Afghanistan wordt uitgebreid".

De minister, die één van de oprichters is van de Afgaanse religieuze regeringspartij Taliban, maakte meteen van de gelegenheid gebruik om in zijn toespraak in Almere en later tijdens bijeenkomsten in Amsterdam en Harderwijk duidelijk te maken dat de terrorist "Osama Bin Laden niet door de regering in Kaboel zal worden uitgeleverd".

Tot verrassing van de aanwezigen onthulde de Afghaanse minister bovendien dat "vertegenwoordigers van zijn regime in Duitsland sleutelposten bij de vreemdelingendienst en douane hebben weten te verkrijgen, waardoor het voor de aanhangers van het Afghaanse regime makkelijker is om Europa binnen te komen".

Uit een antwoord van minister de Vries (Binnenlandse Zaken) op vragen van de VVD Tweede-Kamerleden Rijpstra en Wilders blijkt dat de Afghaanse bewindsman binnenkwam door een in een ander Europees land afgegeven Schengenvisum, net voor het van kracht worden van resolutie 1333 op basis waarvan de verstrekking van visa aan Talibanleiders wordt geweigerd.

Het VVD-Kamerlid Terpstra vindt dat Nederland na de terroristische bomaanslag in New York in Europees verband moet aansturen op meer strikte afspraken om dit soort propaganda bezoeken te voorkomen.

In Nederland wonen inmiddels ruim 50.000 Afghaanse vluchtelingen. Volgens cijfers van de vluchtelingenorganisatie Unhcr herbergt Nederland percentage-gewijs een van de grootste aantallen Afghaanse vluchtelingen in Europa.

De Afghaanse organisaties in ons land maken zich ongerust over mogelijke Amerikaanse akties. De directeur van het Insituut voor Afghanistan dr. M.H. Tanwir heeft de tereuraanslag in New York veroordeeld en zijn medeleven uitgesproken.

© Telegraaf.nl
=================================================================

De BVD in Nederland loopt zeker ook te pitten. Vraag me sowieso af wat een Taliban minister hier te zoeken heeft, en landgenoten (ex? asielzoekers) die daarbij aanwezig kunnen zijn kunnen natuurlijk ook gewoon terug naar Afghanistan. Ze zijn geen aanwinst voor Nederland in ieder geval.

Dit is dus letterlijk overgenomen uit Nieuwe Revu, wij hadden dit artikel geplaast in nummer 16, is ergens in april van dit jaar, de Telegraaf is "per ongeluk" vergeten om de bron te vermelden. Ze gaan het als het goed is rectificeren. Diegene die interesse heeft in het hele artikel, omdat dit maar een stukje is, kunnen het van mij krijgen.
Ach zolang ik nog niet krols ben, gaat het wel............
pi_1639095
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 22:12 schreef Catwoman1967 het volgende:

[..]

Dit is dus letterlijk overgenomen uit Nieuwe Revu, wij hadden dit artikel geplaast in nummer 16, is ergens in april van dit jaar, de Telegraaf is "per ongeluk" vergeten om de bron te vermelden. Ze gaan het als het goed is rectificeren. Diegene die interesse heeft in het hele artikel, omdat dit maar een stukje is, kunnen het van mij krijgen.

Heeft de telegraaf het nog een beetje fatsoenlijk overgenomen of hebben ze het hier en daar "aangepast" ?
pi_1639522
ik heb het ook in de Nieuwe Revu gelezen...
en wat kun je er verder van zeggen?
Het zijn mensen die parasiteren op onze verworven vrijheden.
  vrijdag 14 september 2001 @ 23:16:59 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1639604
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:27 schreef R@b het volgende:

[..]

Ja ja.................. Als het niet in je straatje past is het een broodje aap verhaal zeker?

welk straatje? Ik twijfelde alleen aan het bericht, dat gejat is van de Nieuwe Revu spreekt nou niet echt van "betrouwbaar"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1639639
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 23:07 schreef Lynch het volgende:
Een paar van onze verworven vrijheden zijn vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging.
Daaraan heb jij te danken dat jij dat hier kunt zeggen.
En die rechten gelden voor iedereen zelfs voor tegenstanders van democratie.

Die rechten zijn de zijn de hoekstenen van de democratie.
Die rechten geven jou toegang tot kranten, tv, internet enz.
Ze geven je recht op een eigen mening hoe onwelgevallig voor een ander ook.
Schaf ze af voor een enkele bevolkingsgroep en ze zijn ook voor jou afgeschaft.

vrijdag 14 september 2001 @ 23:22:47 #15
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1639646
Als het waar is dan zijn ze in Afghanistan ook niet goed bezig. Maar toch blijf ik het verhaal wat vreemd vinden. Zo'n minister zou toch niet het risico nemen zo'n bijeenkomst uitspraken te doen die ten eerste kunnen uitlekken en ten tweede zulke drastiche gevolgen kan hebben!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 14 september 2001 @ 23:24:45 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_1639660
Je zou als moslim maar akhond van je achternaam heten
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1639710
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 23:24 schreef speknek het volgende:
Je zou als moslim maar akhond van je achternaam heten
1 Wie zegt dat dat in zijn taal ook een beledigende naam is ?
2 Je kunt hier in nederland wel Jansens heten maar dat kan in een andere taal ook wel "loopse teef" betekenen.

Kortom : zwaar onder de gordel, Speknek.

pi_1639820
quote:
Maar natuurlijk. Tenzij diezelfde mensen hier komen om de democratie de das om te doen. Dan wordt het een ander verhaal. Of wil je beweren dat de democratie uit is op zelfmoord en dat het helemaal niet de schuld is van die mensen?
pi_1639868
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 23:46 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Tenzij diezelfde mensen hier komen om de democratie de das om te doen. Dan wordt het een ander verhaal. Of wil je beweren dat de democratie uit is op zelfmoord en dat het helemaal niet de schuld is van die mensen?

Wat is de schuld van welke mensen ?? Ik snap het even niet ??
pi_1639970
quote:

[..]

Jij zegt:
---------------------------------------------------------
Een paar van onze verworven vrijheden zijn vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging.
Daaraan heb jij te danken dat jij dat hier kunt zeggen.
---------------------------------------------------------
Wat mijn vraag is: Dat figuur dat "de oorlog rond afghanistan" wilt uitbreiden is tegen democratie en tegen ons, en daarvoor komt hij zelfs hiernaartoe om zijn schaapjes toe te spreken, als er nou eens daadwerkelijk actie tegen de democratie wordt ondernomen zoals wij die kennen door deze figuren (zoals in amerika al gedaan is)... Vind jij het normaal om dan diezelfde personen nog het recht te schenken om hun mening te uiten of deel te laten nemen aan de democratie? Ik mag hopen van niet. Deze mensen zijn misdadigers.... niet alleen misdadigers tegen de democratie maar misdadigers tegen de mensheid...

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 15-09-2001 00:03]

zaterdag 15 september 2001 @ 00:04:44 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1640018
quote:
Zijn dit vluchtelingen voor de taliban of zijn deze nog uit de tijd van hun oorlog met Rusland?
  zaterdag 15 september 2001 @ 00:10:14 #22
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1640062
Zaken zoals in dat artikel geschetst zijn de zwakke punten van een democratie als de onze.

Wat kan je daar tegen doen?
Niet veel denk ik behalve dan onze democratie inperken (en ik weet niet of ik dat wel wil).

pi_1640103
quote:

Wat mijn vraag is: Dat figuur dat "de oorlog rond afghanistan" wilt uitbreiden is tegen democratie en tegen ons, en daarvoor komt hij zelfs hiernaartoe om zijn schaapjes toe te spreken, als er nou eens daadwerkelijk actie tegen de democratie wordt ondernomen zoals wij die kennen door deze figuren (zoals in amerika al gedaan is)... Vind jij het normaal om dan diezelfde personen nog het recht te schenken om hun mening te uiten of deel te laten nemen aan de democratie? Ik mag hopen van niet. Deze mensen zijn misdadigers....

Nee natuurlijk niet.(tenzij hij/zij/het mijn politieke denkbeelden toegedaan is natuurlijk )

Ik doelde op

quote:
Op vrijdag 14 september 2001 23:07 schreef Lynch het volgende:
Ik begrijp hieruit dat hij de bezoekers (afghaanse asielzoekers) van de vergadering bedoeldt.
En ik zie asielzoekers als bewoners van ons land die dezelfde grondwettelijk vrijheden en plichten moeten hebben als ons.
Ik ben er natuurlijk niet voor dat er hier mensen als gast komen om bevolkingsgroepen tegen onze vrijheden op te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Topic op 15-09-2001 00:20]

pi_1640383
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 00:04 schreef nipeng het volgende:

[..]

Zijn dit vluchtelingen voor de taliban of zijn deze nog uit de tijd van hun oorlog met Rusland?

Helemaal correct!
De vluchtelingen die op dit moment in ons land zitten zijn voor een deel van tijdens de oorlog met rusland en het andere deel is van de "oorlog" tegen de taliban. Dat is o.a. ook de reden dat die mensen hier ook lang niet altijd met elkaar kunnen omgaan.......

Snap en of onderzoek een andere cultuur nou eens voor je er over oordeelt!!!

pi_1641017
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 22:12 schreef Catwoman1967 het volgende:

[..]

Ja mail maar naar rob@fokzine.net

Een godgeklaagde situate dat de Nederlandse staat dit soort situaties allemaal maar laat begaan. Jammer dat er zelfs n.a.v dit veelzeggende artikel in de Nieuwe Revu geen maatregelen zijn getroffen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')