abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1636645
Ik lees net een stuk op de fok voorpagina dat een minister van Afghanistan hier is geweest en bijeenkomsten heeft gehouden met Afghanen uit Nederland. Deze mensen voelen zich blijkbaar nog verbonden met hun land want anders zouden ze niet naar dit soort bijeenkomsten gaan.

Mocht het op een wraakactie uitkomen (CNN verandert de titel nu naar America's New War i.p.v. America Under Attack), zouden de in Nederland wonenende afghanen dan gaan demonstreren of aggressief worden? Zouden er rellen komen? Dit gebeurt wel vaker bij islamieten die gaan demonstreren.

(p.s. serieuze reacties? tnx )

pi_1636659
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:57 schreef cyberjoy het volgende:
Ik lees net een stuk op de fok voorpagina dat een minister van Afghanistan hier is geweest en bijeenkomsten heeft gehouden met Afghanen uit Nederland. Deze mensen voelen zich blijkbaar nog verbonden met hun land want anders zouden ze niet naar dit soort bijeenkomsten gaan.

Mocht het op een wraakactie uitkomen (CNN verandert de titel nu naar America's New War i.p.v. America Under Attack), zouden de afghanen dan gaan demonstreren of aggressief worden? Zouden er rellen komen? Dit gebeurt wel vaker bij islamieten die gaan demonstreren.

(p.s. serieuze reacties? tnx )

Ze demonstreren maar een eind weg. Dat mag hier wel en daar niet dus kan ik me voorstellen dat ze er gebruik van maken.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:01:05 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1636678
quote:
Mocht het op een wraakactie uitkomen (CNN verandert de titel nu naar America's New War i.p.v. America Under Attack), zouden de in Nederland wonenende afghanen dan gaan demonstreren of aggressief worden? Zouden er rellen komen? Dit gebeurt wel vaker bij islamieten die gaan demonstreren.
Ga het ze vragen!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1636706
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:58 schreef Sniper het volgende:

[..]

Ze demonstreren maar een eind weg. Dat mag hier wel en daar niet dus kan ik me voorstellen dat ze er gebruik van maken.

en dan het waterkanon en traangas eroverheen wat overigens ook had mogen gebeuren met iedere idioot die feest loopt te vieren omdat er even een paar duizend mensen om het leven zijn gekomen, of dat nu Amerikanen zijn of Talibanezen ofzo

sowieso als Bin Laden het heeft gedaan dan is Afghanistan net zo schuldig, door onderdak te verlenen aan hem.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:04:55 #5
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636717
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:03 schreef Ener-G het volgende:
sowieso als Bin Laden het heeft gedaan dan is Afghanistan net zo schuldig, door onderdak te verlenen aan hem.
Waren wij ten tijde van de Golf-oorlog net zo schuldig, omdat bedrijven als Delft-Instruments wapen-materiaal aan Irak had geleverd?
pi_1636721
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:01 schreef links234 het volgende:

[..]

Ga het ze vragen!

geef maar een tel nr.. linkse leuter.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:05:45 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_1636728
Natuurlijk mogen ze demonstreren. We hebben goede wetten tegen landverraders ten tijde van oorlog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:06:21 #8
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636735
quote:
Dit gebeurt wel vaker bij islamieten die gaan demonstreren.
Wat een enorm domme zin. Zo kun je ook zeggen dat scholieren nogal eens zin hebben in een relletje tijdens een demonstratie. Die neiging ligt niet in het moslim-zijn, evenmin dat het te maken heeft met dat je middelbare scholier bent. Gewoonweg te simpel.
pi_1636755
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:04 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waren wij ten tijde van de Golf-oorlog net zo schuldig, omdat bedrijven als Delft-Instruments wapen-materiaal aan Irak had geleverd?

Dit kan gecategoriseerd worden als het archetype van een oversimplificatie.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:07:58 #10
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1636756
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:04 schreef Lithion het volgende:

[..]

En Amerika is zelf ook schuldig omdat Boeing een Amerikaans bedrijf is zeker?
Osama Bin Laden is een varken
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:08:30 #11
15651 HeindeKort
pi_1636761
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:05 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk mogen ze demonstreren. We hebben goede wetten tegen landverraders ten tijde van oorlog.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:11:31 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636785
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:07 schreef HeindeKort het volgende:
En Amerika is zelf ook schuldig omdat Boeing een Amerikaans bedrijf is zeker?
Nee, dat is een compleet andere situatie. Boeing heeft ten eerste geen vliegtuigen verkocht aan die terroristen en ten tweede is het doel van een vliegtuig niet om een gebouw binnen te vliegen.
De producten van Delft-instruments waren onderdelen voor wapen-materieel, doelbewust aan Irak verkocht zodat zij er hun defensieapparaat mee konden versterken (en om winst te maken natuurlijk). Compleet verschillend dus.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:12:07 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636792
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:07 schreef Sniper het volgende:
Dit kan gecategoriseerd worden als het archetype van een oversimplificatie.
Geef ook eens aan waarom, want hier kan ik natuurlijk niks mee.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:15:37 #14
15651 HeindeKort
pi_1636825
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, dat is een compleet andere situatie. Boeing heeft ten eerste geen vliegtuigen verkocht aan die terroristen en ten tweede is het doel van een vliegtuig niet om een gebouw binnen te vliegen.
De producten van Delft-instruments waren onderdelen voor wapen-materieel, doelbewust aan Irak verkocht zodat zij er hun defensieapparaat mee konden versterken (en om winst te maken natuurlijk). Compleet verschillend dus.

Net zo krom als jouw redenatie dus.

PS. Delft-instruments verkocht nachtkijkers als ik me niet vergis.

Geen oorlogstuig dus....

pi_1636853
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:15 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Geen oorlogstuig dus....

Nee, da's voor ornithologen om 's nacht de vogels beter te kunnen zien. En de chemicalien die de halve wereld aan irak geleverd heeft waren zeker om zeep te maken ?
En de pijpen voor saddam's superkanon waren eigenlijk een waterleiding ?
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:19:59 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636859
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:15 schreef HeindeKort het volgende:
Nee, niet dus. Afghanistan helpt Bin Laden bij zijn oorlog tegen Amerika (mochten de berichten waar zijn), Nederland hielp Irak bij haar oorlogsvoering. What's the difference?
quote:
Onder andere
quote:
Geen oorlogstuig dus....
Dat is het wel degelijk als het door de Iraakse Defensie wordt ingekocht.

Anyway, laat ze maar lekker demonstreren, als ze daar toestemming voor krijgen. Dat is namelijk een recht in dit land. Als het verboden wordt (wat ik me uit veiligheidsredenen goed voor kan stellen), ook goed.

vrijdag 14 september 2001 @ 17:26:22 #17
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1636909
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Geef ook eens aan waarom, want hier kan ik natuurlijk niks mee.

Omdat een land niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de acties van een in dat land gevestigd bedrijf. Delf Instruments was fout bezig en is daar ook voor gestraft. Nederland -het land- had daar helemaal niets mee te maken.

De Taliban deelt de lakens uit in 90% van Afghanistan. Zij bieden onderdak (schuilplaats zeg maar) aan een van ook voor 11 september meest gezochte terroristen op deze wereld, aan wiens handen al heel veel bloed kleeft. Zij maken daarmee een heel bewuste keuze. Als regerend orgaan in Afghanistan maken zij daarmee ook Afghanistan als land medeplichtig.

Appels met peren vergelijken dus.

vrijdag 14 september 2001 @ 17:30:05 #18
15651 HeindeKort
pi_1636945
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, niet dus. Afghanistan helpt Bin Laden bij zijn oorlog tegen Amerika (mochten de berichten waar zijn), Nederland hielp Irak bij haar oorlogsvoering. What's the difference?
[..]

Onder andere
[..]

Dat is het wel degelijk als het door de Iraakse Defensie wordt ingekocht.

En een vliegtuig is wel degelijk een wapen als het door terroristen wordt gekaapt.
Zelfde kromme redenering.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:32:33 #19
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1636967
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:26 schreef Sniper het volgende:
Omdat een land niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de acties van een in dat land gevestigd bedrijf. Delf Instruments was fout bezig en is daar ook voor gestraft. Nederland -het land- had daar helemaal niets mee te maken.
Dat valt nogal eens tegen. Nederland heeft daar zeker wel mee te maken. Als een land een aankoop wil doen van defensie-materiaal zal Nederland dat zeker goed in de gaten houden of als tussenpersoon fungeren. Niet in de laatste plaats om technologieën e.d. te beschermen. Nederland wist zeer zeker van de deal af en had er ook zeker wat aan kunnen doen.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:34:59 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1636991
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat valt nogal eens tegen. Nederland heeft daar zeker wel mee te maken. Als een land een aankoop wil doen van defensie-materiaal zal Nederland dat zeker goed in de gaten houden of als tussenpersoon fungeren. Niet in de laatste plaats om technologieën e.d. te beschermen. Nederland wist zeer zeker van de deal af en had er ook zeker wat aan kunnen doen.

Dat is jouw mening.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:39:01 #21
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1637032
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:30 schreef HeindeKort het volgende:
En een vliegtuig is wel degelijk een wapen als het door terroristen wordt gekaapt.
*zucht*
Nee, want daar is het:
1. Niet voor gemaakt
2. Niet voor verkocht

Zolang je het niet maakt en niet verkoopt met als doel het voeren van oorlog, valt jouw niets te verwijten. Dat mensen er dan compleet andere dingen mee gaan doen, dat valt jou dan niet te verwijten. In het geval van Delft Instruments lag dat echter anders, omdat het gemaakt werd voor militaire doeleinden (zeer hoge kwaliteit en precisie van onderdelen e.d.) en verkocht werd aan de Iraakse Defensie.
Zou het verkocht zijn geweest aan een boswachter in Irak en had de regering ze ingenomen (gekaapt, om de vergelijking even compleet te maken) om ze voor militaire doeleinden te gebruiken, dan viel Delft Instruments (en dus ook de Nederlandse regering) niets te verwijten. Maar dat is niet hoe het gegaan is. Men heeft doelbewust defensie-materieel verkocht.

Als je jouw redenering volgt, zou je voor een auto ook een wapenvergunning moeten aanvragen. Nogal krom dus.

vrijdag 14 september 2001 @ 17:40:08 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1637048
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:34 schreef Sniper het volgende:
Dat is jouw mening.
Dat was geen mening. Zoek het woord eens op in het woordenboek.
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:44:12 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1637091
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat was geen mening. Zoek het woord eens op in het woordenboek.

Is niet nodig. Bedankt voor de tip echter.
pi_1637113
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:39 schreef Lithion het volgende:
Als je jouw redenering volgt, zou je voor een auto ook een wapenvergunning moeten aanvragen. Nogal krom dus.
dat heet een rijbewijs

enneh het ging over de afghanen en afghanistan, niet wat wij fout zouden hebben gedaan tijdens de golfoorlog, want wou je daarmee het feit dat afghanistan onderdak verleent aan een van 's werelds meestgezochte terroristen even onder het tapijt schuiven?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:50:40 #25
15651 HeindeKort
pi_1637130
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 17:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

RIJBEWIJS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')