FOK!forum / Fotografie en Digital Art / Pentax Service
joostinghdinsdag 23 november 2004 @ 11:37
Ik heb iets minder als een half jaar terug een Pentax Optio S gekocht. Nu ben ik erg tevreden over de camera opzich.

Alleen wou de lens er iets meer als een week geleden niet meer uit. Dus kan ik de camera niet meer gebruiken. Ik denk van dit kan gebeuren dus ik bel Pentax op hoe ik dit het beste kan doen.

Nu vertellen ze mij dat ik deze moet opsturen etc maar ze verzinnen er meteen maar bij dat ik hem heb laten vallen terwijl ik dit woord niet eens genoemd heb. (dit is trouwens ook niet gebeurt)

Wat moet je met zulke mensen want nu denken ze dus dat is gevallen terwijl dit niet zo is. Daarnaast kreeg ik eerst iemand van de receptie aan de telefoon en die zei ook al dat hij gevallen was. Willen ze geen garantie geven of iets dergelijks?

Na ja ik heb hem opgestuurd en nu is het gewoon afwachten. Hij is helemaal gaaf maar ik ben nieuwsgierig of het allemaal goed gaat...
LintuxCxdinsdag 23 november 2004 @ 11:40
Moet je zoiets niet eigenlijk in FOT posten?
devzerodinsdag 23 november 2004 @ 11:51
Waar heb je hem gekocht? Daar moet je wezen om hem te laten repareren.

En verder: schopje naar FOT ja
joostinghdinsdag 23 november 2004 @ 11:55
Aangezien ik hem heb gekocht bij een niet fotowinkel (omdat hij daar mooi een stuk goedkoper was) en deze winkel doet niks voor de garantie daarvoor moet je bij de maker zijn.

Vandaar dus dat ik Pentax heb gebelt. Alleen had ik wel verwacht dat men daar een stuk vriendelijker is. Ik heb het pakketje dan ook maar aangetekend en verzekerd verstuurd. Als hij dus weg is dan heb ik 450 euro om een nieuwe camera te kopen. Dit zeg ik omdat ik nog steeds geen bevestiging heb van het aankomen.
devzerodinsdag 23 november 2004 @ 12:09
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:55 schreef joostingh het volgende:
Aangezien ik hem heb gekocht bij een niet fotowinkel (omdat hij daar mooi een stuk goedkoper was) en deze winkel doet niks voor de garantie daarvoor moet je bij de maker zijn.
Dat is hun probleem niet het jouwe. Zij hebben de camera verkocht en dus moeten zij voor de reparatie zorgen. Dat zij het daarna alleen maar opsturen naar de fabriek is hun zorg. Misschien is een schopje naar WGR meer op zn plaats.
Sanderdinsdag 23 november 2004 @ 12:25
>> FOT
American_Nightmaredinsdag 23 november 2004 @ 18:01
Bij Canon kreeg ik die bevestiging destijd ook niet hoor. Ik krijg 'm na een paar weken gerepareerd weer retour.
fotoloogdinsdag 23 november 2004 @ 18:05
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Bij Canon kreeg ik die bevestiging destijd ook niet hoor. Ik krijg 'm na een paar weken gerepareerd weer retour.
TS heeft waarschijnlijk het pakket aangetekend met een ontvangstbevestiging verstuurd
joostinghdonderdag 25 november 2004 @ 10:50
Ik heb het pakketje verzekerd en aangetekend verzonden. En ik heb op internet gezien dat hij is aangekomen.

Maar wat zou er nu gebeuren als Pentax hem terug stuurd en dit niet verzekerd doet? En ik krijg het pakketje nooit... Is Pentax dan verantwoordelijk en moeten ze me dan een nieuwe camera sturen?

JW
American_Nightmaredonderdag 25 november 2004 @ 12:00
Komt heus wel goed. En ja Pentax is ervoor verantwoordelijk dat het pakketje ook bij jou aankomt.