abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2001 @ 16:20:07 #1
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_1636249
Vier extremistische moslims in Rotterdam opgepakt

Uitgegeven: 14-9-2001 12:19
Laatst gewijzigd: 14-9-2001 15:46

ROTTERDAM - Een arrestatieteam heeft donderdag vier extremistische moslims in Rotterdam aangehouden. De arrestanten zijn volgens het Openbaar Ministerie vermoedelijk betrokken bij een internationaal netwerk van extremistische moslims. Ook is er volgens het landelijk parket in België iemand aangehouden.

Bij het doorzoeken van de woning waarin het viertal verbleef, zijn spullen in beslag genomen. De politie heeft onder meer een aantal (mogelijk valse) paspoorten en apparatuur om creditcards te vervalsen meegenomen.

De arrestaties zijn het resultaat van intensieve samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische justitie en de inlichtingen- en veiligheidsdiensten van beide landen.

De arrestaties zijn het resultaat van intensieve samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische justitie en de inlichtingen- en veiligheidsdiensten van beide landen. De verdachten kwamen in beeld, nadat justitie in België enkele weken geleden een tip kreeg. Die tip waarschuwde voor aanslagen tegen Amerikaanse doelwitten in Brussel.

Geen direct verband VS

Het OM in Nederland zegt dat er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat de verdachten in verband kunnen worden gebracht met de recente aanslagen in de Verenigde Staten. Justitie doet voorlopig verder geen mededelingen.

Bronnen die direct zicht hebben op opsporings- en inlichtingenteams in Nederland erkennen dat de arrestaties niet bij toeval nu zijn gedaan. Tevens blijkt uit hun informatie dat de opsporings- en inlichtingendiensten op dit moment heel veel aandacht besteden aan het doorlichten en in de gaten houden van islamitische extremisten in ons land. Ook op andere gebieden wordt in Nederland koortsachtig informatie gezocht die enig verband kan hebben met de aanslagen in de Verenigde Staten.

In het Belgische Ukkel zijn ook vier vermeende moslimfundamentalisten opgepakt. Twee zijn er inmiddels vrijgelaten. De andere twee worden verdacht van verboden wapenbezit. Bij de huiszoeking in België werden pistolen en mitrailleurs en documenten in beslag genomen.

bron: www.nu.nl

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_1636268
Ja, duh.
Dacht je dat terrorisme netjes om Nederland heenliep ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 14 september 2001 @ 16:23:17 #3
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1636284
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:21 schreef Jarno het volgende:
Ja, duh.
Dacht je dat terrorisme netjes om Nederland heenliep ofzo?
T'is er anders klein genoeg voor.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  Admin vrijdag 14 september 2001 @ 16:24:33 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1636295
Weer zo'n paniek bericht,
let op de woorden "vermeende" en weer vrijgelaten
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_1636310
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:24 schreef yvonne het volgende:
Weer zo'n paniek bericht,
let op de woorden "vermeende" en weer vrijgelaten
Maar we willen toch paniek!
Heerlijk met z'n allen gillen als de Taliban hier voor de deur staat! Paniek! Schreeuwen!! Niet lezen, maar DOEN!

*zucht*

Yvonne wordt jij dr ook zo moe van?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1636321
Zo 'paniekerig" vind ik het niet. Heel voorstelbaar dat men op dit moment snel -soms dus te snel- tot arrestatie overgaat. Better safe than sorry. Een vergissing kan catastrofaal zijn.
pi_1636332
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:26 schreef Jarno het volgende:

*zucht*

Yvonne wordt jij dr ook zo moe van?

ik in ieder geval wel.
  Admin vrijdag 14 september 2001 @ 16:29:47 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1636337
Ja, ik word hier heel erg moe van,
lees eerst alsjeblieft en zaai geen paniek
Alles is al erg genoeg,

als zelfs de amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders al oproepen doen aan de media om te nuanceren.....

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 september 2001 @ 16:31:13 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_1636360
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
Zo 'paniekerig" vind ik het niet. Heel voorstelbaar dat men op dit moment snel -soms dus te snel- tot arrestatie overgaat. Better safe than sorry. Een vergissing kan catastrofaal zijn.
Ja inderdaad. Er worden zo vaak mensen opgepakt die het even later toch niet gedaan bleken te hebben. Een kwalijke zaak, maar minder kwalijk als ze het wel gedaan bleken te hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 16:33:02 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1636383
En ze zitten zelfs ook hier:

Arrestaties in Nederland en Belgie

Dat topic is al eerder geplaatst, dus deze kan vanwege dubbel op slot.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')