abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2004 @ 21:37:20 #1
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_23502015
Het is natuurlijk een foute uitspraak met de associatie die Hitler erbij had met zijn concentratiekampen , maar had Hitler niet gelijk met deze uitspraak???? Ik vind eigenlijk van wel, of ligt dit aan mij?

Als ik fysiek werk doe, denk ik niet na, of heb ik juist tijd om logisch na te denken, en op deze manier wordt ik mentaal een stuk vrijer.... ik denk logischer, en het wordt helderder.
Wat jullie???

En is dit niet gewoon een dood ordinaire uitspraak die je, als Hitler um niet had gebruikt, ook als tegeltjeswaarheid kunnen gebruiken?

Het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen met deze uitspraak, dat is niet de insteek van dit topic, het gaat mij meer om de gedachte achter de uitspraak.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_23502509
Ik heb het altijd al een krachtige uitspraak gevonden. Onder andere om jouw reden, maar ook omdat werk zorgt voor geld waarmee je een vrij leven kunt leiden.
  maandag 22 november 2004 @ 22:02:55 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23502801
hmmm ik denk dat een mod deze topictitel maar beten even in het nederlands kan vertalen... dat maakt em misschien wat minder kwetsend. Ben het dus niet oneens met je inhoud, maar vind je vorm wat minder geslaagd
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_23502827
Ik ben in Dachau geweest waar de originele poort nog stond met ook deze uitspraak erop. Was indrukwekkend. Zeker als je net de gaskamers etc. van binnen gezien hebt.

Werken geeft wel iets van vrijheid, maar iemand dwingen om te werken voor zijn vrijheid is wat anders.
Unspoken words were understood
  maandag 22 november 2004 @ 22:04:27 #5
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_23502849
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:02 schreef nixxx het volgende:
hmmm ik denk dat een mod deze topictitel maar beten even in het nederlands kan vertalen... dat maakt em misschien wat minder kwetsend. Ben het dus niet oneens met je inhoud, maar vind je vorm wat minder geslaagd
Wat een wijze onzin. Ik denk dat niemand hierdoor op zn pik getrapt is.
Verders zorgt werken wel ervoor dat je een gevoel krijg van nuttigheid. De tijd gaat sneller, en geld heerst ook :p
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 22 november 2004 @ 22:05:44 #6
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_23502891
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:03 schreef GF het volgende:
Ik ben in Dachau geweest waar de originele poort nog stond met ook deze uitspraak erop. Was indrukwekkend. Zeker als je net de gaskamers etc. van binnen gezien hebt.

Werken geeft wel iets van vrijheid, maar iemand dwingen om te werken voor zijn vrijheid is wat anders.
Een andere theorie is dat de gaskamers voorheen schuilkelders waren.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 22 november 2004 @ 22:07:11 #7
106639 Nomad_k9
Nu zonder ziel
pi_23502942
Lijkt me ook vrij duidelijk niet alles komt je zomaar aanwaaien in het leven.
An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.
A pessimist fears that this is true
pi_23503104
slotje.

TS? gaarne opnieuw proberen met een minder
provocatieve TT en uitleg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')