abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2004 @ 20:34:53 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23574329
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:26 schreef S-Two het volgende:
...
al mag dit natuurlijk nooit de doelstelling zijn voor een club als AJAX
Dan heb je vast ook wel door dat hoewel het niet de doelstelling mag zijn voor een club als Ajax, het misschien toch nu wel bittere noodzaak is. Die doelstelling is helaas te gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar zo zit de voetbalwereld helaas niet meer in elkaar. De Nederlandse clubs hebben gewoon geen financiële armslag genoeg daarvoor, om buiten incidentele internationale succesen, langdurig goed te presteren.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 25 november 2004 @ 21:01:05 #177
82589 S-Two
barba macacu
pi_23574928
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:34 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dan heb je vast ook wel door dat hoewel het niet de doelstelling mag zijn voor een club als Ajax, het misschien toch nu wel bittere noodzaak is. Die doelstelling is helaas te gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar zo zit de voetbalwereld helaas niet meer in elkaar. De Nederlandse clubs hebben gewoon geen financiële armslag genoeg daarvoor, om buiten incidentele internationale succesen, langdurig goed te presteren.
Dat ben ik me zeker wel bewust van, daarom zeg ik het ook. Ik vind alleen wel dat Ajax, zoals Marco van Basten ook zei woensdag tijden voetbal insite, wel moet streven naar het mooie/dominante voetbal en als dat kan volgens het typische AJAX-systeem. Daarom vind ik het als je het van die kant bekijkt ook zonde dat Louis van Gaal weg is. Hij wou echt voor de prijzen gaan. Op dit moment is dat echter gewoon niet realistisch dan moeten er een aantal goede aankopen worden gedaan. Maar er word echter wel wekelijks bewezen dat je op een behoorlijk niveau (zeker in de HCE) met goed, mooi en aanvallend punten kunt halen en een hoge positie kunt bemachtigen. Kijk maar naar de mannen van Co. Daarom vind ik dat er dan maar moet worden gebouwt aan het team van volgend jaar, dit jaar gewoon voorronde CL halen en dan volgend jaar schitteren
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 25 november 2004 @ 21:06:19 #178
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23575026
Maar AZ speelt wel mooi voetbal , maar niet het echte Ajax-systeem...
  donderdag 25 november 2004 @ 21:58:07 #179
82589 S-Two
barba macacu
pi_23576476
Dat misschien niet, maar ze spelen wel altijd aanvallend voetbal. Iets waar Ajax ook naar moet streven vind ik en dan natuurlijk het liefste met het Ajax-systeem.

Ik vind AZ ook veel mooier als PSV, dan gaan ze maar eens een keer op hun bek met 4-0 ofso, zij spelen tenminste mooi en maken de competitie aantrekkelijk. Dat is iig beter dan dat duitserspel van PSV. Tuurlijk heeft het rendement en ze staan niet voor niets boven aan, en ze worden dit seizoen ook wel kampioen. Ik wil mooi en aanvallend voetbal!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_23578993
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:26 schreef S-Two het volgende:
Ben het voor een groot deel wel met het stuk eens. Alleen vind ik PSV nou ook weer niet super. Als ik ze gister bijv. tegen Arsenal zag, zag je duidelijk dat ze een heel stuk te kort komen. Maar zij behalen wel resultaten.

In de winterstop een aantal goeie spelers halen en dan is het misschien wel goed zelfs dat we uit de CL/UEFA CUP liggen zodat we dan aan een goed team kunnen bouwen waarmee we volgend jaar goed mee gaan presteren.

al mag dit natuurlijk nooit de doelstelling zijn voor een club als AJAX
Net als wij 2 jaar geleden. Heletijd net net net door in de CL
  donderdag 25 november 2004 @ 23:34:40 #181
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23579187
Die plannen die genoemd zijn door S-Two om een nieuw team te bouwen, zijn twee jaar geleden al van start gegaan helaas. De spelers zijn alleen niet verder gegroeid. Nu alweer een nieuw elftal op te bouwen is een haast onmogelijke opgave, dat kost wéér een paar jaar.
pi_23583152
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:34 schreef gr8w8 het volgende:
Die plannen die genoemd zijn door S-Two om een nieuw team te bouwen, zijn twee jaar geleden al van start gegaan helaas. De spelers zijn alleen niet verder gegroeid. Nu alweer een nieuw elftal op te bouwen is een haast onmogelijke opgave, dat kost wéér een paar jaar.
In principe hoeft er niet iets nieuws opgebouwd te worden, hooguit een aantal vervangingen.
Een extra verdediger, een extra aanvaller en misschien een extra middenvelder moeten voldoende zijn. Ik denk alleen dat de scouts ook eens moeten kijken naar fysiek sterke spelers. Ik krijg nu steeds vaker het idee dat ajax fysiek de mindere steeds is. Want qua techniek zijn de spelers van Ajax top. Ik mis alleen dat ene beetje kracht dat bijvoorbeeld Juventus wel heeft! En ook de gemiddelde lengte van ajax baart me zorgen. Bijna elke corner, vrije trap of verre inworp kan tot gevaar leiden! Wat dat betreft is een speler zoals Charisteas van harte welkom. Daarnaast zou ik wel een middenvelder prefereren zoals Mark van Bommel. En tenslotte een verdediger zoals Alex.
Maar goed, zie zulke spelers maar eens voor weinig geld te vinden!!!!!!
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:42:07 #183
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23584357
Met name met een extra middenvelder zal het wel gaan rommelen bij Ajax. Wie gaat er dan op de bank zitten? Geloof niet, afgaande op de laatste paar uitlatingen van enkele, dat iedereen daar nou zo goed tegen kan.

Maar dat is géén excuus om het niet te doen. Een speler kan het bankzitten vervelend vinden, maar hij moet wel het teambelang voor laten gaan! Dan moet ie maar wat groei... eh, beter zijn best doen.
pi_23587545
wie niet op d ebank wil moet maar presteren of oprotten. simpel.
pi_23587653
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:13 schreef Chadi het volgende:
wie niet op d ebank wil moet maar presteren of oprotten. simpel.
Ben ik het helemaal mee eens, maar helaas is de mentaliteit in Amsterdam zo dat niet iedereen daar genoegen mee neemt. Daar moet nu eens verandering in komen.
pi_23587875
De meeste komen net aan piepen en moeten zich gewoon bewijzen. Er is zat talent maar talent groeit niet als het niet onder druk wordt gezet om te presteren want dan gaat het alleen teren op talent. Werken Ajax moet weer van talenten grote voetballers gaan maken en niet zo laten aan sukkelen zoals nu.
pi_23587884
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens, maar helaas is de mentaliteit in Amsterdam zo dat niet iedereen daar genoegen mee neemt. Daar moet nu eens verandering in komen.
ja maar dan moet koeman hard optreden. Is hij gelijk van het gezeik af.
pi_23587897
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Je bijdrages in dit topic beperken zich alleen al in dit deel tot de volgende nutteloze en inhoudloze opmerkingen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Niet echt inhoudelijk dus. Als je niets te melden hebt kan je gewoon beter wegblijven uit zo'n topic toch?

Ik denk trouwens dat hoewel Ajax voorlopig nog niet beter zal gaan draaien, ze over een paar wedstrijden alweer in de top-3 staan, waarschijnlijk ten koste van Feyenoord ( )
pi_23587984
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat hoewel Ajax voorlopig nog niet beter zal gaan draaien, ze over een paar wedstrijden alweer in de top-3 staan, waarschijnlijk ten koste van Feyenoord ( )
Tsjah dat zit er denk ik dik in. Maar als je de top 3 bekijkt is het gewoon om tehuilen zo slecht. AZ presteert boven haar kunnen maar voor de rest is gewoon kut hoor. Ajax PSV en Feyenoord mogen zich wel achter hun oren krabben . PSV iets minder nu omdat z enog in ene roes zitten maar ik denk niet dat ze hun strategie lang kunnen blijven volhouden zonder al te veel punten verlies.
  vrijdag 26 november 2004 @ 14:01:27 #190
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23588088
"Hindsight is always 20/20"
\Dat stukje over PSV-Ajax vind ik toch wel heel simpel hoor. Alsof alles nu aan routine ligt, wat een kul. De kwartfinale werd ook door een jong team gehaald..
Er was geen enkele reden om aan te nemen dat Heitinga, de Jong, Sneijder, VdVaart en Stekelenburg zich niet verder zouden ontwikkelen. Daarvan uitgaande kan ik mij de beslissing om niet meer aan te kopen best voorstellen.

Natuurlijk heeft het bestuur fouten gemaakt met Zlatan, misschien zelfs met Chivu, maar dit vind ik een verdedigbare beslissing.
Nu lijkt alsof PSV de perfecte ploeg is, terwijl het imo toch een redelijk fragiel geheel is op het moment.
Resultaatvoetbal kun je het noemen, persoonlijk vind ik het zwakte om zo vaak te winnen waarbij de score geflatteerd is.

En Gomez een wereldaankoop noemen.. nou..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_23588849
PSv krijgt de dip wel hoor en dan zitten ze er echt goed in.
pi_23589231
Ik ben het wel eens met Cheiron. Zo goed speelt psv nou ook weer niet. En om te zeggen dat ze aantrekkelijk voetbal spelen gaat ook wat te ver. Ze spelen echt op z'n duits.

En met ploegen als Rosenborg, Panathinaikos en Arsenal in mindere vorm moet je ook bijna wel doorgaan. Die ploegen zijn allemaal te pakken. Tegen een Juve en Bayern wordt het al wat moeilijker.
pi_23589968
quote:
Juventus veroordeeld; gevolgen onduidelijk
(Van onze verslaggever AB)

De rechter in Italië heeft vandaag uitspraak gedaan in de dopingzaak van Juventus over de periode 1994-1998. Juventus' clubarts werd tot 22 maanden cel veroordeeld voor sportfraude door middel van doping, en van nalatigheid bij de bescherming van de gezondheid van de spelers.
In de periode 1994-1998 won Juve drie landstitels, en bereikte het de finale van de Champions League in 1996, waar ze wonnen van Ajax na het nemen van strafschoppen.
Wat de gevolgen de uitspraak heeft weet niemand nog precies. Een aantal spelers zal waarschijnlijk worden aangeklaagd wegens het plegen van meineed. Bovendien had het dopingorgaan van het Internationaal Olympisch Comité al aangekondigd dat ze alles in het werk zouden stellen om de club de behaalde titels te ontnemen bij een veroordeling. Het is onduidelijk of Ajax in dat geval alsnog wordt uitgeroepen tot winnaar van de Champions League van 1996.
pi_23590180
Vrijdag 26 november - Ajax met dezelfde aanval tegen RBC
(Verslaggever SV, Amsterdam, 12.16u GMT+01.00, Redactie AS)
Ajax start zondag hoogstwaarschijnlijk met dezelfde aanval als tegen Juventus. Dit betekent dat Ryan Babel zijn basisplaats als spits behoudt. Dit blijkt uit de training van vanmorgen.
De 17-jarige Ryan Babel liet vandaag zien waarom hij de nieuwe aanvalsleider is. De spits oogde gretig, passeerde en kaatste gemakkelijk en scoorde. Mauro Rosales oefende op de rechtervleugel en Nourdin Boukhari op de linker. De laaste deelde overigens een forse tik uit aan Daniel de Ridder, maar de rechtsbuiten kon de training na wat gehink voortzetten.
Wesley Sneijder keert terug in de basis. De Utrechter zal samen met Rafael Van der Vaart en Tomas Galasek op het middenveld voetballen. Hierdoor valt Nigel de Jong buiten de basis.
Johnny Heitinga, Wesley Sonck, John O'Brien en Tom de Mul deden loopoefeningen apart van de groep. De Zuid-Afrikaan Steven Pienaar is flink geblesseerd en kwam zelfs niet op het veld.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vonk; Trabelsi, Grygera, Escude, Maxwell; Sneijder, Galasek, Van der Vaart; Rosales, Babel en Boukhari.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_23590276
Laat Babel tegen RBC inderdaad maar weer spelen. Dat zijn wedstrijden waarin ie tegen een ander niveau verdedigers staat.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:23:01 #196
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23590672
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:01 schreef F1Bas het volgende:
Vrijdag 26 november - Ajax met dezelfde aanval tegen RBC
(Verslaggever SV, Amsterdam, 12.16u GMT+01.00, Redactie AS)
Ajax start zondag hoogstwaarschijnlijk met dezelfde aanval als tegen Juventus. Dit betekent dat Ryan Babel zijn basisplaats als spits behoudt. Dit blijkt uit de training van vanmorgen.
De 17-jarige Ryan Babel liet vandaag zien waarom hij de nieuwe aanvalsleider is. De spits oogde gretig, passeerde en kaatste gemakkelijk en scoorde. Mauro Rosales oefende op de rechtervleugel en Nourdin Boukhari op de linker. De laaste deelde overigens een forse tik uit aan Daniel de Ridder, maar de rechtsbuiten kon de training na wat gehink voortzetten.
Wesley Sneijder keert terug in de basis. De Utrechter zal samen met Rafael Van der Vaart en Tomas Galasek op het middenveld voetballen. Hierdoor valt Nigel de Jong buiten de basis.
Johnny Heitinga, Wesley Sonck, John O'Brien en Tom de Mul deden loopoefeningen apart van de groep. De Zuid-Afrikaan Steven Pienaar is flink geblesseerd en kwam zelfs niet op het veld.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vonk; Trabelsi, Grygera, Escude, Maxwell; Sneijder, Galasek, Van der Vaart; Rosales, Babel en Boukhari.
Ja he, Babel scoorde tegen Ajax, niet zo moeilijk.
pi_23591005
Babel in de basis lijkt me logisch, hij is beter dan Ioannis.

En zulke stukjes in de krant, tja. In 1997 schreven ze dat over het PSV met Cocu, Stam, Numan, Nilis en Zenden en zie hoe snel dat ineen viel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_23604765
Overigens is RKC wel een vergaarbak voor net niet geslaagde Ajacieden aan het worden. Rustenberg, Promes, Greene en nu ook Didi Longuet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_23604875
Voor RKC, dat weinig te besteden heeft is dat een goede oplossing. Talent hebben die jongens wel, alleen hebben ze het bij Ajax om uiteenlopende oorzaken niet gered. Talent verlies je niet.
That's all folks!
pi_23605006
Krohn Deli.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')