Een airco trekt de vocht uit de lucht......je hebt er dus heel veel aan in de winter....ofja....blijkbaar als het warmer dan 4 graden is.quote:Op maandag 22 november 2004 19:29 schreef paul_1983 het volgende:
Ik heb een ford fiesta met airco, als de voorruit weer eens beslagen is dan kan je de airco dus aanzetten, zou je denken.....
Airco staat voor airconditioning, en dat betekent zoiets alles klimaatbeheersing.quote:Op maandag 22 november 2004 20:11 schreef kootje het volgende:
uhm ... het is al 4 graden!!! laat uit dat ding!!! je doet je verwarming toch ook niet in de zomer aan!!!
(ah is wel ok voor de raampjes he...)
Doe mij jouw Engels leraar eens? Volgens mij betekent Airconditioning namelijk gewoon Lucht Conditionering, en klimaat beheersing is Climatecontrolquote:Op maandag 22 november 2004 20:19 schreef Steijn het volgende:
Airco staat voor airconditioning, en dat betekent zoiets alles klimaatbeheersing.
Mag jij jouw docent Nederlands eens doen. Luchtconditionering is toch geen normaal Nederlands. Klimaatbeheersing wel en ClimateControl klinkt gewoon als een merknaam voor een airconditioningsysteem.quote:Op maandag 22 november 2004 20:39 schreef Deadl0ck het volgende:
Doe mij jouw Engels leraar eens? Volgens mij betekent Airconditioning namelijk gewoon Lucht Conditionering
gehehehquote:Op maandag 22 november 2004 19:30 schreef t0n het volgende:
Ja dude, anders bevriest ie.
Het meerendeel van het vocht slaat neer op de verdamper (dat ding dat koud wordt) en loopt dan gewoon via de afvoer naar buiten.quote:Op maandag 22 november 2004 20:46 schreef R16 het volgende:
Je airconditioning moet de lucht in je auto afkoelen. Als je lucht afkoelt, past er minder vocht in. Het resterende vocht condenseert en loopt normaal gesproken onderuit je auto.
Toch zou ik het wel proberen, het enige waar je last mee zou kunnen krijgen is dat de afvoer verstopt komt te zitten (ijs enzo) maar dat ontdooit toch wel tijdens het rijden. Een airco kan niet kapot gaan van te lage omgevingstemperaturen.quote:Als het buiten vriest, dan zou dit vocht in je airco kunnen bevriezen, waardoor deze beschadigd raakt. Daarom wordt als beveiliging de airco nooit ingeschakeld onder de 4 graden. Het is dus niet aan te raden om deze blokkering te omzeilen.
Dit wordt toegepast wanneer een echte climate-controller in de auto zit. De temperatuur blijft aangenaam, en de luchtvochtigheid wordt ook laag gehouden.quote:Sommige (duurdere!) airco's werken wel onder de 4 graden. Deze worden warm gehouden met koelwater van de motor. Uiteraard heb je daar in dit geval niks aan, want als je ruiten beslagen zijn is je motor meestal ook nog koud.
Bijna goed.quote:Op maandag 22 november 2004 22:11 schreef Vanderdonk het volgende:
Typisch dat het omslagpunt voor water ook rond de drie a vier *Celsius ligt.
daaronder is het dus blijkbaar niet mogelijk om het met water te koelen.
Sneller ontwasemen...quote:Op maandag 22 november 2004 19:35 schreef M-ThijZ het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een airco IN DE WINTER?! Anders zet je ff je verwarming aan
VEEL sneller ontwasemen.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:33 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Sneller ontwasemen...
airco koelt de lucht tot ongeveer 4 graden, hierdoor daalt de luchtvochtigheid, en kan de lucht, alstie weer warm wordt meer vocht opnemen.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:36 schreef yup het volgende:
[..]
VEEL sneller ontwasemen.
je zegt t zelf.. de airco croogt de lucht.. en hoe doettie dat?? door m te koelen tot net boven t vriespunt (graad of 4 dus), het teveel aan vocht condenseert (in de condensor) en loopt de straat op. Pas als de lucht weer warmer wordt kan deze als ie tegen t raam komt ook vocht opnemen!!quote:Op woensdag 24 november 2004 23:26 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Het verhaal dat koude lucht meer vocht opneemt dan warme is waar maar dat is niet het effect van de airco op beslagen ramen! De airco droogt de lucht en blaasd deze zeer droge lucht tegen de vochtige ramen aan waardoor het vocht sneller wordt opgenomen en zodoende het condens verdwijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |