FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Zwaardere wagens verbieden in de binnenstad, of electrisch
BloodhoundFromHellmaandag 22 november 2004 @ 18:04
Als je ziet hoeveel additionele herrie die zware bakken maken en ook nog eens de enorme slijtage aan straten en milieuvervuilig, waardoor ze een accuut gevaar zijn voor de kinderen, zou het voor ieders gemoedsrust een goed idee zijn extreen zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom. Bovendien zou men auto's die in de steden rijden moeten verplichten minstens aan de euro4 norm te voldoen, zo weer je ook de oude milieuvervuilende wagens uit de steden.

Verder zou je voor de noodzakelijke bevoorrading van winkels geluidseisen kunnen stellen aan bevoorradingsvrachtwagens, of bijvoorbeeld een distributie systeem aan randen van steden waarvandaan met speciale electrische vrachtwagens de vracht naar de centra worden vervoert. Ik denk dat je zo het verkeer in steden met een fors deel vermindert en dat het veiliger, leuker en schoner wordt in de stad.
ThE_EDmaandag 22 november 2004 @ 18:06
In Nijmegen bijvoorbeeld.
BloodhoundFromHellmaandag 22 november 2004 @ 18:09
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:06 schreef ThE_ED het volgende:
In Nijmegen bijvoorbeeld.
daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
hermandepermanmaandag 22 november 2004 @ 18:11
meneer "iedereen moet een panda kopen en de rest is kut" is ook weer aanwezig
ThE_EDmaandag 22 november 2004 @ 18:12
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
De vraag blijft dan natuurlijk waarom je überhaupt zulke auto's goedkeurd voor de openbare weg. ik vind dat dan het hele eisenpakket aan auto's op losse schroeven komt te staan.
RedArrow68maandag 22 november 2004 @ 18:12
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
kut topic
Mannekinomaandag 22 november 2004 @ 18:13
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
Kerel als iemand graag in een mooie wagen wil rijden (die wel meer wegen dan 1100 kilo) moet hij of zij dat zelf weten. Niet iedereen wil in zo'n geweldige automobiel rijden als een panda.

BHFH, serieusly tief op met dat debiele hoofd van je.
ThE_EDmaandag 22 november 2004 @ 18:14
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:11 schreef hermandeperman het volgende:
meneer "iedereen moet een panda kopen en de rest is kut" is ook weer aanwezig
Onlangs hoorde ik hem nog vertellen hoe hard hij zijn autotje even gepushed had en nu is gewicht wel een probleem...
BloodhoundFromHellmaandag 22 november 2004 @ 18:14
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De vraag blijft dan natuurlijk waarom je überhaupt zulke auto's goedkeurd voor de openbare weg. ik vind dat dan het hele eisenpakket aan auto's op losse schroeven komt te staan.
die auto's zijn prima, maar dan kunnen ze aan de rand van de stad geparkeerd worden en de mensen kunnen dan te voet, met de fiets of het OV naar huis.
Stuartmaandag 22 november 2004 @ 18:15
Een auto weegt al snel meer dan 1100 kilo. Een nogal onzinnige maatregel (ordinair copie) naar mijn idee wat TS hier kort voorstelt
ThE_EDmaandag 22 november 2004 @ 18:16
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die auto's zijn prima, maar dan kunnen ze aan de rand van de stad geparkeerd worden en de mensen kunnen dan te voet, met de fiets of het OV naar huis.
Blijkbaar kun je met een goedgekeurde auto dan toch niet overal in. Dat is het vreemde vind ik.
BloodhoundFromHellmaandag 22 november 2004 @ 18:19
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:16 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je met een goedgekeurde auto dan toch niet overal in. Dat is het vreemde vind ik.
je hebt nu ook al vaak genoeg borden met een gewichtsaanduiding. Aan de rand van steden kunnen gewoon borden met een rode rand en dan een gewichtsaanduiding van bijvoorbeeld 1.1 ton. Dit is veel makkelijker te meten en bovendien is het eerlijk, want je beperkt de mensen niet in hun keuze voor een auto, ze moeten alleen niet van die zware bakbeesten kiezen. Verder heb ik een prachtoplossing bedacht voor het vrachtverkeer en wordt er ook aan het milieu gedacht door mijun euro4 norm.


ThE_EDmaandag 22 november 2004 @ 18:20
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je hebt nu ook al vaak genoeg borden met een gewichtsaanduiding.
Dat is omdat er dan een fysieke grens is. ik ben het met je eens dat dat misschien ook niet zou kunnen volgens mijn denkwijze.
Tromsomaandag 22 november 2004 @ 19:23
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je ziet hoeveel additionele herrie die zware bakken maken en ook nog eens de enorme slijtage aan straten en milieuvervuilig, waardoor ze een accuut gevaar zijn voor de kinderen, zou het voor ieders gemoedsrust een goed idee zijn extreen zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom. Bovendien zou men auto's die in de steden rijden moeten verplichten minstens aan de euro4 norm te voldoen, zo weer je ook de oude milieuvervuilende wagens uit de steden.
een simpele vw caddy weegt al 1100 kg ledig
Basp1maandag 22 november 2004 @ 19:29
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:23 schreef Tromso het volgende:

[..]

een simpele vw caddy weegt al 1100 kg ledig
Dan ga je er toch heliumballonnen mee vervoeren
BloodhoundFromHellmaandag 22 november 2004 @ 19:45
eigenlijk zouden ze in de steden alle auto's moeten verbieden. Ik bedoel, wat moet je nu met een autop in de stad. Steden wordenveel schoner, kinderen kunnen weer op straat spelen en je bent van al het kabaal verlost. Maak grote parkeerplaatsen aan de randen van de steden en iedereen kan met het OV of de fiets de stad in.

We zouden een start kunnen maken door het parkeren duurder te maken. Parkeren is nu zo goedkoop dat mensen hiervoor de auto niet laten staan, verder ben ik voor meer drempels, als je ziet hoe hard die maniakken met petjes en verlaagde gti'sscheuren door de kleine straatjes! Flink hoge drempels zou dat wel ontmoedigen en het zal ze vooral leren, dat gespuis!!
allsystemshaltmaandag 22 november 2004 @ 20:10
BHFH,

Je vergeet even dat als iedereen lichtere/zuinigere auto's gaat rijden dat er dan niet voldoende belasting binnenkomt om jou uitkering en huursubsidie te betalen....

_Drake_maandag 22 november 2004 @ 20:24
KSSSSSST! kSSSST! wegwezen met bhfh!
Flyingdutchmanmaandag 22 november 2004 @ 20:26
Ik wordt zo moe van die mensen die tegen échte auto's zijn.

Probeer maar is een goede middenklassen onder de 1100kilo te vinden.....niet te doen. Al dat gezeur over die auto's dat komt vaak voort uit frustratie van mensen dat ze zelf niet zo'n auto kunnen kopen.
Of zo'n linke billy die dat weer eens wil verbieden!

Owjah vergeet dan ook niet dat de supermarkt leveranciers niet meer mogen komen ga maar lekker boodschappen doen zonder bevoorrading

En vrachtwagens op stroom? wat denk je zelf? waar moeten de vrachtwagens dan beladen worden? Wel eens een accu vastgehouden dat is verre van licht. Gooi maar 50 accu's in zo'n wagen...nee dat is licht!

Denk je nou echt dat Simon Loos uit Opmeer met electrische vrachtwagens gaat bevoorraden in Amsterdam NO WAY de kosten wegen niet op met de opbrengsten. De electrische vrachtwagens zullen wel ongeveer een payback period hebben van 10 jaar....niet echt een optie dus

[ Bericht 15% gewijzigd door Flyingdutchman op 22-11-2004 20:32:36 ]
erikvwmaandag 22 november 2004 @ 20:29
mijn mini weegt 1100 kg

de grens zou op 1800 moeten liggen
Fl3xxmaandag 22 november 2004 @ 20:32
Een beetje auto weegt al 1100kg, echt zwaar vind ik rond de 1700+ kg (extreem zwaar pas 2500+ ofzo), en alle andere gewichtslimieten zijn er alleen voor omdat bijvoorbeeld een brug/weg etc die druk daar niet aankan.

En bedenk hier ook bij dat veel mensen in de problemen kunnen komen omdat ze bijvoorbeeld geen nieuwere auto met euro4 motor kunnen betalen, moeten die dan maar verhuizen ofzo. Als jij 's ochtends om 7/8 uur op je werk moet zijn, wil jij dan eerst ff met ov/fiets een hele stad door om bij je auto te komen?

En wat dacht je van het parkeren van al die autos die niet de stad meer inmogen? Ergens buiten de stad? Daar zal je toch echt voldoende bewaakte en goedkope/gratis parkeergelegenheid voor moeten bieden?

Het is gewoon heel simpel, jou plan zal nooit uitgevoerd worden, want: lichte, goedkope, zuinige autos = minder inkomen bij regering dus die zullen er niet warm voor lopen. En dan kost het nog enorm veel geld om uit te voeren en er zullen ook heeeeeeeeel wat meer mensen tegen dan voor zijn.
yupmaandag 22 november 2004 @ 20:34
Poll: Wat moeten we met BFHF doen
  • Platrijden met zijn Panda a la Carmageddon
  • Opblazen met een bazooka
  • Platrijden met een Abraham tank
  • BHFH is best ok! (zegt de nerd zonder leve)
  • Opknopen aan een suv en een rondje A10
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Two_Tribesmaandag 22 november 2004 @ 21:21
    Die Panda van je weeg 900 kilo en heeft 155 banden. Een nieuwe Laguna weegt zo'n 1300 kilo en heeft 225 banden. De druk per cm/2 zal dus niet veel verschillen... (geen zin om het precies uit te rekenen)

    Dus jij bent net zo asociaal
    Ronald1903maandag 22 november 2004 @ 21:26
    Mijn Clio (1.6 16V RXE '99) weegt al bijna 1000 kilo.
    yupmaandag 22 november 2004 @ 21:58
    Waar blijven de rellende PTA'ers eigenlijk
    Mikkiemaandag 22 november 2004 @ 21:59
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

    [ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 09:09:35 ]
    MociNmaandag 22 november 2004 @ 23:18
    Wat een onzin. Oftewel je wilt dat de overheid iedereen beperkt in zijn keuze, iedereen aan de zelfde auto. Iedereen moet gewoon rijden waar ie zelf zin in heeft.
    Impreza_driving_Nutcasemaandag 22 november 2004 @ 23:44
    Kneus ,hou toch eens gewoon je kop met je volslagen idiote, werldvreemde ideen.

    Mensen die alles weten en menen te kunnen beslissen voor anderen hebben in de historie veel op hun geweten, en das bijna allemaal nagatief (hitler , moa ,stalin, saddam om maar wat namen te noemen.

    Mijn topic over je "Wie zit er in PTA nog op BHFH te wachten" werd meteen door een moderator gesloten, maar uit de poll blijkt maar weer eens dat we niet op je ideeen zitten te wachten.
    marruuukdinsdag 23 november 2004 @ 00:02
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 21:58 schreef yup het volgende:
    Waar blijven de rellende PTA'ers eigenlijk
    RELLEN!!

    opzouten met je die idioterie van je
    mn moeders 106 weegt al 1000 kilo en die is nog behoorlijk klein
    je zou dan met bijna geen enkele redelijk ruime auto meer de stad in kunnen

    ook fijn als gewone werknemers zoals mijn vader met 1800 kilo midden in het centrum van een grote stad werken
    die mogen ze dan fijn parkeren en danj fijn elke dag met koffertje met zijn honderden in de bus proberen te komen dat zal wel werken

    en hm, de toelevering van winkels...
    laten we die bevoorraden met een mini, want er moet natuurlijk ook nog het gewicht van de vracht bij
    NehcslowZdinsdag 23 november 2004 @ 10:19
    Ja en de TS heeft zelf zeker een pandaatje ofzo
    BlaZdinsdag 23 november 2004 @ 11:05
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 00:02 schreef marruuuk het volgende:

    [..]

    RELLEN!!

    opzouten met je die idioterie van je
    mn moeders 106 weegt al 1000 kilo en die is nog behoorlijk klein
    je zou dan met bijna geen enkele redelijk ruime auto meer de stad in kunnen

    ook fijn als gewone werknemers zoals mijn vader met 1800 kilo midden in het centrum van een grote stad werken
    die mogen ze dan fijn parkeren en danj fijn elke dag met koffertje met zijn honderden in de bus proberen te komen dat zal wel werken

    en hm, de toelevering van winkels...
    laten we die bevoorraden met een mini, want er moet natuurlijk ook nog het gewicht van de vracht bij
    dat wordt lastig als je bouwmaterialen moet vervoeren. Heb je 1000 mini's nodig om stenen te vervoeren hehehehe
    pAindinsdag 23 november 2004 @ 12:27
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 19:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    eigenlijk zouden ze in de steden alle auto's moeten verbieden. Ik bedoel, wat moet je nu met een autop in de stad. Steden wordenveel schoner, kinderen kunnen weer op straat spelen en je bent van al het kabaal verlost. Maak grote parkeerplaatsen aan de randen van de steden en iedereen kan met het OV of de fiets de stad in.

    We zouden een start kunnen maken door het parkeren duurder te maken. Parkeren is nu zo goedkoop dat mensen hiervoor de auto niet laten staan, verder ben ik voor meer drempels, als je ziet hoe hard die maniakken met petjes en verlaagde gti'sscheuren door de kleine straatjes! Flink hoge drempels zou dat wel ontmoedigen en het zal ze vooral leren, dat gespuis!!
    Weet je wel wat dat voor de economie en de prijzen van het OV betekend??

    En parkeren goedkoop?? Ik kan wel merken dat je uit de achterhoek komt en nooit in een grotere stad als Utrecht (wat wel een redelijk parkeersysteem heeft), Amsterdam en Rotterdam bent geweest. Ow ja, dan zou je met het OV gaan, das net zo snel .
    Salvad0Rdinsdag 23 november 2004 @ 12:39
    alle auto's overal toestaan..
    wat een bullshit zeg, dat zwaardere wagens straten zouden slopen... vertel dat maar eens aan alle trucks die over de zwakste klinkerstraatjes de meest afgelegen KUTwinkeltjes bevoorraden

     

     
    Salvad0Rdinsdag 23 november 2004 @ 15:20
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 10:19 schreef NehcslowZ het volgende:
    Ja en de TS heeft zelf zeker een pandaatje ofzo
    ja idd, of een andere goedkope pauperbak
    Ronald1903dinsdag 23 november 2004 @ 15:47
    Heeft iemand al gekeken wat een panda 4x4 weegt?
    massa leeg: 955 kg

    4 man d'r in aftanken en hopla! over de 1100 kilo.
    2cvdinsdag 23 november 2004 @ 15:52
    Dikke onzin. Leg maar eens uit warom die 'dikke bakken' een 'acuut gevaar voor kinderen zijn'. Zit er een mitrallieur op die automatisch alle kleine kindertjes aan flarden schiet ofzo ?

    Het meest onveilige aan een auto is de bestuurder.

    En waarom een gewichtslimiet ? De meeste straten kunnen alle auto's hebben. De straten die dat niet kunnen hebben moet je met een lampje vinden.

    En als jij mij nou even een flinke bom duiten geeft, regel ik een katalysator. Maar helaas zullen een hele hoop van de 29PK die mijn motorblok levert 'verdwijnen' in de katalysator, dus een opvoersetje op jouw kosten is ook een eis (geen opvoersetje = geen katalysator = geen euro 4).

    En vanzelfsprekend breng ik het verhoogde verbruik en slijtage ook bij jou in rekening.
    bliebliedinsdag 23 november 2004 @ 15:53
    Ik stel voor dat ze al die kleine lelijke onveilige kutautootjes uit het straatbeeld weren.
    Pirodinsdag 23 november 2004 @ 17:18
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
    1100 kilo?
    Mijn HMMWV, wat doe je!
    tuut84dinsdag 23 november 2004 @ 17:19
    tuurlijk niet. het slaat gewoon nergens op. het zijn ook maar auto's
    Freeflyerdinsdag 23 november 2004 @ 17:23
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    <knip> zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom. <knip>
    leuk verhaal maar zolang iedereen wegenbelasting betaald gaat dit nooit lukken.
    daarnaast heb ik een personenauto die al meer weegt dan 1100 kilo... mag ik nu ook niet meer in de stad komen dan (leuk detail is dat ik in de binnenstad woon)

    en dan het Nijmegen verhaal... ik weet niet hoe het daar mee staat maar de eerste de beste die het voor laat komen wint... om de dom eenvoudige reden dat als je wegenbelasting betaald je overal op openbare wegen mag rijden. uitzonderingen daargelaten natuurlijk

    wat er in Nijmegen gebeurt is echter geen uitzondering...
    Dos37dinsdag 23 november 2004 @ 17:24
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
    alle auto's overal toestaan..
    wat een bullshit zeg, dat zwaardere wagens straten zouden slopen... vertel dat maar eens aan alle trucks die over de zwakste klinkerstraatjes de meest afgelegen KUTwinkeltjes bevoorraden


    [afbeelding]
    als ik toch ooit nog geld over heb
    Pirodinsdag 23 november 2004 @ 17:24
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 15:53 schreef blieblie het volgende:
    Ik stel voor dat ze al die kleine lelijke onveilige kutautootjes uit het straatbeeld weren.
    Precies. Ik heb all een Hummer gekocht. Ontzettend veilig . Enige nadeel zijn al die tyfusfiats en golfjes die stukken achterlaten onder m'n kar als ik eroverheen scheur.
    Ik vond laatst zelfs een hoofd .
    Pirodinsdag 23 november 2004 @ 17:25
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    als ik toch ooit nog geld over heb
    Koop dan een H1. Een H2 is zo'n net niet bak voor de yupperige forens die denkt dat ie in een SUV veilig zit. Dit ding kreukelt nog makkelijker dan een doos karton.
    hooibaaldinsdag 23 november 2004 @ 17:31
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Als je ziet hoeveel additionele herrie die zware bakken maken
    Ik woon midden in het stadscentrum, en de enige gemotoriseerde voertuigen waarbij ik meer last van de herrie heb zijn opgevoerde civicjes met foute uitlaten, en pizzascooters.
    quote:
    en ook nog eens de enorme slijtage aan straten en milieuvervuilig
    De straten zijn, zeker in de stad, goed genoeg om daar tegen te kunnen. Als ze dan al kapot worden gereden, dan is het door (al dan niet elektrische vrachtwagens.
    quote:
    , waardoor ze een accuut gevaar zijn voor de kinderen
    Wel eens uitkomsten bekeken van recente botsproeven: tegenwoordig houden autobouwers ook rekening met aanrijdingen met voetgangers, en grote auto's zijn in de regel veiliger voor die groep, m.u.v. terreinwagens.
    quote:
    , zou het voor ieders gemoedsrust een goed idee zijn extreen zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom
    Dat is volgens mij 75% van het totale wagenpark. Maar, jouw limousine valt uiteraard niet in die categorie.
    quote:
    . Bovendien zou men auto's die in de steden rijden moeten verplichten minstens aan de euro4 norm te voldoen, zo weer je ook de oude milieuvervuilende wagens uit de steden.
    Iedereen die een oude auto rijdt omdat hij/zij simpelweg geen geld heeft voor iets nieuwers (zoals ondergetekende) moet dus maar verhuizen uit de stad. Mooi man.
    quote:
    Verder zou je voor de noodzakelijke bevoorrading van winkels geluidseisen kunnen stellen aan bevoorradingsvrachtwagens, of bijvoorbeeld een distributie systeem aan randen van steden waarvandaan met speciale electrische vrachtwagens de vracht naar de centra worden vervoert. Ik denk dat je zo het verkeer in steden met een fors deel vermindert en dat het veiliger, leuker en schoner wordt in de stad.
    Daar ga ik niet eens op in.

    Samenvatting:
    BHFH-topic.
    pieter_pontiacdinsdag 23 november 2004 @ 17:48
    @ BHFH
    Fulcrum_Xdinsdag 23 november 2004 @ 17:58
    1100 is toch niet zo zwaar? mijn 'tupperware' bak weegt al 960
    yupdinsdag 23 november 2004 @ 18:00
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:58 schreef Fulcrum_X het volgende:
    1100 is toch niet zo zwaar? mijn 'tupperware' bak weegt al 960 :')
    Citroens uit de binnenstad weren is een goed begin eigenlijk
    Honda_Crx_V-tecdinsdag 23 november 2004 @ 18:03
    wat een raar idee
    vladdinsdag 23 november 2004 @ 19:03
    is bhfh toevallig een broer van riceboy?

    Ze zijn beide niet serieus te nemen...
    Kaj_Adinsdag 23 november 2004 @ 20:42
    Ik ken je niet, maar ik vind je nou al een klojo met je mooie idee.. Aan jouw idee zitten nog meer negatieve gevolgen dan er nu met het huidige systeem zijn. Lees het bovengenoemde maar eens. (Reacit van Hooibaal bv)

    Had jij laatst ook niet een topic over het verhogen van de benzine prijzen???
    Pokkehontasdinsdag 23 november 2004 @ 20:52
    Ik dacht dat dit over die opgezwollen nep-terrein auto's ging, maar mijn eigen Mondeo is ook 1360 kg. zag ik. De grens leggen bij 1100 kg. is wel erg kort door de bocht.
    Pikkebaasdinsdag 23 november 2004 @ 20:55
    Onzin,

    Mijn uiterst modale Audi A6:

    Rijklaar gewicht 1765 kg

    Is een hele gewone auto. Zie je vaak genoeg rijden. Onzin om dat te verbieden dus.
    Pikkebaasdinsdag 23 november 2004 @ 20:57
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 20:52 schreef Pokkehontas het volgende:
    Ik dacht dat dit over die opgezwollen nep-terrein auto's ging, maar mijn eigen Mondeo is ook 1360 kg. zag ik. De grens leggen bij 1100 kg. is wel erg kort door de bocht.
    Typisch BHFH.
    LinuxCultVapordinsdag 23 november 2004 @ 22:35
    Die grote bakken zijn zowiezo irritant, omdat de bestuurders in kleine auto's ook niet goed kunnen kijken of ze kunnen inhalen. (Breedte v/d auto)
    nogeenmaartenwoensdag 24 november 2004 @ 08:05
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 20:55 schreef Pikkebaas het volgende:
    Rijklaar gewicht 1765 kg
    Aldus 1765 kg schroot to be, om dat vatsig lijf van je te laten rondhobbelen. Geef toe, dat moet toch economischer kunnen.
    Chris_Redfieldwoensdag 24 november 2004 @ 09:02
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 18:12 schreef RedArrow68 het volgende:

    [..]

    kut topic
    Tazziewoensdag 24 november 2004 @ 09:55
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
    Zwaar??? Mijn vorige Golf woog al meer dan 1100 kilo!!! Mag die ook niet de binnenstad in dan?
    Tazziewoensdag 24 november 2004 @ 10:02
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 19:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    We zouden een start kunnen maken door het parkeren duurder te maken. Parkeren is nu zo goedkoop dat mensen hiervoor de auto niet laten staan,
    Sorry??? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen??? Vind 5 euro per uur, herstel per 56 minuten, nou niet bepaald goedkoop. Parkeergarage is wat goedkoper, met 3 euro per uur, maar is ook niet echt een laag niveau wel? We hebben het hier wel over 11 GULDEN per uur, tegen 6,60 GULDEN per uur in de parkeergarage. Parkeertarieven zijn sinds 2002 (de invoering van de euro) met +- 200-300% gestegen! En jij stelt voor het nog duurder te maken. Je bent niet goed bij je hoofd...
    Roadsterwoensdag 24 november 2004 @ 11:54
    Haha, mijn e30 bmw uit 1989 is niet bepaald groot en heeft geen zware dingen aan boord als airconditioning, abs, airbags enz enz... en die weegt zelfs al 1125kg!

    Leg de grens bij 1750 oid.
    BloodhoundFromHellwoensdag 24 november 2004 @ 12:49
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:02 schreef Tazzie het volgende:

    [..]

    Sorry??? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen??? Vind 5 euro per uur, herstel per 56 minuten, nou niet bepaald goedkoop. Parkeergarage is wat goedkoper, met 3 euro per uur, maar is ook niet echt een laag niveau wel? We hebben het hier wel over 11 GULDEN per uur, tegen 6,60 GULDEN per uur in de parkeergarage. Parkeertarieven zijn sinds 2002 (de invoering van de euro) met +- 200-300% gestegen! En jij stelt voor het nog duurder te maken. Je bent niet goed bij je hoofd...
    De parkeerplaatsen staan nog steeds vol, een duidelijk signaal dat het parkeren te goedkoop is. Het moet zo duur zijn dat de meeste mensen parkeren in de stad niet meer kunnen betalen.
    Scrutinizerwoensdag 24 november 2004 @ 12:58
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    De parkeerplaatsen staan nog steeds vol, een duidelijk signaal dat het parkeren te goedkoop is. Het moet zo duur zijn dat de meeste mensen parkeren in de stad niet meer kunnen betalen.
    Laten we dan ook gelijk de brandstof ¤50 per liter laten kosten, dan is het fileprobleem ook gelijk opgelost
    VanBinsbergenLULwoensdag 24 november 2004 @ 13:33
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    De parkeerplaatsen staan nog steeds vol, een duidelijk signaal dat het parkeren te goedkoop is.
    Nee, er zijn te weinig parkeerplaatsen...

    Heerst er geen enge erfelijke ziekte in je familie waar wij naar toe kunnen leven?
    pAinwoensdag 24 november 2004 @ 13:33
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 12:58 schreef Scrutinizer het volgende:

    [..]

    Laten we dan ook gelijk de brandstof ¤50 per liter laten kosten, dan is het fileprobleem ook gelijk opgelost
    STFU, straks breng je hem nog op ideeën .

    En weet je waarom de parkeerplaatsen nog steeds vol staan BHFH?? Omdat het openbaar vervoer gewoonweg niet effectief genoeg werkt; je komt er niet overal ermee, het duurt langer dan met de auto (ik reis 1 uur vanaf mn woonplaats naar het centrum van Rotterdam, terwijl ik het met de auto in een half uur kan doen) en het heeft gewoon weg nog te veel vertragingen.
    Karboenkeltjewoensdag 24 november 2004 @ 13:36
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 13:33 schreef pAin het volgende:

    [..]

    STFU, straks breng je hem nog op ideeën .
    De wereld zou in ieder geval wel ... interessant zijn onder de BHFH-autocratie.

    Elke ochtend even op teletekst of internet kijken wat nu weer verboden is. Tot die twee zaken natuurlijk verboden worden.
    Impreza_driving_Nutcasewoensdag 24 november 2004 @ 13:38
    FU BHFH

    Jij gebruikt teveel zuurstof, je leeft nog en das een duidelijk teken van milieu en topic vervuiling.
    Pikkebaaswoensdag 24 november 2004 @ 13:59
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 08:05 schreef nogeenmaarten het volgende:

    [..]

    Aldus 1765 kg schroot to be, om dat vatsig lijf van je te laten rondhobbelen. Geef toe, dat moet toch economischer kunnen.
    Hoezo ?? Ik wil lekker zitten, goede stevige auto om me heen en ik wil m'n honden vervoeren.
    Tazziewoensdag 24 november 2004 @ 14:57
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    De parkeerplaatsen staan nog steeds vol, een duidelijk signaal dat het parkeren te goedkoop is. Het moet zo duur zijn dat de meeste mensen parkeren in de stad niet meer kunnen betalen.
    Dat geloof je toch zelf niet, of wel?

    Ik sta liever 2 uur in de binnenstad met mijn eigen auto voor de boodschappen en wat al niet meer wat mee moet, dan dat ik 10 euro moet neertellen voor een retourtje naar de stad, waarbij ik me ook nog eens kapot moet sjouwen, omdat ik geen ruimte heb voor mijn bagage en er ook nog eens langer over doe.

    Overigens, zodra ik jou in je Panda ook maar in de buurt van de binnenstad zie, snij ik die met mijn veel te grote en zware auto zo de berm in. En niet zanikken als je kerstinkopen doet, krijg je spierballen van...
    2cvdonderdag 25 november 2004 @ 00:41
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    De parkeerplaatsen staan nog steeds vol, een duidelijk signaal dat het parkeren te goedkoop is. Het moet zo duur zijn dat de meeste mensen parkeren in de stad niet meer kunnen betalen.
    Hee intellect, die parkeerplaatsen zijn bedoeld om je auto op te parkeren ! Als die auto's daar geparkeerd staan, kunnen ze geen kwaad; ze kunnen geen mensen platrijden en stoten ook geen schadelijke stoffen uit omdat de motor (9 van de 10 keer) niet loopt.

    Ze kunnen al die ruimte die die parkeervakken innemen natuurlijk ook gebruiken voor wegen zodat iedereen wel moet gaan rijden met z'n auto