abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2004 @ 18:04:23 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23496504
Als je ziet hoeveel additionele herrie die zware bakken maken en ook nog eens de enorme slijtage aan straten en milieuvervuilig, waardoor ze een accuut gevaar zijn voor de kinderen, zou het voor ieders gemoedsrust een goed idee zijn extreen zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom. Bovendien zou men auto's die in de steden rijden moeten verplichten minstens aan de euro4 norm te voldoen, zo weer je ook de oude milieuvervuilende wagens uit de steden.

Verder zou je voor de noodzakelijke bevoorrading van winkels geluidseisen kunnen stellen aan bevoorradingsvrachtwagens, of bijvoorbeeld een distributie systeem aan randen van steden waarvandaan met speciale electrische vrachtwagens de vracht naar de centra worden vervoert. Ik denk dat je zo het verkeer in steden met een fors deel vermindert en dat het veiliger, leuker en schoner wordt in de stad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23496539
In Nijmegen bijvoorbeeld.
[KNE]-Mod
  maandag 22 november 2004 @ 18:09:33 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23496612
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:06 schreef ThE_ED het volgende:
In Nijmegen bijvoorbeeld.
daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23496663
meneer "iedereen moet een panda kopen en de rest is kut" is ook weer aanwezig
pi_23496688
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar had men geen goed doordacht plan, het ging over maten, gewichten is eerlijker en ik heb bovendien wel gedacht aan oplossingen voor het vrachtverkeer. En zeg nou zelf, 1100 kilo is zo zwaar, niemand heeft zo'n zware auto nodig.
De vraag blijft dan natuurlijk waarom je überhaupt zulke auto's goedkeurd voor de openbare weg. ik vind dat dan het hele eisenpakket aan auto's op losse schroeven komt te staan.
[KNE]-Mod
  maandag 22 november 2004 @ 18:12:45 #6
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23496689
quote:

[..]

kut topic
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23496699
quote:

[..]

Kerel als iemand graag in een mooie wagen wil rijden (die wel meer wegen dan 1100 kilo) moet hij of zij dat zelf weten. Niet iedereen wil in zo'n geweldige automobiel rijden als een panda.

BHFH, serieusly tief op met dat debiele hoofd van je.
pi_23496717
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:11 schreef hermandeperman het volgende:
meneer "iedereen moet een panda kopen en de rest is kut" is ook weer aanwezig
Onlangs hoorde ik hem nog vertellen hoe hard hij zijn autotje even gepushed had en nu is gewicht wel een probleem...
[KNE]-Mod
  maandag 22 november 2004 @ 18:14:44 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23496736
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De vraag blijft dan natuurlijk waarom je überhaupt zulke auto's goedkeurd voor de openbare weg. ik vind dat dan het hele eisenpakket aan auto's op losse schroeven komt te staan.
die auto's zijn prima, maar dan kunnen ze aan de rand van de stad geparkeerd worden en de mensen kunnen dan te voet, met de fiets of het OV naar huis.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23496761
Een auto weegt al snel meer dan 1100 kilo. Een nogal onzinnige maatregel (ordinair copie) naar mijn idee wat TS hier kort voorstelt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 22 november 2004 @ 18:16:12 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23496769
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die auto's zijn prima, maar dan kunnen ze aan de rand van de stad geparkeerd worden en de mensen kunnen dan te voet, met de fiets of het OV naar huis.
Blijkbaar kun je met een goedgekeurde auto dan toch niet overal in. Dat is het vreemde vind ik.
[KNE]-Mod
  maandag 22 november 2004 @ 18:19:53 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23496840
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:16 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je met een goedgekeurde auto dan toch niet overal in. Dat is het vreemde vind ik.
je hebt nu ook al vaak genoeg borden met een gewichtsaanduiding. Aan de rand van steden kunnen gewoon borden met een rode rand en dan een gewichtsaanduiding van bijvoorbeeld 1.1 ton. Dit is veel makkelijker te meten en bovendien is het eerlijk, want je beperkt de mensen niet in hun keuze voor een auto, ze moeten alleen niet van die zware bakbeesten kiezen. Verder heb ik een prachtoplossing bedacht voor het vrachtverkeer en wordt er ook aan het milieu gedacht door mijun euro4 norm.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 november 2004 @ 18:20:50 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23496864
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je hebt nu ook al vaak genoeg borden met een gewichtsaanduiding.
Dat is omdat er dan een fysieke grens is. ik ben het met je eens dat dat misschien ook niet zou kunnen volgens mijn denkwijze.
[KNE]-Mod
pi_23498289
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je ziet hoeveel additionele herrie die zware bakken maken en ook nog eens de enorme slijtage aan straten en milieuvervuilig, waardoor ze een accuut gevaar zijn voor de kinderen, zou het voor ieders gemoedsrust een goed idee zijn extreen zware auto's die bijvoorbeeld meer dan 1100 kilo wegen te weren uit de bebouwde kom. Bovendien zou men auto's die in de steden rijden moeten verplichten minstens aan de euro4 norm te voldoen, zo weer je ook de oude milieuvervuilende wagens uit de steden.
een simpele vw caddy weegt al 1100 kg ledig
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
pi_23498491
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:23 schreef Tromso het volgende:

[..]

een simpele vw caddy weegt al 1100 kg ledig
Dan ga je er toch heliumballonnen mee vervoeren
  maandag 22 november 2004 @ 19:45:09 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23498903
eigenlijk zouden ze in de steden alle auto's moeten verbieden. Ik bedoel, wat moet je nu met een autop in de stad. Steden wordenveel schoner, kinderen kunnen weer op straat spelen en je bent van al het kabaal verlost. Maak grote parkeerplaatsen aan de randen van de steden en iedereen kan met het OV of de fiets de stad in.

We zouden een start kunnen maken door het parkeren duurder te maken. Parkeren is nu zo goedkoop dat mensen hiervoor de auto niet laten staan, verder ben ik voor meer drempels, als je ziet hoe hard die maniakken met petjes en verlaagde gti'sscheuren door de kleine straatjes! Flink hoge drempels zou dat wel ontmoedigen en het zal ze vooral leren, dat gespuis!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23499514
BHFH,

Je vergeet even dat als iedereen lichtere/zuinigere auto's gaat rijden dat er dan niet voldoende belasting binnenkomt om jou uitkering en huursubsidie te betalen....

pi_23499916
KSSSSSST! kSSSST! wegwezen met bhfh!
pi_23499962
Ik wordt zo moe van die mensen die tegen échte auto's zijn.

Probeer maar is een goede middenklassen onder de 1100kilo te vinden.....niet te doen. Al dat gezeur over die auto's dat komt vaak voort uit frustratie van mensen dat ze zelf niet zo'n auto kunnen kopen.
Of zo'n linke billy die dat weer eens wil verbieden!

Owjah vergeet dan ook niet dat de supermarkt leveranciers niet meer mogen komen ga maar lekker boodschappen doen zonder bevoorrading

En vrachtwagens op stroom? wat denk je zelf? waar moeten de vrachtwagens dan beladen worden? Wel eens een accu vastgehouden dat is verre van licht. Gooi maar 50 accu's in zo'n wagen...nee dat is licht!

Denk je nou echt dat Simon Loos uit Opmeer met electrische vrachtwagens gaat bevoorraden in Amsterdam NO WAY de kosten wegen niet op met de opbrengsten. De electrische vrachtwagens zullen wel ongeveer een payback period hebben van 10 jaar....niet echt een optie dus

[ Bericht 15% gewijzigd door Flyingdutchman op 22-11-2004 20:32:36 ]
  maandag 22 november 2004 @ 20:29:34 #20
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_23500055
mijn mini weegt 1100 kg

de grens zou op 1800 moeten liggen
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_23500130
Een beetje auto weegt al 1100kg, echt zwaar vind ik rond de 1700+ kg (extreem zwaar pas 2500+ ofzo), en alle andere gewichtslimieten zijn er alleen voor omdat bijvoorbeeld een brug/weg etc die druk daar niet aankan.

En bedenk hier ook bij dat veel mensen in de problemen kunnen komen omdat ze bijvoorbeeld geen nieuwere auto met euro4 motor kunnen betalen, moeten die dan maar verhuizen ofzo. Als jij 's ochtends om 7/8 uur op je werk moet zijn, wil jij dan eerst ff met ov/fiets een hele stad door om bij je auto te komen?

En wat dacht je van het parkeren van al die autos die niet de stad meer inmogen? Ergens buiten de stad? Daar zal je toch echt voldoende bewaakte en goedkope/gratis parkeergelegenheid voor moeten bieden?

Het is gewoon heel simpel, jou plan zal nooit uitgevoerd worden, want: lichte, goedkope, zuinige autos = minder inkomen bij regering dus die zullen er niet warm voor lopen. En dan kost het nog enorm veel geld om uit te voeren en er zullen ook heeeeeeeeel wat meer mensen tegen dan voor zijn.
Toyota Carina II 2.0 GLi
pi_23501569
Die Panda van je weeg 900 kilo en heeft 155 banden. Een nieuwe Laguna weegt zo'n 1300 kilo en heeft 225 banden. De druk per cm/2 zal dus niet veel verschillen... (geen zin om het precies uit te rekenen)

Dus jij bent net zo asociaal
pi_23501695
Mijn Clio (1.6 16V RXE '99) weegt al bijna 1000 kilo.
Geluk zit in grote dingen
pi_23502692
Waar blijven de rellende PTA'ers eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')