De Taliban zei woensdag Bin Laden te willen uitleveren als zijn betrokkenheid bij de aanslagen onomstotelijk wordt bewezen.
Een aanval op Afghanistan zou dit weekend of begin volgende week kunnen plaatsvinden. De Taliban zei vrijdag een 'massale' aanval te zullen wreken.
Bijna alle buitenlanders hebben Afghanistan inmiddels verlaten, evenals veel Afghaanse burgers, uit angst voor aanvallen.
En Bin Laden zit daar volgens mij ook allang niet meer
Het is altijd veel beter om de plaatselijke bevolking zelf te laten vechten voor hun vrijheid.
Good point over Bin Laden trouwens: het is heel goed mogelijk dat hij allang het hazenpad heeft gekozen. De vraag is echter: waar zou hij nu in hemelsnaam veiliger zijn dan in Afghanistan? Die gek is nergens welkom op dit moment. Geen enkel land wil een reactie van de Amerikanen op die manier riskeren, want de US is nu echt boos.
quote:www.planet.nl
Op vrijdag 14 september 2001 15:10 schreef yvonne het volgende:
Bronvermelding?
De ironie is dat de amerikanen 10 jaar geleden de Taliban nog steunden in hun strijd tegen de russen. (net als in Irak trouwens) De verdeel en heers politiek van Amerika lijkt toch niet zo goed te werken.
quote:wel grappig opzich
Op vrijdag 14 september 2001 15:07 schreef Jeromar het volgende:
Bijna alle buitenlanders hebben Afghanistan inmiddels verlaten, evenals veel Afghaanse burgers, uit angst voor aanvallen.
En Bin Laden zit daar volgens mij ook allang niet meer
quote:Zou kunnen, maar niet met steun van Saddam want ook hij heeft zware schijt aan moslim-extremisten. Verder denk ik dat hij geen zin heeft in nog een Amerikaanse bommenregen.
Op vrijdag 14 september 2001 15:22 schreef Jeromar het volgende:
Volgens mij zit Bin allang in Irak.
quote:Alleen gaat de vergelijking dit keer niet op. Het ingezette materieel verschilt wezenlijk. Als de US de Powell doctrine gaan toepassen (wat te verwachten is bij een massale aanval) volgt er eerst een allesvernietigende langdurige aanval vanuit de lucht. Dus bijvoorbeeld 3 maanden lang kruisraketten afvuren (radar/sam/etc uitschakelen), daarna nog een maand of 2 alle B52 bombers die de US heeft er op los laten en dan kan de troepenmacht zo de krater binnenrijden. Dit in geval een all-out conventionele aanval die niet te verwachten is overigens.
Op vrijdag 14 september 2001 15:10 schreef SilverSpirit het volgende:
Da's wel erg voorbarig van de Taliban, maar ik denk niet dat de USA zo snel aanvalt. Denk aan Vietnam. Afghanistan is ongeveer hetzelfde soort onbegaanbaar stuk land.
quote:Het typeert hun denkwijze wel treffend.
Op vrijdag 14 september 2001 16:58 schreef kamagurka het volgende:
Veel afgaanse burgers nu al het land uit...? Hoeveel mensen wonen daar, 1000?
Nu al aankondigen dat er wordt teruggeslagen is natuurlijk echt olie op het vuur, wat een domme lampikken die talitulbandenmannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |