abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:07:19 #1
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1635557
Taliban zweert wraak op Amerikaanse aanvallen
Gepubliceerd op 14 september 2001 14:09
De Taliban heeft aangekondigd wraak te zullen nemen als de VS Afghanistan aanvallen. "We zijn klaar om gelijk elke prijs te betalen om ons te verdedigen en alle middelen aan te wenden om wraak te nemen", meldde een woordvoerder.
De Taliba waarschuwt de VS niet te snel tot een oordeel te komen over wie er achter de aanslagen zit. Volgens Taliban-leider Mullah Muhammed Omar kan Bin Laden niet achter de aanslagen zitten omdat niet over de middelen beschikt.

De Taliban zei woensdag Bin Laden te willen uitleveren als zijn betrokkenheid bij de aanslagen onomstotelijk wordt bewezen.

Een aanval op Afghanistan zou dit weekend of begin volgende week kunnen plaatsvinden. De Taliban zei vrijdag een 'massale' aanval te zullen wreken.

Bijna alle buitenlanders hebben Afghanistan inmiddels verlaten, evenals veel Afghaanse burgers, uit angst voor aanvallen.

En Bin Laden zit daar volgens mij ook allang niet meer

Je moet niks!
  Admin vrijdag 14 september 2001 @ 15:10:01 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1635584
Bronvermelding?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:10:53 #3
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1635591
Da's wel erg voorbarig van de Taliban, maar ik denk niet dat de USA zo snel aanvalt. Denk aan Vietnam. Afghanistan is ongeveer hetzelfde soort onbegaanbaar stuk land.
Laatste kans.....
pi_1635601
Amerika zou het veel slimmer aanpakken als ze de verzetsgroep van generaal Massud (die nog blijkt te leven, vernam ik net) tegen de Taliban actief zouden steunen, in plaats van het land zelf zwaar aan te vallen.

Het is altijd veel beter om de plaatselijke bevolking zelf te laten vechten voor hun vrijheid.

Good point over Bin Laden trouwens: het is heel goed mogelijk dat hij allang het hazenpad heeft gekozen. De vraag is echter: waar zou hij nu in hemelsnaam veiliger zijn dan in Afghanistan? Die gek is nergens welkom op dit moment. Geen enkel land wil een reactie van de Amerikanen op die manier riskeren, want de US is nu echt boos.

Ars longa, vita brevis
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:14:37 #5
989 Jeromar
pi_1635622
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 15:10 schreef yvonne het volgende:
Bronvermelding?
www.planet.nl
Je moet niks!
pi_1635688
"Amerika zou het veel slimmer aanpakken als ze de verzetsgroep van generaal Massud (die nog blijkt te leven, vernam ik net) tegen de Taliban actief zouden steunen, in plaats van het land zelf zwaar aan te vallen."

De ironie is dat de amerikanen 10 jaar geleden de Taliban nog steunden in hun strijd tegen de russen. (net als in Irak trouwens) De verdeel en heers politiek van Amerika lijkt toch niet zo goed te werken.

pi_1635703
I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "You're making a scene"
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:22:27 #8
989 Jeromar
pi_1635716
Volgens mij zit Bin allang in Irak.
Je moet niks!
pi_1635771
als taliban wraakt neemt, slaat amerika harder terug, en dan......... oneindige cirkel die alleen maar verliezers opleverd.
koele kikkers kwaken niet
pi_1635873
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 15:07 schreef Jeromar het volgende:
Bijna alle buitenlanders hebben Afghanistan inmiddels verlaten, evenals veel Afghaanse burgers, uit angst voor aanvallen.

En Bin Laden zit daar volgens mij ook allang niet meer
wel grappig opzich
zit je daar als president-taliban-man en zijn al je onderdanen weggevlucht... is de lol ook snel voorbij van het macht hebben!
pi_1635959
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 15:22 schreef Jeromar het volgende:
Volgens mij zit Bin allang in Irak.
Zou kunnen, maar niet met steun van Saddam want ook hij heeft zware schijt aan moslim-extremisten. Verder denk ik dat hij geen zin heeft in nog een Amerikaanse bommenregen.
Be careful what you wish...You just might get it.
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:56:25 #12
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_1635999
Saddam schijt aan moslim-extremisten ??
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:56:36 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1636001
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 15:10 schreef SilverSpirit het volgende:
Da's wel erg voorbarig van de Taliban, maar ik denk niet dat de USA zo snel aanvalt. Denk aan Vietnam. Afghanistan is ongeveer hetzelfde soort onbegaanbaar stuk land.
Alleen gaat de vergelijking dit keer niet op. Het ingezette materieel verschilt wezenlijk. Als de US de Powell doctrine gaan toepassen (wat te verwachten is bij een massale aanval) volgt er eerst een allesvernietigende langdurige aanval vanuit de lucht. Dus bijvoorbeeld 3 maanden lang kruisraketten afvuren (radar/sam/etc uitschakelen), daarna nog een maand of 2 alle B52 bombers die de US heeft er op los laten en dan kan de troepenmacht zo de krater binnenrijden. Dit in geval een all-out conventionele aanval die niet te verwachten is overigens.
  vrijdag 14 september 2001 @ 16:42:24 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1636495
Taliban kan wel meer zeggen, ik neem aan dat als Amerika terug slaat ze niet zachtzinnig te werk gaan.. Kijken wat er van ze over blijft en of ze nog zo strijdlustig zijn.
Die zijn gek, Amerika wint het toch.
The truth was in here.
pi_1636629
Logische reactie, ik zou er ook niet zo blij mee zijn als ik aangevallen zou worden door Amerika. Als een land je de oorlog verklaard vecht je toch tot het uiterste terug lijkt mij.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1636652
Veel afgaanse burgers nu al het land uit...? Hoeveel mensen wonen daar, 1000?
Nu al aankondigen dat er wordt teruggeslagen is natuurlijk echt olie op het vuur, wat een domme lampikken die talitulbandenmannen.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 14 september 2001 @ 17:00:17 #17
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1636674
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:58 schreef kamagurka het volgende:
Veel afgaanse burgers nu al het land uit...? Hoeveel mensen wonen daar, 1000?
Nu al aankondigen dat er wordt teruggeslagen is natuurlijk echt olie op het vuur, wat een domme lampikken die talitulbandenmannen.
Het typeert hun denkwijze wel treffend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')