abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2001 @ 12:56:59 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634482
bron: http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/1000398930017.html

Het Thorbecke College in Utrecht wil ruzie voorkomen door de stilte
alleen af te kondigen in de aula. Op die manier kunnen
andersdenkenden zich desgewenst aan de herdenking onttrekken, zegt
rector Drossaert.

Ook op de vmbo-afdeling Calvijn van scholengemeenschap Nieuw West
in Amsterdam durven veel leraren de herdenking niet goed aan. Ze zijn
bang voor een herhaling van de reacties van allochtone leerlingen eerder
deze week.

De meeste scholen onderstrepen dat slechts een kleine minderheid van
de allochtone leerlingen sympathie koestert voor de aanslagen op de VS.
'Het gaat om pakweg zeven fanatiekelingen op duizend leerlingen, van
wie vijfhonderd islamitisch', aldus rector Kwekel van het Christelijk
College Henegouwen in Rotterdam, die wel meedoet aan de herdenking.
'Maar het zijn vaak wel leerlingen die goed van de tongriem gesneden zijn
en veel invloed hebben op anderen.'

De meeste scholen vermijden een politieke discussie over de
aanslagen. 'We benadrukken de zaak vanuit de menselijke kant', aldus
rector Vonk van het Rotterdamse City College. 'Leerlingen kunnen
verschillend denken, maar een aanslag waarbij onschuldigen sterven,
kán natuurlijk niet.'

Nou weet ik dat wij Nederlanders bang zijn voor aantal buitenlandse groeperingen, en ik weet ook wel dat we onbegrenst begrip hebben voor een andersdenkende.
Maar eerlijk gezegd vind ik dit van de zotte!!! Dus daar geen algehele stilte omdat je bang bent voor reprassailes van een stel ( 7 op de 1000 ) buitenlandse gasten hier in Nederland??
Kom op hoor, dat is toch de kop in te drukken!!

The truth was in here.
  vrijdag 14 september 2001 @ 12:59:02 #2
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1634493

Het wordt dat er een keer respect komt voor de normaaldenkende Nederlander. Ipv alleen respect voor 'andersdenkenden'

Osama Bin Laden is een varken
pi_1634498
Het fijne van dit land is dat je niemand kunt verplichten om stil te zijn. Dus ook in de aula niet. Blijft natuurlijk een trieste zaak als je zo weinig respect voor je medemens kunt opbrengen. Maar volgens mij is dit vaker een grote bek dan echt fanatisme.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1634518
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 12:59 schreef Jarno het volgende:
Het fijne van dit land is dat je niemand kunt verplichten om stil te zijn. Dus ook in de aula niet. Blijft natuurlijk een trieste zaak als je zo weinig respect voor je medemens kunt opbrengen. Maar volgens mij is dit vaker een grote bek dan echt fanatisme.
idd. Maar dan nog. 3 minuten je kop dicht houden lijkt me niet moeilijk. Volgens mij willen die trieste ventjes, gewoon tegen een stel schenen aantrappen. ga naar hun vader of moeder toe en ze krijgen klappen. Terecht.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:04:43 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634529
Ik vind het ook van de zotte dat notabene een school die een voorbeeld gevende rol speelt bij de jeugd zich aanpast!!
Ziekelijk nederlands zal ik maar zeggen
The truth was in here.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:06:58 #6
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1634544
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 12:59 schreef Jarno het volgende:
Maar volgens mij is dit vaker een grote bek dan echt fanatisme.
Dat zal vast wel, en DAAROM moet je het juist niet tolereren. Dat is net het probleem, niet alleen met allochtone kinderen, maar ook met autotochtone kinderen. Ze kunnen een grote bek hebben tegen alles en iedereen, en de ouders zeggen alleen "dat gaat wel over als hij/zij ouder is".

Wat mij betreft mogen kinderen wel weer wat harder aangepakt worden. Af en toe een tik op je billen of een stevige scheldkanonnade kan echt geen kwaad...

vrijdag 14 september 2001 @ 13:07:46 #7
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1634549
ik vind dat iedereen zich aan de normen en waarden binnen nederland moet houden. de minuut stilte op 4 mei is een norm waar ikzelf (ookal ben 'slechts' 22 jaar) enorm veel WAARDE aan hecht. als iemand het in z'n hoofd haalt mij te bellen (gsm bijvoorbeeld) op 4 mei om 20.00u dan kijk ik heb de eerste tijd niet aan.

Hier op mijn stageplek is er ook gewoon 3 minuten stilte gehouden. ik denk dat mensen die zich nederland bevinden zich gewoon aan dit soort oproepen moet houden. vrije wil of niet!

HET IS VAN DEN ZOTTE OM TE FEESTEN OM 25.000-35.000 DODE MENSEN!

Dan heb je namelijk GEEN respect voor de doden, niet voor je medemens en niet voor de normen en waarden die in een land gelden.
Als vrouwelijke vakantieganger/tourist/etc haal je het in een land als bijvoorbeeld saoedi-arabie NIET in je hoofd om topless te zonnen, in strakke hotpants/topjes/etc te lopen.

Nu is dit voorbeeld misschien niet helemaal te vergelijken, maar het gaat om het gevoel dat ik krijg hierbij.

Respect, zoals iedereen dat heeft! en anders......pleuren ze maar op!

They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
pi_1634554
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:04 schreef Bastard het volgende:
Ik vind het ook van de zotte dat notabene een school die een voorbeeld gevende rol speelt bij de jeugd zich aanpast!!
Ziekelijk nederlands zal ik maar zeggen
Mwoch, men had ook iedereen kunnen verplichten om 3 minuten z'n kop te houden, met naast elke allochtone leerling een leraar. Dat soort praktijken houden ze er in Afghanistan ook op na, namelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_1634613
Sorry mensen, maar ik kan geen tolerantie meer opbrengen voor deze groepen allochtonen. Ze vreten ons land leeg, tasten onze normen en waarden aan en de autochtone bevolking durft niets te doen omdat ze gewoon bang zijn voor geweldsuitbarstingen of uitgemaakt te worden voor Rasjiesthhh.

Waneer komt hier een einde aan ? Van mij mogen ze vandaag het land uitgetrapt worden.

DE MAAT IS VOL !!!

vrijdag 14 september 2001 @ 13:21:31 #10
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1634632
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:16 schreef Flexer het volgende:
Sorry mensen, maar ik kan geen tolerantie meer opbrengen voor deze groepen allochtonen. Ze vreten ons land leeg, tasten onze normen en waarden aan en de autochtone bevolking durft niets te doen omdat ze gewoon bang zijn voor geweldsuitbarstingen of uitgemaakt te worden voor Rasjiesthhh.

Waneer komt hier een einde aan ? Van mij mogen ze vandaag het land uitgetrapt worden.

DE MAAT IS VOL !!!

*zucht* Daar gaan we weer
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:23:09 #11
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_1634640
Ik denk dat het van ieders belang is om 3 minuten stil te zijn. Ook die #$%G*@-extremisten, want zijzelf kunnen ook slachtoffer worden van terroristiche aanslagen. Zoals is gebleken maakt een terrorist geen onderscheid.......
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:25:09 #12
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_1634652
quote:
Ze vreten ons land leeg, tasten onze normen en waarden aan

DE MAAT IS VOL !!!

ik vind dit wel erg overdreven gezegd.. die mensen komen ook niet altijd uit vrije wil naar ons land toe. Natuurlijk ben ik t r mee eens dat ze onze normen & waarden moeten accepteren en dat ze zich moeten aanpassen aan onze cultuur.. maar dat ze meteen t land uitgetrapt moeten worden want ze vreten ons land leeg is een beetje simpel gedacht..
ja... wat moet ik hier nou op zeggen
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:25:35 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634655
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwoch, men had ook iedereen kunnen verplichten om 3 minuten z'n kop te houden, met naast elke allochtone leerling een leraar. Dat soort praktijken houden ze er in Afghanistan ook op na, namelijk.

En dat hadden ze ook zo moeten doen!!

Ikzelf had vrijwillig naast zon leerling gestaan en ook ingegrepen als hij daar geen respect voor op kon krijgen.
Kneuzen van leraren zijn gewoon te bang

The truth was in here.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:25:40 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_1634656
quote:

DE MAAT IS VOL !!!

Met dit soort opmerkingen bereik je weinig. Hiermee speel je zowel de multikul, als extreem-rechts in de kaart.

Zaak is dat moslimfundamentalisten aangepakt worden door zowel de autochtone Nederlander als de gematigde moslims. Als je nu meteen alle moslims op één hoop gooit wakker je het fundamentalisme juist aan en heeft bin Laden nog zijn zin gehad ook.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:27:30 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634672
quote:

DE MAAT IS VOL !!!

Nee dat kan niet en is ook niet goed te praten, alleen de mensen eruit die vreugde hebben om het gebeuren !
The truth was in here.
pi_1634673
Ik vraag me nog steeds af wat er mis is met (rationeel) racisme. Het zonder redenen wat-dan-ook aan willen doen van allochtonen keur ik ten sterkste af ( ! )

maar indien er een reden is voor deze gevoelens (zoals ik de afgelopen dagen hier op Fok!forum tegen ben gekomen, en ook op andere plaatsen op internet) bekijk ik dat toch op een andere manier.

Zoals het er nu op lijkt, is racisme meer een persoonlijke uiting van onvrede van de manier waarop allochtonen zich aanpassen (of vaker juist niet!) aan de Nederlandse samenleving en een gemoedsgesteldheid die, zeker na dit soort dingen (VS) sterk de kop opsteekt.

Bovendien: is het een wonder dat de 'weerzin' die veel mensen voelen bij het zien van een allochtoon alleen maar groter wordt als ze zo duidelijk aangeven zich totaal niets aan te trekken van de normen en waarden in ons land?

Mijn opinie: AANPASSEN of OPZOUTEN.

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_1634680
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dat hadden ze ook zo moeten doen!!

Ikzelf had vrijwillig naast zon leerling gestaan en ook ingegrepen als hij daar geen respect voor op kon krijgen.
Kneuzen van leraren zijn gewoon te bang

Met alle respect hoor, maar wat ben jij dan beter dan een islamitische fundamentalist, als je werkelijk meent dat we het zo moeten oplossen?
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:33:31 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634716
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar wat ben jij dan beter dan een islamitische fundamentalist, als je werkelijk meent dat we het zo moeten oplossen?

Vind je niet dat als je hier in het land bent je hebt te houden aan normen en waarden in dat land? En als er een stel oproer kraaiers gaan lachen of anderzijds willen aantonen dat ze blij zijn om het gebeuren , hebben we de taak dat zo veel mogelijk de kop in te drukken!
Zeker op een school!!
The truth was in here.
pi_1634739
Erg gevoelig onderwerp dit...als je zegt dat ze zich moet aanpassen ena nders maar weg moeten,dan disrimineer je.Als je tegen een Marokaan zegt dat tie z'n bek ff moet houden,word tie meteen boos en is ozo bang dat hij gediscrimineerd word.Das dikke bullshit,want wij worden juist door hen gediscrimineerd.Wij moeten ons maar aan hun aan passen,en dat vind ik diep triest,vooral omdat je er niks an zou mogen zeggen.Zeg ik zoiets tegen mijn ouders,ik vind dat het allemaal erg redelijk klinkt en niet agresief verder,dan ben ik opeens de boosdoener,terwijl ik op straat wel in elkaar word geslagen met mijn wijde alto kleding.
( Eej vieze alto,kan je geen normale kleren kopen?En dat soort shit)
Ik word kotsmisselijk van ze.En ik weet,ozo cliche,dat er best goeie allochtonen zijn,en best aardige,maar het gaat hier om die foute.Het gaat nu ook even neit over die Nederlandse jeugd,die ook niet erg aardig zijn.HEt gaat over hun,ik plaats ze dus in een hokje,wat niet mag,wat racisme is.Kotsmisselijk word ik er van.

Terug naar onderwerp,ik vind het dieptriest dat de school zich dus aanpast aan een paar kindjes met een grote bek,en dat de politie niks tegen feestvierdeden allochtonen deed in Ede.

Bij ons op school was het trouwens die drie minuten erg stil,geen last van alochtonen. (Ach ja,wat wil je op een Gemeentelijk Gymnasium )

En dit bovenstaande is dus een racistische opmerking.Boeiend,ik kan mij even niet meer inhouden.

pi_1634740
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vind je niet dat als je hier in het land bent je hebt te houden aan normen en waarden in dat land?

Ja, dat vind ik ook.
quote:
En als er een stel oproer kraaiers gaan lachen of anderzijds willen aantonen dat ze blij zijn om het gebeuren , hebben we de taak dat zo veel mogelijk de kop in te drukken!
Zeker op een school!!
Nee, dat vind ik niet.
pi_1634746
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:36 schreef Jarno het volgende:

Nee, dat vind ik niet.

Nee,ik ook niet.Maar een andere oplossing kan je zo gauw niet vinden.En het beste is dus maar om je in te houden,en hun hun gang te laten gaan...gvd.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:37:44 #22
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1634750
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:02 schreef zodiakk het volgende:

[..]

idd. Maar dan nog. 3 minuten je kop dicht houden lijkt me niet moeilijk.

Jij bent zeker nog nooit op 4 mei om 20.00uur op de dam in Amsterdam geweest.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1634771
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:37 schreef Scylla het volgende:

[..]

Nee,ik ook niet.Maar een andere oplossing kan je zo gauw niet vinden.En het beste is dus maar om je in te houden,en hun hun gang te laten gaan...gvd.

Nee, er zullen altijd mensen zijn die menen niet te moeten herdenken. Idd heb je altijd (Nederlandse en andere) grappenmakkers (zogenaamd) op de Dam op 4 mei en in een ander topic waren er ook Nederlanders (daar ga ik nu even van uit, sorry daarvoor) die het niet nodig achtten om mee te doen aan die hypocriete herdenking (hun woorden!). Ik ben het daar niet mee eens, maar in dat land mag je goddank zelf beslissen wat je herdenkt en wanneer je herdenkt. Laten we dat zo proberen te houden. Dat is ook wat de school op deze manier gedaan heeft.

Overigens mag doelbewust treiteren tijdens een herdenking (het lastig vallen van hen die dat wel willen) hard gestraft worden wat mij betreft. Zonder geweld.

vrijdag 14 september 2001 @ 13:40:52 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1634775
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:37 schreef Scylla het volgende:

[..]

Goed wat een andere medelander er van denkt moet hij/zij zelf weten.
Ik zal absoluut niet wijken of mn hoofd omdraaien... en de oplossing met een leraar vind ik een goed idee. Zijn ook wel andere ideen te bedenken zoals een leerling te schorsen van school.!
The truth was in here.
pi_1634797
Idioot, voor 7 idiooten zoiets doen.
Ze zouden die gasten moeten leren wat respect is ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')