nog een reden om naar het IFFR te gaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:48 schreef Motoko het volgende:
hij draait ook op IFFR dus nog eerder dan 17 februari
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, wel een leuke film
O+ BlaBlub O+
Lees jij topics ook wel eens?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:20 schreef Timo20 het volgende:
ik las in de DVDValley dat ie hier op 17 februari wordt uitgebracht? valt nog mee, had verwacht dat ie later zou worden uitgebracht.
jaquote:
dus.... als ik lees in de dvdvalley dat ie op 17 februari verschijnt en hier staat 3 maart kan ik dat toch wel vragen??quote:Hij verschijnt in Nederland op 3 maart.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 04:01 schreef California het volgende:
Nieuwe premièredata: 17 februari in Nederland
quote:Op zondag 16 januari 2005 21:29 schreef Timo20 het volgende:
waarom moet t in vredesnaam altijd zo lang duren voordat een film hier wordt uitgebracht![]()
ja dus? in vergelijking met Amerika duurt t toch ook verschrikkelijk lang voordat ze hier worden uitgebracht?quote:
Als ik m'n mening meld over de film, lees ik ook niet altijd het hele topic. Maar als ik info ga toevoegen wel, anders is 't vrij nutteloos.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja dus? in vergelijking met Amerika duurt t toch ook verschrikkelijk lang voordat ze hier worden uitgebracht?
vergeef me, maar ik ga echt niet iedere keer als ik iets wil posten een heel topic doorlezen![]()
niet zo raar dacht ik
ja uiteraadquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ik m'n mening meld over de film, lees ik ook niet altijd het hele topic. Maar als ik info ga toevoegen wel, anders is 't vrij nutteloos.
Sublieme film dus die ik iedereen aanraad om te gaan zien en die ook zeker in m`n collectie gaat belandenquote:Sideways
Sideways vertelt ons t verhaal over de 2 boezemvrienden Miles (een Oscar verdienende Paul Giamatti) en Jack (Thomas Haden Church). Miles is een mislukt schrijver die sinds zijn scheiding in een depressie zit en sindsdien alleen maar kan praten over z`n grote liefde: wijnen. Jack is aangekomen in z`n laatste week van zijn vrijheid, want hij gaat trouwen. Samen gaan ze op pad om er een leuke laatste week van te maken, maar dan ontmoeten ze de 2 vriendinnen Maya (Virginia Madsen) en Stephanie (Sandra Oh) en loopt alles anders als dat ze gehoopt hadden...
Na alle uiterst positieve recensies moest ik deze film uiteraard ook zien om te kijken of alle kritiek terecht was. En daar kan ik maar 1 antwoord op geven: JA!!!!. Wat een ge-wel-di-ge film is dit!
Als je erover nadenkt is t erg knap om te zien hoe dit verhaal is uitgewerkt. Een film over 2 vrienden die van wijn houden kan natuurlijk al snel saai worden. Maar dat is hier allerminst t geval. En dat is knap. De casting, waar al zoveel over is gezegd, is erg goed gedaan. De acteerprestaties zijn zeer, zeer goed te noemen. Vooral Paul Giamatti is werkelijk geweldig. Het is dan ook onbegrijpbaar dat ie geen Oscar nominatie heeft gekregen voor deze rol. Maar ook de rest van de cast is zeer goed. Het wat, denk ik, deze film zo goed maakt is het feit dat t gaat over 4 doodnormale mensen waar we ons allemaal wel een beetje in herkennen. En dat er dus eens geen superhelden ofzo in voorkomen, maar gewone mensen. De sfeer van de film erg relaxed en mooi. Onder ongeveer de gehele film zit een rustig piano-achtig deuntje dat de sfeer aansterkt. Het geheel is heel mooi gefilmd, vooral de scene tussen Miles en Maya op de veranda is werkelijk fenomenaal. Ook sfeervol en gevoelig belicht.
Kortom: werkelijk helemaal niets anders dan lof over deze film. Dit is de beste film van t jaar tot nu toe. (ok, t jaar is nog jong maar toch) Zeker gaan zien. En wat die Oscars betreft: het zal niet zover komen, maar van mij mag deze best de Oscar voor Beste Film meenemen
![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |