abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2004 @ 17:25:25 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23471288
Sideways

Verhaal
Miles Faymond, a failed writer who teaches junior high school english takes his best friend, former hot actor Jack on a weeklong drive up to 'wine country' in California. There they explore the nature of their failures and question their relationships. Jack, about to get married, has an affair and wonders whether he should call it off. Miles, recently divorced, questions whether or not he made the right choice.

De regisseur is Alexander Payne (Election en About Schmidt). De hoofdrollen zijn voor Paul Giamatti, Thomas Haden Church, Virginia Madsen en Sandra Oh. Niet de bekendste namen, maar dat wil natuurlijk niets zeggen. Hij krijgt erg goede kritieken, vooral voor het acteerwerk. Er wordt zelfs over een oscarnominatie gesproken voor Giamatti (die in American Splendor ook al erg sterk was). Lijkt me een erg filmpje. En Blind Melon in de trailer is ook erg OK.

Trailer vindt u hier

Het duurt jammer genoeg nog even voor hij hier is. Hij verschijnt in Nederland op 3 maart. (België 23 februari )
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:49:48 #2
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23529134
Ben érg nieuwsgierig naar deze film...
Tevens een tvp'tje...
...dass wir fliegen.
  zaterdag 11 december 2004 @ 04:01:54 #3
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_23893841
Nieuwe premièredata: 17 februari in Nederland, 9 februari in België.

De recensies zijn onwaarschijnlijk positief en de film wint her en der prijzen. Ik wil 'm zien .
The short weekend begins with longing...
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:35:23 #4
67640 SaintOfKillers
pi_24543166
De film wordt ondertussen bedolven onder de prijzen. Het zou wel fijn als zo'n relatief klein en minder bekend filmpje eens een hoop oscars mag meenemen (uiteraard heeft een film geen Oscars nodig om sterk te zijn en te blijven, maar het zou toch leuk zijn). Vooral Thomas Haden Church lijkt voor de beste bijrol een serieuze kans te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:08:18 #5
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24580463
Ben ook erg benieuwd naar deze film. Snap alleen niet dat ie nog nergens down te loaden is
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:17:03 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24585215
Ben er ook erg benieuwd naar door alle die nominaties en prijzen, terwijl het geen grote bekende film is.
De trailer ziet er iig veel belovend uit.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:15 #7
100259 Motoko
Do you like Japanese movies?
pi_24587705
hij draait ook op IFFR dus nog eerder dan 17 februari
DEJIMA Japanese Film Festival
May 2006
Bioscoop Het Ketelhuis, Amsterdam
[dvdcollection]
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:59:27 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24590270
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:48 schreef Motoko het volgende:
hij draait ook op IFFR dus nog eerder dan 17 februari
nog een reden om naar het IFFR te gaan.
pi_24590406
IFFR? Kijk aan, good to know!
Net trailer gezien, kreeg er gelijk een goed gevoel over!

<enter signature>
pi_24591271
Deze film wil ik zien!

Nou roep ik dat wel bij meer films, dus ik verwacht dat ik 'm volgend jaar rond deze tijd nog niet heb gezien, maar toch. Het lijkt me erg hip.
  zondag 16 januari 2005 @ 21:29:35 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24602637
ben zeker benieuwd naar deze film. maar waarom moet t in vredesnaam altijd zo lang duren voordat een film hier wordt uitgebracht
  zondag 16 januari 2005 @ 23:36:57 #12
16049 BJB
cluods in the haed
pi_24604721
Tijdje geleden al gezien en inderdaad een hartverwarmende en super(zwart)komische film. Alle recensies kloppen dus als een bus
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:40:56 #13
67640 SaintOfKillers
pi_24893009
Gezien en goedgekeurd.

Echt een erg leuke film waar ik 2 uur met een glimlach op het gezicht heb naar zitten kijken. Leuk script, maar vooral erg sterke acteerprestaties. Giamatti vond ik echt schitterend als de depressieve, doch sympathieke loser Miles. Ook Virginia Madsen vond ik verrassend sterk. Maar ik vond eigenlijk alles aan de film super.

Mooiste scene is het gesprek over Pinot Noir tussen Miles en Maya .
pi_24893458
Ik vind hem zwaar overgewaardeerd voor wat betreft de acteerprestaties en de algehele inhoud van de film. Zo goed is het nou ook weer niet en zeer zeker geen Oscar materiaal.
Aan de andere kant is het zeker geen slechte film. Gewoon degelijk tot goed maar niet uitmuntend.
Een paar erg leuke momenten, ook een paar momenten dat het een beetje dood slaat. Af en toe erg deprimerend en saai maar aan het eind hou je er een goed gevoel eraan over.

Enig nadeel is de focus van de film. Eerst een road-trip, dan een film-documentaire over wijnen, dertigers cultuur, love story, komedie. Dat was een beetje slecht uitgewerkt, maar goed daar moet men zich maar niet aan storen.
pi_24901333
Ik heb erg genoten van deze film tijdens het IFFR. Ik had hem alleen iets serieuzer/dramatischer verwacht, maar hij bleek gewoon voornamelijk erg vermakelijk. De dialogen waren erg goed en vervelen geen moment. Ook erg goed geacteerd! Een van de hoogtepunten voor mij van het IFFR.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_24904369
Zeker wel een goeie film. Lekker realistisch, en ik kreeg gelijk ook zin in zo'n road-trip
Verhaal was leuk in elkaar gezet en de humor was ook wel oke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, wel een leuke film
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:20:06 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24932993
ik las in de DVDValley dat ie hier op 17 februari wordt uitgebracht? valt nog mee, had verwacht dat ie later zou worden uitgebracht.
Ga m woensdag kijken in Hasselt. ben zeer benieuwd naar deze film
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:38:59 #18
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24935420
Ik vond de film tegen vallen, ook door de verwachtingen die hij geshept had na het lezen van reviews en andere lovende kritieken.
Zeker het eerste gedeelte van de film valt tegen, vooral omdat het alleen om wijn gaat en de gemakkelijke grappen die daar aan verbonden zijn. Pas in het tweede deel wordt de film enigzins interessant. Technisch gezien valt er weinig op te merken aan de film, het is jammer dat het verhaal het zo laat afweten.

Misschien dat hij een tweede keer beter is.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:39:50 #19
30408 California
pi_24935434
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:20 schreef Timo20 het volgende:
ik las in de DVDValley dat ie hier op 17 februari wordt uitgebracht? valt nog mee, had verwacht dat ie later zou worden uitgebracht.
Lees jij topics ook wel eens?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:33:11 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24936416
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:39 schreef California het volgende:

[..]

Lees jij topics ook wel eens?
ja
quote uit de beginpost:
quote:
Hij verschijnt in Nederland op 3 maart.
dus.... als ik lees in de dvdvalley dat ie op 17 februari verschijnt en hier staat 3 maart kan ik dat toch wel vragen??
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:50:14 #21
30408 California
pi_24936709
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 04:01 schreef California het volgende:
Nieuwe premièredata: 17 februari in Nederland
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:29 schreef Timo20 het volgende:
waarom moet t in vredesnaam altijd zo lang duren voordat een film hier wordt uitgebracht
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:22:03 #22
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24938209
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:50 schreef California het volgende:

[..]

[..]
ja dus? in vergelijking met Amerika duurt t toch ook verschrikkelijk lang voordat ze hier worden uitgebracht?
vergeef me, maar ik ga echt niet iedere keer als ik iets wil posten een heel topic doorlezen
niet zo raar dacht ik
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:30:28 #23
67640 SaintOfKillers
pi_24938364
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:22 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ja dus? in vergelijking met Amerika duurt t toch ook verschrikkelijk lang voordat ze hier worden uitgebracht?
vergeef me, maar ik ga echt niet iedere keer als ik iets wil posten een heel topic doorlezen
niet zo raar dacht ik
Als ik m'n mening meld over de film, lees ik ook niet altijd het hele topic. Maar als ik info ga toevoegen wel, anders is 't vrij nutteloos.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:35:46 #24
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24938463
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als ik m'n mening meld over de film, lees ik ook niet altijd het hele topic. Maar als ik info ga toevoegen wel, anders is 't vrij nutteloos.
ja uiteraad als ik info (zou) toevoegen lees ik t ook door. 2 x hetzelfde is idd nutteloos.
och ja, boeiend.
laten we maar weer over de film zelf lullen
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:13:21 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25022415
Heb m gisteren gezien in de bios. Wat een film! zeker weten de beste van t jaar tot nu toe.
Dit is wat ik erover schreef in t "Welke Film Heb Je Pas Gezien" topic:
quote:
Sideways
Sideways vertelt ons t verhaal over de 2 boezemvrienden Miles (een Oscar verdienende Paul Giamatti) en Jack (Thomas Haden Church). Miles is een mislukt schrijver die sinds zijn scheiding in een depressie zit en sindsdien alleen maar kan praten over z`n grote liefde: wijnen. Jack is aangekomen in z`n laatste week van zijn vrijheid, want hij gaat trouwen. Samen gaan ze op pad om er een leuke laatste week van te maken, maar dan ontmoeten ze de 2 vriendinnen Maya (Virginia Madsen) en Stephanie (Sandra Oh) en loopt alles anders als dat ze gehoopt hadden...
Na alle uiterst positieve recensies moest ik deze film uiteraard ook zien om te kijken of alle kritiek terecht was. En daar kan ik maar 1 antwoord op geven: JA!!!!. Wat een ge-wel-di-ge film is dit!
Als je erover nadenkt is t erg knap om te zien hoe dit verhaal is uitgewerkt. Een film over 2 vrienden die van wijn houden kan natuurlijk al snel saai worden. Maar dat is hier allerminst t geval. En dat is knap. De casting, waar al zoveel over is gezegd, is erg goed gedaan. De acteerprestaties zijn zeer, zeer goed te noemen. Vooral Paul Giamatti is werkelijk geweldig. Het is dan ook onbegrijpbaar dat ie geen Oscar nominatie heeft gekregen voor deze rol. Maar ook de rest van de cast is zeer goed. Het wat, denk ik, deze film zo goed maakt is het feit dat t gaat over 4 doodnormale mensen waar we ons allemaal wel een beetje in herkennen. En dat er dus eens geen superhelden ofzo in voorkomen, maar gewone mensen. De sfeer van de film erg relaxed en mooi. Onder ongeveer de gehele film zit een rustig piano-achtig deuntje dat de sfeer aansterkt. Het geheel is heel mooi gefilmd, vooral de scene tussen Miles en Maya op de veranda is werkelijk fenomenaal. Ook sfeervol en gevoelig belicht.
Kortom: werkelijk helemaal niets anders dan lof over deze film. Dit is de beste film van t jaar tot nu toe. (ok, t jaar is nog jong maar toch ) Zeker gaan zien. En wat die Oscars betreft: het zal niet zover komen, maar van mij mag deze best de Oscar voor Beste Film meenemen

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Sublieme film dus die ik iedereen aanraad om te gaan zien en die ook zeker in m`n collectie gaat belanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')