Mijn appelboom, wat doe je?!quote:Op zondag 21 november 2004 15:22 schreef Alicey het volgende:
geeikt worden.
Nou, ik heb zo'n ding op mijn dressoir kapot laten vallen, en nou is dat helemaal wit uitgeslagen. En ik krijg het niet weg...quote:Op zondag 21 november 2004 15:22 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik kan nagaan maakt het niet echt uit welke vloeistof er wordt gebruikt. De meter moet ten alle tijden toch geeikt worden.
Jeumig...quote:Hoe makkelijk de werking ook lijkt, voor het vervaardigen van zo’n mooie Galilei thermometer komt heel wat kijken. Alles in handwerk. De bolletjes worden op één-tiende graad nauwkeurig gesorteerd. Het gewichtsverschil tussen de bolletjes bedraagt slechts rond de één-drieduizendste gram per graad!
voor als je dorst krijgt?quote:Op zondag 21 november 2004 16:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Why?
En dat is voor water niet het geval, bij de (kamer)temperaturen waar deze thermometer voor bedoeld is?quote:Op zondag 21 november 2004 16:15 schreef D-FENS het volgende:
Waarschijnlijk omdat de verandering van de dichtheid van alcohol voldoende lineair verloopt bij temperatuur-veranderingen. En het is goedkoop (alleen alcohol voor consumptie kost veel ivm accijnzen)
Yup, maar hoe noemen ze nou die industrie-alcoholo nou ook alweer?quote:Op zondag 21 november 2004 16:15 schreef D-FENS het volgende:
Waarschijnlijk omdat de verandering van de dichtheid van alcohol voldoende lineair verloopt bij temperatuur-veranderingen. En het is goedkoop (alleen alcohol voor consumptie kost veel ivm accijnzen)
gedenaturaliseerde alcohol.quote:Op zondag 21 november 2004 16:24 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Yup, maar hoe noemen ze nou die industrie-alcoholo nou ook alweer?
quote:The liquid in the cylinder is free of CF2 gases, almost inflammable and neither poisonous nor does is cause any vapor or gas injurious to health.
quote:Never swallow the fluid - seek medical attention if swallowed.
quote:The Galileo thermometer consists of a sealed glass tube that is filled with water and several floating bubbles. The bubbles are glass spheres filled with a colored liquid mixture. This liquid mixture may contain alcohol, or it might simply be water with food coloring.
Effe miereneukah...quote:Op zondag 21 november 2004 16:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
gedenaturaliseerde alcohol.
Meestal ethanol met een vleugje methanol.
water verloopt een raar traject van smelt- tot kookpunt aangezien water zijn hoogste dichtheid op 4 graden celcius heeft en verder verloopt het niet een min- of meer recht traject.quote:Op zondag 21 november 2004 16:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat is voor water niet het geval, bij de (kamer)temperaturen waar deze thermometer voor bedoeld is?.
Ik had al de hele tijd het idee dat er iets niet klopte.quote:Op maandag 22 november 2004 11:33 schreef brammus het volgende:
[..]
Effe miereneukah...
Gedenatureerd, ipv gedenaturaliseerd; of wilde je de alcohol het staatsburgerschap afnemen dan?
Methanol is anders ook niet prettig.quote:Bovendien is gedenatureerde alcohol meestal bewerkt (geketoniseerd) met aceton.
Dat wil je echt niet drinken want aceton is kankerverwekkend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |