Bedanktquote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://ftp.mozilla.org/pu(...)GB/Firefox%201.0.zip
Downloadquote:Wisselt u vaak van pc en heeft u er genoeg van voortdurend uw mailprogramma te moeten configureren? Dan is Portable Thunderbird iets voor u. Wat betreft functionaliteit biedt de draagbare Thunderbird dezelfde mogelijkheden als zijn statische broertje.
Portable Thunderbird is bedoeld voor rechtstreeks beschrijfbare media, zoals een cd-rw in packet mode, een externe harde schijf, een USB-stick, een geheugenkaartje en zelfs sommige mp3-spelers. Een aangepast exe-bestand zorgt ervoor dat alle extensies direct gebruiksklaar zijn en alle DLL-bestanden zijn extra gecomprimeerd zodat u het mailprogramma probleemloos op een geheugenstaafje van 16 MB plaatst.
Om Portable Thunderbird te installeren, kopieert u alle bestanden in deze download naar het verwijderbare medium. Alle data betreffende de mailconfiguratie wordt opgeslagen in de subfolder Profile. Op deze manier hoeft u slechts één keer aan te geven welke mailservers en wachtwoorden u gebruikt. Net zoals z'n grotere broer kan Portable Thunderbird overweg met meerdere mailaccounts.
Vooralsnog werkt Portable Thunderbird alleen onder Windows. In de toekomst komt daar misschien verandering in, want de makers sleutelen aan een enkele versie die geschikt is voor meerdere besturingssystemen. Overigens zijn er ook 'portable' uitvoeringen van Firefox, Sunbird en NVU.
Windows 98/ME/2000/XP
Portable Thunderbird is komt goed van pas als u overal uw eigen mailprogramma bij de hand wilt hebben.
Twee tips:quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:40 schreef MrDoegewoon het volgende:
Draai trouwnes de nieuwste Java versie.
Hé daar heb ik ook last van, ik wilde net gaan vragen of iemand daar een oplossing voor heeft...quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:40 schreef MrDoegewoon het volgende:
Bij mij werkt Firefox perfect op Java na, bijvoorbeeld bij Webpool op speltpunt.nl hij doet het even maar loopt dan ineens vast en sluit Firefox af.. Iemand een oplossing hiervoor.
Draai trouwnes de nieuwste Java versie.
quote:Intranet is wel te benaderen met Firefox, enkele onderdelen zoals
lesroosters werken helaas niet.
Voorlopig zal dit zo blijven en is dus Internet Explorer de enige oplossing
M.v.g.
Helpdesk
En aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat ze er meteen een heel team opzetten om een compleet nieuw cross-platform compatible intranet of whatever op te zetten voor de paar mensen die geen IE gebruiken. Gewoon eventjes een nette klacht mailen en wachten tot ze er iets aan doen.quote:Op maandag 10 januari 2005 12:28 schreef DarkShine het volgende:
En zo lost Arcus College 't probleem met Intranet op:
[..]
Ja ik heb oa dit al gedaan.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:30 schreef Swolly het volgende:
Je sluit eerst Firefox af.
Dan ga je naar start en dan naar uitvoeren.
Daar type je in: firefox.exe -profilemanager en klikt op OK.
Dan krijg je de profile manager in je scherm.
Daar kun je het verkeerde profiel verwijderen en zal FF weer met je juiste profiel opstarten.
Gmail tool is handig jaquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:31 schreef Roi het volgende:
woot hij doet het weer goed! Eindelijk weer m'n vertrouwde lay-out en handige gmail tool
!
Ik verwacht 't niet. Maar tot gister werd alleen IE toegelaten. Dan kan een user agent switcher wel makkelijk zijn.quote:Op maandag 10 januari 2005 15:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
En aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat ze er meteen een heel team opzetten om een compleet nieuw cross-platform compatible intranet of whatever op te zetten voor de paar mensen die geen IE gebruiken. Gewoon eventjes een nette klacht mailen en wachten tot ze er iets aan doen.
En ja, mijn school verkloot het ook.
en daar kan ik het dus niet in vindenquote:
Hieronder 2 links naar handige extensies daarvoor.quote:Op zondag 16 januari 2005 11:47 schreef _V2 het volgende:
Welke optie moet ik gebruiken onder "options" wanneer ik direct met de linker muisknop "links" in een nieuwe Tab wil openen.
Als je goed op singlewindow hebt staan, moet het dus gewoon in één scherm blijven als je met de linkermuisknop klikt.quote:Op zondag 16 januari 2005 22:24 schreef Murray het volgende:
Ehm je gebruikt je scrollbutton toch wel om te klikken he?
Ik vermoed dat ik hem zelf ertussen heb gezet... Probeer het eens, wellicht dat het werkt.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:57 schreef Klonk het volgende:
browser.block.target_new_window
die staat er bij mij dus niet bij, brakke install of kan het iets te maken hebben met het feit dat ik nederlandse versie heb.
ik pieker me suf
1 2 | // Instead of annoying error dialog messages, display pages: user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true); |
Wat doe je moeilijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Kennen jullie deze al, zelf vind ik het een érg handige aanpassing:
ipv het lastige foutmeldingschermpje kan firefox ook een 404-pagina tonen, net zoals bijv. IE dat zou doen.
(In WindowsXP) Ga naar je Profile Folder, als volgt:
Start - Uitvoeren - %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\
Ga naar xxxxxxxx.default, (XX... is een willekeurige code)
Open of maak een nieuw bestand genaamd user.js
Plaats daarin de tekst
[ code verwijderd ]
Opslaan & opnieuw opstarten
Nog een handige tip: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=42270
Aha. Ik dacht al, zou zoiets nou niet simpeler kunnenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:59 schreef Murray het volgende:
Wat doe je moeilijk.
Ga naar about:config en toggle 'browser.xul.error_pages.enabled'
Iemand een idee ?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:34 schreef SedikitMabuk het volgende:
Ik gebruik FF al een tijdje, maar gebruik IE ook nog veel voor sites die niet werken. Ik heb eigenlijk twee problemen met FF:
1. Internetbankieren
Als ik Rabo internetbankieren doe, en een heel rijtje betaalopdrachten invoer, dan heb ik op het eind vijf of zes schermen open en is de rabobank de meeste opdrachten kwijt. Ligt dat aan de Rabo (gewoon niet FF vriendelijk?) of ligt dat aan een instelling in FF?
2. Als ik FF een tijdje gebruik, of open laat, kan ik ineens geen nieuw adres meer invoeren of van mijn bookmarks gebruik maken en er is geen history meer. Enige oplossing is mijn computer opnieuw opstarten. Komt dat door Win 98 SE of is er iets wat ik af en toe moet schonen?
Verder erg blij met mijn snelle computer die nauwelijks meer last heeft van adaware zooi
Volgens mij maak jij (onbewust) een nieuw profiel aan. Wanneer Firefox crasht, en je Firefox probeert op te starten (terwijl het proces firefox.exe nog in de achtergrond draait) krijg je de Profile Manager voor je neus.quote:Op woensdag 26 januari 2005 09:43 schreef funmaster het volgende:
Er gebeuren de laatste dingen rare dingen met mijn Firefox![]()
-Mijn skin verandert
-Mijn startpagina verandert
-Mijn bookmarks verdwijnen
-De tabs staan uitgeschakeld
-Ik raak overal uitgelogged
Deze dingen gebeuren om de zoveel tijd. Weet één van jullie hoe dit kan komen?
Thnx!quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij (onbewust) een nieuw profiel aan. Wanneer Firefox crasht, en je Firefox probeert op te starten (terwijl het proces firefox.exe nog in de achtergrond draait) krijg je de Profile Manager voor je neus.
[afbeelding]
Je standaardprofiel (met je skins, cookies, bookmarks, settings e.d.) is in gebruik door het proces firefox.exe, dus moet je een nieuw profiel aanmaken. Oplossing: beëindig het proces firefox.exe wanneer Firefox crasht.
Daar had ik opeens ook last van! Ik zag alleen geen firefox in de achtergrond die ik kon sluiten, dus heb ik maar een nieuw profiel aangemaakt . Maar, nu wordt dit profiel altijd gebruikt en zijn al mijn extensies en themes weg. Hoe switch ik terug naar het vorige profiel?quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij (onbewust) een nieuw profiel aan. Wanneer Firefox crasht, en je Firefox probeert op te starten (terwijl het proces firefox.exe nog in de achtergrond draait) krijg je de Profile Manager voor je neus.
[afbeelding]
Je standaardprofiel (met je skins, cookies, bookmarks, settings e.d.) is in gebruik door het proces firefox.exe, dus moet je een nieuw profiel aanmaken. Oplossing: beëindig het proces firefox.exe wanneer Firefox crasht.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:12 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Daar had ik opeens ook last van! Ik zag alleen geen firefox in de achtergrond die ik kon sluiten, dus heb ik maar een nieuw profiel aangemaakt . Maar, nu wordt dit profiel altijd gebruikt en zijn al mijn extensies en themes weg. Hoe switch ik terug naar het vorige profiel?
quote:Op donderdag 30 december 2004 14:30 schreef Swolly het volgende:
Je sluit eerst Firefox af.
Dan ga je naar start en dan naar uitvoeren.
Daar type je in: firefox.exe -profilemanager en klikt op OK.
Dan krijg je de profile manager in je scherm.
Daar kun je het verkeerde profiel verwijderen en zal FF weer met je juiste profiel opstarten.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:32 schreef Werewolf het volgende:
Firefox lonkt naar bedrijfsleven
http://www.zdnet.nl/smartbiz.cfm?id=42895
Dat is ook weer een beetje overdreven, degelijkheid is nog lang niet bewezen. Layout fouten komen nog geregeld voor. Plugins (ook van mozilla afkomstig) laten de browser crashen. En het belangrijkste: De echt grote massa heeft Firefox nog niet gevonden. Behoorlijk overdreven uitspraak dus.quote:Volgens Nitot heeft de browser haar degelijkheid voldoende bewezen bij thuisgebruikers om nu ook bedrijven en overheden over de streep te trekken.
Control +Tab.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Tackleberry het volgende:
Een ander ding wat ik (schijnbaar) af moet leren is dat je geen ALT-TAB kunt gebruiken om tussen tabs te schakelen. (of heeft iemand daar een briljante plug-in voor gemaakt?)
Verder ben ik erg te spreken over de browser, alleen jammer dat het niet overal even goed wordt ondersteund. (Rabobank Internetbankieren bijvoorbeeld...)
Thanks...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:08 schreef Murray het volgende:
Control +Tab.
Ik krijg de volgende foutmelding:quote:Rabo internetbankieren doet het, ondanks die waarschuwing van de rabobank, wel gewoon bij mij trouwens.
Nou, de tijd en datum staan dus echt wél goed ingesteld.. 18 februari 2005 en 0:26 op dit moment... Zijn er (andere) instellingen die hier de oorzaak van kunnen zijn?quote:! Controleer datum en tijd van uw computer en log daarna opnieuw in (953)
Indien het probleem blijft bestaan, controleer uw browserinstellingen »
Bij mij werkt het gewoon met Firefox 1.0 zonder iets aan te passen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:26 schreef Tackleberry het volgende:
Nou, de tijd en datum staan dus echt wél goed ingesteld.. 18 februari 2005 en 0:26 op dit moment... Zijn er (andere) instellingen die hier de oorzaak van kunnen zijn?
[edit]
Voor de volledigheid, met IE werkt het wél gewoon...
Zonder iets gewijzigd te hebben werkt het bij mij ineens weer wél met FireFox 1.0....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:55 schreef Openminded het volgende:
Bij mij werkt het gewoon met Firefox 1.0 zonder iets aan te passen.
Is hier echt geen oplossing voor want dat irriteert mij ook. Als je F5't opend hij steeds bovenaan de pagina.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb ook Firefox geïnstalleerd en ben meteen verslaafd geraakt aan de tabs....
Hetgeen me het meeste irriteert is dat FF niet onthoudt op welke plaats je op een pagina bent. Als je een pagina teruggaat (backspace of Go back one page) dan zal hij de bovenkant van de pagina weergeven. In IE wordt onthouden op welke plek je op de pagina was gebleven.
Ik zie niks hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Links onder staat aangegeven dat ze een bepaalde pop-up geblokt hebben. Je kan daarop klikken om het pop-up boxje vrij te geven...
Trouwens Firefox 1.0.1 is uit...
En nu ook in het Nederlandsquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:52 schreef Werewolf het volgende:
Firefox 1.01 is uit
http://www.mozilla.org/products/firefox/
Changelog:
http://www.squarefree.com/burningedge/releases/1.0.1.html
Stiekem weet jij best dat FireFox niet aanquote:Op zondag 27 februari 2005 11:31 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zie niks hoor
[[url=http://img1.imageuploader.net/527/tn_ikzieniks.jpg]afbeelding][/URL]
Nee wantquote:Op zondag 27 februari 2005 12:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Stiekem weet jij best dat FireFox niet aanActiveX
doet he?
Rechtermuisknop > View this page in IE [handige extention]quote:Op zondag 27 februari 2005 16:09 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind Vuurvosje een leuke browser en ik heb het idee dat het op veel punten stabieler is dan IE. Echter is het jammer dat er nog veel sites specifiek op IE zijn gebouwd, waardoor je IE nog steeds nodig hebt.
Installeer deze extensie: https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&version=1.0&os=Windows&id=158quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:17 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:
Nieuwe pagina opent hij niet in een andere tab maar in een niweu venster en heb het wel zo staan dat hij dat wel zou moeten doen
Ik gok erop dat dit visuele traagheid is - Firefox is sneller, maar lijkt trager. MSIE kan geen informatie in tabellen weergeven totdat de hele tabel is geladen. Dus wacht MSIE tot dat is gebeurd, en kwakt dan in een keer de hele tabel neer.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:47 schreef 9christensen het volgende:
hoe kan het dat internetpagina's traag laden in Firefox. Voor bij tabellen heb ik dit veel. Gaat heel sloom rij voor rij. In IE heb ik er geen last van.
Hoe kom ik hier aanquote:Op zondag 27 februari 2005 18:11 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Rechtermuisknop > View this page in IE [handige extention]
quote:Op zondag 27 februari 2005 11:36 schreef Landmass het volgende:
korte vraag
Hoe kan ik er voor zorgen dat de zoekbar onderaan altijd open staat?
hij is super handig (alleen zit er nog wel een kleine bug in maar goed)
Zo te zien zit er een fout in het .xul bestand, waardoor het niet langer valid XML is en de Firefox XML-renderer de pagina dus niet weergeeft. Ik zou proberen even de desbetreffende plugin opnieuw te installeren.quote:
Je bedoelt / in plaats van vraagteken neem ik aan?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:42 schreef __Saviour__ het volgende:
de zoek-in-pagina balk is simpel op te roepen door op vraagteken te drukken
Het is de downloadmanager, dat is geen pluginquote:Op zondag 6 maart 2005 18:20 schreef Leshy het volgende:
[..]
Zo te zien zit er een fout in het .xul bestand, waardoor het niet langer valid XML is en de Firefox XML-renderer de pagina dus niet weergeeft. Ik zou proberen even de desbetreffende plugin opnieuw te installeren.
Ah, mijn fout. Ik was onder de indruk dat het om een download manager plugin ging, omdat de default ongelofelijk brak is. Heb je al geprobeerd FF opnieuw te installeren?quote:Op zondag 6 maart 2005 21:06 schreef Heliospan het volgende:
Het is de downloadmanager, dat is geen plugin
Je kan ook even kijken of het misschien aan je profiel ligt....quote:Op zondag 6 maart 2005 21:06 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Het is de downloadmanager, dat is geen plugin
Mijn huisgenoot heeft het ook met een verse installatie van 1.0.1NLHebben niet meer mensen hier last van?
[afbeelding]
Dat ziet er ook niet al te best meer uit.
1 | "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p |
Persoonlijk heb ik nog nooit iets van brakheid aan Firefox' download manager gezien, terwijl ik behoorlijk veel met het ding gedownload heb...quote:Op zondag 6 maart 2005 23:31 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ik was onder de indruk dat het om een download manager plugin ging, omdat de default ongelofelijk brak is.
Mijn grootste bezwaar tegen het ding is dat het een apart onhandig venster is met idioot grote iconen, en dat je het venster zo'n beetje moet maximaliseren om te kunnen zien hoe meerdere downloads tegelijk gaan, et cetera.quote:Op zondag 6 maart 2005 23:44 schreef whoops het volgende:
Persoonlijk heb ik nog nooit iets van brakheid aan Firefox' download manager gezien, terwijl ik behoorlijk veel met het ding gedownload heb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |