abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23463437
Tot mijn grote verbazing ontving ik na 3 jaar een brief van de IB-groep dat ik in 2001 teveel geld heb bijverdiend. Volgens hen heb ik 15.082,00 euro bijverdiend in dat jaar. Dat bedrag klopt.
Het maximale bij te verdienen bedrag was in dat jaar 9.110,64 euro. Destijds zag ik dit probleem aankomen en heb ik de stufi + OV gestopt bij het bereiken van die 9.110,64 euro-grens. Volgens de IB-groep heb ik een bedrag van 11.052,73 euro bijverdiend terwijl ik stufirecht had. Dit lijkt mij zeer sterk, aangezien ik de stufi in juli 2001 had beeindigd en zeker geen 11000 euro in 7 maanden verdiend heb.

Ook ooit wel eens voor zo'n probleem komen te staan?
pi_23463484
Heb je je loonstrookjes dan niet meer?
pi_23463494
Even een enigszins gerelateerde vraag: hoe zit het met geld dat je verdient op stage voor je opleiding? Telt dat ook mee als inkomen?
pi_23463503
Je loonstroken opzoeken, de brief opzoeken waarin staat dat je je stufi en OV hebt stopgezet, kopie maken en opsturen samen met een begeleidende brief waarin je verteld hoe het zat. Negen van de tien keer krijg je een brief dat het probleem is opgelost.
'The world is mine'
pi_23463745
De stufi had gelijk.. Ik heb in het jaar 2001 mijn studiefinanciering niet stop gezet.. Dat was in 1999.. Ik weet weer wat het probleem was.. Mijn werkgever heeft naar de belastingdienst te veel loon doorgegeven wat ik heb verdiend.... Nu hoop ik dat ik maar de rekeningafschriften nog heb..
pi_23463831
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Even een enigszins gerelateerde vraag: hoe zit het met geld dat je verdient op stage voor je opleiding? Telt dat ook mee als inkomen?
Ja...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_23463872
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ja...
Okee danku. Dan weet ik dat ik volgend jaar mijn bijbaan op moet zeggen als ik LiO ben.
pi_23463960
ik denk dat die vordering iets van 2.600 euro zal zijn. Hopelijk kunnen ze het bij de stufischuld op tellen en hoef ik het pas over 2 jaar te betalen....
pi_23464102
Wel raar dat ze dat 3 jaar na dato pas sturen, misschien heb je daarom bepaalde rechten (ik denk aan bijv. een bepaalde verjaringsdatum)?
I was killed by a toilet seat from outer space
pi_23464253
ik zal eens contact opnemen met mn rechtsbijstandverzekering..
pi_23464688
Het mooie is.. volgens de stufi heb ik 8466 euro bij die werkgever verdiend en volgens het laatste loonstrookje van oktober 2001 dat ik kon vinden, had ik tegen die tijd 5542,22 euro verdiend. Ik zou dus in november en december 2923,78 euro bijelkaar moeten hebben verdiend. Hetgeen een bruto bedrag is van 6432.32 gulden , 3216 gulden bruto per maand... Dat zou overeenkomen met minstens 17 dagen werken per maand en dat terwijl ik de afgelopen maanden daarvoor niet meer dan 8 - 10 dagen per maand had gewerkt.

Zouden werkgevers loongegevens van reeds vertrokken medewerkers bewaren?
pi_23465410
Wat vinden jullie hiervan?

Geachte heer/mevrouw,

Op 13 november jl. deed u mij een overzicht toekomen van mijn bijverdiensten over het jaar 2001. Deze inkomsten zijn niet correct. xxxxxxx Diensten B.V. heeft indertijd een foutief inkomen aan de belastingdienst doorgegeven. Het betreft volgens u een bedrag van 8.466 euro bruto. Volgens mijn berekening gaat het om een bedrag van 6.651 euro (fl. 14.631,45) bruto. Bijgevoegd treft u loonstrookjes aan over het jaar 2001. Gezien de verstreken termijn van 3 jaar, heb ik niet alle loonstrookjes compleet. Echter, op basis van het loonstrookje van de maand oktober, kunt u destilleren dat het inkomen opgegeven door de belastingdienst niet overeenkomt met het daadwerkelijk genoten inkomen. Op 31/10/2004 had ik 66 dagen gewerkt bij xxxxxxxxxx Diensten B.V. Dit komt overeen met een gemiddelde van 6,6 dagen per maand. Zoals u ziet bedroeg het belastbaar dagloon indertijd fl. 184,74 bruto. Ik heb in de maanden november en december zeker niet meer dan het gemiddelde van 6,6 dagen per maand gewerkt. Het opgegeven inkomen dat u van de belastingdienst heeft verkregen, impliceert dat ik in de maanden november en december 2001 een inkomen zou hebben genoten van (8466*2,2)-12192,88=6432,32 gulden. Dit zou overeenkomen met bijna 35 dagen, hetgeen niet het geval is.

Ik verzoek u uw berekening aan te passen op basis van deze gegevens.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik deze graag;

Met vriendelijke groet,
pi_23467095
Aangeven dat je na 3 jaar niet alle loonstrookjes heb is niet relevant. Je bent verplicht financiele gegevens van de afgelopen 5 jaar te bewaren voor de belastingdienst.

Daarbij heb je als het goed is een jaaropgave ontvangen over 2001 van je werkgever. Hierop staat precies hoeveel is opgegeven als inkomsten over het betreffende jaar (inclusief vakantiegeld, vakantietoeslagen, eventuele ploegentoeslagen, reiskosten enz). Eventueel bezwaar had je toen moeten maken op basis van je jaaropgaaf.
pi_23467173
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:33 schreef Neptun3 het volgende:
Eventueel bezwaar had je toen moeten maken op basis van je jaaropgaaf.
Maar geldt dat voor hun dan niet net zo goed? Dat kunnen ze toch gewoon niet maken, 3 jaar niks zeggen en dan plotseling goede mensen ermee gaan lastig vallen. Dat doet maar raak! Zij hadden het dan ook gewoon al 3 jaar geleden moeten sturen.
pi_23467212
Als op het loonstrookje dat hij meestuurt het cumulatief tot aan oktober staat, dan lijkt me dat toch wel voldoende bewijs, of niet?
pi_23467256
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als op het loonstrookje dat hij meestuurt het cumulatief tot aan oktober staat, dan lijkt me dat toch wel voldoende bewijs, of niet?
Dat denk ik dan weer niet, het is op zich mogelijk dat er in nov/dec veel meer verdiend is.
pi_23467370
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef toiletseatgirl het volgende:

[..]

Dat denk ik dan weer niet, het is op zich mogelijk dat er in nov/dec veel meer verdiend is.
Maar het feit dat hij, om het genoemde bedrag te kunnen verdienen, 35 dagen per maand had moeten werken, bewijst toch wel dat er iets niet klopt...

EDIT: Foutje, die 35 dagen ging over twee maanden. Dat kan dus wel.

Jaaropgaaf dus.
pi_23467389
Hij zou ook ander werk kunnen hebben gedaan dat meer verdient per uur en daardoor minder hoeven werken.
pi_23467447
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:45 schreef toiletseatgirl het volgende:
-x-
Ik bedacht me net dat je jouw nick op twee verschillende manieren kunt lezen:

"Toiletseat Girl"

of

"Toilets Eat Girl"

De laatste zou een leuke krantenkop zijn.

Sorry, beetje offtopic, wilde het even delen.
pi_23471091
Dus je wachtte totdat je aan die grens zat en toen zette je je stufi stop? Ik wist niet eens dat dat mocht... Ik dacht altijd als je meer dan 10k (of wat voor bedrag dan ook) per jaar verdiend dat je dat *hele* jaar geen recht hebt op stufi.

Goed dat ik dat weet!
pi_23472566
Hmm, probleem is dat ik geen jaaroverzicht destijds heb ontvangen van mijn werkgever. Ik ga proberen dat te achterhalen.
  † In Memoriam † zondag 21 november 2004 @ 18:32:19 #22
43556 miss_dynastie
pi_23472992
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:37 schreef toiletseatgirl het volgende:

[..]

Maar geldt dat voor hun dan niet net zo goed? Dat kunnen ze toch gewoon niet maken, 3 jaar niks zeggen en dan plotseling goede mensen ermee gaan lastig vallen. Dat doet maar raak! Zij hadden het dan ook gewoon al 3 jaar geleden moeten sturen.
Waarom 'kunnen ze dat niet maken'??
Soms verloopt de communicatie met de belasting heel stroef, dan duurt het eenmaal wat langer. Ze hebben in principe toch gewoon gelijk?
pi_23473055
quote:
Op zondag 21 november 2004 12:45 schreef KonnieKipke het volgende:

Zouden werkgevers loongegevens van reeds vertrokken medewerkers bewaren?
Ja. Tenminste 1 jaar (is verplicht) en vaak word het nog veel langer bewaard.
pi_23474836
Werkgevers bewaren de financiele gegevens wel langer dan 1 jaar, tot minimaal 7 jaar, ook weer in verband met de belastingdienst.

Zij hoeven echter maar 1 keer per jaar je een jaaropgave te verstrekken (staat op je opgave: deze wordt slechts 1 maal verstrekt.) Dus je moet even kijken of je coulance krijgt en dat zij mee willen werken.

De werkgever is echter wel verplicht deze te verstrekken en voor 1 maart van het jaar volgend op het belastingjaar. Een cummulatieve salarisstrook wordt ook wel geaccepteerd als de laatste van het jaar betreft, echter om bezwaar te kunnen maken gaat de IB groep uit van de opgave door de belastingdienst (= jaaropgave(s))
pi_23474982
Ik zou maar een jaaropgaaf van je werkgever proberen te vinden, want met "destilleren" vanuit loonstrookjes kom je niet ver.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')