Wat vinden jullie hiervan?
Geachte heer/mevrouw,
Op 13 november jl. deed u mij een overzicht toekomen van mijn bijverdiensten over het jaar 2001. Deze inkomsten zijn niet correct. xxxxxxx Diensten B.V. heeft indertijd een foutief inkomen aan de belastingdienst doorgegeven. Het betreft volgens u een bedrag van 8.466 euro bruto. Volgens mijn berekening gaat het om een bedrag van 6.651 euro (fl. 14.631,45) bruto. Bijgevoegd treft u loonstrookjes aan over het jaar 2001. Gezien de verstreken termijn van 3 jaar, heb ik niet alle loonstrookjes compleet. Echter, op basis van het loonstrookje van de maand oktober, kunt u destilleren dat het inkomen opgegeven door de belastingdienst niet overeenkomt met het daadwerkelijk genoten inkomen. Op 31/10/2004 had ik 66 dagen gewerkt bij xxxxxxxxxx Diensten B.V. Dit komt overeen met een gemiddelde van 6,6 dagen per maand. Zoals u ziet bedroeg het belastbaar dagloon indertijd fl. 184,74 bruto. Ik heb in de maanden november en december zeker niet meer dan het gemiddelde van 6,6 dagen per maand gewerkt. Het opgegeven inkomen dat u van de belastingdienst heeft verkregen, impliceert dat ik in de maanden november en december 2001 een inkomen zou hebben genoten van (8466*2,2)-12192,88=6432,32 gulden. Dit zou overeenkomen met bijna 35 dagen, hetgeen niet het geval is.
Ik verzoek u uw berekening aan te passen op basis van deze gegevens.
Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik deze graag;
Met vriendelijke groet,