abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1633676
Sinds het moment waarop de eerste verdachte is aangehouden blijf ik met een gevoel zitten van wat snel allemaal.
Dit omdat ik me niet kan indenken dat een aanslag die zo goed is opgezet zoveel direct bewijs naar de daders oplevert.
Zelf heb ik een paar ideeen over deze ontwikkelingen.

1) De FBI heeft veel geluk gehad bij het vinden van alles.
2) De daders doen hun best om alles naar een bepaalde richting te schuiven om zelf snel weg te komen.
3) De FBI had al eerdere aanwijzingen van eventuele mensen die zoiets op touw konden zetten, maar willen dit niet toegeven.

!!!!!! Life is like a box of chocolates, you never know what your gonna get !!!!!!!
pi_1633688
Ik denk dat ze alle mogelijke hulpmiddelen hebben ingezet om de dader(s) te pakken... dus dat betekend met veel mensen snellere resultaten
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:47:26 #3
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_1633710
Kan ook een manier zijn om de mensen gerust te stellen en op die manier te tonen dat ze er mee bezig zijn.
Al dan niet terecht overigens. De 'meute' is op die manier in de veronderstelling dat die mensen weten wat ze doen....
De psychologische impact is groter dan wat dan ook ....
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:48:29 #4
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1633722
Bush zit er zelf achter!! Zo kan hij lekker oorlog voeren en de absolute wereldmacht grijpen, samen met de pretoreans!

Hoooooooo, jongens nu niet met rotte eieren gooien, was maar een grapje

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1633736
Zelfs met alle mogelijke hulpmiddelen lijkt het mij dat de bewijzen zoals een auto met een arabische handleiding hoe met met en vliegtuig moet vliegen te voor de hand liggend.
Het lijkt alsof het express is neergelegd, ik hoop het trouwens niet want dat zou betekenen dat de "echte daders" alle tijd hebben om alle andere eventuele bewijzen uit te vegen.
!!!!!! Life is like a box of chocolates, you never know what your gonna get !!!!!!!
pi_1633737
Precies, maar zodra er opnieuw een terroristische aanval wordt uitgevoerd nog voordat de US heeft ingegrepen is het einde zoek... Leg dat bevolking maar eens uit! Bush staat wat mij betrefd voor een vrijwel onmogelijk taak.. Als ie hier goed doorheen komt krijgt ie alles voor elkaar..
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:55:32 #7
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_1633765
quote:
Dit omdat ik me niet kan indenken dat een aanslag die zo goed is opgezet zoveel direct bewijs naar de daders oplevert.
Iedereen laat continu "sporen" achter. Of het nu opnames zijn van beveiligingscamera's of financiele transacties, je wordt overal geregistreerd. Normaal gesproken wordt, zolang er niets gebeurd is, niks met dit materiaal gedaan.
Gezien de gebeurtenissen in Amerika wordt nu uiteraard ALLES uit de kast gehaald om de daders op te sporen.
Wat de FBI gevonden heeft is dus geen kwestie van geluk maar van filteren.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:55:35 #8
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_1633766
Het valt mij op da de mogelijke medeplichtigheid van irak/saddam zo angstvallig buiten beeld wordt gehouden door de VS...
om politieke redenen waarschijnlijk.
saddam beheerst tenslotte een flinke meerderheid van de olie productie in de wereld
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:57:42 #9
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_1633785
Ik denk dat ze zo snel bewijzen hebben, doordat de gehele FBI, CIA, NSA, Interpol dit aan het onderzoeken is. Alle beschikbare agenten zullen zich hier dag en nacht mee bezig houden, en dat zijn er nogal wat. En je kan ook elders in het forum lezen dat de FBI via een messageboard die xinoephoel gast allang in de gaten had. Dus ze hadden al aanwijzingen dat er iets kon gebeuren.....
I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:59:10 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1633796
mensen beginnen steeds bizarder te denken... hebben die terroristen op psychologisch gebied echt dubbel en dwars hun doel gehaald.. paniek, achterdocht, angst....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1633832
Ik vind niet dat dit van mijn kant in ieder geval achterdoch of angst is, dit is voor mij gewoon een kwestie van verbazing.
Want een organisatie die tot zulke dingen instaat zijn, zonder dat de FBI zoals ze zelf beweren van niets weten, zoveel bewijs open en bloot laten liggen lijkt mij sterk.
pi_1633871
het lijkt misschien dom om een handleiding oid in een auto achter te laten maar als je het goed beschouwd, gasten die stom genoeg zijn om een vliegtuig te kapen en zichzelf daarna te laten neerstorten op het WTC of Pentagon denken niet rationeel dus zou dat het een en ander kunnen verklaren.... ofzo....
  vrijdag 14 september 2001 @ 21:33:29 #13
13441 KRAM
Heeft een snor.
pi_1638792
ah
Hoezo?!
pi_1638931
Ik heb mijn twijfels sowieso over de berichtgeving.

Ik ga ervanuit dat men bv middels de passagierslijsten en een controle hiervan vrij snel kan achterhalen wie er gewone passagiers waren, en wie mogelijke daders.

Dat er medeplichtigen (zonder enige twijfel) zijn opgepakt betwijfel ik, het publiek moet wel gerust gesteld worden, dus dat zullen ze al snel roepen.

Zelfde geldt voor de mensen die vannacht opgepakt zijn, hadden een ticket op de 11e, 1 in bezit van valse pilot-licence, anderen in bezit van messen en scharen, elders 10 mensen in kledij van vliegtuigbemanning die bij controle probeerden weg te vluchten, officiele berichtgeving: deze mensen hebben niets met (op handen zijnde) kapingen te maken. Yeh right..

Ze doen er alles voor om te voorkomen dat er nog meer paniek uitbreekt, en ik heb een grote dosis scepsis wat de berichtgeving betreft.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 15 september 2001 @ 03:37:10 #15
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1641074
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:55 schreef deGVR het volgende:
Het valt mij op da de mogelijke medeplichtigheid van irak/saddam zo angstvallig buiten beeld wordt gehouden door de VS...
om politieke redenen waarschijnlijk.
saddam beheerst tenslotte een flinke meerderheid van de olie productie in de wereld
Een of andere deskundige die had voorspeld dat Saddam geen chemische of biologische wapens zou inzetten tegen de Coalitie, denkt daar nu anders over.
Volgens hem zal, mocht het bewezen worden dat Saddam hier achter zit en de VS Irak dan zal aanvallen om voorgoed van Saddam verlost te zijn, dat snormans niet zal twijfelen om o.a. raketten met chemische of biologische lading op Israël af te vuren om het conflict te laten escaleren. Israël zal daarop nucleare raketten lanceren op Irak. Als dat gebeurt, de deskundige houdt nog een slag om de arm, dan zal de Arabische wereld zich tegen Israël keren en zullen de gevolgen helemaal niet te overzien zijn. Saddam heeft niets meer te verliezen: Als ik Bagdad niet kan houden, dan mag niemand het hebben.
Als Irak hierachter zit, dan zullen de VS heel voorzichtig ermee om moeten springen met deze kennis en Saddam moeten uitschakelen wanneer hij het niet verwacht.
Dat de VS (of eigenlijk de bulk van de media) Irak buiten beschouwing lijkt te laten, kan misschien opzet zijn.

Wie weet..

The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')