quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:08 schreef Snik het volgende:
Ja, de Nederlandse cultuur is dat je dat debiele geloof van wie dan ook belachelijk mag maken. Als je dat niet aankan dan kan je maar beter oppleuren naar het land waar je vandaan kwam, gezamenlijk met je domme anti-evolutie link, en geloof vooral dat het in 7 dagen allemaal geregeld is met een vingerknip hoor, simpele.
Nee het is sowieso niet correct dat je het recht in eigen handen neemt en mensen inelkaar slaat. Maar zoals ik al zei, ik vind dat het recht op die terrein tekort schiet. Als je iemand beledigd op zijn ras is het strafbaar, maar je mag hem zo erg beledigen als je wil als je hem via een omweg pakt. Dat vind ik tegen het rechtvaardigheids gevoel in gaan. Een opmerking kan soms ook veel meer pijn doen dan een klap in je gezicht.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:11 schreef deedeetee het volgende:
Nee dat heeft met cultuur niks te maken maar dat heeft iemand in elkaar slaan om dat hij iets zegt wat je niet aanstaat óók niet, en lichamelijk geweld is veel erger als een rotopmerking die degene die ze uit, zelf niet echt ernstig vind.
Als geweld wel een onderdeel van je cultuur is dan is er iets ernstig mis met je cultuur en ben je hard aan verbetering daarvan toe.
Als het nú nog bestaat, hoe kan het dan Middeleeuws zijn?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:08 schreef Snik het volgende:
domme middeleeuwse kutgeloof
Komt het niet uit het museum dan?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als het nú nog bestaat, hoe kan het dan Middeleeuws zijn?
Als je in de middeleeuwen zei: god is een sukkel, dan kwam je meteen op de brandstapel.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als het nú nog bestaat, hoe kan het dan Middeleeuws zijn?
Nou, niet echt, hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:30 schreef VOMiT het volgende:
Als je in de middeleeuwen zei: god is een sukkel, dan kwam je meteen op de brandstapel.
Dan zouden die landen een Middeleeuws systeem hanteren, nogal een verschil. Maar ik ben het er niet mee eens dat het Middeleeuws is. Ik zou het dan eerder typsich twintigste-eeuws noemen: Kritiek op totalitaire leiders was niet slim, toen in de twinitigste, barbaarse eeuw.quote:Als je dat nu doet niet, tenzij je in een land vol met moslims woont. Als je daar zegt, Allah is een sukkel, wordt jij morgen onthoofd. Middeleeuws dus!
Als je in de middeleeuwen niet christelijk was en slechte dingen over god zei, was je een ketter, en die kwamen op de brandstapel. Nooit geschiedenis gehad?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, niet echt, hoor.
[..]
Dan zouden die landen een Middeleeuws systeem hanteren, nogal een verschil. Maar ik ben het er niet mee eens dat het Middeleeuws is. Ik zou het dan eerder typsich twintigste-eeuws noemen: Kritiek op totalitaire leiders was niet slim, toen in de twinitigste, barbaarse eeuw.
Ik kan domweg niet begrijpen dat iemand er zo'n heisa van maakt als er een * belediging * aan 't adres van zijn geloof geuit wordt. Daar haalt een verstandig mens toch gewoon zijn schouders over opquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:24 schreef Meh7 het volgende:
Nee het is sowieso niet correct dat je het recht in eigen handen neemt en mensen inelkaar slaat. Maar zoals ik al zei, ik vind dat het recht op die terrein tekort schiet. Als je iemand beledigd op zijn ras is het strafbaar, maar je mag hem zo erg beledigen als je wil als je hem via een omweg pakt. Dat vind ik tegen het rechtvaardigheids gevoel in gaan. Een opmerking kan soms ook veel meer pijn doen dan een klap in je gezicht.
Wel eens, en ik weet dat er geen onbeschrijflijk schrikbewind gevoerd werd. De meest bekende misdaden werden begaan ná de Middeleeuwen, door de Inquisitie.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:37 schreef VOMiT het volgende:
Als je in de middeleeuwen niet christelijk was en slechte dingen over god zei, was je een ketter, en die kwamen op de brandstapel. Nooit geschiedenis gehad?
Welke landen?quote:En ja die landen hebben een middeleeuws systeem.
Kunnen we net zo goed alle straffen op belediging/smaad/laster weghalen, immers, je bent toch zeker van jezelf, dan laat 't je koud wat een stommerd die er niks van weet er voor lompe opmerkingen over maakt!quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:37 schreef deedeetee het volgende:
Als je echt diep gelovig bent laat 't je koud wat een stommerd die er niks van weet er voor lompe opmerkingen over maakt !![]()
Wat dacht je van Iran, Pakistan etc.. ?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:39 schreef Monidique het volgende:
Welke landen?
Iran zou ik eerder twintigse-eeuws noemen, met die geheime diensten en totalitaire controle over de staat.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:42 schreef VOMiT het volgende:
[..]
Wat dacht je van Iran, Pakistan etc.. ?
Ja, wat jij wilt...quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iran zou ik eerder twintigse-eeuws noemen, met die geheime diensten en totalitaire controle over de staat.
Als ik Allah beledig, beledig ik jouw niet persoonlijk. En ik mag Allah zoveel beledigen als ik wel.. hij is toch de God van vrede en vergeving?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:41 schreef Meh7 het volgende:
En we hebben het niet alleen over het beledigen van het geloof, ook het gebruiken ervan om iemand persoonlijk te beledigen.
Nou, er moet toch wel wat gebeuren voor er een rechtzaak wordt gemaakt van zoiets, ik vind het een slechte vergelijking.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kunnen we net zo goed alle straffen op belediging/smaad/laster weghalen, immers, je bent toch zeker van jezelf, dan laat 't je koud wat een stommerd die er niks van weet er voor lompe opmerkingen over maakt!
Nou én , dan wordt je persoonlijk beledigd en wat dan nogquote:En we hebben het niet alleen over het beledigen van het geloof, ook het gebruiken ervan om iemand persoonlijk te beledigen.
Nee... het geweld is begonnen sinds de moord van Fortuyn... daarvoor is er nooit één geweldsincident geweest... niks, nada, nakkes... echt, het was zo'n mooie maatschappij waar alle religies een prachtige culturele mozaiek vormden, waar tolerantie en acceptatie elkaar in een innige omarming hadden gevonden...quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:49 schreef JoPiDo het volgende:
ja godver, alsof er vroeger nooit iemand in elkaar geslagen werd en nu in eens wel
lekker boeiend allemaal
Mijn moeder had vroeger het idee dat mormoon zijn het je van het was, dé manier om in de hemel te komen. Ik werd dus als brave dochter tot mormoon bekeerd. Enig idee hoeveel beledigende opmerkingen me dat heeft opgeleverdquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:44 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Als ik Allah beledig, beledig ik jouw niet persoonlijk. En ik mag Allah zoveel beledigen als ik wel.. hij is toch de God van vrede en vergeving?
Dhr. God vindt het wel okay hoor...
Niet om een spreekbeurt zover ik weet. Arme gast.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:49 schreef JoPiDo het volgende:
ja godver, alsof er vroeger nooit iemand in elkaar geslagen werd en nu in eens wel
lekker boeiend allemaal
quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:58 schreef Meh7 het volgende:
Hij zal het wel uitgelokt hebben.![]()
quote:Wat er precies zo schokkend was aan de spreekbeurt wisten de medeleerlingen niet te vertellen. Ook de lerares zou nergens aanstoot aan hebben genomen.
Je bent weer hopeloos naief M.quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:39 schreef Monidique het volgende:
Ik wacht eht nog wel even af. Een meisje die jongens bij elkaar roept omdat er iets over Islam wordt gezegd? Mogelijk, maar vooralsnog denk ik dat het toch wat ingewikkelder is, of minder ingewikkeld. Ordinaire ruzie, bijvoorbeeld.
Ach, ik wil gewoon geen voorbarige conclusies trekken. Vooralsnog klinkt het nogal vaag en het is verstandig om even af te wachten wat er echt aand e hand is. Zoals ik al zei, mogelijk is het inderdaad zo dat 'islamitische' jongeren een andere jongen in elkaar hebben geslagen omdat hij iets zei over de Islam, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik vermoed dat er in dat geval toch echt wel wat meer achterzit.quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je bent weer hopeloos naief M.
De excuus-allochtoontjes manoeuvreren zich weer in de slachtoffer positie.quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:41 schreef Drugshond het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |