abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1632759
NOS-Nieuws:
De FBI heeft op John F. Kennedy Airport in New York een man gearresteerd die in het bezit was van een valse pilotenlicentie. De man poogde met het document langs de beveiliging te komen maar slaagde daar niet in.

============================================================

Mede door dit voorval (daarnaast FBI onderzoek), is dit vliegveld en de andere vliegvelden nabij gelegen gesloten, acht uur nadat ze waren heropent.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1632763
Hierbij nog even de versie van CNN:
quote:
September 13, 2001 Posted: 8:22 PM EDT (0022 GMT)

NEW YORK (CNN) -- At least one person was arrested and a handful of others were detained at New York's John F. Kennedy International Airport around 6 p.m. EDT Thursday, shortly after the FAA closed all New York-area airports.

Authorities arrested one man on charges of having false identification indicating he was a pilot, New York Police Commissioner Bernard Kerik said.

The man was stopped as he tried to clear security when authorities found the alleged false identification on him, Kerik said.

"He attempted to clear security. He was stopped. The identification he had was indeed false," the commissioner said.

At least three people were detained at JFK after they attempted to purchase tickets, FBI sources said.

When the three people's names were input into the computer, a "red flag" was raised and authorities were alerted. The FBI is questioning the three, the sources said.

The law enforcement activity forced the Federal Aviation Administration to close all three of the New York metropolitan area's international airports -- Kennedy, LaGuardia and Newark (New Jersey) -- around 5:30

vrijdag 14 september 2001 @ 07:20:07 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1632849
We zullen het binnenkort wel weten.
pi_1632869
10 mensen, en ze hadden messen.
4 mannen & 1 vrouw op jfk.
Op la guardia zaten ze al aan boord en ze zijn er net op tijd uit geplukt.
  vrijdag 14 september 2001 @ 07:52:20 #5
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_1632879
Of de vijfde aanslag is voorkomen weet ik niet. Het lijkt een grote organisatie te zijn die achter de aanslagen zit. Nu zijn er wel 10 mensen opgepakt, maar hoeveel lopen er nog vrij rond?? Welke plannen zijn er allemaal gemaakt??

Ik ben bang dat een aanslag is voorkomen, maar dat er helaas nog meer zullen volgen. Ik hoop dat ik het fout heb.

vrijdag 14 september 2001 @ 08:15:46 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_1632929
quote:
van CNN.com
At least eight people were arrested Thursday at John F. Kennedy and LaGuardia airports, law enforcement sources said, including four who previously were challenged at one of the airports on Tuesday, the day terrorists commandeered four other planes.

The suspects were taken into custody for carrying fake documentation -- including one man carrying a phony pilot's license -- and immigration issues, the sources said.

All had booked open-ended tickets, meaning there was no return date -- "raising a red flag" on a day of heightened airport security, one source said.

They were being questioned by FBI members of the Joint Terrorism Task Force.

All suspects were booked as passengers on flights from Kennedy or LaGuardia airports on Thursday, the sources said. At Kennedy, one had gotten onto a plane and two others -- including the man with the phony pilot's license -- were taken into custody at a pilot's lounge.

Asked if this was seen as another hijacking attempt, one U.S. official said, "Certainly, this is being looked at -- that a hijacking was thwarted. There is concern in our office that this may have been another attempt.

Het journaal had het ook over messen die de mensen op zak hadden. Een aantal waren 'Arabier' (maar mogelijk dus niet allemaal).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 08:16:41 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_1632930
Oh sorry Chris was me al voor
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 09:34:41 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1633103
ik kan me voorstellen dat deze groep "verdachten" oorspronkelijk behoorden tot een tweede of derde aanvalsgolf maar doordat de vliegtuigen aan de grond bleven deze kapingen niet door konden gaan... misschien wilden ze het opnieuw proberen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 14 september 2001 @ 09:55:19 #9
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1633240
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 09:34 schreef Re het volgende:
ik kan me voorstellen dat deze groep "verdachten" oorspronkelijk behoorden tot een tweede of derde aanvalsgolf maar doordat de vliegtuigen aan de grond bleven deze kapingen niet door konden gaan... misschien wilden ze het opnieuw proberen?
Wie weet hoeveel cellen er nog meer zijn?
Als het inderdaad verschillende cellen zijn die starten nadat de andere zijn werk heeft gedaan, kunnen er nog veel volgen.

Wie weet hoe groot dit is opgezet? Misschien zijn er wel tientallen.... een aantal die vliegtuigen kaapt en richting stadcentra stuurt, een aantal die bv stadions opblazen, en misschien is er ook wel 1 met die A-bom koffertjes....

Osama Bin Laden is een varken
pi_1633340
Hoor net op TV dat er mensen met messen zijn gearresteerd die in het bezit waren van tickets van 11/9 en daarom vandaag opnieuw hebben ingechecked. Schijnen zefs een aantal verkleed te zijn geweest als stewardes.
  Moderator vrijdag 14 september 2001 @ 10:09:41 #11
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_1633345
Des te meer reden om dat vliegverkeer nog even stil te leggen...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_1634548
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:09 schreef Mike het volgende:
Des te meer reden om dat vliegverkeer nog even stil te leggen...
Hoelang houden ze dat nog vol?
pi_1634707
Nu maar wachten tot de 6e,7e etc, etc, gaan komen, dit is echt te erg voor woorden.

Zal me niets verwonderen als ze dadelijk andere luchthavens in Europa gaan gebruiken om aanslagen te verijdelen....

Waar eindigt dit???

tomorrow has to start somewhere
pi_1634734
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:32 schreef virtually het volgende:
Nu maar wachten tot de 6e,7e etc, etc, gaan komen, dit is echt te erg voor woorden.

Zal me niets verwonderen als ze dadelijk andere luchthavens in Europa gaan gebruiken om aanslagen te verijdelen....

Waar eindigt dit???

Ik heb op mn werk gehoord dat er op Schiphol ook mensen zijn aangehouden

Durf alleen niet te bevestigen of het waar is!!!!

pi_1634871
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:35 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik heb op mn werk gehoord dat er op Schiphol ook mensen zijn aangehouden

Durf alleen niet te bevestigen of het waar is!!!!

Het schijnt waar te zijn....zie berichtgeving in forum ANM, ook in Brussel zijn mensen angehouden..
tomorrow has to start somewhere
pi_1634899
Even vanuit het oogpunt van de terroristen gezien, is het toch nu een stuk minder aantrekkelijker geworden om zulke kapingen te willen uitvoeren?

De kracht van de eerste aanslagen zat vooral in het onverwachte. Passagiers en crew zullen nu wel doorhebben wat er beoogd wordt. Die zullen zich gaan verzetten, en ik denk dat een paar met messen bewapende kapers niet opkunnen tegen enkele tientallen passagiers.

vrijdag 14 september 2001 @ 14:00:57 #17
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_1634928
>From: "Osama Bin laden"
>To: ms_lie@hotmail.com
>Subject: Top Secret
>Date: Thu, 13 Sep 2001 18:00:34 +0000
>
>the following JIHAD will be soon in South america.
>Maybe you can be our assistent and contact person.
>Please send your personal profile to alkeda.You are choosen by GOD
>the Almighty.
>Allah bless you.
>Allah hu akbar.
>
>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

een vriend van mij kreeg zojuist dit bericht (hij woont in suriname)
ik walg echt van dit soort idioten...als het tenminste een grap is. dat moet toch wel?
(ik wist niet precies in welke thread dit moest, sorry bij voor baat!

You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_1634934
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 14:00 schreef Aarti het volgende:
als het tenminste een grap is. dat moet toch wel?
Wat denk je zelf?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1636392
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:57 schreef k_man het volgende:
Even vanuit het oogpunt van de terroristen gezien, is het toch nu een stuk minder aantrekkelijker geworden om zulke kapingen te willen uitvoeren?

De kracht van de eerste aanslagen zat vooral in het onverwachte. Passagiers en crew zullen nu wel doorhebben wat er beoogd wordt. Die zullen zich gaan verzetten, en ik denk dat een paar met messen bewapende kapers niet opkunnen tegen enkele tientallen passagiers.

De kapers kunnen ook "geleerd" hebben van deze kapingen, en zullen op welke wijze dan ook proberen te voorkomen dat de passagiers in opstand durven komen.

Is bewaking is de toestellen geen optie?

vrijdag 14 september 2001 @ 16:35:48 #20
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1636417
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De kapers kunnen ook "geleerd" hebben van deze kapingen, en zullen op welke wijze dan ook proberen te voorkomen dat de passagiers in opstand durven komen.

Is bewaking is de toestellen geen optie?

Dat gebeurt al. Alleen op vluchten naar Amerika en niet op binnenlandse vluchten.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_1636490
Een vriend van mij had het al voorspeld (nee, niet door helderziendheid maar gewoon door een groot inzicht )
Toen ik mijn verbazing uitsprak over het feit dat geen enkele groepering een triomfantelijke videoboodschap heeft uitgebracht waarin de aanslagen worden opgeeist, zei hij: "misschien zijn ze nog niet klaar"

Lijkt erop dat dat inderdaad klopt!

pi_1637005
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 16:42 schreef Beatrice het volgende:
Een vriend van mij had het al voorspeld (nee, niet door helderziendheid maar gewoon door een groot inzicht )
Toen ik mijn verbazing uitsprak over het feit dat geen enkele groepering een triomfantelijke videoboodschap heeft uitgebracht waarin de aanslagen worden opgeeist, zei hij: "misschien zijn ze nog niet klaar"

Lijkt erop dat dat inderdaad klopt!

Dat dachten ze dinsdag ook in Amerika, vandaar dat Bush nog op een veilig adres werd gehouden. Inderdaad opvallend dat er geen duidelijke opeising is, misschien vinden ze zelf dat het "te goed" gelukt is en durven ze, uit angst voor de verwachte tegenaanvallen, niks meer te zeggen. Iemand moet er toch "blij" mee zijn!?!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')