$table is de tabelnaam?quote:Op woensdag 15 december 2004 22:54 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
UPDATE $table SET aantal = aantal+1
Dacht ik.
Je moet er een auto_increment veld van maken.quote:Op woensdag 15 december 2004 22:47 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb een vraagje, is er een mogelijkheid om een bepaalde waarde in een tabel met 1 query 1 op te hogen? Ik heb een cel waarin staat hoeveel reacties een bepaald gastenboek bevat, en als er dan gepost wordt wil ik dit graag op een snelle en goede manier updaten. Kan dat?
iemand?quote:Op woensdag 15 december 2004 13:32 schreef gieling het volgende:
[..]
Tnx, die onderste vind ik vrij onduidelijk, maar waar/hoe moet ik die O (GMT time) dan neerzetten bij date()?
Dat werkt niet, het gaat om een fotoboek, het fotoboek bevat verschillende albums.quote:Op woensdag 15 december 2004 23:12 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Je moet er een auto_increment veld van maken.
if(is_numeric($_POST['variable']))quote:Op woensdag 15 december 2004 23:25 schreef PsychoBoB het volgende:
Ook ff een vraagje
hoe kan ik in een form valideren op getal...
dus hoe kan ik checken of datgene wat in een tekstveld is ingevoerd ook daadwerkelijk een nummer??
Ik kijk nu alleen of hij leeg is.
if (isset($_POST['submit'])){
if (!$_POST['variable']) { die("<br> Foutmelding...");}
BVD...
JR
zoiets had ik dus ook min of meer in gedachte ergens in me achterhoofd...quote:Op woensdag 15 december 2004 22:33 schreef Light het volgende:
[..]
Een blog plaats je zelf (neem ik tenminste aan), een reactie kan door een willekeurig persoon geplaatst worden. En een reactie hoort bij een blog, een blog is een min of meer op zichzelf staand stukje tekst. Kortom, ik zou het in 2 afzonderlijke tabellen gooien.
quote:Op woensdag 15 december 2004 23:25 schreef PsychoBoB het volgende:
Ook ff een vraagje
hoe kan ik in een form valideren op getal...
dus hoe kan ik checken of datgene wat in een tekstveld is ingevoerd ook daadwerkelijk een nummer??
Ik kijk nu alleen of hij leeg is.
if (isset($_POST['submit'])){
if (!$_POST['variable']) { die("<br> Foutmelding...");}
BVD...
JR
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php if (ereg('[0-9]+',$_POST['var'])) { //Is getal } else { //Is geen getal } ?> |
if(is_numeric($_POST['var']))quote:Op donderdag 16 december 2004 09:34 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Gebruik ik meestal.
$table is inderdaad de tabelnaam.quote:Op woensdag 15 december 2004 22:59 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
$table is de tabelnaam?
En dat aantal moet je er dan niet via een query uittrekken??
Beter om jezelf is_numeric aan te leren. Die zal vast verder geoptimaliseerd zijn dan ereg() wat dat betreft. Sowieso zou je voor zoiets preg() kunnen gebruiken, vanwege efficientie etc.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:34 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Gebruik ik meestal.
Sowieso moet je dan 3 queries hebben, want een update en insert in ene gaat hem niet worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 23:30 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dat werkt niet, het gaat om een fotoboek, het fotoboek bevat verschillende albums.
Deze albums staan in een tabel. Je kunt op ieder fotoboek afzonderlijk reageren, al deze reacties staan in 1 tabel. Nu wil ik dus dat er in een veld in de fotoalbumtabel staat hoeveel reacties er op dat album zijn, en deze moet dus ook ge-update worden als er een reactie bij wordt geplaatst.
1 | $configfile = "<?php\r\n\$host=\"" . $_POST['SQLHost'] . "\";\r\n\$user=\"" . $_POST['SQLUser'] . "\";\r\n\$password=\"" . $_POST['SQLPass'] . "\";\r\n\$database=\"" . $_POST['SQLDB'] . "\";\r\n?>"; |
\r\n werkt ook, en dan slaat ie em gewoon over.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:38 schreef Roönaän het volgende:
Linux heeft \n als linebreak.
ja idd, dit had ik al gedaanquote:Op donderdag 16 december 2004 12:34 schreef Roönaän het volgende:
niet?
maar sowieso zou ik die update-where anders doen:
"where idnummer = someid " ipv "where voornaam=oud"
Krijg je straks dat alle theo's klaas heten omdat je er één wilde veranderen.
Niet, je kan niet selecteren en updaten in 1 query.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:03 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
[..]
ja idd, dit had ik al gedaanmaar thanks
ik heb nu dus dit,
$sql = "UPDATE `distribiteurs` SET `Voornaam` = '".$nieuw."' WHERE `Idnummer` = '".$select."' LIMIT 1";
$sql = "SELECT Idnummer FROM distribiteurs ORDER BY Idnummer DESC";
alleen hoe zet ik dit in één $sql ??
//EDIT ik heb een 2e query aangemaakt, of is het ook op een andere manier te doen?
Nee de string blijft gewoon leegquote:Op donderdag 16 december 2004 11:46 schreef Roönaän het volgende:
Anders even
[ code verwijderd ]
vervangen door
[ code verwijderd ]
DROP database?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:58 schreef BMH het volgende:
Probleem!
Ik kan via lycos webcenter geen kant en klare php sites installeren omdat "er niet genoeg databases" zijn. Ik heb 1 databse, die is leeg. Wat moet ik in godsnaam doen :S
eeeeuuh...quote:Op donderdag 16 december 2004 15:08 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
[..]
DROP database?
Je moet al je tabellen in die ene database prakken omdat je geen rechten hbt om nieuwe databases aan te makenquote:Op donderdag 16 december 2004 14:58 schreef BMH het volgende:
Probleem!
Ik kan via lycos webcenter geen kant en klare php sites installeren omdat "er niet genoeg databases" zijn. Ik heb 1 databse, die is leeg. Wat moet ik in godsnaam doen :S
ik weet niet of het kan, en of het de bedoeling is maar je moet daar dan dit invoeren:quote:
"VERWIJDER DATABASE" opdrachten zijn geblokkeerd.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:17 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
[..]
ik weet niet of het kan, en of het de bedoeling is maar je moet daar dan dit invoeren:
DROP DATABASE `Je databsenaam!`
quote:Op donderdag 16 december 2004 15:13 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Je moet al je tabellen in die ene database prakken omdat je geen rechten hbt om nieuwe databases aan te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |