Cookie key is nu leeg. Draai ik search en key om, is search leegquote:if(isset($_POST['dossier_search'])){
$search_key="{$_POST['searchkey']}";
$search_query=" WHERE dossiernummer LIKE'%{$_POST['searchkey']}%' OR shipmentdatum LIKE'%{$_POST['searchkey']}%' OR klant LIKE'%{$_POST['searchkey']}%' OR produktcode LIKE'%{$_POST['searchkey']}%' OR actie LIKE'%{$_POST['searchkey']}%'";
setcookie("key",$search_key);
setcookie("search",$search_query);
header("location: verschil.php");
Je gebruikt setcookie() verkeerd.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom doet mijn eerste cookie niets
[..]
Cookie key is nu leeg. Draai ik search en key om, is search leeg
Ik wil in ieder geval twee waardes meegeven, maar ik heb deze constructie al vaker gebruikt zonder problemen. Ik begrijp ook het probleem niet, ik maak gewoon twee aparte cookies toch?quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:51 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Je gebruikt setcookie() verkeerd.
Je hoeft maar een keer setcookie te gebruiken. En daarna kun je gewoon $_COOKIE['var'] = $blaat;
doen.
Als ik het goed begrijp dus.
http://nl2.php.net/manual/nl/function.setcookie.php
Eventueel zou je dus ook
setcookie("Naam");
$_COOKIE['key'] = $searchkey;
$_COOKIE['var2'] = $var2;
kunnen doen.
Als ik het goed begrijp dus.
Of probeer je 2 cookies te versturen?
Het draait op een intranet in dit geval, dus cookies hacken is niet van belang in dit geval.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:38 schreef Roönaän het volgende:
Swets, just one thing.
$search_key="{$_POST['searchkey']}"; is lelijk
$search_key = htmlspecialchars($_POST['searchkey']);
en ook je query kan je beter schrijven.
Daarnaast is het niet verstandig om ongecodeerd stukken query in cookies op te slaan aangezien het vrij eenvoudig is tegenwoordig om zelf je cookies te editen mocht je dat willen. Hiermee de mogelijkheid hebbende om via dit cookie jouw tables te droppen. (tenzij je je mysql user accounts goed hebt ingesteld natuurlijk).
Dat werkt niet... misschien omdat ik er nog een session destory achteraan gooi....quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:08 schreef Roönaän het volgende:
je kan toch gewoon unset($_SESSION['search_key']) gebruiken?
Wat is daarmee?quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:22 schreef mschol het volgende:
als action:
bla.php?action=add of
bla.php?action=remove ????
Wanneer je inderdaad alle users op beeld wil tonen is dit de juiste manierquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:30 schreef ikke_ook het volgende:
$query = "SELECT username FROM tabel1" ;
$result = mysql_query($query);
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
echo "$row->username<br>\n";
}
T resultaat moet zijn dat ik alle usernames uit de tabel krijg.
Ik heb t vermoeden dat dit misschien op een betere manier kan maar dat hoor ik dan wel
quotes die je wilt printen backslashen:quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:35 schreef ikke_ook het volgende:
Mooien dat wat mschol zei was nog een reactie op mij daarboven denk ik.
en werkt dit?
echo "<option value=/"$row->username/">$row->username</option>\n";
of hoe moet ik die quotes printen?
quote:print"<td style=\"$var\"></td>";
yup dat was het iddquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:35 schreef ikke_ook het volgende:
Mooien dat wat mschol zei was nog een reactie op mij daarboven denk ik.
en werkt dit?
echo "<option value=/"$row->username/">$row->username</option>\n";
of hoe moet ik die quotes printen?
En wat is daar het verschil tussen? Single en dubbele qoutes dus?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:29 schreef Roönaän het volgende:
De puntenmethode is sneller als je ook single quotes gebruikt in plaats van dubbele quotes.
Probeer maar:quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:34 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
En wat is daar het verschil tussen? Single en dubbele qoutes dus?
Maar samenvattend is het dus beter om zoveel mogelijk niet te laten parsen.
Ok,quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:46 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Probeer maar:
$var = 1;
echo '<li>De waarde van $var is '.$var.'.</li>';
echo "<li>De waarde van $var is ".$var.".</li>";
dit werkt toch ook? nog snellerquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:30 schreef Roönaän het volgende:
<p>bla bla bla <?=$var1;?> bla bla bla bla bla <?=$var2;?> bla bla bla </p>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |