De vraag is of het niet impliciet zou moeten zijn in plaats van dat je er een signaal voor af moet geven.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik juig het toe dat er mensen zijn die een signaal afgeven dat we ook gewoon normaal met elkaar kunnen omgaan. hoe dat signaal er uitziet zal me eerlijk gezegd worst wezen.
op die vraag kan ik kort zijn, ja dat zou zo moeten, maar dat is helaas niet de realiteit.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
De vraag is of het niet impliciet zou moeten zijn in plaats van dat je er een signaal voor af moet geven.
Ik zie jou hier anders vooral de polarisatie opzoeken door mensen die niet gecharmeerd zijn van deze intiatieven meteen ervan te betichten dat ze radicale acties voorstaan en het liefst elke moskee de fik in zien vliegen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:32 schreef SCH het volgende:
Je kan wel flauw blijven doen over die blusolifant: de kern van die initiatieven is dat mensen een andere manier zoeken dan de polarisatie.
Wat is dat nou weer voor rare aantijgingquote:Op vrijdag 19 november 2004 11:35 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie jou hier anders vooral de polarisatie opzoeken door mensen die niet gecharmeerd zijn van deze intiatieven meteen ervan te betichten dat ze radicale acties voorstaan en het liefst elke moskee de fik in zien vliegen.
Oh, dat belachelijk maken betekent eigenlijk dat je het er wel mee eens bent maar dat vergat je even te zeggen.quote:Jij mist de nuance compleet dat wanneer je niet gecharmeerd bent van deze initiatieven dit niet per sé betekent dat je ook niet gecharmeerd bent van het idee achter deze initiatieven.
Nee, de kern van die ideeen is dat een groep mensen kennlijk zichzelf de 'wijsheid' toedicht anderen te gaan vertellen hoe ze zich hebben te gedragen, en dat op een behoorlijk infantiele manier doen ..quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:32 schreef SCH het volgende:
Dus burgers hoeven helemaal niet met elkaar om te gaan en met elkaar tot een samenleving te komen? Dat moeten politici en media doen volgens jou. Dan verschillen we principieel van mening.
Je kan wel flauw blijven doen over die blusolifant: de kern van die initiatieven is dat mensen een andere manier zoeken dan de polarisatie.
In godsnaam, zo'n zinnetje weer. Wie geeft er hier nou toe aan terreur? Dat is weer zo'n zinnetje dat er maar tussendoor schiet alsof het ook werkelijk gebeurt. Dat moet je dan hard maken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:39 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, ik vind Cohen bijvoorbeeld een prima burgemeester, en een flink end op de goede weg, maar wat mij betreft zit er wel een duidelijke grens aan dat altijd de dialoog opzoeken, en altijd toegeven aan terreur, omwille van de lieve vrede...
Tja, als jij iemand die deze intiatieven belachelijk vindt meteen het volgende in de schoenen schuift:quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:36 schreef SCH het volgende:
Wat is dat nou weer voor rare aantijging
Dan kan ik weinig anders concluderen dan dat het vooral jij zelf bent die polarisatie voorstaat. Als je het namelijk niet eens bent met deze initiatieven, dan ben je dus volgens jou automatisch iemand die het beter vindt om scholen in de fik te steken. Dat degene die deze initiatieven belachelijk vindt vooral kritiek heeft op de vorm, dat komt in jouw bekrompen gedachtengang blijkbaar niet terug.quote:Maar jij vindt het beter om scholen in de fik te steken, elkaar verbaal af te maken en minderheden in een hoek te drukken. Dat suggereer je namelijk Succes ermee
Ik maak niks belachelijk. Ik vind het idee achter de initiatieven lovenswaardig, maar ik vind de initiatieven an sich (de vorm) getuigen van de kleinburgerlijke maatschappij van Nederland.quote:Oh, dat belachelijk maken betekent eigenlijk dat je het er wel mee eens bent maar dat vergat je even te zeggen.
Door wie wordt jou dat op welke manier opgedrongen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
Het wordt mij momenteel wel opgedrongen dat ik de islam moet verafschuwen
JIj denkt dat mensen je opdringen de Islam te haten, echter dat is evenzeer een mis-intepretatie,quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
Het wordt mij momenteel wel opgedrongen dat ik de islam moet verafschuwen - dat er dan mensen ; wij zijn het daar niet mee eens, dat lijkt me een prima signaal.
Gesubsidieerd door weer diezelfde overheid....quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
dat is nou juist het punt mr-mackey. we hebben de overheid om harde acties uit te voeren en de burger om zachte acties uit te voeren.
\Ik ben het wel in grote lijnen met je eens. Aan de andere kant kun je niet ontkennen dat er nou eenmaal veel maatschappelijke onrust is momenteel. Het houdt de mensen bezig en er gebeurt ook van alles in negatieve zin.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:02 schreef Posdnous het volgende:
Volkomen onzinnig, die maatschappelijke initiatieven, vooral omdat de maatschappij geen zak met radicale islamieten te maken heeft.
Het is gewoon puur een taak van de overheid om gevaarlijke elementen te monitoren, wat ze maar afschuiven op de maatschappelijke intolerantie.
Niet dat betere communicatie en fatsoenlijk met elkaar omgaan onbelangrijk zijn, integendeel. Maar had dat dan veel eerder gedaan, we gaan hier al decennia lang schandalig met elkaar om
Nu geef je het verkeerde signaal, alsof die tegenstellingen in de maatschappij zogenaamd nu pas ook echt zo groot zijn, ipv dat het puur opgeklopte hysterie is.
Ik weet het niet, ik vind dit het tegenovergestelde van wat nodig is, namelijk de rust bewaren.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
\Ik ben het wel in grote lijnen met je eens. Aan de andere kant kun je niet ontkennen dat er nou eenmaal veel maatschappelijke onrust is momenteel. Het houdt de mensen bezig en er gebeurt ook van alles in negatieve zin.
Dat mensen dan opstaan - Het is niet mijn manier, ik zal geen Parool-t-hsirt kopen en geen polsbandje dragen maar ik vind de achterliggende gedachte okay. Het laat zien dat mensen het verstand niet hebben verloren.
Absoluut, dat ben ik wel met je eens.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik vind dit het tegenovergestelde van wat nodig is, namelijk de rust bewaren.
Met elkaar in debat gaan over fatsoen had ik al lang een keer willen zien, dus ik ben blij dat het nu een keer gebeurt. Aan de andere kant schept het allerlei loze verwachtingen.
Er zal toch wel weer een keer iemand door een gek neergeschoten/gestoken worden, wat het idee geeft dat het allemaal voor niets is geweest. Wat onzin is, aangezien de fatsoensnormen niets te maken hebben met enkele gestoorde individuen.
Spijker -> kop. Er zijn mensen die pleiten voor nuance , eenheid en dialoog, maar ondertussen zelf het mogelijke te doen om dat te ondermijnen en de polarisatie te voeden, zoals SCH. Aan de andere kant van het politieke spectrum zie je dit soort huichelachtige gedrag ook, ik noem een Extec bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:35 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie jou hier anders vooral de polarisatie opzoeken door mensen die niet gecharmeerd zijn van deze intiatieven meteen ervan te betichten dat ze radicale acties voorstaan en het liefst elke moskee de fik in zien vliegen.
...want..?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:25 schreef SCH het volgende:
Oh Sidekick toch - wat scoor je weer goedkoop
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |