quote:
Als je hem een knal verkoopt, houdt ie echt niet ineens op met zeiken en/of moeilijk doen.
Dan sla je niet hard genoeg.
Mijn (ex) turkse bovenburen vonden het ook nodig om 3 uur 's nachts die gebeden van ze te draaien met de radio op 10; zelfs zo hard dat wij rechtop in bed zaten (ja, wij werken allebei en dus slapen wij op die tijd!). Op aanbellen werd niet gereageerd, waarna ik drie keer flink op de deur geramd heb. Was kennelijk duidelijk, want hoewel er niet open werd gedaan was die jengelherrie niet meer hoorbaar. Prima!
Een paar dagen later hetzelfde verhaal. Weer bellen, weer rammen, maar geen reactie. Enige malen flink tegen de deur schoppen hielp, weg herrie. Deur open, alletwee in lappen gewikkeld aan de deur "wat ier an diej haand waz"?
Even duidelijk gemaakt dat ik het niet waardeer om midden in de nacht wakker gemaakt te worden van zijn gejammer, en als hij dat zonodig moet doen dan maar overdag, tenslotte werken ze geen van twee en hebben ze dan tijd zat. Waarschuwing toegevoegd dat de volgende keer de politie gebeld gaat worden.
Afijn, enige dagen later hetzelfde verhaal. Politie gebeld, maar die had natuurlijk geen tijd; "kom maar aangifte doen op het bureau tussen 9 en 13 uur... Met andere woorden, we doen er niets aan jammer voor jou.
Weer naar boven, de deur uit de hengsels getrapt (huizen van 1952
![]()
) en de kamer ingestormd. Even in 10 woorden heel duidelijk gemaakt dat ze de keus hadden tussen ophouden met die herrie of verhuizen, dat ik het niet meer pikte en dat de volgende keer iets of iemand van het balkon zou gaan. (moet nogal lachtwekkend zijn geweest achteraf; een kerel in alleen boxershort die staat te schreeuwen tegen twee turken in doekjes
![]()
)
Lang verhaal kort: de week erop waren ze ineens foetsie en nu zitten er mensen in die je nooit hoort (nou ja als ze es ruzie hebben dan vliegen de stoelen door het huis, maargoed da's meestal voor bedtijd) Opgeruimd staat netjes!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-