abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:35 #101
79435 matjas
pi_23634342
daar ging iets mis deel 3

[ Bericht 46% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:35 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:45 #102
79435 matjas
pi_23634343
daar ging iets mis deel 4

[ Bericht 88% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:29 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:37:55 #103
79435 matjas
pi_23634344
daar ging iets mis deel 5

[ Bericht 89% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:42 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:38:12 #104
79435 matjas
pi_23634345
daar ging iets mis deel 6

[ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:49 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:38:28 #105
79435 matjas
pi_23634346
daar ging iets mis deel 7

[ Bericht 90% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:04:57 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:54:07 #106
79435 matjas
pi_23634349
daar ging iets mis deel 8

[ Bericht 92% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:05 ]
  zondag 28 november 2004 @ 22:56:04 #107
79435 matjas
pi_23634350
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen

en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren

en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......

edit: daar ging iets mis

[ Bericht 7% gewijzigd door matjas op 29-11-2004 04:05:22 ]
pi_23634440
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:24 schreef CosmoNut het volgende:
Het senaat heeft niks gezegt om naar het noorden te trekken Ik heb alleen een keer met duitsers trade rights en een alliance afgesproken. wat moet je met brutii doen dan?
Oh vreemd . Normaal sturen ze je een beetje. De kant waar jij nu zit is eigenlijk voor de Brutii . Ik moet Griekenland verslaan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23634500
quote:
Op zondag 28 november 2004 22:56 schreef matjas het volgende:
met de grieken spelen is cool, je hebt al die mensen met van die grote speren en daar achter nog boogschuuters en het kan bijna niet mis...het kan alleen mis gaan als ze met paardjes van achteren gaan aanvallen

en o ja het belangrijkste..... geen senaat... dus straks ff itali veroveren behalve rome zodat ik lekker alles kan gaan veroveren

en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
Roflmao @ dubbelposts, nieuw record .

Ja, Griekenland heeft mooi Phalanx units en die zijn alleen kwetsbaar van de zijkant. In de rug vaak niet eens, tenzij ze dik ge-sandwiched worden. Bij het opstellen van je troepen moet je op een groep drukken en dan met je rechtermuisknop ingehouden ergens spreiden. Heel simpel, zo kun je ze ook snel draaien enzo.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23635373
Je boodschap is duidelijk de grieken zijn cool?

Ik ben nu al iets beter bezig. Ik heb alle steden op auto manage gezet maar echt veel gebieden heb ik nog steeds niet. Ik heb nu een plaats in noord-italie verloren aan de grieken die zijn idd goed met hun lange speren
  maandag 29 november 2004 @ 04:09:51 #111
79435 matjas
pi_23636350
tja, daar ging iets mis...

maar ik vind die total realism mod 4.0 toch neit zo erg leuk.... hij is realistischer en dus moeilijker dan deel 3.2(maar even er op gehad)... maar het gene wat echt zo gruwelijk verpest, is het feit dat autosolve battle gewoon niet werkt.
Ik werd geambushed door een legertje van 25 goede paarden, en ik was met ene leger van 850 mes mannen (ben de naam vergeten)... en de eindstand werd was dat ik 25 van hen had gedood en zij 600 van mij....
en zo gebeurd het altijd, denk je te winnen, zo met ene 75 % kans, maken ze je dik in...
  maandag 29 november 2004 @ 04:11:50 #112
79435 matjas
pi_23636374
Daar ging weeeer iets mis...
  maandag 29 november 2004 @ 12:33:51 #113
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23640905
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:13 schreef Steeven het volgende:
Pfoe, m'n nieuwe campaign met de Brutii verloopt moeizaam. Aanschouw hier een screenshot en beeld je in dat alles wat je ziet dood is. Desondanks toch gewonnen.

[afbeelding]

Wat misschien ook opvalt zijn de nieuwe banners en skins.
Die banners en skins zijn wel vet geworden in RTR. Spel is wel moeilijker geworden merk ik. Begon met Seulicids en binnen 10 turns stond pontius en dat irritante volk met die horse archers voor mijn deur.

Heb ook gehad dat 1 horse-unit van Pontius 5 Militia Hoplites liet routen. Verrot.
A.M.A.B
pi_23641165
De AI van de computer sucked. Gister probeerde ik de stad in Noord-italië weer in te nemen die ik was verloren aan die klote grieken.

Ik bestuurde één groep paarden en de computer was me bijgevallen met een leger met meer dan 500 manschappen. Het gevecht begint ik probeer de stad in te nemen en die stomme computer doet gewoon helemaal niets. wtf heb je daar nou aan?

Het is een draw geworden uiteindelijk. Good Romans have died for no reason zoals ze dat altijd mooi zeggen in total war

Maar vandaag gaat het lukken ik weet het zeker
pi_23641668
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en .

Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik.
  maandag 29 november 2004 @ 13:33:59 #116
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23642233
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef Steeven het volgende:
Hehehe. En tja, die Realism Mod, je houdt ervan of niet. Ik kick sowieso op meer steden en units en skins en en en .

Maar ik las net dat er deze week nieuws komt over de patch! Misschien toch nog voor de kerst, hoop ik.
Oh, ik vind het niet erg hoor. Integendeel, wordt er alleen maar leuker op. Je moet meer moeite doen om te bereiken wat je wilt.
A.M.A.B
pi_23646378
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd.

Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte
Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd.

De verovering is een feit

Nadat ik eerst een enorm verlies heb geleden door een AI-computer die zich gewoon heeft laten afslachten
pi_23647645
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb eindelijk Patavium weer veroverd.

Maar wel nadat ik enorme verliezen heb geleden dankzij de AI-computer die massaal vluchtte
Daarna meteen een counter attack gedaan en alsnog de stad veroverd.
Whehehe op welke difficulty speel je?
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
pi_23648492
Ik ben net ge-owned door rebellen op dat eilandje onder Griekenland . Ik was al bang voor hun Cretan Archers en die angst werd werkelijkheid. M'n eerste nederlaag. Ik speel op Hard/Hard, want dan zijn de AI en jij gelijk. Onder Hard krijg je moraalbonussen en op VH krijgt de AI een moraalbonus. En dat wil ik niet, moet wel eerlijk blijven .

Griekenland zelf heb ik zo goed als uitgeschakeld. Ze hebben enkel nog Sparta en dat stadje er vlak boven. Tijd om een nieuw leger te bouwen voor die kutrebellen .
pi_23652378
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef CosmoNut het volgende:

[..]

Whehehe op welke difficulty speel je?
Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.

Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk
pi_23654130
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Campaign difficulty op easy en battle difficulty op medium.

Niet heel lastig dus en toch is het nog best moeilijk
zoiets had ik ook ik vond het wel een makkie
Een week zonder Bier is een week zonder plezier.
http://www.biersletjes.nl
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:42:44 #122
79435 matjas
pi_23729672
pfffffffff..........

ik heb nu het gevoel met die realism mod dat battle op easy staat en campain op op hard..... want als ik vecht haal ik altijd een ratio van 1: 4 hoogstens 1:10 ( hoplites zijn oke ) en met die campain is het wel mijn eigenschuld.... want ik heb nu een leger met 900.000 man en ik verdien totaal 100.000 en de onderhouds kosten van mij leger zijn 103.000... dus ik ben als een gek goedkope militairen aan het maken voor mijn stadjes....(van het geld wat ik verdien door andere steden in te nemen)....
maarja verder gaat het wel goed......

edit: ik speel dus beide op medium....

edit2: waarom verdien ik trouwens zo weinig? is dat die realism mod? of doe ik iets fout? want ik heb wel alle trade dingen en zo gebouwd, en ik bezit gvd heel de rechterhoek + griekenland en een beetje? en het is niet dat ik iedereen vermorrd heb voor het geld want mijn populatie is 2x zo groot als een willekeurige andere fractie en ik verdien de helft?

[ Bericht 15% gewijzigd door matjas op 03-12-2004 01:51:43 ]
pi_23739669
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient....
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:07:07 #124
79435 matjas
pi_23745288
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:
Ehm, je leger bestaat uit 900.000 man en je vraagt je af waarom je zo weinig verdient....

nee dat weet ik wel, maar zonder de kosten van het leger verdien ik maar 100.000... en het leger kost 103.000 dus netto kom ik uit op -3.000.....

spartan hoplites zijn duuurrr
pi_23745733
Idd. Ik bouw alleen legers als ik ga veroveren en ik houdt er enkele als garrison in mijn steden. Daarom verdien ik zoveel, ik speel als Dagobert Duck .
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:03:47 #126
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23756848
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen.

Niet dus.

Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus.

Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor.
A.M.A.B
pi_23761070
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:03 schreef Cart_man het volgende:
Irritant: Tik ik een heel verhaal, gaat er iets fout. Moet ik weer over nieuw beginnen.

Niet dus.

Kwam er in ieder geval op neer dat de volgende truc goed werkt: Bij een belegering door de vijand een snelle unit naar buiten laten gaan via een andere poort. Vijand komt op je af en moet langs de muren, kanonnenvoer voor de torens dus.

Hele legers van 2000 of meer gehalveerd hierdoor.
Aha! Dat moet ik even proberen...
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_23766802
Het werkt idd erg goed, maar realistisch is het niet wat ik erg jammer vindt. Ik kwam daar achter toen ik tegen een vriend van me speelde. Ik moest mijn tactieken geheel aanpassen, omdat een mens dus echt 10X beter speelt.
  zondag 5 december 2004 @ 00:45:17 #129
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_23769938
Ik heb het net geïnstalleerd, Skitterende intro heb wel zin om te beginnen MAAR

heeft iemand de controls ook in een word bestand ofzo, zodat ik dat kan uitprinten want als ik dat allemaal uit mijn hoofd moet leren...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 5 december 2004 @ 06:08:54 #130
79435 matjas
pi_23773576
je kunt trouwens ook uit siege towers schieten, dat is pas effectief.... 1 hele unit van de muren geschoten per toren.... en als de vijand lage muren heeft zo veel mogelijk ornages ofzo gebruiken en zo breed mogelijk opstellen zodat ze allemaal vluchten (hopelijk).

en nog een ander heel gemeen trukje... maar niet in de batlle: als je een stad besieged hebt minstens 2 legers laten besiegen(liefs door meer), en 1 beduidend zwakker dan de andere.
Want de vijand valt dan namelijk de zwakke aan en die laat je dan terug trekken , en meestal houd de vijand het maar bij 1 aanvallen en staat je sterkste er nog, valt hij nog eens aan, dan kun je met de sterkste vechten... maar als hij niet aanvalt is hij nog besiegd en telt het nog af in de beurten voordat de stad zich overgeeft( anders begint het weer opnieuw)

met deze 2 tactieken heb ik al veel steden ingenomen zonder doden...
  zondag 5 december 2004 @ 23:16:59 #131
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23788544
Ik heb die Rome: Total Realism mod gedownload + geinstalleertd, en als ik nu gewoon Rome Total War speel, dus niet die mod, maar het normale spel, kan ik opeens geen enkele hastati of principes meer trainen, hoe ver ik in het spel ook ben !!!!!
Heel erg irri.......
Era Vulgaris
pi_23789209
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren.
  maandag 6 december 2004 @ 17:34:08 #133
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23802382
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:50 schreef Steeven het volgende:
Je kunt ook niet de mod en het spel zelf apart spelen. Als je de mod installeert kun je niet meer terug. OF je moet uninstallen en je map deleten en weer opnieuw installeren.
Dat heb ik dan ook gedaan.....
Total Realism = Total Knudde
Era Vulgaris
  maandag 6 december 2004 @ 18:09:48 #134
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23803038
Ik vind het juist vele malen leuker en moeilijker met Total Realism. Heel veel dingen zijn ook verbeterd en de skins zijn, naar mijn mening, vele malen mooier dan het origineel.

Ach, smaken verschillen.
A.M.A.B
pi_23804598
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder.
  maandag 6 december 2004 @ 23:51:00 #136
79435 matjas
pi_23810494
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:25 schreef Steeven het volgende:
Precies, je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik de laatste release toch wat tegenvallen, te gehaast uitgebracht. Het liefst zie ik een patch van de makers en ga daarmee verder.
ja,echt het grootste hekel punt vind ik de auto solve, want als ik een normaal resultaat wil moet ik zelf spelen

maarja, zodra ik de wereld veroverd heb gaat het er af
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:46:57 #137
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24043502
Wat is die moeilijkheidsgraagd LASTIG met de Total Realism 4.0 !!!!
Maar wel een opluchting om te zien dat het ook echt beter kan met die zelfs-op-very-hard-AI-is nog een eitje-van t-origineel
Era Vulgaris
pi_24044792
Wacht maar tot de patch uitkomt . Nog een maandje maar. Misschien blijft het ook de enige patch, dus er zal een heeeeleboel verbeterd worden.
pi_24076416
Mijn demo stopte er opeens mee! Rome.exe is not a valid win32 application...

(verkapte tvp )
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_24128993
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:38 schreef Steeven het volgende:
Wacht maar tot de patch uitkomt . Nog een maandje maar. Misschien blijft het ook de enige patch, dus er zal een heeeeleboel verbeterd worden.
cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)
chogquir in sc2
pi_24129082
quote:
[b]en nog een vraag.... bij het opstellen van je troepen kun je dan een richting aangeven waar ze naar toe moeten kijken? want bij mij ze soms verkeerd.......
ja dat kan, unit's selecteren en de < > keys gebruiken.
chogquir in sc2
pi_24129832
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:17 schreef Herr_M het volgende:

[..]

cool dus er komt nog een patch uit dan? (er is al een patch uit namelijk)
Ja. De eerste patch heeft enkel wat MP issues gefixed voor zover dat kan. De volgende patch gaat het hele spel omgooien (verbeteren) qua AI op de map, in het slagveld en een hele grote Mount Everest andere tweaks en fixes.
pi_24138584
aah beter er zijn inderdaad heel veel ergenis dingetjes op het veld die ik heb, vooral met falanx eenheden die gaan rondlopen enzo.
dat ze altijd naar lings schuiven, soms chargen??, of mn generaal achteraan lopen als die beweegt.
chogquir in sc2
pi_24139896
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van...

1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd...

2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
pi_24147760
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:11 schreef m021 het volgende:
OK, ik heb het spel nu, maar ik snap er nog weinig van...

1. In de Brutii campaign heb ik 2 legerleiders, 1 diplomaat en een spy. Met de legerleiders moet ik vechten, das duidelijk, maar wat moet ik met die diplomaat en spy? Het werd in de tutorial niet uitgelegd...

2. Hoe zorg ik dat mijn twee legers samen 1 gevecht voeren? Het is me eens gelukt om 1 van mijn legers als reinforcement te laten optreden, maar ik kan me niet herinneren hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
1: Je hoeft niet per se met legerleiders te vechten. Het enige gevaar om er zonder mee te vechten is dat je leger makkelijker omgekocht kan worden door de vijand. En wellicht mis je wat moraalbonussen zonder legerleider in het slagveld, dat kan wel cruciaal zijn.
Spionnen kun je naar vijandelijke steden sturen, of op vijandelijke legers klikken zodat je kunt zien wat zich in die stad afspeelt, of waaruit een vijandelijk leger bestaat.
Voor diplomaten geldt bijna hetzelfde: je hoeft er enkel mee te klikken op legers/steden/diplomaten van andere landen en je kunt onderhandelen, bv een alliantie of trade rights.

2: Als je wilt dat twee van je legers een gevecht voeren dan moeten ze dicht bij elkaar staan als je iemand aanvalt of als je aangevallen wordt.
pi_24148146
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd.

als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden.
chogquir in sc2
  donderdag 23 december 2004 @ 16:50:15 #147
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24161577
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:41 schreef Herr_M het volgende:
Een spy kan in je eigen stad voor meer orde zorgen en je hebt een kans dat de spy, mits hij in een stad van de vijand zit, ook de poort open doet als je de stad bestormd.

als je wilt dat een tweede vriendelijke leger van jouw, jouw hept in een gevecht is het belangrijk dat hij ook een legerleider heeft, dan komt hij onder AI controle voor jouw te staan. (Let bij het plaatsen van legers op de campainge map op de rode gebieden rond vijandelijke legers, dat zijn de "threatend squares" die in het gevecht betrokken worden.
En wat voor invloed hebben diplomats op een stadje ?
Era Vulgaris
pi_24163499
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem:
- Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt
- landmacht kan niet zwemmen

Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen?
pi_24163989
quote:
Op donderdag 23 december 2004 18:39 schreef m021 het volgende:
Nou heb ik de opdracht Thapsus aan te vallen. Dit ligt wel op een eiland, maar niet aan het water. Nu heb ik dus een probleem:
- Navy kan alleen aanvallen als een stad aan het water ligt
- landmacht kan niet zwemmen

Kan ik op een of andere manier mijn grondtroepen naar dat eiland verschepen?
gewoon een leger in een bootje zetten (leger selecteren rechtermuisknop bootje, bootje moet wel aan het land zitten)
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
  donderdag 23 december 2004 @ 19:57:57 #150
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_24164993
Speel nu met Britons en moet zeggen dat het me best bevalt. Leuke units, vooral de slingers. Vernietig er hele legers mee. Had verwacht dat ik wat meer moeite zou hebben met de Romeinen, maar die slaan al op de vlucht bij de eerste oorlogskreet, die uit de keel van een Briton komt.

Zal wel aan mijn instellingen liggen waarop ik speel...
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')