abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23399978
Wat zijn de voor- en nadelen van deze 2 modellen. Ik weet nog niet helemaal zeker welke van de 2 motoren ik wil hebben. Aangezien de rs250 niet meer wordt gemaakt en de rs125 wel, zou ik eigenlijk eerder voor de 125 gaan. Maar ik weet dus niet wat voor verschillen er tussen deze 2 motoren zitten behalve aantal cc`s dan. Wie heeft er ervaring met deze motoren en kan mij wat tips hierover geven??
pi_23399993
volgens mij zitten er weinig verschillen behalve de motor aan, misschien de remmen ofzo...
kun je de specs niet van aprillia opvragen?
<hr>
pi_23400016
Heb je A-licht of mag je zwaar rijden.

Indien je zwaar mag rijden altijd de RS250. Dat ding is een snelle mofo. (understatement), 70 pk ofzo toch?

Ik weet alleen dat 2-takt meer onderhoud vereist als 4-takt, en het gaat ook niet zo lang mee als 4-takt
pi_23400216
Heb zwaar rijbewijs, maar wil even goedkoop motortje.

En klopt die 2 takt heeft meer onderhoud nodig, zuipt meer en de motor zelf gaat niet zo super lang mee.

Maar misschien rijeigenschappen van de 2 motoren die verschillend zijn?
  donderdag 18 november 2004 @ 13:32:56 #5
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_23400281
250 zou mijn absolute keus zijn.
Zijn niet duur en het is in onderhoud nog redelijk te doen.

Probeer anders gerako hier op het forum te bereiken of stel de vraag op het motor-forum.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_23400568
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:30 schreef apaap het volgende:
Heb zwaar rijbewijs, maar wil even goedkoop motortje.

En klopt die 2 takt heeft meer onderhoud nodig, zuipt meer en de motor zelf gaat niet zo super lang mee.

Maar misschien rijeigenschappen van de 2 motoren die verschillend zijn?
Ik heb een RGV-250 gehad van Suzuki, daar zit hetzelfde blok in als bij de RS-250.
Dat is een motor waar je niet snel op uitgekeken raakt.

Een RS-125 zal je na een maand al gaan vervelen. Is qua vermogen niet echt uitdagend.

Maarr verkijk je inderdaad niet op het onderhoud. Echt goedkoop zijn ze niet te rijden.
Het bezineverbruik is natuurlijk veel meer dan een zuinige viertakt, en op onderhoud beknibbelen is een geheide vastloper krijgen.
Met name de powervalves hebben op tijd aandacht anders vallen ze op een gegeven moment vanzelf je cylinder in.
De RS-250 doet 20-30 k met een setje zuigers (en soms nog meer) en de RS-125 7-12 k.
Ook wel een aardig verschil dus.
pi_23403109
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:45 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

De RS-250 doet 20-30 k met een setje zuigers (en soms nog meer) en de RS-125 7-12 k.
Ook wel een aardig verschil dus.
dat ligt er natuurlijk aan ofdat je lief bent voor je motortje en hem dus eerst goed warmrijdt..... maarja koud rijd zo een ding toch niet dus...
  donderdag 18 november 2004 @ 15:54:18 #8
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23403438
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:39 schreef matjas het volgende:

[..]

dat ligt er natuurlijk aan ofdat je lief bent voor je motortje en hem dus eerst goed warmrijdt..... maarja koud rijd zo een ding toch niet dus...
Dat is met alle gemotoriseerde dingen zo. Hij probeerde alleen aan te geven wat ongeveer het verschil in levensduur is.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23426938
Dank jullie voor de rakties, zo te zien moet ik toch maar voor een 250 gaan. Nu alleen nog een goede vinden
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:52:23 #10
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_23426964
kijk eens op MF.
of motortrader
of marktplaats

zat te vinden namelijk!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  zondag 28 november 2004 @ 02:25:12 #11
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23622556
Goedkoop lopen ze zeker niet die RS'en.

Hieronder een staatje met de kosten voor de eerste 8 maanden dat ze er een duurtestje mee reden van ca. 13.500 kilometer.



Klik hieronder voor de volledige test.



Typisch een motor die je niet voor de lage onderhoudskosten en verbruik koopt.

Benne andere redenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')