Ja. Dat klopt. Dat was ik vergeten te melden. Het witte knopje is idd de trekker.quote:Op donderdag 18 november 2004 10:48 schreef SlaadjeBla het volgende:
Plaatje 2: die knopjes lijken voor de individuele instelling van de twee flitsers.
Probeer het eens uit, volgens mij kan je met het witte knopje hem laten flitsen zonder camera. Mijn vader had een soortgelijke waarbij dat in ieder geval kon.
Zonnebril opquote:Op donderdag 18 november 2004 10:49 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja. Dat klopt. Dat was ik vergeten te melden. Het witte knopje is idd de trekker.
Maar ik ga er niet in kijken als ik op dat knopje druk.
Stel je de afstand niet in met het schuifje wat ik zie ter hoogte van de afstandsschaal aan de linkerkant? Zelfde geldt voor de ASA waarde.quote:Op donderdag 18 november 2004 10:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Op plaatje 1: Hoe stel ik nu de afstand in? Wat is die pijl bij 1/1, 1/4 en 1/16? Dat knopje aan de linkerkant heeft iets te maken met het rode ledje. Maar wat is me nog niet duidelijk... Het rechter knopje is aan en uit. Dat weet ik iig wel!.
Oplaadbare accu's zijn het bestequote:Op zaterdag 4 december 2004 18:50 schreef berc het volgende:
welke batterijen kan ik het beste gebruiken voor een flisterrrrr [afbeelding] ?
(speedlight 550ex)
okee, dankjewelquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:17 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Oplaadbare accu's zijn het beste.
De NiMh's die je ook in een digitale camera stookt voldoen prima, maar het lekkerst in je flitser zijn de ouwe trouwe NiCd's . Die hebben weliswaar wat minder capaciteit, alleen zijn ze in staat om die capaciteit vrij explosief af te geven. Het effect daarvan is dat je met NiCd's de kortste laadtijden krijgt.
Nadeeltje van NiCd's is dat ze nogal onaangekondigd leegraken. Het ene moment heb je nog een snelle flitser, het andere moment doet ie helemaal niks meer. Neem daarom altijd meerdere setjes accu's mee
Gefeliciteerd, naast een geweldenaar als een Metz 60 is een kleiner modelletje altijd praktischquote:Op zondag 5 december 2004 21:17 schreef woooohaa het volgende:
Metz44 3N
Metz60 te groot
Nikon 5700
Schaamte
Dat geldt voor het hele leven, dus ook voor fotografiequote:Op zondag 5 december 2004 23:07 schreef woooohaa het volgende:
Het is een kwestie van (vaak) doen blijkbaar.
Dat doen alle merken. Ik heb een MetZ gekocht bij mijn Nikon uitrusting. Nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 29 december 2004 07:42 schreef Tedda het volgende:
Ik wil graag een flitser kopen voor mijn canon EOS300 (analoge camera dus). Nu adviseert Canon natuuuurlijk om een merkeigen flitser te kopen en wel een speedlite.
Wat adviseren jullie?
Het moet wel een klein beetje betaalbaar blijven. Ik zag flitsers van rond de 300 euro, das te veel voor mij.
Ik denk dat ik het handig zou vinden als de flitser meezoomt met mijn camera, ben ik dan bij voorbaat al 'veroordeeld' tot een canon flitser?
Ik dacht zelf aan een richtgetal tussen de 30 en 40.
Voor mij op mijn bureeltje ligt een Sunpak Powerzoom 4000 Dedicated for Canon EOS. Zoomt automatisch mee met een Canon EOS (getest op een 300D) alleen kent mijn G5 alleen E-TTL. Waarschijnlijk doet ie alles wel samen met een EOS300(V).quote:Op woensdag 29 december 2004 07:42 schreef Tedda het volgende:
Ik wil graag een flitser kopen voor mijn canon EOS300 (analoge camera dus). Nu adviseert Canon natuuuurlijk om een merkeigen flitser te kopen en wel een speedlite.
Wat adviseren jullie?
Het moet wel een klein beetje betaalbaar blijven. Ik zag flitsers van rond de 300 euro, das te veel voor mij.
Ik denk dat ik het handig zou vinden als de flitser meezoomt met mijn camera, ben ik dan bij voorbaat al 'veroordeeld' tot een canon flitser?
Ik dacht zelf aan een richtgetal tussen de 30 en 40.
Een hele leuke flitser voor high-speed-fotografie is de Sunpak 4205. In de jaren 80 gingen ze als warme broodjes, en je komt ze dus vrij veel tegen op advertentiesites en fotograficabeurzen.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:59 schreef sjeffie1 het volgende:
Eerste poging tot high-speed fotografie.
Die staat bij deze genoteerdquote:Op donderdag 30 december 2004 21:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Een hele leuke flitser voor high-speed-fotografie is de Sunpak 4205.
Ik heb (zie boven) een Metz 44 AF 3 voor een Nikon en ben erg benieuwd wat het verschil tussen '3' en '4' is. Ik zag de AF 3 laatst voor EUR 189,- bij de fotozaak, maar ik kan je verzekeren dat ik de mijne voor minder dan de helft op Ebay kocht (+/- EUR 60,-). Nadeel is dat je alleen kan kiezen tussen TTL-flitsen (camera bepaalt wanneer er voldoende licht is gegeven en kapt vervolgens flits af) en handmatig vol en half(?) vol flitsen. Verder kun je nog wat doen met de zoom van de flits.quote:Op woensdag 29 december 2004 09:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat doen alle merken. Ik heb een MetZ gekocht bij mijn Nikon uitrusting. Nooit problemen mee gehad.
Een Metz Mecablitz 44 AF 4 (ook te verkrijgen met Canon 'vatting') kost tegen de 175 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |