abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2004 @ 22:42:21 #1
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23389835
Ik las net het andere Ebay onderwerp, terwijl ik net van plan was even net flink mijn hart te luchten over mijn problemen met Ebay. Toch meld ik het in een aparte thread, om even aan te geven dat het echt goed mis is met Ebay.
Probleem 1: Ik had een veiling gewonnen, een singletje voor 9 euro, een buitenkans, aangezien dit singletje vrij zeldzaam is en dus is 9 euro niet gek. Het duurde vrij lang voordat ik het ontving, terwijl ik de dag zelf nog het geld overmaakte. Bleek dat de verkoper mijn adres niet had, vreemd, ik dacht dat dat automatisch verstuurd werd naar de verkoper. Ik gaf mijn adres, en een week later...nog niks. Ik weer gemaild, weer vertelt de verkoper mij dat deze mijn adres niet had, WEER gegeven. Drie dagen later nog niks ontvangen, de 31 dagen termijn voor het geven van feedback bijna verlopen. Geeft de verkoper mij de schuld omdat ik mijn adres zo laat gaf!!! Na een maand kreeg ik de single thuis, en wat bleek: de verkoper is geen Ebay lid meer.

Probleem 2: Lees ik deze maandag mijn mail, blijkt dat ik, zonder het zelf te weten, een Elvis monolopy spel te hebben gewonnen via een Ebay veiling, voor maar liefst 40 euro!
Ik heb de verkoper gemaild en verklaart hier niks van te weten, maar natuurlijk reageert deze verontwaardigd en dreigt met negatieve feedback.

Bij beide kwesties heb ik Ebay gemaild, en het enige wat ik te horen krijg is dat ze de gebruiker niet persoonlijk kunnen aanspreken op zijn/haar gedrag als het gaat om het niet versturen van het artikel, en dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is wat er gebeurt met mijn account, ´ik zal het hebben ´uitgeleend´ aan vrienden en familie´

AAARGH!
pi_23390277
Dat wordt nog wat. eBay heeft nu ook marktplaats.nl in bezit.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  woensdag 17 november 2004 @ 22:59:08 #3
72820 3st
immer besser
pi_23390298
wel heel vreemd allemaal! Feit blijft dat je met dit soort dingen altijd een risico hebt. Ondanks dat vind ik ebay toch wel een redelijke veilige plaats om wat te kopen in tegenstelling tot marktplaats
A dirty mind is a joy forever
pi_23390308
Jij bent dus duidelijk niet goed ingeburgert!
Wie koopt er nou als je kunt stelen?
  woensdag 17 november 2004 @ 23:02:11 #5
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23390383
nou!
  woensdag 17 november 2004 @ 23:08:02 #6
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_23390534
Ik zie constant ´ overal staan

wtf is dat?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_23390567
Feedbacktermijn is toch 90 dagen?
  woensdag 17 november 2004 @ 23:09:57 #8
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_23390582
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:08 schreef dabadbass het volgende:
Ik zie constant ? overal staan

wtf is dat?
wtf vage shit

ik zie dus &.acute maar dan zonder de .
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  woensdag 17 november 2004 @ 23:10:42 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_23390609
Tja, blijkbaar zit het hier vol met naïevelingen die denken dat als je iets op het internet met EBay koopt dat het dan betrouwbaar is...
Ik hou het toch altijd op betalen bij aflevering. Eerst zien, dan betalen.
So we just called him Fred
pi_23390724
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:59 schreef Orion-666- het volgende:
Jij bent dus duidelijk niet goed ingeburgert!
Wie koopt er nou als je kunt stelen?
Ik weet niet waar jij dan je inburgeringscursus hebt gevolgd, maar het moet zijn "ingeburgerd".

Alle "problemen met Ebay" die ik in deze topics voorbij zie komen, hebben weinig met Ebay te maken, maar met de kopers/verkopers. Het is net als de marktkoopman die je neppe antiek verkoopt voor een zacht prijsje, waarna je erachter komt dat het niet echt is. Je zult nu eenmaal een beetje op moeten letten.
Van accounts die zomaar zonder toestemming worden gebruikt heb ik nog nooit gehoord, ga je broertje eens vragen ofzo... of heb je hem op een publieke computer ingelogd laten staan? Kwam de melding dat je de veiling had gewonnen uberhaupt wel van Ebay?
pi_23390730
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:10 schreef FredvZ het volgende:
Tja, blijkbaar zit het hier vol met naïevelingen die denken dat als je iets op het internet met EBay koopt dat het dan betrouwbaar is...
Ik hou het toch altijd op betalen bij aflevering. Eerst zien, dan betalen.
Ik koop al vijf jaar regelmatig spullen op eBay, en tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Door eerst de feedback van de verkoper te lezen kun je het risico van een miskoop enigszins beperken.
  donderdag 18 november 2004 @ 13:00:02 #12
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23399637
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:14 schreef SolarX het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij dan je inburgeringscursus hebt gevolgd, maar het moet zijn "ingeburgerd".

Alle "problemen met Ebay" die ik in deze topics voorbij zie komen, hebben weinig met Ebay te maken, maar met de kopers/verkopers. Het is net als de marktkoopman die je neppe antiek verkoopt voor een zacht prijsje, waarna je erachter komt dat het niet echt is. Je zult nu eenmaal een beetje op moeten letten.
Van accounts die zomaar zonder toestemming worden gebruikt heb ik nog nooit gehoord, ga je broertje eens vragen ofzo... of heb je hem op een publieke computer ingelogd laten staan? Kwam de melding dat je de veiling had gewonnen uberhaupt wel van Ebay?
OK, 1: ik laat nooit iets van mij ingelogd staan, ik log sowieso nooit 'vast' in.
2: ik heb NOG NOOIT mijn password aan iemand verteld.
3: het heeft uiteindelijk wel degelijk met Ebay te maken, bij beide problemen begint het met een conflict met een Ebaylid, maar als je dan naar Ebay Customer Service gaat heb je als het erop aankomt niks aan die hulp. Ze zeggen uiteindelijk toch dat het allemaal je eigen schuld en verantwoordelijkheid is. Waar is dan een Customer Service voor?
Ik verwacht van EBay toch iets meer, als ik onveilig wil handelen ga ik wel naar Marktplaats.
En ik ben trouwens al een tijdje lid van Ebay, in ieder geval een jaar, en nu plotseling alleen maar problemen.
Je kan zeggen dat ik naief ben, deels waar, ik vertrouw een verkoper op Ebay, maar wel pas als ik zijn/haar feedback heb gelezen en de omschrijving van het product, betaling en verzending.
Een minpunt is dus dat ik binnenkort een hele negatieve feedback op mijn lijstje heb staan van een produkt wat ik nooit heb gekocht, simpelweg omdat ik er nooit op heb geboden....maar ja, wie gelooft mij?
Dus laat dit een les zijn voor iedereen die op Ebay bezig is, verander je password regelmatig, en maak het niet te simpel! Anders ben je echt de l*l!
pi_23399841
je monopolie spel: je mag na 7 dagen je bod alsnog terug trekken, je koopt nl op afstand, als ze daar dan over gaan zeiken in je feedback moet je dat erbij zetten, mailen naar ebay en die draaien het terug, al eens gehad, geen probleem.

Zelf zit ik al jaren en jaren op ebay, begin op ebay usa, nooit echt problemen gehad. Zet gewoon die personen op je blacklist en je hebt er ook geen last meer van.
'The world is mine'
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:46:13 #14
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23424176
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:10 schreef Twisted_TpaU het volgende:
je monopolie spel: je mag na 7 dagen je bod alsnog terug trekken, je koopt nl op afstand, als ze daar dan over gaan zeiken in je feedback moet je dat erbij zetten, mailen naar ebay en die draaien het terug, al eens gehad, geen probleem.

Zelf zit ik al jaren en jaren op ebay, begin op ebay usa, nooit echt problemen gehad. Zet gewoon die personen op je blacklist en je hebt er ook geen last meer van.
Ja, klopt, een bod mag je terug trekken, maar wat als de veiling al is afgelopen en ik (blijkbaar) de veiling heb gewonnen?
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:15:03 #15
49126 Tripleforce
Didn't start the fire@17
pi_23424786
\je kan nie eens echt contact opnemen met die kut e-bay al die klote formuliertjes die nergens naartoe leiden, ze hebben geen post of telefoon nie eens een e-mailadres.
Topic killer, the
pi_23424875
Dat eerste is kut voor je, dat laatste heb je aan jezelf te danken. Als je je wachtwoord niet uitgeeft etc lijkt het me dat je gehackt bent ofzo. Moet je je internetverbinding wat beter beveiligen.
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:32:24 #17
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23425207
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:18 schreef divX_Xvid het volgende:
Dat eerste is kut voor je, dat laatste heb je aan jezelf te danken. Als je je wachtwoord niet uitgeeft etc lijkt het me dat je gehackt bent ofzo. Moet je je internetverbinding wat beter beveiligen.
Had ik hetzelfde probleem dan ook niet moeten hebben met mijn mail, forums en dergelijke? De firewall staat aan, we hebben Norton 2004. Deze pc is van mijn pa trouwens, heb hem vorig jaar, toen we deze net hadden al een paar keer gewaarschuwd dat er geen virusscanner op zat. Hij had geen zin om daar geld aan te gaan besteden, dom dom. Maar goed, ik heb er juist zoveel mogelijk aan gedaan om de pc te beveiligen. Ik zou er ook echt niet over beginnen als ik geen tijd in de beveiliging van de pc zou hebben gestopt.
pi_23425869
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:32 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Had ik hetzelfde probleem dan ook niet moeten hebben met mijn mail, forums en dergelijke? De firewall staat aan, we hebben Norton 2004. Deze pc is van mijn pa trouwens, heb hem vorig jaar, toen we deze net hadden al een paar keer gewaarschuwd dat er geen virusscanner op zat. Hij had geen zin om daar geld aan te gaan besteden, dom dom. Maar goed, ik heb er juist zoveel mogelijk aan gedaan om de pc te beveiligen. Ik zou er ook echt niet over beginnen als ik geen tijd in de beveiliging van de pc zou hebben gestopt.
Misschien dat je email etc niet zo interessant zijn ofzo. Ik weet niet, maar uiteraard kan je wachtwoord ook gewoon gekraakt zijn zonder op je vaders pc in te breken, zeker als het een makkelijk wachtwoord is. Het lijkt me in ieder geval sterk dat ebay hier schuld aan heeft, en je eerste 'geval' lag natuurlijk helemaal aan die idioot waarmee je zaken deed.
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:27:45 #19
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23426461
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:00 schreef divX_Xvid het volgende:

[..]

Misschien dat je email etc niet zo interessant zijn ofzo. Ik weet niet, maar uiteraard kan je wachtwoord ook gewoon gekraakt zijn zonder op je vaders pc in te breken, zeker als het een makkelijk wachtwoord is. Het lijkt me in ieder geval sterk dat ebay hier schuld aan heeft, en je eerste 'geval' lag natuurlijk helemaal aan die idioot waarmee je zaken deed.
Dat probeer ik juist duidelijk te maken, het LIGT niet aan Ebay, maar je als je enige hulp nodig hebt, kun je de helpdesk inschakelen, maar je hebt uiteindelijk niks aan die hulp, dus kun je in principe net zo goed gaan Marktplaatsen...
pi_23426463
wat heft iemand er aan, behalve pesterij, om een wachtwoord voor ebay te kraken en zo spullen te kopen? als hacker krijg je de spullen niet, die gaan naar de onwetende koper.

trouwens: ebay kan zien vanaf wel ip-adres het bod is uitgebracht....
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:45:34 #21
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23426841
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:27 schreef dolle_hond het volgende:
wat heft iemand er aan, behalve pesterij, om een wachtwoord voor ebay te kraken en zo spullen te kopen? als hacker krijg je de spullen niet, die gaan naar de onwetende koper.

trouwens: ebay kan zien vanaf wel ip-adres het bod is uitgebracht....
Nou hier,ik bedoel maar! Ik heb niet creditcard gegevens op mijn account. Alleen mijn adres.

Maar hoe kom ik dan achter het IP adres? Gewoon mailen naar ze?
pi_23426932
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:45 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Nou hier,ik bedoel maar! Ik heb niet creditcard gegevens op mijn account. Alleen mijn adres.

Maar hoe kom ik dan achter het IP adres? Gewoon mailen naar ze?
ik weet niet of ze het zullen geven, maar je kunt het allicht vragen.
als je alleen vanaf thuis met een vast ip-adres inlogt, dan sta je iig al sterker.
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:58:43 #23
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23427093
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:50 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik weet niet of ze het zullen geven, maar je kunt het allicht vragen.
als je alleen vanaf thuis met een vast ip-adres inlogt, dan sta je iig al sterker.
De mail is verstuurd. De vorige keer kreeg ik vrij snel een antwoord, het enige voordeel van de hulp daar.
pi_23513377
roflcopter hahahaha lekker voor je !!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:58:04 #25
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23513701
Jij geeft ebay er de schuld van dat een verkoper er twee maanden over doet om een singletje op te sturen?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23513797
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:46 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Ja, klopt, een bod mag je terug trekken, maar wat als de veiling al is afgelopen en ik (blijkbaar) de veiling heb gewonnen?
Zover ik ooit eens heb gelezen op ebay heb je wettelijk 7 dagen na aankoop, dus na het einde van de veiling als je die gewonnen hebt, recht op bedenk tijd.
Mocht je het artikel niet willen dan kan je dat gewoon aan de beste verkoper mededelen en kan hij zn geld terug krijgen van Ebay.
'The world is mine'
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:06:20 #27
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23513886
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:02 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Zover ik ooit eens heb gelezen op ebay heb je wettelijk 7 dagen na aankoop, dus na het einde van de veiling als je die gewonnen hebt, recht op bedenk tijd.
Mocht je het artikel niet willen dan kan je dat gewoon aan de beste verkoper mededelen en kan hij zn geld terug krijgen van Ebay.
Aha, nou deze verkoper reageerde vrij gepikeerd toen ik mijn melding deed. Ik heb trouwens het IP adres gekregen van Ebay, en het blijkt vanuit Eindhoven te komen...
Maar dan nog, hoe kan ik aan de verkoper bewijzen dat ik nog nooit van mijn leven in Eindhoven ben geweest...
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:08:45 #28
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23513950
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:58 schreef Oosthoek het volgende:
Jij geeft ebay er de schuld van dat een verkoper er twee maanden over doet om een singletje op te sturen?
Voordat je iets lullig post, lees eerst ff goed. Ik had al twee keer gezegd dat het de schuld van Ebay niet is. En de verkoper deed er geen twee maanden over.

Het gaat er juist om dat Ebay totaal geen hulp biedt bij welk probleem dan ook. Of laten we zeggen: ze kunnen niks voor je doen.
pi_23514020
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:06 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Aha, nou deze verkoper reageerde vrij gepikeerd toen ik mijn melding deed. Ik heb trouwens het IP adres gekregen van Ebay, en het blijkt vanuit Eindhoven te komen...
Maar dan nog, hoe kan ik aan de verkoper bewijzen dat ik nog nooit van mijn leven in Eindhoven ben geweest...
Het ligt heel simpel:
Heb jij binnen nu en 7 dagen iets gekocht dan hoef jij het niet aan te nemen mits je het aan de verkoper duidelijk hebt gemaakt. Je kan de verkoper er ook op wijzen dat hij zijn plaatsingskosten terug kan krijgen via Ebay. Dit kan hij doen in de verkoop manager -> http://k2b-bulk.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?BulkFVFSelectItems ( moet hij wel eerst inloggen ).

Heb jij na de 7 dagen gereageerd dan zit je er aan vast.
Hoe dan ook of jij nu wel of niet in Eindhoven bent geweest er is een bod uitgebracht onder jou naam MET jou wachtwoord.

Je kan het niet bewijzen dat je er niet was en dan nog zit je met het probleem dat je moet aantonen dat iemand anders dus onder jou unieke naam en unieke wachtwoord een bod heeft gedaan op iets wat je niet wilt.

3e optie is om het allemaal op zn beloop te laten gaan, niets meer doen en dan krijg je een negatieve feedback en hij krijgt alsnog zijn plaatsingskosten terug.
'The world is mine'
pi_23514023
ebay is idd kut, ik verkoop mijn zooi nu gewoon weer via het c1000 bord, ouderwets kaartjes schrijven met pen en papier.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_23514044
en natuurlijk via fok
Beter ook iets af te halen en contant af te rekenen dan opsturen ed.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_23514085
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:08 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Voordat je iets lullig post, lees eerst ff goed. Ik had al twee keer gezegd dat het de schuld van Ebay niet is. En de verkoper deed er geen twee maanden over.

Het gaat er juist om dat Ebay totaal geen hulp biedt bij welk probleem dan ook. Of laten we zeggen: ze kunnen niks voor je doen.
Helpdesk zit er alleen om je te helpen als je vragen hebt over je factuur, om illegale meldingen te behandelen als iemand daar een melding van maakt en je door te verwijzen naar verschillende faq pagina's die in mijn ogen zeer chaotisch en onlogisch door elkaar heen zijn geplaats en waar je je info vandaan kan halen.

Verder kan de helpdesk ook niet even zeggen, we draaien de boel wel even terug. Dat kan niet want je zit nu eenmaal aan die regels vast, zowel de verkoper al de koper als Ebay
'The world is mine'
pi_23530494
tja, had ik je wel kunnen vertellen dat e-bay er niks aan doet.

heb een maandje geleden ofzo ook wat gewonnen, horloge van bijna 40 euro, krijg ik mooi een leeg doosje opgestuurd.

paypal doet niks, ebay doet niks.

geld pleite

success ermee!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:21:04 #34
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_38495128
nou, ik weet niet hoe..

Maar mn moeder werd thuis gebeld door de verkoper op ebay.

De verkoper had het item al verzonden en mn moder toen niet betaald.

En ze heeft niet dr telefoon nr. gegeven
pi_38495581
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:45 schreef paupercula het volgende:
roflcopter hahahaha lekker voor je !!!
Dat vind ik nou ook!
50 Cent is mijn held!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:57:26 #36
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38495664
31 dagen voor feedback? Is dat dan alleen op Ebay NL? Je zou maar een pakketje moeten versturen naar de andere kant van de wereld en dat doet er even lang over.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38496065
http://pages.ebay.nl/help/account/leaving-feedback.html

Maarrrr... dit is een topic uit 2004 dat nogal zinloos omhoog is gekickt. Wie weet was het toen wel 31 dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')