Tuurlijk wel! Want zolang die auto niet gekeurd is c.q. wel gekeurd is maar geen bewijs van is, mag je er gewoon niet mee rijden.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef Wer het volgende:
dat kan toch, vrijdag een boete en binnen 2 weken laten keuren, dan kan je toch niet binnen die 2 weken weer bekeurd worden?
Moraalridder.....alsof jij nooit iets verkeerds doetquote:Op woensdag 17 november 2004 21:50 schreef reffie het volgende:
ik vindt een boete van 95 euro nog aan de lichte kant trouwens. APK is er speciaal voor dat je met een veilige auto deelneemt aan het verkeer. Als je met een auto rond gaat rijden die geen APK meer heeft, is dit zeer onverantwoordelijk t.o.v. je medeweggebruiker.
ASO gedrag dus
Een paar weken geleden op TV gezien: sinds onze verplichte jaarlijkse keuring is het aantal ongelukken dat mogelijk veroorzaakt is doordat een voertuig niet in orde was drastisch afgenomen.quote:Op donderdag 18 november 2004 08:21 schreef off_topic het volgende:
Dus of het een gevaar vormt voor het verkeer betwijfel ik ten zeerste...
Wat niet wil zeggen dat je er hier dus nog gewoon mee mag rijden.quote:Op donderdag 18 november 2004 08:21 schreef off_topic het volgende:
[..]
En in sommige landen gebruiken ze de auto's die hier afgekeurd zijn, maar in die landen nog steeds perfect dienst doen als vervoermiddel.
Misschien heeft het te maken met het mankementquote:Op donderdag 18 november 2004 08:33 schreef ElisaB het volgende:
Wel bijzonder om binnen vier dagen twee keer bekeurd te worden voor een niet gekeurde auto. Zouden ze het ruiken of zo?
Is niet raar als de auto (ruim) voor de keuringsdatum wordt gekeurd, gebeurde mij met m'n vorige brikkie ook regelmatig. Maar ik liet 'm dan ook meestal een week of 2 voordat de APK verlopen was keuren, ze houden dan wel de datum van het vorige jaar op het keuringsbewijs.quote:Op donderdag 18 november 2004 08:36 schreef N.icka het volgende:
Raar dat je de auto wel al mee krijgt als hij niet is afgemeld , en ontzettend dom dat je gaat rijden in een nog niet helemaal goedgekeurde auto.
Eensch dus, eigen schuld dikke bult ...quote:Boete is terecht
lijkt me niet handig omdat je niet kunt aantonen dat de wagen vervolgens die zelfde dag ook is gekeurd ,quote:Op donderdag 18 november 2004 10:19 schreef Robar het volgende:
En als je nou eens zegt dat je de tweede keer op weg naar de garage was ?
quote:Op donderdag 18 november 2004 11:34 schreef dop het volgende:
[..]
lijkt me niet handig omdat je niet kunt aantonen dat de wagen vervolgens die zelfde dag ook is gekeurd ,
dat niet alleen; je bent ook niet verzekerd... ik verbaas me er daarom nog over dat ze haar alleen met die apk boete hebben laten wegkomen; onverzekerd rondrijden is veel erger.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:50 schreef reffie het volgende:
ik vindt een boete van 95 euro nog aan de lichte kant trouwens. APK is er speciaal voor dat je met een veilige auto deelneemt aan het verkeer. Als je met een auto rond gaat rijden die geen APK meer heeft, is dit zeer onverantwoordelijk t.o.v. je medeweggebruiker.
ASO gedrag dus
mag dus ook niet; hij moet middels auto-ambulance worden vervoerd.quote:Op donderdag 18 november 2004 10:19 schreef Robar het volgende:
En als je nou eens zegt dat je de tweede keer op weg naar de garage was ?
Pfff zeer irritant die mensen die het denken te weten en toch verkeerde antwoorden geven. Ook al is het gegeven naar hun beste eer & geweten.quote:Op donderdag 18 november 2004 16:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
mag dus ook niet; hij moet middels auto-ambulance worden vervoerd.
Nee; wanneer de apk verlopen is, heb je weliswaar max. 2 weken respijt, maar wanneer je met een afgekeurde auto gaat rijden, valt dat niet onder die 2 weken.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:26 schreef bonke het volgende:
Een kennis van mij heeft afgelopen vrijdag een boete gekregen omdat haar auto niet apk gekeurd was.
Kosten 95 euro en binnen twee weken laten keuren.
Gister werd haar man met dezelfde auto aangehouden en werd weer voor de apk bekeurd, dit terwijl ze intussen de auto wel hebben laten keuren maar nog geen afmelding gedaan kregen i.v. met een mankementje aan de auto
Ze kregen dus twee keer een boete, de eerste was terecht maar de tweede naar mijn idee dus niet omdat de auto nog afgemeld moest worden en de eerst gestelde termijn van twee weken nog niet om was.
Kunnen ze voor die tweede boete in beroep gaan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |