abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23387660
Een kennis van mij heeft afgelopen vrijdag een boete gekregen omdat haar auto niet apk gekeurd was.
Kosten 95 euro en binnen twee weken laten keuren.
Gister werd haar man met dezelfde auto aangehouden en werd weer voor de apk bekeurd, dit terwijl ze intussen de auto wel hebben laten keuren maar nog geen afmelding gedaan kregen i.v. met een mankementje aan de auto
Ze kregen dus twee keer een boete, de eerste was terecht maar de tweede naar mijn idee dus niet omdat de auto nog afgemeld moest worden en de eerst gestelde termijn van twee weken nog niet om was.
Kunnen ze voor die tweede boete in beroep gaan ?
pies on joe toe
pi_23387686
dan moet je er niet mee gaan rijden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 21:28:11 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23387700
Lijkt me niet, de auto was immers nog niet goedgekeurd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_23388218
Je mag niet rijden met een niet goedgekeurde auto. Ze had 2 weken om de auto te laten keuren, dat heeft ze ook gedaan. Maar de nieuwe boete is terecht, de keuring is immers geweest, maar hij was niet goedgekeurd.

En het was vast geen klein dingetje als de auto niet werd goedgekeurd daardoor!

Maar in beroep gaan kan altijd en zou ik ook zeker doen in dit geval.
pi_23388285
ik vindt een boete van 95 euro nog aan de lichte kant trouwens. APK is er speciaal voor dat je met een veilige auto deelneemt aan het verkeer. Als je met een auto rond gaat rijden die geen APK meer heeft, is dit zeer onverantwoordelijk t.o.v. je medeweggebruiker.
ASO gedrag dus
  woensdag 17 november 2004 @ 21:58:05 #6
95867 Wer
nu eindhovenaar
pi_23388471
dat kan toch, vrijdag een boete en binnen 2 weken laten keuren, dan kan je toch niet binnen die 2 weken weer bekeurd worden?
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2004 @ 22:01:47 #7
43556 miss_dynastie
pi_23388568
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef Wer het volgende:
dat kan toch, vrijdag een boete en binnen 2 weken laten keuren, dan kan je toch niet binnen die 2 weken weer bekeurd worden?
Tuurlijk wel! Want zolang die auto niet gekeurd is c.q. wel gekeurd is maar geen bewijs van is, mag je er gewoon niet mee rijden.
pi_23388593
Het voor de tweede maal gaan rijden met een afgekeurde auto is vatbaar voor hernieuwde bekeuring indien de afkeuring terecht is geschied. Gezien het feit dat je zelf al constateert dat er een mankement aan de auto was ga ik daar vanuit.

Waar het misgaat is namelijk dat de man gaat rijden terwijl hij wéét dat de wagen is afgekeurd. Hij had de wagen ter plekke moeten laten repareren danwel mee laten slepen voor reparatie elders, waarna (alsnog) APK-goedkeuring kon volgen. Men is aldus terecht bekeurd.
pi_23395447
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:50 schreef reffie het volgende:
ik vindt een boete van 95 euro nog aan de lichte kant trouwens. APK is er speciaal voor dat je met een veilige auto deelneemt aan het verkeer. Als je met een auto rond gaat rijden die geen APK meer heeft, is dit zeer onverantwoordelijk t.o.v. je medeweggebruiker.
ASO gedrag dus
Moraalridder.....alsof jij nooit iets verkeerds doet
En in sommige landen gebruiken ze de auto's die hier afgekeurd zijn, maar in die landen nog steeds perfect dienst doen als vervoermiddel. Dus of het een gevaar vormt voor het verkeer betwijfel ik ten zeerste...
  donderdag 18 november 2004 @ 08:33:31 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_23395549
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:21 schreef off_topic het volgende:
Dus of het een gevaar vormt voor het verkeer betwijfel ik ten zeerste...
Een paar weken geleden op TV gezien: sinds onze verplichte jaarlijkse keuring is het aantal ongelukken dat mogelijk veroorzaakt is doordat een voertuig niet in orde was drastisch afgenomen.

Ik baal er altijd van als mijn auto gekeurd moet worden (want ik vind het zo'n gedoe), maar ik ben persoonlijk wel altijd erg blij als ie weer is goedgekeurd. Geeft me toch een veilig gevoel.

Wel bijzonder om binnen vier dagen twee keer bekeurd te worden voor een niet gekeurde auto. Zouden ze het ruiken of zo?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_23395585
Raar dat je de auto wel al mee krijgt als hij niet is afgemeld , en ontzettend dom dat je gaat rijden in een nog niet helemaal goedgekeurde auto.

Boete is terecht
pi_23395607
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:21 schreef off_topic het volgende:

[..]
En in sommige landen gebruiken ze de auto's die hier afgekeurd zijn, maar in die landen nog steeds perfect dienst doen als vervoermiddel.
Wat niet wil zeggen dat je er hier dus nog gewoon mee mag rijden.
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:33 schreef ElisaB het volgende:
Wel bijzonder om binnen vier dagen twee keer bekeurd te worden voor een niet gekeurde auto. Zouden ze het ruiken of zo?
Misschien heeft het te maken met het mankement
  donderdag 18 november 2004 @ 10:09:32 #13
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23396881
Het is gewoon terecht, zelf ook bijna gehad. (had de auto gewoon nodig en werd langs de kant gezet een uur voor de keuring. )

Met een niet goedgekeurde auto mag je alleen nog een ritje naar de garage voor de keuring maken en verder niet. Kan je dit niet aantonen dan heb je gewoon pech.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:16:37 #14
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23396984
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:36 schreef N.icka het volgende:
Raar dat je de auto wel al mee krijgt als hij niet is afgemeld , en ontzettend dom dat je gaat rijden in een nog niet helemaal goedgekeurde auto.
Is niet raar als de auto (ruim) voor de keuringsdatum wordt gekeurd, gebeurde mij met m'n vorige brikkie ook regelmatig. Maar ik liet 'm dan ook meestal een week of 2 voordat de APK verlopen was keuren, ze houden dan wel de datum van het vorige jaar op het keuringsbewijs.
quote:
Boete is terecht
Eensch dus, eigen schuld dikke bult ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23397018
En als je nou eens zegt dat je de tweede keer op weg naar de garage was ?
  donderdag 18 november 2004 @ 11:34:29 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_23398174
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:19 schreef Robar het volgende:
lijkt me niet handig omdat je niet kunt aantonen dat de wagen vervolgens die zelfde dag ook is gekeurd ,
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_23398345
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:34 schreef dop het volgende:

[..]

lijkt me niet handig omdat je niet kunt aantonen dat de wagen vervolgens die zelfde dag ook is gekeurd ,

kleinigheidje
  donderdag 18 november 2004 @ 16:21:30 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23404087
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:50 schreef reffie het volgende:
ASO gedrag dus
dat niet alleen; je bent ook niet verzekerd... ik verbaas me er daarom nog over dat ze haar alleen met die apk boete hebben laten wegkomen; onverzekerd rondrijden is veel erger.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 18 november 2004 @ 16:22:43 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23404119
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:19 schreef Robar het volgende:
mag dus ook niet; hij moet middels auto-ambulance worden vervoerd.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_23405436
het gaat hier om een camper ( chevrolet) die dus normaal altijd in een garage staat
en de tweede boete was dus nadat hij terugkwam uit het apk keuringsstation
maarja zoals al gezegt is, als je niet apk gekeurd bent rijd je onverzekerd en dat mag dus niet
ik heb dus het idee dat ze pech hebben maar ze gaan wel proberen om onder die tweede boete uit te komen
pies on joe toe
pi_24405556
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

mag dus ook niet; hij moet middels auto-ambulance worden vervoerd.
Pfff zeer irritant die mensen die het denken te weten en toch verkeerde antwoorden geven. Ook al is het gegeven naar hun beste eer & geweten.

En hier dan de echte:
Het voertuig mag gedurende 2 maanden op de weg STAAN zonder een keuringsbewijs, zoals bepaald in Voertuigreglement, artikel 4.7 lid 2
Voor wat betreft de aansprakelijkheid t.a.v. overtreding is van belang of het voertuig op de weg staat of over de weg rijdt. Jij hebt over de weg gereden, je voertuig was niet gekeurd. Het betrof niet de situatie dat je op de dag van de keuring vanaf de plek waar je auto geparkeerd staat naar de garage voor de keuring reed, conclusie: BETALEN.

Je kunt bezwaar maken, ik denk echter dat er weinig rechters zullen zijn die er tranen van in hun ogen krijgen. Feit is wettig & overtuigend bewezen. Wellicht vind je er wat begrip en doen ze het bedrag van de twee bekeuring omlaag, maar vrijspraak zal het m.i. niet worden.
Username wordt vanaf 15 jan 2005 niet meer gebruikt.
pi_24406245
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:26 schreef bonke het volgende:
Een kennis van mij heeft afgelopen vrijdag een boete gekregen omdat haar auto niet apk gekeurd was.
Kosten 95 euro en binnen twee weken laten keuren.
Gister werd haar man met dezelfde auto aangehouden en werd weer voor de apk bekeurd, dit terwijl ze intussen de auto wel hebben laten keuren maar nog geen afmelding gedaan kregen i.v. met een mankementje aan de auto
Ze kregen dus twee keer een boete, de eerste was terecht maar de tweede naar mijn idee dus niet omdat de auto nog afgemeld moest worden en de eerst gestelde termijn van twee weken nog niet om was.
Kunnen ze voor die tweede boete in beroep gaan ?
Nee; wanneer de apk verlopen is, heb je weliswaar max. 2 weken respijt, maar wanneer je met een afgekeurde auto gaat rijden, valt dat niet onder die 2 weken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')