abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2004 @ 18:06:16 #1
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_23382618
Op verschillende (download) forums en andere plaatsen op internet waar je over muziek kan discussiėren hoor je regelmatig dat de hedendaagse hardstyle een rip-off is van de vroegere hardcore en dat mensen het allemaal een commercieel bedoelde ontwikkeling vinden. Nou, en ik vind dat de hedendaagse hardstyle wel degelijk anders is dan de hardcore van vroegah okee je hoort oude samples en zo, maar qua tempo en diversiteit vind ik de hardstyle van nu met kop en schouder uitsteken boven de heerlijke hadcore van vroeger. Het is beter dansbaar terwijl je zeker nog wel flink kan hakken, het biedt meer diversiteit en is volwassener. Het is gewoon een nieuwe stroming die net als zo vele is voortgekomen uit wat anders, en ik kan er zwaar van genieten. Meer dan van de ouwe shit.

dus

[ Bericht 4% gewijzigd door Asics op 17-11-2004 18:12:44 ]
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  woensdag 17 november 2004 @ 18:12:26 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_23382756
Het blijft baggermuziek. De meeste producties staan bol van de cheesy loopjes, uitgekauwde samples en waardeloze hooks.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_23382758
hardstyle is ok met uitgaan. verder vind ik 't niet zo om naar te luisteren.
pi_23382769
Luister er maar eens een tijdje naar. Het gaat na een half jaartje vervelen. Alhoewel op zijn tijd een hardstyle avondje in de plaatselijke disco best leuk is, hoef ik het niet meer te horen.
Let the beat control your body!
pi_23382772
nouja je hebt er in ieder geval over nagedacht zullen we maar zeggen he..
pi_23382833
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:13 schreef Joppy het volgende:
-Het gaat na een half jaartje vervelen. -
Dan duurt dat half jaartje hier toch wel verdomdes lang
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_23382834
dat het een slap aftreksel is van vroeger is niet waar, muziek evolueert en hardstyle is gewoon een opzichzelf staande stroming geworden maar ik vind het wel de minst mooie, geef mij maar liever een gezellige avond op trance, een snelle avond op techno, of een ragguh avond op hardcore
-
pi_23382856
Open-haardstijl dacht dat die muziekstroming nu wel dood zou zijn. Maar hij bestaat dus nog steeds. Al die nummers hebben altijd dezelfde kick en bass.

Sinds de Italianen zich er mee zijn gaan bemoeien is het erg achteruit gegaan.
pi_23382924
Hardstyle =
Something for your mind, your body and your soul.
pi_23382958
Waar in m'n sig 'trance' staat, mag ook gerust hardstyle worden ingevuld.
pi_23382969
hardstyle begint apres-ski te worden

geef mij maar techno en progressive
Life sucks
  woensdag 17 november 2004 @ 18:24:41 #12
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23383013
Hier mee snij je wel weer zo'n waardeloze discussie aan

Hardstyle is een heerlijke opzwepende beukende muziek style.
Helaas heeft de commercie wel een nadeel met zich mee gebracht. Maar dat was vroeger en is nog steeds zo, met hardcore ook. De kwaliteit hardstyle en hardcore is soms ontzettend ver te zoeken. Als je wat dieper in de muziek zit kom je tot die conclusie.
  woensdag 17 november 2004 @ 18:25:24 #13
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_23383032
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:06 schreef Asics het volgende:
Op verschillende (download) forums en andere plaatsen op internet waar je over muziek kan discussiėren hoor je regelmatig dat de hedendaagse hardstyle een rip-off is van de vroegere hardcore en dat mensen het allemaal een commercieel bedoelde ontwikkeling vinden. Nou, en ik vind dat de hedendaagse hardstyle wel degelijk anders is dan de hardcore van vroegah okee je hoort oude samples en zo, maar qua tempo en diversiteit vind ik de hardstyle van nu met kop en schouder uitsteken boven de heerlijke hadcore van vroeger. Het is beter dansbaar terwijl je zeker nog wel flink kan hakken, het biedt meer diversiteit en is volwassener. Het is gewoon een nieuwe stroming die net als zo vele is voortgekomen uit wat anders, en ik kan er zwaar van genieten. Meer dan van de ouwe shit.

dus
Hakken op hertstyle...

...laat me niet lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoizEkick op 17-11-2004 18:33:42 ]
  woensdag 17 november 2004 @ 18:26:45 #14
36326 Freezor
Cold as stone
pi_23383068
Om mijn mening ff wat te onderbouwen.

Hardstyle is een opzich staande stroming die een relaxder tempo heeft dan hardcore maar toch lekker door beukt. Persoonlijk vind ik hardcore soms gewoon te snel gaan. Hardstyle is ook vrolijke oppeppende muziek zonder 'blij' te zijn zoals happy hardcore ( ).

Je kan er gewoon heerlijk een nacht uit je dak gaan. Het ene moment sta je te rossen, het andere moment te spacen op de tussenstukjes en mooie melodietjes.

En voor de mensen die zeggen dat het zo simpel is zou ik zeggen maak maar eens een eigen productie, zal je zien dat er heel wat bij komt kijken om een fatsoenlijk nummer te krijgen.
pi_23383098
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:22 schreef mr.marcus het volgende:
hardstyle begint apres-ski te worden
juist niet. er komt steeds meer muziek uit die naar industrial neigt
(wat ik overigens vreselijke terringherrie vind)
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:24 schreef trance40 het volgende:
De kwaliteit hardstyle en hardcore is soms ontzettend ver te zoeken. Als je wat dieper in de muziek zit kom je tot die conclusie.
mja.. in 2002 zat iedereen te zeiken dat er te weinig nieuwe nummers uitkwamen en dat steeds hetzelfde gedraaid werd.
nu zit iedereen te zeiken dat er zo veel bagger uit komt..... wat willen ze nou
er is geen enkel genre waarin alle releases meteen goed zijn
  woensdag 17 november 2004 @ 18:37:39 #16
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23383296
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:27 schreef mart81 het volgende:

[..]

[..]

mja.. in 2002 zat iedereen te zeiken dat er te weinig nieuwe nummers uitkwamen en dat steeds hetzelfde gedraaid werd.
Nee er is geen enkel genre waar alle releases goed zijn.

Maar ik draai meerdere stylen. En als ik zie hoeveel platen er per week uit komen!
Als techno ga halen krijg ik een stapel van me platenboer en dan moet ik echt keuzes maken omdat ik niet meer geld heb om te kopen . En dat is met club ook behoorlijk.

Met hardstyle daar in tegen. Heb ik met die zelfde stappel veel minder platen die me wat doen. Nou is mijn muziek smaak wat hardstyle betreft ook wel critische, dat moet ik wel zeggen
pi_23383475
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:27 schreef mart81 het volgende:

[..]

[..]

neem nou mental theo, die draait op die flugel apres ski feesten gewoon hardstyle hitjes hoor
Life sucks
pi_23383495
Tsja, je bent een meeloper, als je vriendjes zijn het ook en je hebt allemaal totaal geen verstand van muziek, laat staan van oldstyle. Dan zou ik ook een liefhebber van fartstyle zijn.
pi_23383505
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:26 schreef Freezor het volgende:
Om mijn mening ff wat te onderbouwen.

Hardstyle is een opzich staande stroming die een relaxder tempo heeft dan hardcore maar toch lekker door beukt. Persoonlijk vind ik hardcore soms gewoon te snel gaan. Hardstyle is ook vrolijke oppeppende muziek zonder 'blij' te zijn zoals happy hardcore ( ).

Je kan er gewoon heerlijk een nacht uit je dak gaan. Het ene moment sta je te rossen, het andere moment te spacen op de tussenstukjes en mooie melodietjes.

En voor de mensen die zeggen dat het zo simpel is zou ik zeggen maak maar eens een eigen productie, zal je zien dat er heel wat bij komt kijken om een fatsoenlijk nummer te krijgen.
bij Hardstyle zit iedereen te wachten op de beat, als die er in komt (waar echt naar toe wordt gewerkt met een riedeltje) gaat iedereen ff 1 minuutje beuQen en dan staan ze weer 5 minuten voor zich uit te kijken en te wachten op de volgende opbouw
Life sucks
pi_23383509
wat een topic... muziek-voorkeur is iets persoonlijks... de ene vindt hardstyle leuk, de andere ali-b

maargoed...
<hr>
pi_23383562
Hardstyle kan mij als luistermuziek helemaal niet boeien. Daarvoor is het gewoon te kil. Maar met uitgaan is het best uit te houden voor een avond.

Qua aanbod is er veel meer hardstyle nu dan een paar jaar geleden, toen was het echt nog veelal hetzelfde en niet gevarieerd. Er zijn nu veel releases volgens mij, maar hardstyle boeit mij eigelijk niet zo. Niet echt dansbaar en waar ik woon is het ten prooi gevallen aan rechtsextremistische kleine kindjes met te dikke truien.

Doe mij maar Techno of Progressive, maar daarvoor moet je vaak een stuk verder gaan
pi_23383577
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:45 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

neem nou mental theo, die draait op die flugel apres ski feesten gewoon hardstyle hitjes hoor
Yep, maar dat zijn de hits hoor, met nieuwe dingen kan die daar echt niet aankomen...
  woensdag 17 november 2004 @ 18:50:08 #23
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_23383590
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:46 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

bij Hardstyle zit iedereen te wachten op de beat, als die er in komt (waar echt naar toe wordt gewerkt met een riedeltje) gaat iedereen ff 1 minuutje beuQen en dan staan ze weer 5 minuten voor zich uit te kijken en te wachten op de volgende opbouw
Idd! Beter ga je naar een party met Hardcore-Terror-Speedcore. Dat is het betere uit-je-dak-gaan-werk!
  woensdag 17 november 2004 @ 18:51:10 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23383614
DOEF DOEF DOEF DOEF DOEF DOEF DFDFDFDFDDFDFDFDFDF DOEF DOEF DOEF .....
ja ...... leuk .......

Ik ben nogal een muziek liefhebber van allerlei soorten .... maar deze hedendaagse hardstyle .... damn wat een BAK herrie zeg!!!
Zeker de snelle rithems ... dat ziet er niet meer uit als je er op moet dansen!

Hardrock
Pop
Klassiek
Dance/ trance
Allemaal prima
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23383639
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:46 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Als gabber geen pillen zouden slikken, zouden ze ook na 1 minuutje beuQen 5 minuten voor zich uit staan te kijken.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 17 november 2004 @ 18:54:26 #26
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23383699
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:52 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Als gabber geen pillen zouden slikken, zouden ze ook na 1 minuutje beuQen 5 minuten voor zich uit staan te kijken. :')
Gabbers?
Bestaan die nog ?
Ikvind ze er ordinair uitzien.... iK had niks tegen deze mensen toentertijd .....
Maar ... die aankleding zeg!! Teringggggggggg
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23383705
quote:

[..]

Als gabber geen pillen zouden slikken, zouden ze ook na 1 minuutje beuQen 5 minuten voor zich uit staan te kijken.
Hardstylers slikken minstens net zo veel hoor
Life sucks
  woensdag 17 november 2004 @ 18:55:23 #28
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_23383719
quote:

[..]

Als gabber geen pillen zouden slikken, zouden ze ook na 1 minuutje beuQen 5 minuten voor zich uit staan te kijken. :')
Dan ben jij nog nooit op een hertstyle-partijtje geweest. Drie op de vier staat daar strak, minstens.
  woensdag 17 november 2004 @ 18:59:18 #29
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23383796
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:54 schreef Pearly het volgende:

[..]

Gabbers?
Bestaan die nog ?
Ikvind ze er ordinair uitzien.... iK had niks tegen deze mensen toentertijd .....
Maar ... die aankleding zeg!! Teringggggggggg
Leef jij nog in 1995??
Gabber is nooit weg geweest. En dat van die kleding, dat was vroeger heel erg. Dat is tegenwoordig nog maar een select groepje.
  woensdag 17 november 2004 @ 19:00:34 #30
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23383826
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:59 schreef trance40 het volgende:

[..]

Leef jij nog in 1995??
Gabber is nooit weg geweest. En dat van die kleding, dat was vroeger heel erg. Dat is tegenwoordig nog maar een select groepje.
ow sorry ..... neem mijn non-kennis niet kwalijk verder
  woensdag 17 november 2004 @ 22:20:25 #31
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_23389079
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:45 schreef TimMer1981 het volgende:
Tsja, je bent een meeloper, als je vriendjes zijn het ook en je hebt allemaal totaal geen verstand van muziek, laat staan van oldstyle. Dan zou ik ook een liefhebber van fartstyle zijn.
best geinig al die mensen die meteen zitten te zeiken terwijl ze zelf waarschijnlijk niet eens noten kunnen lezen, laat staan verstand hebben van muziek. Alleen een grote waffel op internet nou ik ril al helemaal.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_23389511
Open-haardstijl producenten kunnen vast wel noten lezen

Kwestie van vorig nummer gebruiken daar een andere vocal onderzetten en klaar is het nieuwe nummer
pi_23389913
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:31 schreef MrX1982 het volgende:
Open-haardstijl producenten kunnen vast wel noten lezen

Kwestie van vorig nummer gebruiken daar een andere vocal onderzetten en klaar is het nieuwe nummer
Luister knul, ik produceer al elektronische muziek sinds 1994, de laatste 5 jaar professioneel.
Ik kan wel degelijk noten lezen, weet wat octaven zijn , en meer van die zaken.
Oscillators , granulizers, LFO's noem maar eens wat termen.
Om 1 synthesizer lead te krijgen moet je al meerdere oscillators stacken , en dan heb je nog niet eens FX erover. Meestal is een melodie uit 2 a 3 (soms 4) synths opgebouwd, dus je zit al met een 10 a 15-tal instellingen voor 1 melodie. Als je dan geen kennis van zaken hebt, klinkt het gewoon vals. Klaar uit.
Bij het maken van muziek komt VEEL meer kijken dan alleen het intoetsen van wat noten.
Zonder die kennis ga je het gerandeerd niet ver schoppen.
En dat geldt niet alleen voor HS, maar net zo goed voor HC, trance, techno, club, etc.
Het principe van vrijwel alle EDM-stijlen is bijna altijd hetzelfde.

En dat zie je nu ook, de meeste bagger releases die uitkomen worden gelijk afgestraft door de lage verkoopcijfers. een label denkt dan wel 2x na voordat ze die producer weer een kans geven.
pi_23410976
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:44 schreef mart81 het volgende:
Luister knul, ik produceer al elektronische muziek sinds 1994, de laatste 5 jaar professioneel.
Ik kan wel degelijk noten lezen, weet wat octaven zijn , en meer van die zaken.
Oscillators , granulizers, LFO's noem maar eens wat termen.
Om 1 synthesizer lead te krijgen moet je al meerdere oscillators stacken , en dan heb je nog niet eens FX erover. Meestal is een melodie uit 2 a 3 (soms 4) synths opgebouwd, dus je zit al met een 10 a 15-tal instellingen voor 1 melodie. Als je dan geen kennis van zaken hebt, klinkt het gewoon vals. Klaar uit.
Bij het maken van muziek komt VEEL meer kijken dan alleen het intoetsen van wat noten.
Zonder die kennis ga je het gerandeerd niet ver schoppen.
En dat geldt niet alleen voor HS, maar net zo goed voor HC, trance, techno, club, etc.
Het principe van vrijwel alle EDM-stijlen is bijna altijd hetzelfde.

En dat zie je nu ook, de meeste bagger releases die uitkomen worden gelijk afgestraft door de lage verkoopcijfers. een label denkt dan wel 2x na voordat ze die producer weer een kans geven.
Luister meneer de producer. Dat begin verhaal, ik zal eerlijk zijn snap er de ballen niet van
Maar ok. Ik geloof best dat je noten kan lezen, daar komt het toch uiteindelijk op neer
Dan vraag ik me af. Waarom richt je jezelf op het maken van hardstyle? imo is dat een eenvoudige stijl. De (Italiaanse) net niet hardcore nummers. Dezelfde bass en kick. Elk nummer hoor je dezelfde bass en kick. Alleen de vocal veranderen ze en af en toe een iets ander geluidje in het nummer. Mss zit ik er naast als ik zeg dat ik het id heb dat Hardstyle van nu eenvoudig en simpel in elkaar zit.

Hardstyle zoals ik dat waardeerde is er een van het oude soort zonder die Italiaanse rampen producers als technoboy. Hardstyle in het begin leek meer op hardtrance sinds die Italianen zich er mee zijn gaan bemoeien is de muziekstijl volledig omgeslagen. Het duitse melodieuze verdween en er kwamen nep-hardcore kicks voor in de plaats. Jij als (HS) producer kan je die duitse kwaliteit er niet in terug brengen?
edit: typo

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 18-11-2004 21:30:57 ]
pi_23478120
Slaapverwekkende muziek . Iedere keer dezelfde riedeltjes, geen diepgang, altijd weer die reversed bassline, geen subtiliteit... neuh, niks voor mij .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 21 november 2004 @ 22:26:19 #36
101024 buysman
you take picture?
pi_23478791
Hardstyle moet je van houden, ik hou er in idd van

Vooral darkraver, als hij een goeie set draait heb ik koude rillingen op mn rug, kan ik hier zo los in mijn kamer

en hardstyle met hardcore vergelijk is fout, zijn gewoon 2 verschillende gangen. Hardcore is er nog steeds, het is nog lang niet dood hoe hard je het ook wil denken, het zal ook nooit weggaan.

Het is even minder geweest met hardcore, maar nu komen er weer hardere feesten op gang.
(ps, ik hou van hardstyle, niet van hardcore)
  zondag 21 november 2004 @ 22:28:15 #37
36326 Freezor
Cold as stone
pi_23478850
darkraver draait geen hardstyle man

En ik kan net zo goed draaien als hij, plaatje eruit halen, wat doms door mic schreeuwen, volgende erin gooien.
  zondag 21 november 2004 @ 22:31:49 #38
101024 buysman
you take picture?
pi_23478925
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:28 schreef Freezor het volgende:
darkraver draait geen hardstyle man

En ik kan net zo goed draaien als hij, plaatje eruit halen, wat doms door mic schreeuwen, volgende erin gooien.
Darkraver geen hardstyle draaien?
Jezus ja je hebt harde hardstyle en softe, ok maar het is zeker hardstyle wat hij draait.

Luister bijvoorbeeld eens naar een set van hem op Id&t radio, of live at hardhouse generation met gizmo (Super!), ook liberation in heerenveen draait ie zeer
pi_23479079
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:04 schreef teknomist het volgende:
Slaapverwekkende muziek . Iedere keer dezelfde riedeltjes, geen diepgang, altijd weer die reversed bassline, geen subtiliteit... neuh, niks voor mij .
Precies daar zit wel een heel stuk waarheid in vind ik, echter ik kan me best een tijdje ermee vermaken...

En Darkraver draait toch Jump-Style/Jump-Core, weet ik veel hoe het heet het raakt toch allemaal ondergesneeuwt...
Darkraver is echter niets speciaals, leuke DJ voor een keertje, maar alcohol is voor hem als een rode lap op een stier
pi_23479129
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:31 schreef buysman het volgende:

[..]

Jezus ja je hebt harde hardstyle en softe, ok maar het is zeker hardstyle wat hij draait.

Luister bijvoorbeeld eens naar een set van hem op Id&t radio, of live at hardhouse generation met gizmo (Super!), ook liberation in heerenveen draait ie zeer
softe hardstyle? zoals?
pi_23481020
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:04 schreef teknomist het volgende:
altijd weer die reversed bassline
Zonder reversed bassline geen hardstyle.
Ik vind jumpstyle overigens walgelijk, dat is pas echt simpel.
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Luister meneer de producer. Dat begin verhaal, ik zal eerlijk zijn snap er de ballen niet van
Maar ok. Ik geloof best dat je noten kan lezen, daar komt het toch uiteindelijk op neer
Goed, dan zie je misschien ook in dat het niet zo makkelijk is als dat velen denken.
quote:
Dan vraag ik me af. Waarom richt je jezelf op het maken van hardstyle? imo is dat een eenvoudige stijl. De (Italiaanse) net niet hardcore nummers. Dezelfde bass en kick. Elk nummer hoor je dezelfde bass en kick. Alleen de vocal veranderen ze en af en toe een iets ander geluidje in het nummer. Mss zit ik er naast als ik zeg dat ik het id heb dat Hardstyle van nu eenvoudig en simpel in elkaar zit.
Ik denk dat je te kortzichtig bent in het beoordelen van een nummer, maar het hangt er natuurlijk af aan de hand van welke tracks je iets beoordeeld. Veel hardstyle vandaag de dag is productietechnisch vele malen ingewikkelder dan de hardcore van 1994~1998. In de tussentijd is er natuurlijk ook wel wat verandert. Destijds werd er nauwelijks gewerkt met bepaalde filter effecten laat staan vocal effecten. Die zie je tegenwoordig veel meer verschijnen en zijn niet altijd even makkelijk om te maken.

Ik ben wel met je eens dat het niet de ingewikkeldste muziek is om te maken, daarvoor zou ik trance of techno zeggen. Dat moet ontiegelijk goed op elkaar aansluiten wil het klinken zoals het klinkt. Maar het neemt niet weg dat hardstyle & hardcore wel de enige kennis en inspanningen vereist om te produceren.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar deze stijlen omdat het mezelf aanspreekt, ik krijg er energie van om er mee bezig te zijn. Of dat nou als luisteraar, DJ of producer is. Dat is het belang van zo'n beetje iedereen in de muziekbranche want zonder die feeling kom je niet ver.
In 94 ben ik begonnen met de hardcore, mijn hart ligt daar nog steeds wel een beetje maar mijn feeling met de huidige hardcore is vrijwel volledig verdwenen. Alleen Promo is iemand die nog wel de gevoelige snaar wil raken. Daarbuiten ben ik ook een liefhebber van trance maar ik vind trance niet erg lekker om te produceren daar ik vaak toch weer in het hardere werk verval (oude gewoontes slijten niet). Hardtrance met een crossover naar hardstyle draai ik ook het liefst achter de tafels.
quote:
Hardstyle zoals ik dat waardeerde is er een van het oude soort zonder die Italiaanse rampen producers als technoboy. Hardstyle in het begin leek meer op hardtrance sinds die Italianen zich er mee zijn gaan bemoeien is de muziekstijl volledig omgeslagen. Het duitse melodieuze verdween en er kwamen nep-hardcore kicks voor in de plaats. Jij als (HS) producer kan je die duitse kwaliteit er niet in terug brengen?
Nou ik moet je eerlijk zeggen dat veel platen die bijv. in 2001 op Qlimax gedraaid werden ook hardtrance waren, langzamerhand heeft het zichzelf afgesplitst en zijn er geluiden ontstaan die karakteristiek zijn voor hardstyle. De zware reversed bass, de spontane echoėnde kicks aan het einde van een bar/pattern, bepaalde scratch & synthesizer geluiden. Het moment is nu echter wel aangebroken dat deze geluiden een beetje afgezaagd beginnen te worden en producers naar nieuwe dingetjes moeten zoeken. Het is trouwens niet alleen de oorzaak van de Italiaanse producers hoor, het publiek wilde zelf harder. Dat was heel duidelijk te merken. Als je dat soort muziek wilt horen dan kan dat nog steeds, je moet alleen op zoek gaan naar zeer goede Duitse hardtrance releases op bijvoorbeeld Blutonium Records, Druck, of Overdose.

Helaas geld in Nederland altijd: Holland is het hardste, en aangezien veel producers aan de vraag van het publiek voldoen zie je steeds meer crossovers naar de hardcore. Sinds In Qontrol is de hardstyle definitief een hardere weg ingeslagen, maar ik zie de laatste tijd ook weer zachtere releases uitkomen dus er is nog een goede hoop. Naar de minimalistische sound van 2000/2001 zal het wel nooit meer terug komen maar in de buurt is goed mogelijk. Ik ben trouwens pas klaar met een track die hardtrance combineert met hardstyle maar je moet er maar van houden.

Over Darkraver: Darkraver draait over 't algemeen oldschool hardcore gemixt met jumpstyle. HEEEL zelden draait ie een hardstyle plaat er tussendoor maar ik zou hem zeker niet als hardstyle DJ classificeren.
  maandag 22 november 2004 @ 09:57:15 #42
15625 Robbie007
100% Hardstyle
pi_23485841
Ik ben echt een liefhebber van hardstyle. Ik vind hardcore te hard, te kleurloos/sfeerloos zeg maar.

Het mooie van hardstyle vind ik dat het zo'n sfeer met zich mee kan brengen. Soms hoor je mooie plaatjes en dan heeft iedereen een smiley op zin haar gezicht. Dat is gewoon mooi.

Verder heb ik afgelopen vrijdag in de matrixx een eerste jump feestje mogen meemaken. En ik zeg je, als het goed gemixt is is het zeker om tedoen. Al moet na 3 uur toch zekerwel een paar hardstyle nummers voorbij komen.

Een hele avond jump is eigenlijk niet zo tedoen, omdat het een iets te simpele muziek is. 2 uur jump, en dan de rest van de avond hardstyle is perfect
pi_23495093
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:57 schreef Robbie007 het volgende:
Het mooie van hardstyle vind ik dat het zo'n sfeer met zich mee kan brengen. Soms hoor je mooie plaatjes en dan heeft iedereen een smiley op zin haar gezicht. Dat is gewoon mooi.
Hmmm, is dat niet bij elke stijl van dance zo?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23495912
Overal behalve hardcore ... nouja. Da's een ander gevoel
  maandag 22 november 2004 @ 17:51:03 #45
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23496183
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:40 schreef mart81 het volgende:
Overal behalve hardcore ... nouja. Da's een ander gevoel
Das jou mening. Ieder ze eigen style bij ze eigen smaak.
  maandag 22 november 2004 @ 18:35:23 #46
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_23497172
Haardstijl is niet mijn ding. Bot gebeuk met slappe trens melodietjes. Kale koppies verzameluh!!!
weg
pi_23497780
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:35 schreef Forumschorem het volgende:
Haardstijl is niet mijn ding. Bot gebeuk met slappe trens melodietjes. Kale koppies verzameluh!!!
Je zit er helemaal middenin zeker
pi_23498626
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:51 schreef trance40 het volgende:

[..]

Das jou mening. Ieder ze eigen style bij ze eigen smaak.
'

Nou.. je kan zeggen wat je wilt, maar ik heb aardig wat hardcorefeesten gezien en nog nooit mensen zien lachen. Maar zo ben ik zelf ook als ik daar ben. Hardcore is geweldige muziek om je energie helemaal de vrije loop te laten en je goed af te reageren maar een gemoedelijke sfeer zoals bij trance, techno, hardstyle of weet ik veel wat voor andere stijl is me onbekend.
  maandag 22 november 2004 @ 19:39:52 #49
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_23498762
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:31 schreef buysman het volgende:

[..]

Wallahjeweettog
  maandag 22 november 2004 @ 22:42:32 #50
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23504197
Ik vind Hardstyle soms toffer, zwaardere beats, en agressievere ritmes.
Hoewel sommige Hardcore nummers dicht in de buurt komen.

Maar ik ben erg selectief in Hardcore en Hardhouse en Hardstyle, op de oude Thunderdome's vroeger luisterde ik ook maar naar 20%, vooral Neophyte, Promo, en dat soort namen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_23504675
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:35 schreef mart81 het volgende:

[..]

'

Nou.. je kan zeggen wat je wilt, maar ik heb aardig wat hardcorefeesten gezien en nog nooit mensen zien lachen. Maar zo ben ik zelf ook als ik daar ben. Hardcore is geweldige muziek om je energie helemaal de vrije loop te laten en je goed af te reageren maar een gemoedelijke sfeer zoals bij trance, techno, hardstyle of weet ik veel wat voor andere stijl is me onbekend.
dan ben je op heel andere feesten geweest dan ik

ik heb zo veel feesten meegemaakt waar iedereen met een flinke smile op z'n gezicht stond, supersfeer...de laatste paar jaar is 't wel hard achteruit gegaan, maar ik heb echt supergezellige feesten gehad (vooral kleine, lokale feestjes)

dat was ook echt wat mensen vroeger het gabbergevoel noemden weetjewel
pi_23505393
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:13 schreef Joppy het volgende:
Luister er maar eens een tijdje naar. Het gaat na een half jaartje vervelen.
Idd, ben er ook op uitgekeken. Halfe HD geleegd om van die troep af te zijn. Het was beetje een rage denk.

Weer terug naar de Blues/Rock
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_23505526
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:42 schreef pieter_pontiac het volgende:
Hoewel sommige Hardcore nummers dicht in de buurt komen.
Re-Style
pi_23508961
Wat is het verschil tussen hardstyle en hardhouse eigenlijk?

Een paar jaar geleden had ik een periode dat ik erg veel van die meuk downloadde. Nu (bijna) niet meer, op wat bekendere nummers na.
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:05:52 #55
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23516902
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:26 schreef Cool_Runner het volgende:

[..]

Idd, ben er ook op uitgekeken. Halfe HD geleegd om van die troep af te zijn. Het was beetje een rage denk.

Weer terug naar de Blues/Rock
Het is een hype geweest ja. Maar jezus blues en rock. dat komt niet eens in de beurt van hardstyle man!
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:08:43 #56
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_23516972
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 07:34 schreef JeroenV het volgende:
Wat is het verschil tussen hardstyle en hardhouse eigenlijk?

Een paar jaar geleden had ik een periode dat ik erg veel van die meuk downloadde. Nu (bijna) niet meer, op wat bekendere nummers na.
In hardstyle zitten veel meer disortions en overstuurde effecten.
UK Hardhouse is meer uptempo hardtrance. Blijf het altijd lastig vinden om dat soort omschrijvingen te geven aan muziek stylen. Horen doe ik ze prima. Maar omschrijven, iedereen ziet toch ze eigen kenmerken in de muziek. Hardstyle vind ik bijvoorbeeld ook veel aggresiever als UK Hardhouse. UK Harhouse is wat meer happy korte snelle basses
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:00:09 #57
36461 Joppy
geen colaboy
pi_23519741
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:58 schreef Reticulin het volgende:

[..]

ik heb zo veel feesten meegemaakt waar iedereen met een flinke smile op z'n gezicht stond, supersfeer...de laatste paar jaar is 't wel hard achteruit gegaan, maar ik heb echt supergezellige feesten gehad (vooral kleine, lokale feestjes)

idd, op hardcorefeesten staan de mensen ook echt wel met een smile op hun gezicht. Dan heb ik het ook over wat kleinere feestjes. Die zijn over het algemeen toch het leukst, daar komen ook de echte liefhebbers op af. Dat is bij elke muziekstijl zo.
Let the beat control your body!
pi_23528031
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:00 schreef Joppy het volgende:

[..]

idd, op hardcorefeesten staan de mensen ook echt wel met een smile op hun gezicht. Dan heb ik het ook over wat kleinere feestjes. Die zijn over het algemeen toch het leukst, daar komen ook de echte liefhebbers op af. Dat is bij elke muziekstijl zo.
Daarom vind ik hardstyle feesten met relatief onbekende DJs ook leuk, verfrissendere platenkeuze, ruimte om te experimenteren vaak.
Een heel andere sfeer geeft dat. Niet dat Hardstyle echt iets voor mij is, want waar ik woon gaan het altijd gepaard met aggressief gedrag van jongeren die zich geen houding kunnen geven.

Doe dan maar een softer type muziek
  woensdag 24 november 2004 @ 09:38:34 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23535357
Ik vind het strontvervelende muziek geworden. Altijd weer diezelfde bass en hersenloze stampdeuntjes met oubollige samples. Het ergste zijn nog die eindeloze breaks. Wanneer een dj een hardstyleset draait is het zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Rare wendingen hoef je niet te verwachten. Alleen BANG BANG BANG BANG WAP WAP WAP WAP "sample" BANG BANG BANG WAP BANG

Het begon ooit als iets nieuws en dat was leuk. Maar het is imo nooit uit de kinderschoenen ontstegen. Waar muziekstijlen als house en techno door de jaren heen steeds breder werden en er allerlei meesterwerkjes werden uitgebracht is hardstyle nog steeds waar het 3 jaar geleden was. Het lijkt of alle hardstyleproducers een enorm gebrek aan inspiratie hebben want alle platen lijken op elkaar. Het blijft een beetje in zn eigen sop gaarkoken.

Het begon goed maar is gestrand in de attitude van "als het maar BeuQt"
pi_23549304
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:58 schreef Reticulin het volgende:

Heb het over de laatste 2 jaar. Vroeger is vergane glorie.. helaas maar waar.
Ook een reden waarom ik hardstyle momenteel zo top vind, sfeer is heel anders. Beter
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het strontvervelende muziek geworden. Altijd weer diezelfde bass en hersenloze stampdeuntjes met oubollige samples. Het ergste zijn nog die eindeloze breaks. Wanneer een dj een hardstyleset draait is het zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Rare wendingen hoef je niet te verwachten. Alleen BANG BANG BANG BANG WAP WAP WAP WAP "sample" BANG BANG BANG WAP BANG

Het begon ooit als iets nieuws en dat was leuk. Maar het is imo nooit uit de kinderschoenen ontstegen. Waar muziekstijlen als house en techno door de jaren heen steeds breder werden en er allerlei meesterwerkjes werden uitgebracht is hardstyle nog steeds waar het 3 jaar geleden was. Het lijkt of alle hardstyleproducers een enorm gebrek aan inspiratie hebben want alle platen lijken op elkaar. Het blijft een beetje in zn eigen sop gaarkoken.

Het begon goed maar is gestrand in de attitude van "als het maar BeuQt"
Je noemt ook net 2 stijlen op die al JAREN bestaan, al langer dan een decennium zelfs. Techno & house stammen uit de jaren 80. Het evolueren van muziekstijl gaat niet zomaar in een jaar of 3, dat kost tijd. Hardcore is ook pas na de 'resurection' van 2001 kwalitatief veel hoogwaardiger geworden. Heeft bijna 7 jaar gekost dus!
pi_23556523
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:58 schreef mart81 het volgende:
Heb het over de laatste 2 jaar.
[..]
dan moet je niet "nog nooit" zeggen
  donderdag 25 november 2004 @ 08:37:55 #62
101024 buysman
you take picture?
pi_23559196
heb nieuwe cd, Italian Hardstyle 6, mixed door eeeeh technoboy

donderdag 25 november 2004 @ 08:46:16 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23559253
Het kost inderdaad even voordat een stijl groter en breder wordt. Maar bij hardstyle heb ik nog weinig gezien dat daar op lijkt. House en Techno hadden in de jaren 80 al een evolutie. Acid Traxx, Can you feel it, Jack your body, Theme from S'Express, The Promised land, Pacific State. Toen was er al een opgaande lijn te zien.

Mischien redt hardstyle het uiteindelijk wel. Maar wat meer verbreding kan zeker geen kwaad. Er zit nu te weinig in imo.

En Resurection hardcore
pi_23559303
Ik vond het een tijdje leuk, paar maandjes. Ben toendertijd naar Italian Hardstyle gegaan in De HMH, nadien luister ik er nooit meer na. Na een uurtje springen had ik het wel weer gezien, teveel hetzelfde, elk nummer lijkt wel dezelfde opbouw te hebben,etc.
Grootste gedeelte van de avond heb ik dus ook maar in de Chill-out gezeten/gedanst
pi_23568944
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:26 schreef Reticulin het volgende:

[..]

dan moet je niet "nog nooit" zeggen
Jewel, want daarvoor ging ik niet naar feesten
pi_23600235
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:42 schreef mart81 het volgende:

[..]

Jewel, want daarvoor ging ik niet naar feesten
oh je bent nog een broekie, zeg dat dan

najah...de laatste paar jaar is t wat mij betreft echt zwaar kut op hardcorefeesten, mij zie je er ook niet meer

wel laatst in frankrijk op een hardcorefeest geweest, daar was t wel heel gemoedelijk, echt compleet anders, je ziet er echt geen lonsdale enzo allemaal meer "skaters" of hoe je dat ook noemt, was echt wel tof...vrij aparte ervaring, wat mij betreft mag zoiets wel elke week maar daar is frankrijk toch net iets te ver voor
pi_23607082
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 00:33 schreef Reticulin het volgende:
oh je bent nog een broekie, zeg dat dan

najah...de laatste paar jaar is t wat mij betreft echt zwaar kut op hardcorefeesten, mij zie je er ook niet meer

wel laatst in frankrijk op een hardcorefeest geweest, daar was t wel heel gemoedelijk, echt compleet anders, je ziet er echt geen lonsdale enzo allemaal meer "skaters" of hoe je dat ook noemt, was echt wel tof...vrij aparte ervaring, wat mij betreft mag zoiets wel elke week maar daar is frankrijk toch net iets te ver voor
nou 23 noem ik geen broek meer maar ik leef heel politiek correct en ben voor mijn 18e nooit naar een feest geweest dus dat verklaart waarom ik die tijd nooit heb beleeft. Ik vind het ook kutpubliek wat er loopt daarom kom ik er ook niet meer. En da's dus precies de reden dat ik WEL mijn hart kan ophalen bij het (imho veel vrolijkere) hardstyle publiek. Vanavond Qlimax wieeeee En aan het eind natuurlijk heel ouderwets afrossen met Outblast
pi_23609909
Is het nummer Je Moet Je Muil Houwe van Neophyte serieus bedoeld . Dat wou ik nog wel ff weten van de hardcore scene .
pi_23615779
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:09 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Is het nummer Je Moet Je Muil Houwe van Neophyte serieus bedoeld . Dat wou ik nog wel ff weten van de hardcore scene .
wat denk je zelf

als nummer zelf is het weinig serieus te nemen, qua 'boodschap' zit er toch een kern van waarheid in. hoeveel mensen waren vroeger niet zogenaamd 'into' hardcore, en hebben het snel verlaten voor wat dan ook toen het opeens niet meer populair was.
pi_23617372
Nee ok, iemand zei tegen mij dat het een serieuze hardcore dj was. Ik dacht al . Ik lag in een deuk iig
pi_23621700
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:50 schreef mart81 het volgende:

[..]

nou 23 noem ik geen broek meer maar ik leef heel politiek correct en ben voor mijn 18e nooit naar een feest geweest dus dat verklaart waarom ik die tijd nooit heb beleeft. Ik vind het ook kutpubliek wat er loopt daarom kom ik er ook niet meer. En da's dus precies de reden dat ik WEL mijn hart kan ophalen bij het (imho veel vrolijkere) hardstyle publiek. Vanavond Qlimax wieeeee En aan het eind natuurlijk heel ouderwets afrossen met Outblast
hehe had t dan ook niet over je leeftijd maar meer over je feestervaring maar ik snap je wel, t is dat ik een hekel heb aan hardstyle dus ik zoek t meer in de drum n bass, hiphop enzo..hardcore geniet ik thuis wel van

ennen dj neophyte is een serieuze hardcore producer ja meneer met de moeilijke naam, maar ook serieuze hardcore producers kunnen wel 's een niet serieuze track maken (overigens vind ik neophyte helemaal niks meer, maar dat terzijde)
pi_23625750
Braincracking vind ik nog een goed nummer.
Maar nu is hij te commercieel interessant bij de jeugd.
pi_23626707
Kan niet zeggen dat ik al jaren naar hardstyle luister. Ik ben pas anderhalf jaar pas echt bezig met deze gerne en het bevalt me uitstekend. Ben vorig jaar dan ook voor het eerst naar een hardstylefeest geweest , Qlimax in het Gelredome. En met de sfeer is echt niks mis.
Als ik op dvd's kijk van hardcore feesten lijkt me daar een hele andere sfeer. Maar agressief ( maar of het zo is weet ik niet zeker)
Maar of hardstylefeesten komt zoveel soorten mensen. Van nerds tot enorme brede gasten van 2 bij 2. En natuurlijk mooi geklede vrouwen. Dus liever Qlimax ofzo , dan thunderdome.

De muziek is gewoon lekker, van een heerlijke opbouw dat een vet beuknummer. Ik zeg niet dat ik alle nummers goed of variėrend vind. Maar er zitten veel goeie nummers tussen. En als een maar een goeie bass inzit en als ie op een goeie manier naar voren komt dan is het gewoon lekker.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')