abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31483163
Een belangrijk doel van het catalogussysteem is om vaste klanten op te bouwen. Bij de methode die wij trainen duurt dit 6 maanden. Op het moment dat je dat bestand hebt opgebouwd kost de verspreiding van de catalogus minder tijd en je hebt geen verlies meer van catalogi. Het is dan ook voor een distributeur belangrijk om een goede service te verlenen. Dit uit zich door:

- geen bezorgkosten voor de klant
- 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- het bieden van een ruim en uniek productassortiment

De eerste 6 maanden zijn de moeilijkste periode voor een distributeur. Hij/zij moet het retailen onder de knie krijgen en veel catalogi verspreiden. Na die 6 maanden zijn de opbrengsten en verdiensten een stuk beter. Dit dus doordat je vaste klanten hebt en in veel gevallen ook een team bent gestart.

Mijn vrouw en ik waren na 3 maanden Gold Distributor en verdienden binnen 8 maanden ¤1200 per 4 weken. De cheque staat op onze site.
Waarschuwing: het is illegaal voor een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken. Toch meer weten? www.dorco.nl
pi_31483762
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef Ray-Dorco het volgende:
Een belangrijk doel van het catalogussysteem is om vaste klanten op te bouwen. Bij de methode die wij trainen duurt dit 6 maanden. Op het moment dat je dat bestand hebt opgebouwd kost de verspreiding van de catalogus minder tijd en je hebt geen verlies meer van catalogi. Het is dan ook voor een distributeur belangrijk om een goede service te verlenen. Dit uit zich door:

- geen bezorgkosten voor de klant
- 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- het bieden van een ruim en uniek productassortiment

De eerste 6 maanden zijn de moeilijkste periode voor een distributeur. Hij/zij moet het retailen onder de knie krijgen en veel catalogi verspreiden. Na die 6 maanden zijn de opbrengsten en verdiensten een stuk beter. Dit dus doordat je vaste klanten hebt en in veel gevallen ook een team bent gestart.

Mijn vrouw en ik waren na 3 maanden Gold Distributor en verdienden binnen 8 maanden ¤1200 per 4 weken. De cheque staat op onze site.
Afgezien van het piramidespel zou ik ook maar eens de wet koop op afstand (de verschillende leden van artikel 46 boek 7 burgelijk wetboek) doorlezen, indien het namelijk bij deze 3 services blijft voldoe je niet aan je wettelijke plicht om een goed binnen 7 dagen retour te nemen onafhankelijk van de reden (niet goed- geld terug is dus te beperkt)
pi_31484116
Kun je mij eens uitleggen waarom "30-dagen-niet-goed-geld-terug" beperkter is dan een goed binnen 7 dagen retour nemen ? Of interpreteer jij "niet-goed" soms als "defect" ?

Nee, bij Kleeneze mag je ongeacht de reden een artikel, nadat het kostenloos is bezorgd, altijd binnen 30 dagen retourneren. En de klant hoeft daarvoor zelfs het huis niet uit. De distributeur haalt het artikel(en) weer op en het volledige bedrag wordt teruggegeven. Dat is nou eens goede service!
Waarschuwing: het is illegaal voor een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken. Toch meer weten? www.dorco.nl
pi_31484284
30 dagen niet goed geld terug is een service waarbij in elk geval de indruk gewekt wordt dat er een voorwaarde aan het terugsturen vastzit (het product moet niet goed zijn, een regeling waarbij de eerste maand zeg maar geld terug gegeven wordt ipv een kapot product eerst om te ruilen voor een wel goed product)

PS. Ik blijf het een piramidespel vinden, die kant van kleeneze blijft illegaal in mijn ogen, maar met het veranderen van de verkoop tactiek zouden die problemen opgelost kunnen worden (ik geloof namelijk wel dat er op die ¤25 niet al teveel winst behaald wordt), hierbij denk ik nog steeds aan bijvoorbeeld gratis verstrekking van dat infopakket (waar dus verlies op geleden wordt op dat moment) in combinatie met een iets kleinere marge
pi_31484842
Fijn dat je begrijpt dat het business model van Kleeneze gestoeld is op het maken van marge op producten i.p.v. het maken van een paar euro winst op starterskits.
Er is nog een reden dat er een klein bedrag wordt gevraagd voor deze kit: enige mate van commitment van de aspirant distributeur. Hoe laag het bedrag voor de starterskit ook is, als men er iets voor moet betalen zal men er serieuzer mee omgaan. Je begint tenslotte je eigen Kleeneze thuiswinkel bedrijfje.

Zal ik jou eens vertellen wanneer ik denk dat het gezeur over die paar euros om je in te schrijven zal ophouden? Als eind 2006, na de opening van Kleeneze in Duitsland, enkele tientallen nederlandse distributeurs meer dan ¤2000 per 4 weken verdient. Dan worden er meer mensen wakker.
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:20:48 #106
545 dop
:copyright: dop
pi_31485519
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:44 schreef Ray-Dorco het volgende:
Fijn dat je begrijpt dat het business model van Kleeneze gestoeld is op het maken van marge op producten i.p.v. het maken van een paar euro winst op starterskits.
Er is nog een reden dat er een klein bedrag wordt gevraagd voor deze kit: enige mate van commitment van de aspirant distributeur. Hoe laag het bedrag voor de starterskit ook is, als men er iets voor moet betalen zal men er serieuzer mee omgaan. Je begint tenslotte je eigen Kleeneze thuiswinkel bedrijfje.

Zal ik jou eens vertellen wanneer ik denk dat het gezeur over die paar euros om je in te schrijven zal ophouden? Als eind 2006, na de opening van Kleeneze in Duitsland, enkele tientallen nederlandse distributeurs meer dan ¤2000 per 4 weken verdient. Dan worden er meer mensen wakker.
spijtig dat je mijn post niet gewoon hebt beantwoord met feiten,
aan de andere kant wel begrijpelijk.
de marge die de afgelopen jarenen werd behaald op een omzet van 200miljoen is een schamele 3%
de omzet groei is in de agelopen 5 jaar 0%
de winst is te verwaarlozen , en het eigen vermogen slinkt jaar na jaar

hoeveel mensen er in dienst zijn is niet terug te vinden
maar met zulke magere cijfers kun je echt geen dik belegde boterham verdienen

dat je omzet groei niet 1 op 1 kan extrapoleren naar een nieuwe markt is waar maar dan vraag ik je toch waar komt die 500 miljoen dan vandaan ?

[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 16-10-2005 12:33:42 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_31489480
Zozo iedereen is weer los, graag nodig ik hierbij Ray-Dorco net zoals zijn voorgangers uit niet een deel te vertellen maar alles. Je hebt het over een cheque van 1200 euro, kijk eens terug hoeveel uur je daarvoor gewerkt heb.

En vertel groot en uit hoeveel lagen je downline bestaat. En hoeveel energie dat gekost heeft.

Voor de rest ben ik behoorlijk gekwest door
quote:
zoals bij iedere discussie zijn er voor -en tegenstanders. Dat is alleen maar gezond. Echter, het is wel belangrijk dat als je je mengt in een discussie en een standpunt inneemt je een gedegen vooronderzoek hebt gedaan zodat je weet waarover je praat en dat ook kunt onderbouwen. En dat mis ik hier bij de "MLM-tegenstanders".
Met name vanwege mijn post: {url]http://forum.fok.nl/topic/628578/1/999#24639674[/url] Waar ik met het jaarverslag van Kleeneze aantoon dat een active distributeur gemiddeld 100 euro per maand verdient. En ik vraag me af hoeveel uren daar tegen moeten staan.
quote:
Wie kan er helpen ? Wij zoeken mensen die willen profiteren van de kans die Kleeneze in Nederland en Duitsland biedt. Wie wil 300 - 1500 euro per maand bijverdienen ?
Ik vind het ook belachelijk dat je in je ondertitel 3 tot 15 keer de gemiddelde verdiensten beloofd
quote:
Er zijn echter veel bedrijven die via deze 2 systemen werken terwijl in detail het concept en het beloningsplan niet deugen. Voorbeelden hiervan zijn:

-beloning voor het inschrijven van nieuwe distributeurs

-men krijgt vervolgens een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline
Je spreekt jezelf tegen in je eigen post. Je bent voor het grote geld afhankelijk van je downline. Dat is op zijn minst een piramyde effect.
quote:
Helaas is het in Nederland nogal lastig om een bedrijfje te starten zonder dat je uitkering in gevaar komt.
Iedereen die een goed bedrijfsplan schrijft krijgt een starterssubsidie en een maand of 6 uitkering mee om een bedrijf te starten. En als het loopt krijg je ook nog een aantal jaar een startersaftrek tov je verdiensten.
quote:
heb op 13 oktober uitgelegd dat je niet verdient aan de inschrijvingen van nieuwe distributeurs,
men krijgt vervolgens een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline
Je zegt dus zelf dat je wel en niet verdient aan het stuk piramide onder je. Ik zal het nog helderder formuleren, je moet een heleboel tijd en energie inleggen om baat te hebben bij de verkopers van mensen 1 laag onder je.
quote:
Maar als je zo geïnteresseerd bent in cijfertjes waarom kijk je dan zelf niet even op de site van Kleeneze ? Dit is de link: http://www.kleenezeplc.co.uk/. Onder Investor Relations - Key Financial Data vind je vervolgens alle gegevens.
Hieruit heb ik al bepaald dat een actieve distributeur 25 euro per week verdiend. Helaas doet Kleeneze geen uitspraak over gemiddeld gewerkte uren. Zodat ik kan bepalen of we boven of onder het minimumloon zitten
quote:
Hoeveel uur heb je hiervoor gewerkt en hoeveel kosten heb je prive gemaakt? Auto, Benzine / Telefoon

Niemand heeft het trouwens bij piramyde over de 25 euro voor een starterskit. Meer over het zoeken vinden en trainen van downline.

[ Bericht 27% gewijzigd door chopmax op 16-10-2005 17:09:39 ]
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_31489585
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:20 schreef dop het volgende:

hoeveel mensen er in dienst zijn is niet terug te vinden
maar met zulke magere cijfers kun je echt geen dik belegde boterham verdienen
Niet waar, Kleeneze is heel open en eerlijk hier over, hoeveel mensen distributeur zijn uitstekend terug te vinden:
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:58 schreef chopmax het volgende:
Of ik pak het jaar verslag van kleeneze zelf erbij:

bron: http://production.investis.com/klz/ir/reports/ar2004/ar2004.pdf

Turnover at Kleeneze UK fell by 4% to £82.6 million
(2003: £86.3 million) and operating profit before exceptional
items was stable at £6.6 million (2003: £6.6 million), an increased
operating margin of 8.0% (2003: 7.6%).
The fall in turnover resulted from a reduction in the average number
of active distributors from 16,900 last year to 14,900 this year
together with the short disruption to service levels during the move
to the new distribution centre.
(bladzijde 8)

82 miljoen pond omzet over 15 000 active distributeurs is 5570 pond omzet per distributeur per jaar. Distributeur houd 15% dus 820 pond winst over. Let wel per persoon per JAAR.

Even in euro`s http://www.x-rates.com/d/EUR/GBP/graph120.html: 820 maal 1,43 maakt 1172,70 euro winst per jaar per actieve distributeur. En ik denk dat dat bruto is.

We continue to recruit nearly 2,000 distributors each month, but the activation and then retention rates of distributors year on year has fallen

Er worden dus per jaar 24 000 zieltjes gewonnen, voor de onderste laag van de pyramide.
pi_31490226
Ray-Dorco,

Laat ik ook jou site even bezoeken: Quoten is wat lastig met Internet Explorer dus moest even moeite doen
quote:
Waarschuwing
Het is illegaal voor een promotor of een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om
hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken.
Ben ik het helemaal mee eens. Geef dus bij ieder inkomen voorbeeld duidelijk aan hoeveel arbeid hier tegen over staat.

Op je site staat deze informatie helemaal niet. Zelf het woord uur komt niet voor.

Je hebt een downline van 82 mensen, proficiat, hoeveel tijd heeft dat gekost?

Waarom krijg je als ik jou cheque van 4 weken 1200 euro ff deel door 80 man. 15 euro om iemand 4 weken te begeleiden. Je bent dus manager over een organisatie van 80 mensen en daarvoor krijg je met zijn tweeen samen minimum loon voor. Met deze kwaliteiten kunnen jullie ook ergens bedrijfsleider worden en 2 a 3 keer zo veel verdienen.

Mooie site trouwens, waarom boort Kleeneze niet de kans aan online te bestellen?
quote:
N.B - Kleeneze hanteert periodes van 4 weken om de verkopen te berekenen, wat betekent dat u 13 keer per jaar betaald krijgt i.p.v. 12!
Wat is dit voor blamage? Je verdient een percentage van de omzet. Of dat nou 12 keer of 13 keer gebeurd je ontvangt precies hetzelfde.

Maar dan het leukste onderdeel van iedere kleeneze site. Het "sweepstake gedeelte"
quote:
Kleeneze biedt een uniek en opwindend beloningsprogramma voor alle distributeurs die een opmerkelijk resultaat behalen. Incentives kunnen bestaan uit contante beloningen (variërend van ¤450 - ¤3000), gratis auto's en gratis buitenlandse conferenties en worden toegekend aan iedereen die serieus presteren. Bij voorbeeld, Kleeneze neemt ongeveer 300 mensen per jaar mee naar een volledig betaalde conferentie, op een 5 sterren locatie.
Al eerder heb ik uit het jaarverslag opgemaakt dat er per jaar 24 000 distributeurs per jaar geworven worden. Als alle 300 plaatsen naar nieuwelingen gaat ipv ouwe jongens krentenbrood kom ik nog tot de conclusie dat je kansen kleiner als 1 op 80 zijn.
quote:
Hoeveel bedrijven kent u die elk jaar honderden mensen meeneemt naar verre bestemmingen
...en alle kosten betaald!
Ehh het heet conferenties en ieder hotel zit er de hele week vol mee. Maar op eens een paar voorbeelden te noemen. De farmacutische industrie en vele vele anderen.
quote:
The Dorco Group streeft ernaar uw business uit te bouwen en succesvol te maken; het kan een prima tweede inkomen zijn of een fantastische levensstijl!
Dit is ook een stelling die steeds terugkomt. Ik ben van mening of dingen nou eerste, tweede of derde inkomsten zijn je nog steeds exact dezelfde euro`s verdient. Met nog steeds de zelfde noeste arbeid. Een objectieve afweging is in mijn ogen altijd ook in de vorm geld per werk.
quote:
Hoeveel kan ik ongeveer verdienen?

Uw beloningen hangen af van uw inspanningen, maar winsten van ¤750 zijn normaal, ¤1300 per maand frequent, ¤2500 per maand is haalbaar voor iedereen en ¤5000+ per maand als u er echt voor gaat.
Dit is tot en met 50 keer het gemiddelde.
quote:
In Nederland is Kleeneze nu begonnen met het opbouwen van een team.
Dit is niet conform je uitspraak dat je al 8 maanden bezig bent.

Nou ja nieuwe ronden nieuwe kansen.
pi_31490554
Op het Kleeneze forum zelf al =)
http://kleeneze.babbelforum.nl/viewtopic.php?t=109

"kleeneze is een bedrijf wat veel geld
verdient aan argeloze instappers die denken dat ze op deze manier iets
extra's kunnen verdienen ..zoals ze zelf op hun website zeggen heb je het
volgende nodig :
150 a 200 folders per week ..is 100 euri's... daarvan krijg je als je geluk
hebt een paar procent terug (de rest zal zoals alle troep die je door je
ongevraagd door de brievenbus geschoven krijgt bij het oud papier
belanden) dus 100 euri's per week plus 50 euri's om je aan te
melden ...is per maand ongeveer 450 euro's daar moet je enorm veel
waardeloze troep (kijk maar in de folder) voor verkopen om quit te
kunnen spelen..ad ergo het kost jou erg veel geld ..en kleeneze..? die
lacht zich rot !! want het enige artikel wat wel verkoopt is : DE
FOLDER !!!
DUS LAAT JE VOORAL OPLICHTEN ...."

Waarom heb ik niemand hier al gehoord van die 450 per maand onkosten,
Moet genoeg zeggen toch al ? =)
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:20:41 #111
545 dop
pi_31491493
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:54 schreef chopmax het volgende:

[..]

Niet waar, Kleeneze is heel open en eerlijk hier over, hoeveel mensen distributeur zijn uitstekend terug te vinden:
[..]
dankje ik zal er wel overheen hebben gelezen
dit betekend wel dat om een fatsoenlijke botherham te verdienen de omzet ongeveer moet worden verhoogd met een factor 20 zonder dat er nieuwe distributeurs worden geworven
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:22:11 #112
545 dop
pi_31491539
ter vergelijk een gemiddelde nederlandse suppermarkt haalt bij gelijke marges (3%) op 5000 werknemers een omzet van 2 miljard
en dat zijn geen 5000 dikbetaalde werknemers
pi_31495058
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:20 schreef dop het volgende:

[..]

dankje ik zal er wel overheen hebben gelezen
Is niet erg hoor, die Kleeneze gasten zelf slaan al me posts over
pi_31495981
Poeh hey, het onderwerp heeft wel de aandacht zeg. Helaas ook weer een groot aantal conclusies en vooronderstellingen van mensen die denken alles te weten. Je kunt het toch ook gewoon vragen als iets niet duidelijk is?

Neem space-chinees bijv. die een quote ziet van iemand die zich gast noemt en dat meteen als waarheid aanneemt.

quote]Op zondag 16 oktober 2005 16:38 schreef Space-Chinees het volgende:
Op het Kleeneze forum zelf al =)
http://kleeneze.babbelforum.nl/viewtopic.php?t=109

"kleeneze is een bedrijf wat veel geld
verdient aan argeloze instappers die denken dat ze op deze manier iets
extra's kunnen verdienen ..zoals ze zelf op hun website zeggen heb je het
volgende nodig :
150 a 200 folders per week ..is 100 euri's... daarvan krijg je als je geluk
hebt een paar procent terug (de rest zal zoals alle troep die je door je
ongevraagd door de brievenbus geschoven krijgt bij het oud papier
belanden) dus 100 euri's per week plus 50 euri's om je aan te
melden ...is per maand ongeveer 450 euro's daar moet je enorm veel
waardeloze troep (kijk maar in de folder) voor verkopen om quit te
kunnen spelen..ad ergo het kost jou erg veel geld ..en kleeneze..? die
lacht zich rot !! want het enige artikel wat wel verkoopt is : DE
FOLDER !!!
DUS LAAT JE VOORAL OPLICHTEN ...."

Waarom heb ik niemand hier al gehoord van die 450 per maand onkosten,
Moet genoeg zeggen toch al ? =)

[/quote]

Let goed op: het is als startende distributeur goed om met 100 catalogi per week te werken. Om verlies te beperken trainen wij het systeem van "aanbellen en aanbieden". Toch zul je natuurlijk enkele stuks verliezen. Daarom adviseren wij om 150 catalogi te nemen in het begin. Deze catalogi gaan 4 maanden mee, dus 13 weken. Ze kosten ¤25 per pak van 50 stuks, dus ¤75 voor 150 stuks. Ofwel ¤5,77 per week.

Per maand dus ¤18,75 , ofwel een heel ander bedrag dan Space-Chinees via een gast gelooft.

Chopmax heeft wel erg veel op- en aanmerkingen. Ik kan mij haast niet aan de indruk onttrekken dat hij stiekum wel graag een succesvol distributeur zou willen zijn. Misschien kan ik je helpen door op een aantal zaken in te gaan:

1. ik werk voor mijn Kleeneze business zo'n 20 uur per week. In de avonduren ondersteun ik mijn team, zorg ik voor m'n vaste klanten, werk ik aan de website, onderhoud ik ons groepsforum ( http://groups.msn.com/DorcoGroup/_homepage.msnw?&pps=k) en in de weekenden geef ik samen met mijn vrouw trainingen. Op zich per uur zo'n ¤13,- Voorlopig heb ik dan ook nog een andere baan welke ons hoofdinkomen vormt. Het klopt dat het energie kost om een goede business op te bouwen. Ik heb ook nergens beweert dat het geld binnenstroomt terwijl je op de bank zit. NOG NIET. Als je 5 jaar verder bent en je verdient ¤5000 per 4 weken, dan blijft dat bedrag elke 4 weken op je rekening komen. Ongeacht of je dan zelf iets doet of niet.

2. Om een team van mensen te begeleiden is het op een gegeven moment ondoenlijk om dat allemaal zelf te doen. Uiteraard hebben we het forum opgericht en sturen we regelmatig tips en nieuwtjes per email aan de groep, maar het persoonlijk managen wordt gedaan door de rechtstreekse sponsor van een distributeur. Nu is niet iedereen zo maar de ideale sponsor. Dus we kijken heel goed naar gedreven en enthousiaste personen in de groep die we helpen om subteams te coachen. Dat werkt prima.

3. Een distributeur is voor Kleeneze actief zolang hij/zij niet een betalingsprobleem heeft of is uitgeschreven. Het betekent dus niet automatisch dat deze "actieve" distributeur ook producten levert aan klanten. Als een distributeur 3 maanden achter elkaar niet heeft besteld, krijgt hij een brief met de vraag of hij actief wil blijven waarna opnieuw een periode van 3 maanden kan ingaan om producten te gaan bestellen en leveren. Kortom, de omzet zoals in het jaarverslag vermeld wordt gerealiseerd door een aanzienlijk lager aantal distributeurs.

4. Bij Kleeneze verdien je aan je eigen verkopen en aan de verkopen van je team. Op deze manier kun je gestimuleerd worden om mensen actief te gaan begeleiden en trainen. Uiteraard doe je dit voor de mensen uit je team, omdat je daarover kunt verdienen - niet over omzetten van "cross-liners" ofwel mensen die niet in jouw groep zitten. Dit logische gegeven maakt het tot een piramidestructuur. Een dergelijke structuur met lagen is in onze samenleving heel normaal. Bij een piramidespel gaat het om hoge inlegbedragen van nieuwe distributeurs waarmee bonussen aan de upline worden gefinancierd. Dit is verboden en illegaal.

5. Als je een Kleeneze bedrijf start kan het na enige tijd lonen om je in te schrijven bij de KVK. Wij hebben dit ook gedaan. Je kunt dan al je gemaakt kosten voor vervoer, advertenties, aankoop catalogi, telefoon etc. aftrekken van je winst. Op die manier houd je netto zoveel mogelijk over. Omdat wij de laatste 4 maanden van vorig jaar enorm hebben geïnvesteerd in zaalhuur voor info sessies en advertenties hebben we verlies gedraaid. Het leuke is dat de belastingdienst de helft van het verlies terugbetaald.

6. Incentives. Kleeneze stelt regelmatig reisjes of extra bonussen in het vooruitschiet indien bepaalde levels worden bereikt. Dit zie ik als leuke bijkomstigheid, maar ik ga er niet harder door rennen. Ik heb een plan en dat werk ik uit. Dat doe ik voor Nederland en volgend jaar voor Duitsland. Ik heb 3 duitse sites klaar staan en al het trainingsmateriaal is vertaald. Ik heb duitse trainers in mijn team en we beschikken over onze eigen beamers en laptops. We gaan in 3 duitse steden tegelijk aan de slag zodra er groen licht komt. En als er vroeg of laat een leuk reisje geheel verzorgd naar bijv. athene ( http://www.orderkleeneze.co.uk/conferences/athensnl05/index.html) op ons pad komt, dan ga we daar enorm van genieten.

Ray-Dorco

[ Bericht 0% gewijzigd door Ray-Dorco op 17-10-2005 18:33:14 ]
pi_31498419
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:01 schreef Ray-Dorco het volgende:

4. Bij Kleeneze verdien je aan je eigen verkopen en aan de verkopen van je team. Op deze manier kun je gestimuleerd worden om mensen actief te gaan begeleiden en trainen. Uiteraard doe je dit voor de mensen uit je team, omdat je daarover kunt verdienen - niet over omzetten van "cross-liners" ofwel mensen die niet in jouw groep zitten. Dit logische gegeven maakt het tot een piramidestructuur. Een dergelijke structuur met lagen is in onze samenleving heel normaal. Bij een piramidespel gaat het om hoge inlegbedragen van nieuwe distributeurs waarmee bonussen aan de upline worden gefinancierd. Dit is verboden en illegaal.
Het feit dat Kleeneze een inleg vereist en dat je verdiensten (mede) afhankelijk zijn van de verkopen van je "team", dus mensen die na je gaan meedoen, maakt Kleeneze ook tot een piramidespel. Daarmee is Kleeneze illegaal en verboden. De hoogte van het inlegbedrag is niet relevant.
pi_31499084
Beste Light,

zullen we iets afspreken over dat piramidespel gedoe ? Jij zorgt dat Kleeneze z'n activiteiten moet staken in Nederland vanwege de illegaliteit ervan. Zeg voor eind 2006. Als je dat lukt krijg je van mij ¤2000. Lukt je dat niet, krijg ik ¤1000 van jou.

Deal ?
pi_31499368
Ik heb geen interesse in deals met mensen die zich met illegale activiteiten bezig houden.
pi_31504692
Ik denk eerder dat je bang bent dat het je geld zou gaan kosten. En dat is ook zo, want de definitie van een piramidespel die jij steeds hanteert komt uit de Wet op de Kansspelen:

"De officiële omschrijving van een piramidespel luidt volgens de wet op de kansspelen:

Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers."

Kleeneze is een beursgenoteerde handelsonderneming die producten distribueert via een netwerk van onafhankelijke distributeurs.

Wil jij mij eens uitleggen hoe deze activiteit te betitelen is als een Kansspel ?
pi_31504984
Dat Kleeneze voldoet aan de definitie van een piramidespel heb ik al eens uitgelegd. Omdat het aan die definitie voldoet valt het onder de Wet op de Kansspelen. Overigens ben ik niet de enige die dat heeft uitgelegd.
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:11:42 #120
545 dop
pi_31505161
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:01 schreef Ray-Dorco het volgende:
Poeh hey, het onderwerp heeft wel de aandacht zeg. Helaas ook weer een groot aantal conclusies en vooronderstellingen van mense ndie denken alles te weten. Je kunt het toch ook gewoon vragen als iets niet duidelijk is?
dat doen we ook
helaas krijgen we dan als antwoord zoek het zelf maar op
of word er helemaal niet op de vragen gereageerd
erg slap want aan de hand van de cijfertjes zou je toch erg gemakkelijk het bewijs moeten kunnen leveren dat we hier wel of niet met een succesformule temaken hebben

nog een voorbeeldje dan
Blokker holding heeft met 20000 medewerkers een omzet van 2 miljard
met winkels als Blokker, Bart Smit, Leen Bakker, Xenos, Intertoys, Marskramer,
vallen zij toch behoorlijk in de zelfde produkt groep als kleeneze
hebben ongeveer het zelfde aantal werknemers alleen een veel betere marge en omzet
en vragen zij geen geld aan un werknemers voor reklame foldertjes
ok ze worden allemaal rond het minimumloon betaald maar leg mij maar uit hoe kleeneze met veel slechtere resultaten meer zou kunnen betalen ?

[ Bericht 27% gewijzigd door dop op 17-10-2005 09:30:50 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:31:00 #121
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31511711
sorry foutje
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31515393
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:55 schreef Light het volgende:
Dat Kleeneze voldoet aan de definitie van een piramidespel heb ik al eens uitgelegd. Omdat het aan die definitie voldoet valt het onder de Wet op de Kansspelen. Overigens ben ik niet de enige die dat heeft uitgelegd.
Nee Licht, jij draait de zaken om. Eerst moet je kijken welke activiteiten er onder de Wet op de Kansspelen vallen, en vervolgens kun je die activiteiten die aan de definitie van het piramidespel (art. 1a2) voldoen als zodanig aanmerken.

"De Wet op de Kansspelen bevat voorschriften voor verschillende soorten kansspelen zoals:
De staatsloterij, sportprijsvragen, de lotto, casinospelen, speelautomaten enz."

Zie hier voor de volledige wetstekst: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes

En als je nu een kerel bent bied je je excuses aan voor het aanmerken van Kleeneze als illegaal en mijzelf als een persoon die zich bezig houdt met illegale activiteiten!
pi_31515880
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef Ray-Dorco het volgende:

[..]

Nee Licht, jij draait de zaken om. Eerst moet je kijken welke activiteiten er onder de Wet op de Kansspelen vallen, en vervolgens kun je die activiteiten die aan de definitie van het piramidespel (art. 1a2) voldoen als zodanig aanmerken.

"De Wet op de Kansspelen bevat voorschriften voor verschillende soorten kansspelen zoals:
De staatsloterij, sportprijsvragen, de lotto, casinospelen, speelautomaten enz."

Zie hier voor de volledige wetstekst: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes

En als je nu een kerel bent bied je je excuses aan voor het aanmerken van Kleeneze als illegaal en mijzelf als een persoon die zich bezig houdt met illegale activiteiten!
Ik denk dat je die excusses nooit krijgt
En Light (licht zo jij wilt) heeft naar mijn idee gelijk in die weigering.
Jij geeft immers een goed af (¤25), en daarvoor krijg jij mede het recht om inkomsten te krijgen gegenereerd door volgende deelnemers (naast die welkomst map en het recht om zelf Kleeneze spul te gaan verkopen).
Tot zover niets mis. Alleen die deelnemers mogen pas inkomsten maken (en hetzelfde recht als jou hebben) indien ze ook ¤25 betalen. En door die combinatie (jij betaald ¤25 euro waardoor jij mee mag eten van het werk van anderen, en die anderen die ook ¤25 startgeld moeten betalen) valt Kleeneze onder art 1a2)
pi_31516110
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:11 schreef Light het volgende:
Ik heb geen interesse in deals met mensen die zich met illegale activiteiten bezig houden.
Touche!
Wat mij betreft wordt dit topic ook gesloten. De Kleeneze fans kunnen schreeuwen wat ze willen, gelukkig hebben wij de wet aan onze zijde
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31518325
Jongens,

nog even voor de duidelijkheid:

1. de ¤25,- wordt betaald om een zelfstandig Kleeneze thuiswinkel bedrijfje op te richten, ofwel het recht om namens Kleeneze producten te verkopen - ook wel franchise formule. Je krijgt hierbij een instructie DVD, een promotie video, een full-colour presentatie, een business handleiding, een draagtas, enkele brochures en een persoonlijke begeleider.

2. Vervolgens start je de retail activiteiten. Hiermee kun je ¤300 - ¤600 verdienen per 4 weken. Een dergelijk extraatje is voor veel mensen erg welkom.

3. Wil je meer verdienen dan ga je mensen werven, informeren en begeleiden. Als beloning voor je inspanningen krijg je bonussen over je downline, die voor jou een piramidestructuur heeft.

4. De Wet op de Kansspelen bevat voorschriften voor verschillende soorten kansspelen zoals:
De staatsloterij, sportprijsvragen, de lotto, casinospelen, speelautomaten enz. De Kleeneze handels- en distributie activiteiten zijn hier niet onder te scharen en dus kan er geen sprake zijn van art 1a2 van deze wet.

Ik heb in mijn groep een aantal uiterst serieuze ondernemers. Dit zijn mensen die kansen zien en hard willen werken. Een groot aantal van hen zullen over een jaar ¤2000+ verdienen.

En dat is dan nog maar het begin...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')