abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:04:38 #76
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31203685
Niemand meer die een verhaal toe te voegen heeft? Was net zo leuk...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31277105
Ben toch echt van mening dat ik alles al getorpedeerd heb, maar nu dan nog een nieuwe poging:

Is het niemand op gevallen, dat een post van sceptici korter en duidelijker leesbaar zijn als die van distributeur zelf? Insneeuwen en brainwashen noem je dat.
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:07:12 #78
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31358270
De distributeurs zijn zelf gebrainwashed. Ze weten niet hoe ze kritisch moeten omgaan met de kern. Want als ze dat doen worden ze meer geconfronteerd met de realiteit, en dat willen ze niet.

Ze willen dromen en geloven dat ze groot gaan worden op een dag...met krantenlopers die je een paar cent opleveren per verkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulkan op 11-10-2005 14:19:51 ]
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:13:26 #79
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_31358361
Heb me zelf eens bezig gehouden met Euphony.
Het o zo geweldige MLM Telefonie gebeuren.......
Inschrijf geld: 400,- euro
Aantal uur per week: 18
Aantal geworven klanten na 6 maanden: 9
Aantal BCers (downline): 0
Totaal winst bedrag: - 240,- euro
En waarom?

Mensen nemen je totaal niet serieus omdat "er weer zo'n telecom aanbieder" komt zeuren of je in godsnaam aub svp een abbo wilt afsluiten bij hun, omdat je dan NOG goedkoper belt dan Tele2 en de rest van de meuk.

Bij vrienden en dergelijke hoef je niet aan te komen met dit soort praktijken... Die zien je al aankomen en zien het een beetje als matenaaierij..... "Wat wil je mij gaan verkopen?!?!? Dat koop ik wel lekker zelf in de winkel kerel!!" en geef ze eens ongelijk..... Als jouw product dan toch zoveel beter is dan de rest.... Waarom heeft de winkel op de hoek het dan nog niet???? Want die houden zich dagelijks bezig met dat soort dingen en jij niet, dus waarom weten zij het dan niet????

En bij wie wil je je downline halen dan? Bij vrienden en bekenden? Zie hierboven!
Ze lachen je vierkant uit, en daarbij...... Werk en prive moet je bij MLM ZEKER gescheiden houden, want voordat je het weet zit je in de kroeg of verjaardag alleen maar over MLM te lullen alsof het de bijbel of koran is...... Helemaal gebrainwashed!

Het heeft me geld gekost, niet opgebracht.....
Helaas........
In het bos daar zijn de ..........
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:50:47 #80
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31358846
Hieruit kunnen we concluderen waarom dit soort bedrijven snel faiilet gaan...negatief nieuws verspreid veel sneller dan positief nieuws.

Als dit soort bedrijven nou net iets meer zekerheid bieden aan hun eigen netwerk, hadden ze meteen ook meer succes bereikt.

Liegen is een manier tot succes, maar het duurt niet lang. Maar waarom verdienen ze nog steeds dan zoveel met tell-sell reclames vraag je je af. Dat komt omdat ze een gevoel meegeven met het product, ze vertellen je een verhaal en bieden garanties etc. Op zich zijn die producten niet eens zo slecht.

Maar door een keiharde teleurstelling achter te laten, zoals kleeneze, vernietig je toch jezelf. Je moet toch wel gedeeltelijk realistisch blijven.
pi_31419281
Beste mensen,

zoals bij iedere discussie zijn er voor -en tegenstanders. Dat is alleen maar gezond. Echter, het is wel belangrijk dat als je je mengt in een discussie en een standpunt inneemt je een gedegen vooronderzoek hebt gedaan zodat je weet waarover je praat en dat ook kunt onderbouwen. En dat mis ik hier bij de "MLM-tegenstanders".

Multi-Level Marketing en Direct Selling zijn in principe 2 krachtige systemen voor een bedrijf om haar product of dienst aan de consument te leveren. Via MLM bouwt een bedrijf een gemotiveerd en gedreven distributie netwerk op, waarbij men elkaar begeleidt en traint. En door via zo'n distributeur rechtstreeks aan de eindafnemer te leveren worden er veel kosten bespaart. Denk aan importeur, distributeur, groothandel, detailhandel, winkels, personeel, reclame etc. De bekende PC fabrikant Dell hanteert ook het model van Direct Selling. Men bestelt een PC via een website waarna de PC rechtstreeks naar de klant wordt verstuurd.

Er zijn echter veel bedrijven die via deze 2 systemen werken terwijl in detail het concept en het beloningsplan niet deugen. Voorbeelden hiervan zijn:

- hoge startgelden voor nieuwe distributeurs of vertegenwoordigers
- beloning voor het inschrijven van nieuwe distributeurs
- het verplicht stellen van de aanschaf van producten van het bedrijf

Bij Kleeneze is dit gelukkig beter geregeld:

- men start voor ¤25
- men krijgt vervolgens alleen een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline. Niet bij het inschrijven van een nieuwe distributeur. Overigens lijkt dat verdienen aan een downline mooier dan het is. In eerste instantie zul je veel tijd moeten besteden aan het ondersteunen van een nieuwe distributeur. Niet iedereen is een "self-starter" en je moet gewoon goed je best doen.
- men hoeft geen kapitaal te investeren in te verkopen producten. Men bestelt alleen als een klant heeft bestelt.

Kleeneze werkt nu 13 jaar met succes volgens het MLM en Direct Selling principe. Daarvoor hadden ze gewoon vertegenwoordigers in dienst. De moedermaatschappij van Kleeneze, European Home Retail PCL, staat aan de beurs van Londen genoteerd en moet dus aan het publiek haar financiële huishouding openbaren en verantwoorden. Iedereen die een beetje onderzoek doet naar dit bedrijf kan niet anders dan concluderen dat het een uitstekend staat van dienst heeft en zeer gerespecteerd is.

Nu is een ander veel gehoord bezwaar bij MLM bedrijven dat je na verloop van tijd geen nieuwe distributeurs of klanten meer kunt vinden omdat iedereen dan distributeur zou zijn. Dit is slechts theorie. Kleeneze is nu een jaar bezig in Nederland en ongeveer 1% van de huishoudens krijgt nu de catalogus in de bus. En elk jaar worden er weer een kleine 200.000 mensen 18 jaar (bron: CBS) en kunnen dus distributeur worden. Daarbij komt voor ons Nederlanders het mooiste gegeven nog, nl. dat Kleeneze gaat uitbreiden naar andere europese landen. Medio volgend jaar is Duitsland aan de beurt. Dit land heeft ruim 80 miljoen inwoners en kamt met 5 miljoen werklozen. Daarbij is men gewent om te bestellen uit een catalogus. En na Duitsland volgt Denemarken, België, Luxemburg etc. Deze ambitie om in europa te gaan uitbreiden biedt dus voor enthousiaste en gemotiveerde pioniers een fantastische gelegenheid om een zeer hoog inkomen te genereren. De groep die ik heb opgericht, de Dorco Group, gaat in ieder geval in 3 duitse plaatsen aan de slag met werving en training van distributeurs zodra het open gaat.

Ik wil nog even het onderwerp van de verdiensten bespreken. Die zijn in het begin ronduit laag. Dit heeft te maken met het feit dat er 6 maanden benodigd zijn voordat een distributeur in een gebied in kaart heeft wat de vaste klanten zijn. In die eerste 6 maanden is het veel werk en kun je ook verwachten regelmatig een catalogus, waar je 50 cent voor hebt betaald, te verliezen. Na die 6 maanden is het een heel ander verhaal. Je hebt vaste klanten die regelmatig bestellen, die de catalogus niet kwijtraken en het geheel kost je veel minder tijd. En als je dan naast je verkopen ook nog een aantal mensen hebt gesponsord, dan verdien je 1000+ per 4 weken. Helaas heeft niet iedereen het doorzettingsvermogen om die 6 maanden vol te houden.

Net zoals met alle dingen moet Kleeneze een beetje bij je passen. Je moet het leuk vinden om betaald te krijgen voor het ophalen en wegbrengen van bestellingen, je moet het leuk vinden om enthousiast te zijn over wat je doet, je moet het leuk vinden om startende mensen op weg te helpen en je moet het leuk vinden om iedere maand meer te gaan verdienen.

Kijk voor meer informatie eens geheel vrijblijvend op onze website: www.dorco.nl

Hartelijke groet,
Ray-Dorco
Dorco Group
Waarschuwing: het is illegaal voor een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken. Toch meer weten? www.dorco.nl
pi_31421799
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:

Bij Kleeneze is dit gelukkig beter geregeld:

- men start voor ¤25
Waarom zou je überhaupt moeten betalen om producten van een bedrijf te moeten verkopen? Het bedrijf zou juist vereerd moeten zijn dat je bereid bent hun producten te verkopen.
quote:
- men krijgt vervolgens alleen een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline. Niet bij het inschrijven van een nieuwe distributeur. Overigens lijkt dat verdienen aan een downline mooier dan het is. In eerste instantie zul je veel tijd moeten besteden aan het ondersteunen van een nieuwe distributeur. Niet iedereen is een "self-starter" en je moet gewoon goed je best doen.
Dus de beloning is ten dele afhankelijk van de verkopers die zich na of door jou bij Kleeneze hebben aangesloten.
quote:
- men hoeft geen kapitaal te investeren in te verkopen producten. Men bestelt alleen als een klant heeft bestelt.
Da's dan wel positief.
pi_31425087
De ¤25 zijn een kleine vergoeding voor de registratie en administratie kosten. Daarbij krijg je een startersset met daarin een video en DVD met uitleg over het bedrijf en manier waarop je het beste kunt gaan verkopen. Daarnaast bevat deze set een full-colour presentatie die je kunt gebruiken, enkele brochures, een handleiding en een draagtas. Kleeneze is ook vereerd dat je met hun wilt samenwerken, maar om een kleine vergoeding in de onkosten te vragen lijkt me niet onredelijk. Helemaal als je bedenkt hoeveel het je kan opleveren. Mijn hoogste cheque to nu toe is ruim ¤1200 op parttime basis.

Je beloning is afhankelijk van je eigen verkopen en van de verkopen van je team. Daarmee wordt je gestimuleerd om anderen te helpen om een klanten bestand op te bouwen en nieuwe distributeurs te begeleiden.

Kleeneze is een prima manier om een extra inkomen op te bouwen. Je moet de eerste tijd hard werken en plukt daarna de vruchten. Koms eens langs op onze informatie bijeenkomsten, dan wordt alles nog eens geheel vrijblijvend uitgelegd.

Hartelijke groeten,
Ray-Dorco
Waarschuwing: het is illegaal voor een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken. Toch meer weten? www.dorco.nl
pi_31425469
Ik vind het allemaal maar vaag; war is een check van 1200 op part-time basis? Dat zegt toch ook niks? En je moet er hard voor werken, maar dan kun je ook veel verdienen, klinkt als een gewone baan waar je ook promotie kan maken.
Op mij komt het allemaal gewoon erg nep over; al helemaal als ik op die site van Dorco kijk; ik zie een lang verhaal en foto's van mensen die niet bepaald een Nederlands uiterlijk hebben, eigenlijk helemaal geen functie hebben op die site. Ik associeer het echt met tellsell, iets waar ik nooit wat bij zou kopen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:34:01 #85
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31431971
Kleeneze is leuk als je werkloos bent en je leven een beetje waardeloos begint te lijken. Op zich niks mis mee.

Kleeneze doet zelf goede zaken, want ik ben er wel van overtuigd dat ze zelf veel geld verdienen. Alleen door slimme marketing, een mooi verhaal vertellen aan de prospects(distribiteurs) en zijn vriendjes er bij betrekken zodat hij/zij zich sterk voelt, maken ze een kans om vele werkloze aan te trekken.
Het leuke is, je hebt er zelf als distribiteur geen zak aan omdat je je droom toch niet kan bereiken met Kleeneze. Maar dat maakt niet uit, we willen allemaal dromen en rijk worden. Het is tenminste goed voor de economie. Zo krijgen de werklozen tenminste nog eens een uitdaging in hun leven.

Ik vind alleen dat ze hun prospects(werklozen) slecht bereiken. Het is wel goed om mond-tot-mond bereik te stimuleren, maar ik ben er van overtuigd dat het beter kan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vulkan op 14-10-2005 16:01:28 ]
pi_31443623
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:38 schreef Ray-Dorco het volgende:

Je beloning is afhankelijk van je eigen verkopen en van de verkopen van je team. Daarmee wordt je gestimuleerd om anderen te helpen om een klanten bestand op te bouwen en nieuwe distributeurs te begeleiden.
Dus eigenlijk is het een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
quote:
Kleeneze is een prima manier om een extra inkomen op te bouwen. Je moet de eerste tijd hard werken en plukt daarna de vruchten. Koms eens langs op onze informatie bijeenkomsten, dan wordt alles nog eens geheel vrijblijvend uitgelegd.
Geen interesse. Als ik dingen wil verkopen begin ik wel een winkel. Een KvK-inschrijving kost weliswaar ook geld, maar da's onafhankelijk van het merk of de merken die ik dan kan verkopen. Als ik dan producten van merk X wil verkopen dan kan ik die inkopen zonder vooraf inleggeld te moeten betalen aan merk X.
pi_31446165
De kracht van het Kleeneze concept is nu juist dat iedereen het kan; je opleiding of huidskleur of afkomst is niet belangrijk. Zoals je op de Dorco site kunt zien hebben we inderdaad allerlei mensen in onze groep - niet alleen mensen met een Nederlands uiterlijk. Iedereen kan slagen en geld verdienen. Je moet alleen de wil hebben om over 5 jaar financieel onafhankelijk te zijn. En daar moet je inderdaad hard voor werken.

Tja, wat is een cheque van ¤1200 per 4 weken? Dat mag ieder voor zich bepalen. Of je het nu opzij zet of nieuwe kleding voor koopt, of je het nu aan je kinderen besteedt of er de huur van betaalt. Maar het gaat erom dat je extra bestedingsruimte hebt. En het grote verschil met een gewone baan is dat je daar ieder jaar ongeveer 1% meer gaat verdienen, afhankelijk van je werk en de CAO die daarop van toepassing is. Bij Kleeneze ga je elk jaar ongeveer ¤1000 meer verdienen (natuurlijk bij voldoende inspanning) zodat je na je startjaar op 1000 zit, en na 3 jaar dus op 3000. Vraag je je eens af of je bij je huidige werkgever over 7 jaar ook ¤7000 verdient?
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:34 schreef Vulkan het volgende:
Het is tenminste goed voor de economie. Zo krijgen de werklozen tenminste nog eens een uitdaging in hun leven.

Ik vind alleen dat ze hun prospects(werklozen) slecht bereiken. Het is wel goed om mond-tot-mond bereik te stimuleren, maar ik ben er van overtuigd dat het beter kan.
Vulkan heeft hier een uitstekend punt. Het zou mensen zonder baan een geweldige mogelijkheid bieden om weer aan de slag te gaan, een doel te hebben en geld te gaan verdienen. Helaas is het in Nederland nogal lastig om een bedrijfje te starten zonder dat je uitkering in gevaar komt. Daarom is het voorlopig niet erg aantrekkelijk voor mensen zonder werk. Gelukkig ziet de Duitse regering dat anders en moedigt werklozen aan om, met behoud van uitkering, een onderneming te starten. En laat nu nét Duitsland het volgende land zijn waar Kleeneze open gaat. Denk je eens in: 5 miljoen werklozen die met behoud van uitkering een extra inkomen kunnen verdienen.

Beste Light, heb je je wel eens afgevraagd hoeveel het kost om een winkel te beginnen? Heb je enig idee van de kosten zoals huur, energie, vergunningen, interieur, reclame etc. ? En besef je wel het verschil tussen het bereik van jouw ene winkel en het bereik van een team van distributeurs die in Nederland, Duitsland, Denemarken en België hun Kleeneze artikelen verkopen. En waarvoor jij nog steeds beloond wordt ?

Volgens mij niet.

Diegene die wel de potentie inzien en de handen uit de mouwen willen steken zijn van harte welkom op onze informatie bijeenkomsten. Toegang gratis, incl. koffie/thee.

Ray-Dorco
pi_31446294
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Ray-Dorco het volgende:
En had je nog een reden om niet op het andere deel van mijn post in te gaan?

Dus eigenlijk is het een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
pi_31447489
Ik dacht dat het concept al duidelijk was. Eigenlijk is het een gelegenheid waarbij je goederen bestelt bij Kleeneze die klanten bij jou hebben besteld, waarna je die goederen aflevert en direct het verschil tussen de inkoop - en verkoopprijs in je zak kunt steken. Op die manier kun je zo'n ¤200 - ¤500 per 4 weken verdienen. Als je vervolgens mensen in je team gaat helpen om hetzelfde te doen krijg je daar uiteraard ook voor betaald. De verdiensten die je op die manier kunt realiseren zijn enorm.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:40:21 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31447623
Maar eerst moet je dus die klanten zien te krijgen en paaien.
Met goederen die in mijn ogen enorm nutteloos en kwalitatief inferieur zijn.

Tough job...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_31449190
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik dacht dat het concept al duidelijk was. Eigenlijk is het een gelegenheid waarbij je goederen bestelt bij Kleeneze die klanten bij jou hebben besteld, waarna je die goederen aflevert en direct het verschil tussen de inkoop - en verkoopprijs in je zak kunt steken.
Je moet eerst 25 euro betalen ("een goed afgeven"), voordat je ook maar aan verdienen ("een voordeel verwerven") kunt gaan denken.
quote:
Op die manier kun je zo'n ¤200 - ¤500 per 4 weken verdienen. Als je vervolgens mensen in je team gaat helpen om hetzelfde te doen krijg je daar uiteraard ook voor betaald.
Je verdienste ("voordeel") is dus "ten dele afhankelijk" van je downstream, de "latere deelnemers".

Het piramidespel wordt in de wet omscrheven als "een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers." Deze zijn bij Nederlandse wet expliciet verboden.

Ik vind de vergelijking Kleeneze - piramidespel duidelijk, voor mij is het gewoon een piramidespel en daarmee illegaal.
pi_31453207
Beste Light,

je had er beter aan gedaan om mijn eerdere bijdrages goed te lezen i.p.v. zo krampachtig te proberen om de definitie van een piramidesysteem te reflecteren op Kleeneze. Ik heb op 13 oktober uitgelegd dat je niet verdient aan de inschrijvingen van nieuwe distributeurs, maar aan de verkopen van producten die zij realiseren. Door het Direct Selling model te hanteren kan Kleeneze marge (het verschil tussen inkoop en verkoop) op een product benutten voor het belonen van de distributeurs die de aflevering aan de klant verzorgen. Er is dus geen sprake van het ene gat met het andere dichten. Er is sprake van distributie en verkoop van producten, waarbij Kleeneze zelf verdient (ze moeten immers ook aandeelhouderswaarde creëren) en het netwerk van distributeurs verdient.
Ook op 13 oktober heb ik uitgelegd wat je voor de ¤25 krijgt als je je inschrijft.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:

Tough job...
Kleeneze zet per jaar ¤200 miljoen om. Blijkbaar vind niet iedereen de producten waardeloos. En hoe je je klantenbestand opbouwt is eenvoudig te leren. Dit trainen we in verschillende plaatsen in Nederland. Nogmaals, iedereen kan hiermee succesvol worden. Alleen niet iedereen wil werken aan een beter inkomen...
pi_31454256
Ray s-dorco, onder een piramidespel hoort niet alleen het verdienen aan de feitelijke inschrijvingen van nieuwe distributeurs (de oude veel voorkomende versie van het piramidespel), maar ook het verkrijgen van voordelen uit de downline indien er verplichtingen aangegaan zijn door deelnemer en downline.

Ik kan jouw beeld wel een beetje begrijpen, ¤25 is namelijk niet een prijs welke vroeger gangbaar was onder het oude type piramidespel (waarbij geen nevenacties waren om het legaal te lijken zijn), maar toch puur naar de letter van de wet gekeken blijft het een piramidespel, je krijgt voor die ¤25 immers het recht om winst te hebben uit verkopen uit je downline, iets wat die alleen kunnen doen indien ze ook ¤25 hebben ingelegd voor hetzelfde recht.

Om het geen piramidespel te laten zijn voor de wet zijn er 2 mogelijkheden:
- vraag geen ¤25 maar verhoog de verkoopkosten aan distributeurs iets (winstmarge zal iets kleiner zijn, maar met die jubelverhalen zou een tientje per maand minder marge toch geen probleem zijn?)
- kap de gehele downline, op die manier verkrijgt een distributeur geen voordeel meer uit ondergeplaatsten waardoor ook de piramidestructuur verdwijnt.

Wat betreft je post op 13 oktober, wat jij vertelt op het gebied van uitbreiden van activiteiten versterkt bij mij het idee dat op een gegeven moment iedereen distributeur is.
Dat Nederland nog maar een dekking van 1% als klant heeft zegt niets, je zegt immers niet hoe snel dat percentage aan het oplopen is, en wat het percentage wordt waarbij er geen stijging meer te verwachten is (misschien is 1% vaste klanten wel de top ondertussen), dat er 200.000 mensen per jaar 18 worden is ook een puur verkooppraatje, bij elk piramidespel zijn er 200.000 mensen die 18 worden, waarom blijven die dan wel opeens stilstaan in aantal distributeurs?
Wat betreft uitbreiding naar het buitenland lijkt het me ook geen vertrouwenwekkend beeld op te roepen, Kleeneze moet blijkbaar hun distributeurs onderin de downlines ondertussen al tevreden stellen met nieuwe slachtoffers uit het buitenland, omdat blijkbaar de uitbreidingsmogelijkheden (wat betreft distributeurs aantallen) in Nederland niet meer voldoende zijn, waardoor de verdere uitbouw van downlines (anders krijgt de laatste club distributeurs wel erg weinig loon) hier in gevaar komt
pi_31465519
Bij een piramidesysteem is er sprake van "het ene gat met het andere vullen". Je moet een hoog inschrijfgeld betalen om distributeur of vertegenwoordiger te kunnen worden. Een deel van dat inleggeld wordt vervolgens gebruikt om een bonus aan de upline uit te keren. Zoiets gaat fout en is ronduit crimineel. Voor de ¤25 die je voor een startersset bij Kleeneze betaalt krijg je een compleet pakket materiaal om te starten: een instructie DVD, een promotie video, verschillende brochures, een handleiding en een full colour gedrukte presentatie waarmee je anderen kunt interesseren.

Het feit dat je voordeel kunt behalen aan je downline klopt. Dat is immers het principe van netwerk marketing. Dat voordeel komt veelal niet vanzelf. Je moet nieuwe distributeurs begeleiden en met raad en daad bij staan. Sommigen worden succesvol, anderen niet.
Je kunt je voorstellen dat zo'n systeem voor een bedrijf voordelen heeft. Ze hoeven immers zelf geen "traditioneel" distributie kanaal op te zetten en te onderhouden. Dit levende distributie netwerk onderhoudt zichzelf en groeit. Je hoort mij niet ontkennen dat als zo'n systeem 12 jaar oud is in een land, zoals in Engeland, het voor een nieuwe distributeur moeilijker is om veel te verdienen dan als het in de kinderschoenen staat.

Kleeneze behaalt ¤200 miljoen omzet in Engeland en Ierland, maar ziet de groei afvlakken. Een logisch gevolg is dat ze nu Europa ingaan, beginnend in Nederland, om verder te groeien. Nederland verkeert in een pioniersfase en zal de komende jaren sterk groeien qua aantal distributeurs en qua omzet. Kleeneze wil binnen 5 jaar groeien naar een omzet van ¤500 miljoen. Dat is alleen te realiseren als er andere landen open gaan. Nederland is daar simpelweg te klein voor. Duitsland, welke de grootste consumentenmarkt heeft van Europa, is medio 2006 aan de beurt.

We kunnen met z'n allen heel lang debatteren ¤25 voor een startersset, maar ik grijp deze kans. Met beide handen.
pi_31465834
Piramidespel, en dus illegaal , meer woorden hoeven er toch niet aan vuilgemaakt te worden?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31470579
Thisbe,

lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
pi_31470771
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,

lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
Toch blijft het een piramide spel, ik was alleen iets uitgebreider in het aantal woorden dan Thisbe. Misschien omdat er al meer discussie geweest is (weinige woorden door Thisbe), misschien omdat ik een milde bui had vannacht (mijn lap tekst)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:44:32 #98
545 dop
:copyright: dop
pi_31470827
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,

even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?
en wat is de marge

zulke getallen klinken namelijk altijd leuk maar hebben geen betekenis als je ze zo los in de ruimte neer kwakt
het is namelijk niet onwaarschijnlijk dat een gemiddelde werknemer nooit een fatsoenlijk loon kan verdienen als je die omzet afzet tegen de rest van de cijfertjes

nu ik er toch over begin zet ook even de omzet groei neer over de afgelopen 5 jaar
kunnen we dat eens afzetten tegen de verwagting die je gaf
ben bang dat er dan ook niet veel over blijft

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 15-10-2005 21:05:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_31474417
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:44 schreef dop het volgende:

[..]

even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?
en wat is de marge

zulke getallen klinken namelijk altijd leuk maar hebben geen betekenis als je ze zo los in de ruimte neer kwakt
het is namelijk niet onwaarschijnlijk dat een gemiddelde werknemer nooit een fatsoenlijk loon kan verdienen als je die omzet afzet tegen de rest van de cijfertjes

nu ik er toch over begin zet ook even de omzet groei neer over de afgelopen 5 jaar
kunnen we dat eens afzetten tegen de verwagting die je gaf
ben bang dat er dan ook niet veel over blijft
Beste Dop,
het ging mij bij het noemen van de omzetgrootte puur om het feit dat klanten per jaar voor 200 miljoen aan spullen kopen en dus blijkbaar tevreden zijn met de kwaliteit en service die geleverd wordt.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:

Tough job...
Maar als je zo geïnteresseerd bent in cijfertjes waarom kijk je dan zelf niet even op de site van Kleeneze ? Dit is de link: http://www.kleenezeplc.co.uk/. Onder Investor Relations - Key Financial Data vind je vervolgens alle gegevens.

De omzet groei van de afgelopen 5 jaar is niet te extrapoleren naar de groei van de komende 5 jaar. Dit omdat Kleeneze sinds september 2004 haar groei heeft gericht op nieuwe landen als Nederland en later Duitsland, België en Denemarken. Ikzelf kijk liever naar het bedrijf, de formule, het product aanbod en de potentie. Kleeneze heeft in korte tijd Cabouchon (sieraden), Kitbag (sportkleding) en "I Want One Of Those" (gadgets) overgenomen. Het doel hiervan is een gevarieerd aanbod van producten in de catalogus te blijven bieden- voor nu en in de toekomst.

Een beetje intelligent iemand begint nu door te krijgen dat hij/zij na een paar jaar hard werken aan een internationaal team van distributeurs zijn/haar leven zelf kan inrichten.

"Some people make a living, others design their lives"
pi_31476923
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:33 schreef Ray-Dorco het volgende:

het ging mij bij het noemen van de omzetgrootte puur om het feit dat klanten per jaar voor 200 miljoen aan spullen kopen en dus blijkbaar tevreden zijn met de kwaliteit en service die geleverd wordt.
Nee, dat zegt het niet. Het zegt dat er voor 200 miljoen verkocht is, niet aan hoeveel klanten en hoe vaak die klanten hebben besteld. Een klant die eenmalig voor 100 euro bestelt en achteraf alles rotzooi vindt is niet tevreden met de kwaliteit en zal ook niet weer bestellen, maar draagt wel die 100 euro bij aan de omzet. Het zegt eveneens niets over de service.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')