Hallo allemaal,
Even om alle misverstanden uit de weg te helpen hieronder een uitgebreide uiteenzetting mbt MLM.
Het is absoluut geen pyramide alhoewel ik de argumenten en commentaren van de sceptici goed kan begrijpen. Waarom? Omdat ik (Ramon )tot drie maanden geleden ook nog tot dezelfde groep behoorde.
Kijk ook even op onze site. Daar geven wij info over Kleeneze, de werkwijze, de verdiensten, de mogelijkheden enz.
Branche van de toekomst
Multi-Level Marketing (MLM) is een distributiemethode waarbij men gebruik maakt van verschillende vormen van directe verkoop en een systeem van vergoedingen op verschillende niveaus.
Het concept is niet nieuw. Echter, door de groeiende mogelijkheden van geavanceerde computersystemen, transport- en communicatiemiddelen, heeft MLM zich de afgelopen 20 jaar voornamelijk in Japan en Amerika kunnen ontwikkelen tot een volwassen en zeer gerespecteerde handelsvorm.
In Japan wordt ca. 40% van alle huishoudelijke consumptiegoederen via MLM verkocht. Ook door grote bedrijven. Zo wordt door Toyota 80% van de binnenlandse omzet in auto's, onderdelen en service gerealiseerd d.m.v. MLM.
In de V.S., waar MLM zelfs al gedoceerd wordt op de universiteit van Harvard, wordt ca. 20% van alle huishoudelijke consumptiegoederen via MLM verhandeld. In Europa wordt pas 1% op deze manier verkocht.
Ook in Europa is MLM geïntroduceerd, maar tot nu toe was het concept nog vrij onbekend. Op dit moment staan we echter aan het begin van een enorme ontwikkeling op dit gebied. Veel nieuwe, maar ook veel bestaande bedrijven zullen zich op een of andere wijze met MLM gaan bezighouden, waarbij zelfs namen als Philips en PTT worden genoemd.
Hiervoor zijn een aantal oorzaken aan te wijzen.
- De traditionele detailhandel kan door hoge exploitatiekosten niet meer de service van tijd en aandacht van gemotiveerd personeel met een degelijke kennis van zaken leveren. MLM biedt dat wel en maakt van de klant weer een koning. Bovendien komt deze 'Winkel' nog naar u toe ook.
- Hiermee wordt meteen ingesprongen op het 'cocoon-effect', waarbij de consument steeds meer zaken vanuit zijn/haar huis wil kunnen regelen. Dat cocoon-effect is ook de reden waarom thuisbankieren, aankopen doen via postorderbedrijven, viditel, internet en teleshoppen hun opmars maken.
- Het aantal mensen dat werk/inkomsten nodig heeft groeit, terwijl er regionaal, nationaal en internationaal steeds minder banen beschikbaar zijn. Het gevolg is dat steeds meer mensen naar alternatieven zoeken om hun inkomsten veilig te stellen, of een aanvulling daarop zoeken. MLM biedt een eenvoudige maar krachtige mogelijkheid.
- Om concurrerend te kunnen blijven zal de fabrikant de consumentenprijs in de hand willen houden. Vroeger werd deze prijs voor het grootste deel bepaald door de productiekosten. Door verbeterde productietechnieken zijn die kosten sterk teruggelopen; de mogelijkheden zijn echter op dit punt nagenoeg uitgeput. Veel goedkoper kan het niet worden.
Op dit moment wordt ca. 85% van de consumentenprijs bepaald door de tussenhandel zoals importeurs, exporteurs, groothandelaren, grossiers en detailhandelaren die elk hun eigen bedrijfspanden en auto's, magazijn en voorraad, personeel en automatisering, vertegenwoordigers en reclame nodig hebben voor de uitvoering van hun werkzaamheden. Deze tussenhandel voegt geen meerwaarde aan het product toe, maar wel een meerwaarde aan de eindprijs voor de consument.
Bij MLM wordt de genoemde 85% anders verdeeld:
o Een deel gaat naar de fabrikant voor onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten, verbetering en/of aanpassing van bestaande producten, eventueel reclame en communicatie.
o Het grootste deel gaat naar de distributeurs in de netwerken.
o Een deel gaat naar de consument, waardoor die voor een gunstige prijs kan kopen. Daarbij komt dat die prijs in de loop van tijd veel minder snel zal stijgen doordat de immer snel stijgende kosten van de tussenhandel grotendeels uitgeschakeld zijn.
Voor de fabrikant zijn er echter meer voordelen:
o Doordat er geen 'zware top'(met bijbehorende hoge bestuurskosten) is die de flexibiliteit van de organisatie aantast, kan meer aandacht gestoken worden in de ontwikkeling en de productie van (ver)nieuw(de) producten.
o De onafhankelijke distributeurs die met een MLM-systeem werken, zijn goed gemotiveerd en zorgen daarom voor een dynamische groeipercentage.
Een goed MLM bedrijf biedt consumptiegoederen van een uitstekende kwaliteit met:
o een grote marktpotentieel,
o een goede prijs/product verhouding,
o een aanlokkelijke winstpercentage
o een kwalificatie systeem met goede groeimogelijkheden
o zeer regelmatig (ver)nieuw(d)e producten.
Daarbij zal dit bedrijf moeten zorgen voor:
o een ervaren en flexibel management
o een gedegen P.R. en reclamebeleid
o een goede distributeurondersteuning
Wat de producten betreft worden de beste resultaten bereikt met:
o innovatieve producten die nog aan het begin van hun levenscyclus staan. Door een leger van distributeurs zal een onbekend nieuw product vele malen sneller onder de aandacht van de consument gebracht kunnen worden dan via de traditionele kanalen. Niets werkt zo efficiënt en goedkoop als mond tot mond reclame; de reclamevorm die bij MLM het meest gebruikt wordt.
o producten zoals voeding, cosmetica etc. welke regelmatig opnieuw aangeschaft moeten worden.
Leuk stukje hè.
Kijk nu ook nog even op:
http://www.dekans.com Wij wachten op jullie reactie.
Groetjes,
Leny & Ramon
Zou je willen dat de dingen voor jou veranderen? Veranderingen beginnen met een keuze.
Wij zoeken gemotiveerde doorzetters.Wil je p/mnd ¤ 200,-+ (bij)verdienen, of als Teamleader een inkomen van ¤ 5000+ p/mnd opbouwen? Part/fulltime.