abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2001 @ 15:30:46 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1627722
Zoete lieve gerritje? Neuh.

www.nrc.nl

quote:
De aanslagen in Amerika gaan verzekeraars miljarden guldens kosten. Alleen al de Zwitserse herverzekeraar Swiss Re gaat ervan uit dat de terroristische aanvallen in New York het concern een schadepost van 730 miljoen dollar (1,7 miljard gulden) zal opleveren.

Swiss Re is een van de eerste concerns dat zich durft te wagen aan een schatting van de schade. De onderneming behoort tot de grootste herverzekeraars ter wereld. Swiss Re verzekert andere verzekeraars tegen grote, onverwachte verliezen. Zo wordt het WTC-gebouw in Manhattan waarschijnlijk gedekt door een consortium van verzekeraars. Die laatsten hebben zich weer herverzekerd bij bedrijven als Swiss Re.

Een zegsman van Swiss Re maakte bekend dat de schatting was gebaseerd op de schadeposten die de stormen Lothar en Martin in Europa in 1999 teisterden. Die decemberstormen, twee jaar geleden, die met name in Frankrijk woedden, leverden een schadepost van 6,7 miljard gulden voor verzekeraars. Het concern wees er op dat het echter nog een tijd zal duren voordat de balans is opgemaakt.

Hoe groot de schade in zijn totaliteit zal zijn in de Verenigde Staten, is vooralsnog onduidelijk. Robert Hartwig, onderzoeker van Insurance Information Institute ging er vanmorgen in de Financial Times vanuit dat claims kunnen oplopen tot in de miljarden. Volgens Hartwig wordt in de Verenigde Staten schade door terroristische aanslagen vergoed.

Analisten verwachten dat ook levensverzekeraars op forse claims kunnen rekenen. Daarnaast zijn er ook nog mensen die door de aanslagen tijdelijk zonder werk zitten of zelfs hun banen verliezen, en daarvoor verzekerd zijn. De Nederlandse verzekeraar Aegon, vooral actief als levensverzekeraar in de VS, heeft nog geen idee wat voor claims er binnen zullen komen.

,,Daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen. Dat het invloed zal hebben is duidelijk. Maar onze Amerikaanse collega's moeten deze gebeurtenissen eerst laten bezinken.''

Verder zijn er bijvoorbeeld ook nog de vliegtuigmaatschappijen, die mogelijk ook claims zullen indienen voor hun verloren toestellen. Op de financiële markten hadden herverzekeraars als Swiss Re en Munich Re het vandaag moeilijk.

Ik hoop niet dat de verzekeraar waar ik werk, hierdoor het schip ingaat. We hebben al een mail gehad van de CEO die aanzienlijke claims verwachtte.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1627760
Goeie (en oer-hollandse) vraag, ik denk dat de verzekeraars graag horen dat het hier om een oorlogs-handeling ging, (ben ik het zelf niet mee eens ik zit op de maarten van rossem-lijn wat dat betreft) maar het zou in dat geval wel eens heel veel geld kunnen schelen, terroristische aanslagen zijn doorgaans wel gedekt maar oorlogshandelingen niet als ik goed ben geinformeerd.
= godverdikkie hee =
pi_1627766
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:36 schreef Kirk Olson het volgende:
Goeie (en oer-hollandse) vraag, ik denk dat de verzekeraars graag horen dat het hier om een oorlogs-handeling ging, (ben ik het zelf niet mee eens ik zit op de maarten van rossem-lijn wat dat betreft) maar het zou in dat geval wel eens heel veel geld kunnen schelen, terroristische aanslagen zijn doorgaans wel gedekt maar oorlogshandelingen niet als ik goed ben geinformeerd.
Ff offtopic: Maarten van Rossem?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1627852
Goh en nu moeten ze een keer betalen en nu beginnen ze te mekkeren. Zoals op de frontpage al is gezegd BETALEN!

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1627854
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:37 schreef Jarno het volgende:
Ff offtopic: Maarten van Rossem?
die ongeschoren en ongewassen amerika-kenner schuift regelmatig aan tafel op ned2
= godverdikkie hee =
pi_1627864
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:47 schreef Kirk Olson het volgende:

[..]

die ongeschoren en ongewassen amerika-kenner schuift regelmatig aan tafel op ned2

Owdie ja! Nu weet ik het weer.
Maar wat was zijn theorie dan?

sorry voor het off-topic geneuzel

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 13 september 2001 @ 15:55:02 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1627913
quote:
Op de financiële markten hadden herverzekeraars als Swiss Re en Munich Re het vandaag moeilijk.
ohh deze R'damse Re is niet financieel verantwoordelijk

ik las ergens dat er maar één van de twee torens was verzekerd

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 13 september 2001 @ 15:56:18 #8
10188 links234
pi_1627927
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:55 schreef Re het volgende:

[..]

ohh deze R'damse Re is niet financieel verantwoordelijk

K, maar dan heb je ook de individuele bedrijven, de vliegtuigen, gederfde inkomsten, etc.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 13 september 2001 @ 15:58:37 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1627949
ik geloof dat er gemiddeld 13 miljard dollar per dag omgaat in NYC
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1628040
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:47 schreef Kirk Olson het volgende:

[..]

HELAAS! Wat een WALGELIJKE vent..
tis net van gogh de 2e.. Yuck
Call me a fuck-up, fucked-up or whatever... At least I'm honest...
Non-smoker since september 24th 2001/08:00 hrs
The Kenny Translator
pi_1628081
Jaja, wel miljarden premies vangen en dan schrikken als ze een keertje moeten betalen. Sorry, maar dan hadden ze in de Koek & Sopie handel moeten gaan zitten. Stelletje oplichters. Trouwens, uiteindelijk komt het toch weer allemaal uit onze zak. Maar het is idd wel een gigantisch bedrag waar het om zal gaan.
pi_1628437
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:55 schreef Re het volgende:
Ja, hoorde ik ook. Maar één toren was tegen terrorisme verzekerd, omdat de kans dat beide torens getroffen zouden worden door een aanslag verwaarloosbaar klein zou zijn...
  donderdag 13 september 2001 @ 16:58:05 #13
10188 links234
pi_1628465
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:13 schreef HartSlag het volgende:
Jaja, wel miljarden premies vangen en dan schrikken als ze een keertje moeten betalen. Sorry, maar dan hadden ze in de Koek & Sopie handel moeten gaan zitten. Stelletje oplichters. Trouwens, uiteindelijk komt het toch weer allemaal uit onze zak. Maar het is idd wel een gigantisch bedrag waar het om zal gaan.
Ik denk dat ze eerder schrikken van de vraag of ze niet failliet zullen gaan.
pi_1628594
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:36 schreef Kirk Olson het volgende:

ik denk dat de verzekeraars graag horen dat het hier om een oorlogs-handeling ging

Ik dacht dat oorlogsverklaringen alleen tussen landen werden gegeven.

Verder denk ik dat Boston airport ook een dikke claim gaat krijgen , samen met die bewakingsfirma. Beide hebben de afgelopen jaren dikke boetes gekregen vanwege de frot-beveiliging op het vliegveld.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  donderdag 13 september 2001 @ 17:09:58 #15
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1628610
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:55 schreef k_man het volgende:
omdat de kans dat beide torens getroffen zouden worden door een aanslag verwaarloosbaar klein zou zijn...
Tot zover dus de theorieen van de statistiek!
Osama Bin Laden is een varken
pi_1628614
Dit kan trouwens geen oorlogshandeling zijn. In internationaal recht valt dit als het tijdens oorlog is ook onder oorlogs-misdaden.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1628628
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, hoorde ik ook. Maar één toren was tegen terrorisme verzekerd, omdat de kans dat beide torens getroffen zouden worden door een aanslag verwaarloosbaar klein zou zijn...

Pff wat een logica

Ik ben ook bang voor vliegtuigbommen. Daarom neem ik ook altijd als ik met het vliegtuig ga mijn eigen bom mee, want de kans dat er 2 bommen in een vliegtuig zitten is verwaarloosbaar klein

Unox, the worst operating system.
pi_1628636
quote:
Op donderdag 13 september 2001 17:09 schreef HeindeKort het volgende:

Klopt wel en ook niet.
Er waren 3 aanslagen : de autobom en 2 keer een vliegtuig.
Maar elke aanslag was maar 1 keer en elke keer op 1 toren ! Toch is er een toren 2 keer getroffen : 1 autobom en 1 vliegtuigke.
pi_1629015
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:58 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder schrikken van de vraag of ze niet failliet zullen gaan.

Goh, dan hadden ze die miljarden aan premies anders moeten besteden heh. Daar zijn ze voor, zoiets is te verwachten als je zo'n grote verzekeringsmaatschappij bent. Maar ja... toegegeven, erg waarschijnlijk dat er iets gebeurt dat om zon groot bedrag gaat is inderdaad ver gezocht.
pi_1629020
quote:
Op donderdag 13 september 2001 17:09 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Maar dat was allang duidelijk natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')