abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1626276
Ik ben Christen maar in de eerste plaats voel ik me mens, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat Islamieten zich pas in de tweede plaats MENS voelen. Hoe kun je feesten als er zoveel duizenden onschuldige mensen gedood worden. Dit gebeurde niet alleen in Ede maar ook in Almere.
pi_1626295
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:33 schreef lousje het volgende:
Ik ben Christen maar in de eerste plaats voel ik me mens, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat Islamieten zich pas in de tweede plaats MENS voelen. Hoe kun je feesten als er zoveel duizenden onschuldige mensen gedood worden. Dit gebeurde niet alleen in Ede maar ook in Almere.
Het zijn in de eerste plaats provocaties. Ik denk dat je provocaties moet negeren.
I´m back.
pi_1626299
Islamieten zijn niet allemaal fundamentalisten of terroristen. Da's maar een relatief kleine groep. Er zijn zat moslims die het verschrikkelijk vinden wat hier gebeurd is.

De mensen die hierover feest vieren hebben gewoon geen benul en neem ik uberhaupt niet serieus als partij met een stem in deze zaak. Dat zijn gewoon niet opgeleide domme boeren die de hele weeld de schuld geven van hun ellende maar die in weze gewoon nodig terug naar school moeten. Ze lopen wel allemaal op Nike's, dragen Diesel of Replay en worden bezopen in het weekend. Ze maken zichzelf al helemaal belachelijk, wij hoeven daar niet eens op te reageren.

[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 13-09-2001 12:42]

Jusqu'ici tout va bien...
pi_1626302
Gasten die hierom feestvieren die mogen van mij.....tja laat ook maar...ik kan daar gewoon erg pissed om worden...laten we het daar op houden...zo voel ik me dus ook.
pi_1626306
Nou, dat vind ik weer zo ontzettend kort door de bocht!!! Jeetje, alsof de Islamieten zich geen mens voelen!!! Hallo!

De Islamieten hebben het gevoel (goh, hoe zou het komen) dat de Christenen (1e wereld, effe voor het gemak) zich maar verrijken ten koste van hen...en nooit hen helpen, of verdedigen (kijk naar de Palestijnse kwestie, Bosnie, dat zijn landen waarbij veel Islamieten het gevoel schijnen te hebben 'geofferd' te zijn ten faveure van het rijke westen)...

De palestijnen bijv, zijn zoveel geweld gewend en onderdrukking, dat ze de Amerikanen (die ze zien als DE grote macht die allen touwtjes in handen heeft)ook wel wat van hun angsten en pijn gunnen.

(ten overvloede: ik zeg niet dat juichen bij zoveel doden terecht is, of klopt, of te rechtvaardigen is..ik reageer hier nu puur op het semi verheven christelijke)

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_1626314
Juist......... Islamieten denken daar waarschijnlijk heel anders over. Nog een feit er zijn op dit moment 74 conflicten in de wereld waarvan 72 door islamieten komt nou zeg dat al niet genoeg dan. Die mensen zijn gek denken alles op te kunnen lossen met oorlog. Maar zo werkt de wereld niet ik hoop dat de VS dat ook in ziet. En gewoon drastische maatregelen tegen deze groep neemt.........
pi_1626321
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:40 schreef CoolMaZe het volgende:
Juist......... Islamieten denken daar waarschijnlijk heel anders over. Nog een feit er zijn op dit moment 74 conflicten in de wereld waarvan 72 door islamieten komt nou zeg dat al niet genoeg dan. Die mensen zijn gek denken alles op te kunnen lossen met oorlog. Maar zo werkt de wereld niet ik hoop dat de VS dat ook in ziet. En gewoon drastische maatregelen tegen deze groep neemt.........
Ehm....een voorbeeldje: na de tweede wereldoorlog heeft het westen Israel aan de joden gegeven: de palestijnen woonden daar al, en hadden geen stem in het geheel. Gevolg: conflict tussen Chrisenen/joden en de moslims...Hun schuld?
DANYEL EN THIJS
pi_1626323
quote:
Alsof de christenen in het verleden (en nu nog) hun geloof niet boven het leven van mensen met een andere geloofsovertuiging hebben verheven.
O+. Ripley. O+.
pi_1626331
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:42 schreef Smike het volgende:

[..]

Alsof de christenen in het verleden (en nu nog) hun geloof niet boven het leven van mensen met een andere geloofsovertuiging hebben verheven.

Psies!
DANYEL EN THIJS
pi_1626354
Catootje, als er Palestijnen worden vermoord door Israelies of Israelies door Palestijnen, Chinezen door Indonesiers en omgekeerd ben ik ook zeer geschokt. Ik begrijp niet hoe je kunt feesten als mensen vermoord worden.
  donderdag 13 september 2001 @ 12:47:21 #11
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_1626355
Wat is dit nou weer voor onzin?

Er zijn genoeg voorbeelden van christenen die dichter bij jezus staan dan bij hun eigen kinderen...

Wat vind je daar dan van?

"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
  donderdag 13 september 2001 @ 12:48:18 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1626363
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:40 schreef CoolMaZe het volgende:
72 conflicten waarbij moslims betrokken zijn, waar baseer je dat op? En hoeveel van deze oorlogen zijn onafhankelijkheidsoorlogen, landjepikconflicten of ruzie om olie/diamant/etc? Overfigens: Als die moslims bij die conflicten ruzie hebben met christenen/joden/hindoes, is het dan ook niet zo dat er bij die 74 conflicten dan 74 zijn waar christenen/joden/hindoes bij betrokken zijn?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1626369
Dat zal allemaal wel. Maar Amerika maar helpen naar een oplossing, okee soms een beetje pro-Israel maar toch. Dan gaan die palestijnen lopen janken als er soldaten worden vermoord, gebeurd er iets in Amerika waar vele duizende onschuldige burgers inclusief vrienden van mij (niet overleden, wel licht gewond)bij betrokken zijn gaan ze lopen juichen.... Nou dan is voor mij de maat vol ook al is het je grootste vijand...... Dit gaat echt veel te ver......
  donderdag 13 september 2001 @ 12:50:51 #14
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1626386
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:48 schreef CoolMaZe het volgende:
Dat zal allemaal wel. Maar Amerika maar helpen naar een oplossing, okee soms een beetje pro-Israel maar toch. Dan gaan die palestijnen lopen janken als er soldaten worden vermoord, gebeurd er iets in Amerika waar vele duizende onschuldige burgers inclusief vrienden van mij (niet overleden, wel licht gewond)bij betrokken zijn gaan ze lopen juichen.... Nou dan is voor mij de maat vol ook al is het je grootste vijand...... Dit gaat echt veel te ver......
Jij stond ook niet te juichen bij de golfoorlog toen je op tv kon zien hoe kruisraketten gebouwen binnenvlogen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1626390
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:47 schreef lousje het volgende:
Catootje, als er Palestijnen worden vermoord door Israelies of Israelies door Palestijnen, Chinezen door Indonesiers en omgekeerd ben ik ook zeer geschokt. Ik begrijp niet hoe je kunt feesten als mensen vermoord worden.
Nee, tot daar aan toe, dat vind ik ook moeilijk...maar om jezelf dan maar 'hoger' te stellen dan Islamieten! Dat is toch het hele punt steeds: wij denken en hebben altijd gedacht in wij en zijn...zij de Islamieten : wat weten wij nu van hun belevingswereld? Niks toch? Voor alle zekerheid durven we ze nergens op aan te spreken, want misschien hoort het gedrag wel bij de cultuur, en dat is nog in het beste geval! Het is een beetje naief om hen tot de engerds te maken, en zelf weer in de luie stoel te gaan zitten: oe, gelukkig hoor ik bij de goeien..Ik vond je vergelijking nergens op slaan. Ik ben wel voor een serieuze wederzijdse integratie en laten we nu eens van elkaar leren, in plaats van naast elkaar leven! Jemig, straks is iedere Islamiet een potentiele kaper...
DANYEL EN THIJS
  donderdag 13 september 2001 @ 12:52:52 #16
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1626402
quote:
Ik voel me Westerling.

En als dat bedreigd wordt, ben ik bereid dat te verdedigen.

Religie's zijn wat mij betreft alleen maar een bron van kwaad en haat.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1626404
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:50 schreef links234 het volgende:

[..]

Jij stond ook niet te juichen bij de golfoorlog toen je op tv kon zien hoe kruisraketten gebouwen binnenvlogen?

Nee, idd: en wat dacht je van de teksten die op de raketten geschreven stonden..with love for Saddam...en sja dan vallen er wel eens burgers, maar die personen ken je niet: mag het daarom wel?
DANYEL EN THIJS
  donderdag 13 september 2001 @ 12:54:09 #18
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1626415
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:51 schreef Catootje het volgende:

[..]
wat weten wij nu van hun belevingswereld? Niks toch?

Wat boeit jou de belevingswereld van mensen die vliegtuigen kapen en duizenden burgers vermoorden?

Hun belevingswereld kan me gestolen worden.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1626420
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:48 schreef CoolMaZe het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat de frustratie bij de Palestijnen veel langer aanwezig is.En dieper zit geworteld.
Geef die mensen hun eigen land, economie en welvaart, onder zwaar voorbehoud, en je bent van een hoop haat af.
Simpel.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_1626429
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:54 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Wat boeit jou de belevingswereld van mensen die vliegtuigen kapen en duizenden burgers vermoorden?

Hun belevingswereld kan me gestolen worden.

Ja hoor...daar gaat het niet om! We hebben het nu dus niet over die vijftig nog wat gestoorde kapers...we hebben het hier over het feit dat schijnbaar normale burgers op deze verachtelijke wijze hun emoties tonen, en waarom dat dan is...over hun belevingswereld dus!
DANYEL EN THIJS
pi_1626432
Nee ik stond niet te juichen toen nee maar ik had wel zoiets ja pak die Saddam maar.
pi_1626454
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:56 schreef CoolMaZe het volgende:
Nee ik stond niet te juichen toen nee maar ik had wel zoiets ja pak die Saddam maar.
...en nu is dat andersom, nu denken mensen pak dat Amerika maar...en ik hoop dat toen ze beseften dat er mensen in die torens zaten, en mensen echt stierven (het leek per slot van rekening een videospelletje zo surrealistisch) dan hoop ik dat ze zich geschaamd hebben.
DANYEL EN THIJS
  donderdag 13 september 2001 @ 12:59:10 #23
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1626455
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:42 schreef Catootje het volgende:

[..]

Ehm....een voorbeeldje: na de tweede wereldoorlog heeft het westen Israel aan de joden gegeven: de palestijnen woonden daar al, en hadden geen stem in het geheel. Gevolg: conflict tussen Chrisenen/joden en de moslims...Hun schuld?

Joden woonden er ook, al vele honderden jaren. Net als de palestijnen. Trouwens het westen heeft Israel niet aan de joden gegeven. De engelsen zijn er gewoon vertrokken. Daarna is door de joden de staat Israel gesticht, die kort daarna door de Buurlanden werd aangevallen. Het is toen tijden rustig geweest. Tot dat Egypte wederom Israel binnentrok om het te vernietigen. Sindsdien is het hommeles.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_1626465
quote:
Op donderdag 13 september 2001 12:59 schreef clarify het volgende:

Joden woonden er ook, al vele honderden jaren. Net als de palestijnen. Trouwens het westen heeft Israel niet aan de joden gegeven. De engelsen zijn er gewoon vertrokken. Daarna is door de joden de staat Israel gesticht, die kort daarna door de Buurlanden werd aangevallen. Het is toen tijden rustig geweest. Tot dat Egypte wederom Israel binnentrok om het te vernietigen. Sindsdien is het hommeles.

Korte reactie: Bull
-------Practice Mindfulness-------
pi_1626471
De haat ligt niet alleen bij de Palestijnen trouwens.
Iemand vandaag de beelden gezien van die markt-plaats in Israel?
Hoezo een onverbreidelde haat jegens de Palestijnen...

Alleen weten ze in Israel nog niet zo tot in extremistische uithoeken door te slaan tot aan kamikaze acties. Dat moet ik ze meegeven.

Maarja, hun hebben ook allang hun land en welvaart.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')