quote:Op maandag 15 november 2004 22:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Inderdaad, niet meer uitbrengen dan dat ik niet kan lezen en in alle toonaarden vragen ontwijken heeft niet veel zin nee. Mijn probleem niet, maar jij staat niet erg sterk in je verhaal.![]()
én drinken. En wel van af de eerste ochtendschemering tot zonsondergang. De "profeet" was immers niet alleen een pedofiel maar wist ook niet hoe de wereld in elkaar zit. Namelijk is het in de zomer onmogelijk om tijdens de midzomerramadan in de buurt van de polen 3 maanden lang niet te eten én te drinken.quote:Op maandag 15 november 2004 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
heb je trouwens een fijn suikerfeest gehad? en heb je veel plezier in het gewoon weer overdag kunnen eten?
Ik mocht je ook wel, alleen heb jij je volgens mij laten meeslepen door de dood van een bepaald persoon die ik maar niet meer bij naam noem.quote:Op maandag 15 november 2004 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en toch mag ik je wel, maar niet in deze discussie. heb je trouwens een fijn suikerfeest gehad? en heb je veel plezier in het gewoon weer overdag kunnen eten?
Voor zijn profijt, want hij keurde slaven goed. Dus wees niet zo hypocriet, misselijk mannetje.quote:Op maandag 15 november 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onze profeet bevrijde heel wat negerslaafjes uit handen van de Arabieren destijds.
dan heb je de afgelopen tijd erg selectief gelezen.quote:Op maandag 15 november 2004 22:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik mocht je ook wel, alleen heb jij je volgens mij laten meeslepen door de dood van een bepaald persoon die ik maar niet meer bij naam noem.Ik heb genoten van het feest, maar ik vast nu de extra dagen. Ik heb ontdekt dat ik meer geniet van het vasten, het versterkt je geloof namelijk
Zijn die vrienden cq kennisen van je overigens nog steeds gelovig?
quote:Op maandag 15 november 2004 22:38 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Voor zijn profijt, want hij keurde slaven goed. Dus wees niet zo hypocriet, misselijk mannetje.
Voor een beetje Muzelman ben je dan extra geloofwaardig.quote:Op maandag 15 november 2004 22:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat maakt je natuurlijk wel erg ongeloofwaardig als boodschapper van God.![]()
In plaats van je eeuwige dom overkomende stokpaardjes kun je ook mijn vraag een aantal reacties hierboven beantwoorden. Dan doe je tenminste nog wat nuttigs met de tijd die je nu nog hebt.quote:Op maandag 15 november 2004 22:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
én drinken. En wel van af de eerste ochtendschemering tot zonsondergang. De "profeet" was immers niet alleen een pedofiel maar wist ook niet hoe de wereld in elkaar zit. Namelijk is het in de zomer onmogelijk om tijdens de midzomerramadan in de buurt van de polen 3 maanden lang niet te eten én te drinken.
Kan zijn, ik lees je reacties sinds nu pas weer in de topics. Overigens geef je weer geen antwoord op me vraag die ik gewoon stel uit interesse.quote:Op maandag 15 november 2004 22:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan heb je de afgelopen tijd erg selectief gelezen.
ok ik zal bij deze je vragen beantwoorden. ik heb al meerdere malen aangegeven dat, ook al was het een kennis (dit geval wel iemand die ik kende) vermoord werd, ik het helemaal niet eens ben met de heftige reacties die dit teweeg bracht en ik heb idd de eerste dagen dingen gezegd die ik niet meende, maar emotie moet kunnen vloeien en niet gebagatelliseerd worden (dankzij fok kon dit ook). fijn dat je genoten hebt van het feest, ik ook zondag namiddag bij een egyptische vriend. ik ben blij dat vasten je geloof versterkt. ze zijn alletwee nog gelovig omdat wat hen is aangedaan niet relevant is voor hun geloof. wel zijn ze erg genuanceerd (liefdevol voor mensen in het algemeen) en dat juig ik toe.quote:Op maandag 15 november 2004 22:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik mocht je ook wel, alleen heb jij je volgens mij laten meeslepen door de dood van een bepaald persoon die ik maar niet meer bij naam noem.Ik heb genoten van het feest, maar ik vast nu de extra dagen. Ik heb ontdekt dat ik meer geniet van het vasten, het versterkt je geloof namelijk
Zijn die vrienden cq kennisen van je overigens nog steeds gelovig?
Ach, ik heb er zelf niet echt persoonlijk wat van gemerkt. Maar ik vind het wel weer ontzettend jammer als er een moskee of kerk in de fik gestoken wordt. Ik vraag me af of het ooit weer 'normaal' wordt. Of dat moslims nooit meer als gewone mensen door het leven kunnen en mogen gaanquote:Op maandag 15 november 2004 23:12 schreef zoalshetis het volgende:
overigens zijn dit chaotische tijden youssef, ook jij moet niet daarin verstrikt raken.
die voorvallen zullen juist beter zijn voor de samenleving, die van jou en mij. dus ook die van de geloofsbelijdenis zonder stigmatisering. de shock zal ons samenbrengen omdat helemaal niemand gediend is van extremiteiten. daarmee je vraag beantwoord?quote:Op maandag 15 november 2004 23:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ach, ik heb er zelf niet echt persoonlijk wat van gemerkt. Maar ik vind het wel weer ontzettend jammer als er een moskee of kerk in de fik gestoken wordt. Ik vraag me af of het ooit weer 'normaal' wordt. Of dat moslims nooit meer als gewone mensen door het leven kunnen en mogen gaan
Ja hoorquote:Op maandag 15 november 2004 23:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die voorvallen zullen juist beter zijn voor de samenleving, die van jou en mij. dus ook die van de geloofsbelijdenis zonder stigmatisering. de shock zal ons samenbrengen omdat helemaal niemand gediend is van extremiteiten. daarmee je vraag beantwoord?
geloof me nou, ik voel dat soort dingen scherp aan. twee keer negatief is positief. tenzij je niet wil geloven, dan zal de haat blijven.quote:Op maandag 15 november 2004 23:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ja hoor
ik denk dat je gestappo vriendjes de andere kant op zijnquote:Op maandag 15 november 2004 22:43 schreef Priapus het volgende:
Gallo hier ?
een man van 55 die trouwt met een meisje van 9 vind ik wel ernstig! nog ernstiger vind ik dat die leipo de profeet is van de islam!!!quote:Op maandag 15 november 2004 14:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Daar gaan we weer
Wat boeit het iemand of Mohammed eeuwen geleden sex had met een minderjarige? (anno 2004 doet men hier in de Katholieke kerk nog steeds niet echt moeilijk over dus waar héb je het in vredesnaam over?)
vandaag de dag zou het ernstig zijn maar toen nieten waarom het dan ernstiger is dat hij ook nog profeet was is me dan niet duidelijkquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
een man van 55 die trouwt met een meisje van 9 vind ik wel ernstig! nog ernstiger vind ik dat die leipo de profeet is van de islam!!!
kan het niet zo zijn dat iedereen walgde van zijn keuze, maar omdat hij zichzelf profeet noemde mensen zich afzijdig hielden? bang om onthoofd te worden door zijn leger? ik weet het niet, maar het zou zo kunnen zijn? koningen hadden destijds ook alle macht, verkrachting was door hen slecht, maar niemand zei iets in de angst vermoord te worden. macht maakt regels.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:22 schreef Re het volgende:
[..]
vandaag de dag zou het ernstig zijn maar toen nieten waarom het dan ernstiger is dat hij ook nog profeet was is me dan niet duidelijk
Misgun niemand zijn profijt. Laat elk op hope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin zal zijn loop behouwe !quote:Op maandag 15 november 2004 22:31 schreef Akkersloot het volgende:
nee, in die tijd ging men er vanuit dat als een meisje menstrueert ze ook geschikt is om kinderen te krijgen, kunnen ze verder ook niets aan doenquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan het niet zo zijn dat iedereen walgde van zijn keuze, maar omdat hij zichzelf profeet noemde mensen zich afzijdig hielden? bang om onthoofd te worden door zijn leger? ik weet het niet, maar het zou zo kunnen zijn? koningen hadden destijds ook alle macht, verkrachting was door hen slecht, maar niemand zei iets in de angst vermoord te worden. macht maakt regels.
ok. als jij het zeker weet. angst is een slechte raadgever zegt men altijd. ik zou nu wel eens een film willen zien die gaat over het leven van mohamed.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:36 schreef Re het volgende:
[..]
nee, in die tijd ging men er vanuit dat als een meisje menstrueert ze ook geschikt is om kinderen te krijgen, kunnen ze verder ook niets aan doen
wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Misgun niemand zijn profijt. Laat elk op hope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin zal zijn loop behouwe !
Monty Python zou het meesterlijk doen denk ikquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. als jij het zeker weet. angst is een slechte raadgever zegt men altijd. ik zou nu wel eens een film willen zien die gaat over het leven van mohamed.
mochten 'ze' het al begrijpen dan, natuurlijkquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:53 schreef zoalshetis het volgende:
ja denk ik ook, maar ze zouden wel met doorgesneden keel van het podium afgevoerd worden.
In sommige islamitische landen moet je toch het sterkst in je schoenen staan (de sterkste hals hebben) om niet aan die ramadan mee te doen.quote:Op maandag 15 november 2004 22:37 schreef zoalshetis het volgende:
@akkersloot. als ze op straat neervallen zal ik zorgen dat ik een veldfles water bij me heb om de hoogste nood te stillen. neemt niet weg dat ik veel respect heb voor mensen die vasten in moeilijke tijden. deze ramadan zal fysiek de makkelijkste zijn, maar emotioneel de moeilijkste.
Ha. Die zijn adoptie dochter van 9 jaar verkracht.quote:Op maandag 15 november 2004 22:37 schreef Priapus het volgende:
Mohammed was gewoon een begrijpende adoptievader.
Klieren.
Dus pedofilie zou dan toch besmettelijk zijn. Voor je het weet steek jij je leuter in een baby.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:17 schreef Keromane het volgende:
In cultuurhistorisch perspectief is het volkomen normaal.
[northernstarmode] Heb jij een lijntje met God? [/northernstarmode]quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:22 schreef Re het volgende:
vandaag de dag zou het ernstig zijn maar toen nieten waarom het dan ernstiger is dat hij ook nog profeet was is me dan niet duidelijk
En in sommige landen moet je toch het sterkst in je schoenen staan (de sterkste hals hebben) om moslim te zijn. Of om het gebed op een ruimte te kunnen verrichtenquote:Op dinsdag 16 november 2004 06:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In sommige islamitische landen moet je toch het sterkst in je schoenen staan (de sterkste hals hebben) om niet aan die ramadan mee te doen.
quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef Youssef het volgende:
Oh waarde Akkersloot, aangezien jij er voor gestudeerd lijkt te hebben.. Wat staat er dan exact in de Koran betreffende dit onderwerp?
Zal ik maar antwoorden dan.quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh waarde Akkersloot, aangezien jij er voor gestudeerd lijkt te hebben.. Wat staat er dan exact in de Koran betreffende dit onderwerp?
Op een normale wijze discussieren zónder allerlei beledigingen is óók mogelijk.quote:Op maandag 15 november 2004 22:15 schreef Youssef het volgende:
...Maar met je beperkte kennis over hetgeen zich afspeelt in moskeeën en scholen kun je natuurlijk niets benoemen.
En waneer is die leeftijd precies verhoogd.quote:Op maandag 15 november 2004 17:22 schreef Keromane het volgende:
Interessant. Sommige aspecten van de profeet Mohammed worden door Moslimgelovigen beschouwd als zijnde niet gewenst. Openlijk. En dat doet me denken, zelfs in de ultraconservatieve theocratie Iran zijn huwbare leeftijden verhoogd. Een teken aan de wand dat interpretatie van de Koran -in tegenstelling tot nogal wat beweringen uit conservatieve hoek- wel degelijk aan tijdsgeest/cultuurhistorische aspecten gebonden is. Nota bene ook door/voor de meest streng-gelovigen denkbaar. De claim 'onveranderlijk' en 'letterlijk' blijft i.i.g. niet overeind staan, en iedere religie laat zien dat vrijheid van interpretatie verlichting en nuancering schept.
Is het verschil van visies een kernpunt in de interne strijd tussen verschillende stromingen binnen de Islam? Je hebt immers fanatieke groeperingen die zelfs moslims niet ontzien.
Je mag er zelf gebruik van maken...quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:10 schreef Oversight het volgende:
[..]
waanzinnig gave smiley !!!
mag ik hier OPEN DIR zeggen ?
Nou, dan delen we beiden de mening dat de Koran als los zand aan elkaar hangt en niets in het hele boek te verifieren is en derhalve ook niet letterlijk mag worden geinterpreteerd.quote:Op maandag 15 november 2004 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom, kom. De Koran is echt niet in 1 keer achter elkaar opgeschreven hoor. Er is een paar jaar van mondelinge overlevering overheen gegaan. En als er in die overlevering een foutje is gemaakt (bijvoorbeeld iemand zei '6' maar bedoelde '16'), dan heb je al een onwaarheid.
Waarvan aktequote:Op dinsdag 16 november 2004 11:23 schreef Oblivion het volgende:
Je mag er zelf gebruik van maken...![]()
http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/smilies2.htm
Met dank aan Shinadul!!!![]()
Samenleven gaat met vallen en opstaan.quote:Op maandag 15 november 2004 23:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ach, ik heb er zelf niet echt persoonlijk wat van gemerkt. Maar ik vind het wel weer ontzettend jammer als er een moskee of kerk in de fik gestoken wordt. Ik vraag me af of het ooit weer 'normaal' wordt. Of dat moslims nooit meer als gewone mensen door het leven kunnen en mogen gaan
nee, ik heb historisch besefquote:Op dinsdag 16 november 2004 06:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[northernstarmode] Heb jij een lijntje met God? [/northernstarmode]
Ik vrees dat de wereldwijde premiere in Damascus wat chaotisch gaat verlopen dan.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:50 schreef Re het volgende:
[..]
Monty Python zou het meesterlijk doen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |