Leg eens uit ? Jij gelooft onvoorwaardelijk wat er in de Koran staat, dat lijkt mij niet helemaal gezond.quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is een achterlijke redenering
Jij hebt niet veel kaas gegeten van de wijze waarop dit soort werken voor elkaar komt, he?quote:Op maandag 15 november 2004 20:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daarom lijkt het mij ook sterk. Als alles in een keer was geschreven door een persoon had zo'n foutje natuurlijk makkelijk kunnen gebeuren. Maar het lijkt mij sterk dat zo'n foutje tegelijkertijd bij honderdduizenden mensen voorkomt.
Dus de stelling dat morgen de zon niet zal opkomen is net zo geloofwaardig als de stelling dat de zon morgen wel zal opkomen? Ik kan het nu namelijk niet bewijzen.quote:Op maandag 15 november 2004 20:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Empirisch gesproken is die stelling inderdaad even geloofwaardig. het feit dat de zon tot nu toe elke dag is opgekomen geeft niet de garantie dat het morgen ook gebeurt. Er is een grote waarschijnlijkheid, maar er is geen zekerheid. Waarom denk je dat al die volkeren vroeger zo bang waren dat de zon zou wegblijven en dat ze er allerlei offers tegenaan gooiden?quote:Op maandag 15 november 2004 21:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus de stelling dat morgen de zon niet zal opkomen is net zo geloofwaardig als de stelling dat de zon morgen wel zal opkomen? Ik kan het nu namelijk niet bewijzen.
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 november 2004 21:00 schreef Gallo het volgende:
[..]
Leg eens uit ? Jij gelooft onvoorwaardelijk wat er in de Koran staat, dat lijkt mij niet helemaal gezond.
quote:Op maandag 15 november 2004 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik noem dat boek helemaal geen sprookjesboek. Ik geloof best dat mohammed echt bestaan heeft. Ik geloof ook dat veel beschreven gebeurtenissen echt gebeurd zijn. Ik geloof alleen niet in Allah/God laat staan dat Mohammed gezonden of wat dan ook is.
quote:Op maandag 15 november 2004 20:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De koran is een bron. De moslims bestaan bij de gratie van de koran. Als daar breed wordt aangenomen dat Mohammed het met een minderjarige deed en mij dat niet onmogelijk lijkt omdat dat vaak voorkomend menselijk gedrag is, waarom zou ik daar aan moeten twijfelen?
Het is een aanname zoals je er dagelijke vele doet, zonder wetenschappelijk onderzoek. Of ga jij als iemand zich voorstelt als Piet ook eerst in het bevolkingsregister kijken of dat wel klopt voordat je aanneemt dat het wel zo zal zijn?![]()
quote:Op maandag 15 november 2004 20:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat het menselijk gedrag is. Bovendien lijkt het mij niet iets om trots op te zijn. Als het niet gebeurd zou zijn schrijf je zoiets natuurlijk niet zomaar op.
quote:Op maandag 15 november 2004 20:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daarom lijkt het mij ook sterk. Als alles in een keer was geschreven door een persoon had zo'n foutje natuurlijk makkelijk kunnen gebeuren. Maar het lijkt mij sterk dat zo'n foutje tegelijkertijd bij honderdduizenden mensen voorkomt.
Volgens mij was jij degene die god erbij haalde met je suggestie dat god onmogelijk een 'kinderverkrachter' zou aanstellen als zijn vertegenwoordiger.quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ach zit jou dat dwars? Het was ineens niet mijn topic met de vraag waar de bewijslast ligt. De gene die zegt dat iemand een boodschapper van God is of bij de gene die dat niet erkent.
Nee maar houdt ons niet langer in de spanning.quote:Even je mond houden modje. Als er staat "zal" "toch" en een vraagtekentje blijkt er nergens uit dat ik meen een lijntje te hebben met de "schepper".
quote:En welke godsdienststichters zou ik dan wel willen verdedigen ?
En al die mensen maken heel toevallig los van elkaar allemaal dezelfde fout door 16 te verwarren met 6. Nogmaals, dat lijkt mij sterkquote:Op maandag 15 november 2004 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De verhalen zijn begonnen in de basis van Mohammed. Via de handelsroutes zijn ze gaan zwerven. Heb je enig idee hoeveel onzin je tegenkomt als je op een dusdanige manier een verhaal laat rondgaan?
quote:Op maandag 15 november 2004 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk, nu kan ik het gaan hebben over jouw profeet, maar zo diep ga ik niet. ik ken idd jongens die misbruikt zijn door imams, maar als ze dat tegen hun ouders zouden zeggen weten ze zeker dat ze naast hun pijn en schaamte ook een flinke portie rammel gaan krijgen en verstoten zullen worden. maar geef me nog een paar jaar moslimemancipatie en we zullen zien dat het argument dat het alleen in christelijke overtuigingen plaatsvindt onzin is. dat was waar ik het over had, geen plaatsvervangende schaamte please alleen omdat het nog niet zover is. overal waar gewerkt wordt met kinderen zal zulks plaatsvinden.
Uiteindelijk heeft 1 iemand dit "feit" opgeschreven. Snap je het nu ?quote:Op maandag 15 november 2004 21:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En al die mensen maken heel toevallig los van elkaar allemaal dezelfde fout door 16 te verwarren met 6. Nogmaals, dat lijkt mij sterk
Hoe oud was Aisha toen de "profeet" stierf (aan acromegalie) en hoe lang was Aisha bij de "profeet".quote:Op maandag 15 november 2004 21:08 schreef Tikorev het volgende:
En al die mensen maken heel toevallig los van elkaar allemaal dezelfde fout door 16 te verwarren met 6. Nogmaals, dat lijkt mij sterk
Haal ik er God bij. Sinds wanneer zijn er dan ook profeten zonder Godquote:Op maandag 15 november 2004 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
Volgens mij was jij degene die god erbij haalde met je suggestie dat god onmogelijk een 'kinderverkrachter' zou aanstellen als zijn vertegenwoordiger.
Nee, ze zijn empirisch gezien beide even waarschijnlijk, maar dat is wat anders dan even geloofwaardig. Geloofwaardigheid is synoniem met aannemelijkheid. Bij geloofwaardigheid speelt dus wel degelijk de historische data mee.quote:Op maandag 15 november 2004 21:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Empirisch gesproken is die stelling inderdaad even geloofwaardig. het feit dat de zon tot nu toe elke dag is opgekomen geeft niet de garantie dat het morgen ook gebeurt. Er is een grote waarschijnlijkheid, maar er is geen zekerheid.
...is wel degelijk achterlijk...quote:Op maandag 15 november 2004 20:55 schreef Gallo het volgende:
[..]
Zonder tegenbewijzen is het net zo geloofwaardig als dat het wel gebeurd zou zijn lijkt me.
En niemand dacht toen:"he dat klopt niet?". Lijkt me sterk.quote:Op maandag 15 november 2004 21:13 schreef Gallo het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft 1 iemand dit "feit" opgeschreven. Snap je het nu ?
Lijkt me een behoorlijke verdraaiing.quote:Op maandag 15 november 2004 21:00 schreef Gallo het volgende:
[@ Tikorev
Leg eens uit ? Jij gelooft onvoorwaardelijk wat er in de Koran staat, dat lijkt mij niet helemaal gezond.
Geen flauw ideequote:Op maandag 15 november 2004 21:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe oud was Aisha toen de "profeet" stierf (aan acromegalie) en hoe lang was Aisha bij de "profeet".
Dat de zon morgen weer opkomt is wel degelijk te bewijzen, een erg kleine kans dat het niet gebeurt. Dat Mohammed een meisje van 9 zou hebben geneukt blijkt slechts uit 1 bron, die nog erg onbetrouwbaar is ook. Ik blijf het proberen.. En dan geloof je juist dat 'feit' , en andere 'feiten' uit de Koran. Maar andere 'feiten' weer niet... Dat is toch, uhm, raar ?quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
...is wel degelijk achterlijk...
ja twee jongens die ik ken konden er idd op volwassen leeftijd met mij over praten. is dat zo gek?quote:Op maandag 15 november 2004 21:12 schreef Youssef het volgende:
[..]Tuurlijk, die jongens kwamen even persoonlijk bij je biechten over hun verleden omdat ze jouw zo vertrouwden. Over biechten gesproken, zat hij op zijn knieën, of stond hij gebukt?
![]()
quote:Op maandag 15 november 2004 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Eeuwen geleden was dat normaal dus puhleaaaaze![]()
Valt mee lijkt me. Tikorev zou een goed moslim zijn, stukken uit de Koran geloven zonder bewijs of andere bronnen die dit 'feit' onderschrijven.quote:Op maandag 15 november 2004 21:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Lijkt me een behoorlijke verdraaiing.![]()
Moslims bewerenhet zelf dus wie zijn we om het tegendeel te beweren.quote:Op maandag 15 november 2004 21:27 schreef Gallo het volgende:
Valt mee lijkt me. Tikorev zou een goed moslim zijn, stukken uit de Koran geloven zonder bewijs of andere bronnen die dit 'feit' onderschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Van een moslim wordt overigens verwacht dat hij de hele koran gelooft."Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
quote:Op maandag 15 november 2004 21:27 schreef Gallo het volgende:
[..]
Valt mee lijkt me. Tikorev zou een goed moslim zijn, stukken uit de Koran geloven zonder bewijs of andere bronnen die dit 'feit' onderschrijven.
quote:Op maandag 15 november 2004 20:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De koran is een bron. De moslims bestaan bij de gratie van de koran. Als daar breed wordt aangenomen dat Mohammed het met een minderjarige deed en mij dat niet onmogelijk lijkt omdat dat vaak voorkomend menselijk gedrag is, waarom zou ik daar aan moeten twijfelen?
Het is een aanname zoals je er dagelijke vele doet, zonder wetenschappelijk onderzoek. Of ga jij als iemand zich voorstelt als Piet ook eerst in het bevolkingsregister kijken of dat wel klopt voordat je aanneemt dat het wel zo zal zijn?![]()
Het was binnen jouw verlichte maatschappij ook normaal om sex te hebben met minderjarige jongens, dus ik snap je punt ff niet. Als moslims van nu nog pedofilie zouden promoten zou je een punt hebben, toch hoor ik nooit een moslim pleiten om het voorbeeld van Mohammed te volgen en ook een 6-jarige te trouwen. Integendeel zelfs.quote:Op maandag 15 november 2004 21:25 schreef Akkersloot het volgende:
Jongens. Mutant01 heeft immers gezegd dat "dat vroeger normaal was". Dus waar maken we ons nog druk om.
quote:Op maandag 15 november 2004 21:25 schreef Gallo het volgende:
[..]
En dan geloof je juist dat 'feit' , en andere 'feiten' uit de Koran. Maar andere 'feiten' weer niet... Dat is toch, uhm, raar ?
quote:Op maandag 15 november 2004 20:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat het menselijk gedrag is. Bovendien lijkt het mij niet iets om trots op te zijn. Als het niet gebeurd zou zijn schrijf je zoiets natuurlijk niet zomaar op.
Precies, maar waarom val je ze dan wel op andere punten aan ? Of is dat anders ?quote:Op maandag 15 november 2004 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moslims bewerenhet zelf dus wie zijn we om het tegendeel te beweren.
En in welk land kregen negers pas in de jaren 60 stemrecht, in welk land is pas onlangs de apartheid afgeschaft ? Iedere cultuur of geloof zijn gebrek. En dan is Iran nog een fundamentalistische dictatuur ook, itt de landen die ik noem. Bovendien heeft het niks te maken met de moslims in Nederland en hun beleving van de Islam.quote:Vraagje. Wat was tot voor kort de huwbare leeftijd van een meisje in Iran.
Ik ben erg benieuwd wie die jongens zijn dan. Waar gaat het over, een moskee? Een imam? Wel erg toevallig dat nou net jij 2 of 3 jongens schijnt te kennen die misbruikt zijnquote:Op maandag 15 november 2004 21:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja twee jongens die ik ken konden er idd op volwassen leeftijd met mij over praten. is dat zo gek?
Oh waarde Akkersloot, aangezien jij er voor gestudeerd lijkt te hebben.. Wat staat er dan exact in de Koran betreffende dit onderwerp?quote:Op maandag 15 november 2004 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
Van een moslim wordt overigens verwacht dat hij de hele koran gelooft.
quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ook door een boodschapper van God. Want daar gaat het natuurlijk om. Die Mohammed beweerde dat hij een boodschapper van God was. En ergo 1 miljard mensen geloven dat. En nog erger. Daar moeten we ook nog respect hebben voor ook.quote:Op maandag 15 november 2004 21:31 schreef Gallo het volgende:
Het was binnen jouw verlichte maatschappij ook normaal om sex te hebben met minderjarige jongens,
Er zijn moslims die inderdaad pedofilie promoten. In veel streken is en was de huwbare leeftijd voor een meisje immers 9 jaar. De leeftijd dat Mohammed Aisha dus ontmaagd zou hebben.quote:Als moslims van nu nog pedofilie zouden promoten zou je een punt hebben, toch hoor ik nooit een moslim pleiten om het voorbeeld van Mohammed te volgen en ook een 6-jarige te trouwen. Integendeel zelfs.
Euh. De discussie gaat toch over het feit of dat Mohammed wel of geen pedofiel is.quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef Gallo het volgende:
Bovendien heeft het niks te maken met de moslims in Nederland en hun beleving van de Islam.
Dat het in die tijd normaal was wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Het staat in de Koran, een boek dat na overlevering is opgeschreven. Voor hetzelfde geld was ze 16. En ook al was ze 6, toen het was opgeschreven maakte men er geen punt van. In die tijd was Mohammed dus geen pedofiel, tenminste niet in de waarde die wij er nu aan geven. Het is net zo onzinnig Nederlanders van nu de slavernij te verwijten. Als moslims achterlijk zijn omdat ze iemand aanhangen die nu pedofiel genoemd wordt, dan zijn Nederlanders achterlijk omdat ze de VOC als positief voor de Nederlandse geschiedenis zien.quote:Op maandag 15 november 2004 21:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
![]()
[..]
[Northenstarmodus] Heb jij een lijntje met God dan [/Northernstarmodus]quote:Hoe kan een God zich nu bedenken na een aantal jaar (bijbel).
Hoe kan God sommige mensen voortrekken op anderen, zijn we niet al zijn kinderen (bijbel en Koran)?
wat ben je toch weer kleincircelig bezig. ik ken veel islamitische jongens van jongs af aan, dus ja dan bouw je een vertrouwensband op. misschien vind jij het toevallig omdat je niet veel mensen kent die als kaasie net zoveel 'moslimvrienden' heeft als 'niet-moslimvrienden'. je zal zien dat het over een paar jaar uit gaat komen, als de moslim meer 'westers' wordt.quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wie die jongens zijn dan. Waar gaat het over, een moskee? Een imam? Wel erg toevallig dat nou net jij 2 of 3 jongens schijnt te kennen die misbruikt zijnDie kans is werkelijk nihil.
Is het wel of niet pedofiel zijn tijdsafhankelijk dan ?quote:Op maandag 15 november 2004 21:40 schreef Gallo het volgende:
In die tijd was Mohammed dus geen pedofiel,
Je beantwoord mijn vraag niet, misschien is dat omdat je bezig bent wat reëels te verzinnen.quote:Op maandag 15 november 2004 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben je toch weer kleincircelig bezig. ik ken veel islamitische jongens van jongs af aan, dus ja dan bouw je een vertrouwensband op. misschien vind jij het toevallig omdat je niet veel mensen kent die als kaasie net zoveel 'moslimvrienden' heeft als 'niet-moslimvrienden'. je zal zien dat het over een paar jaar uit gaat komen, als de moslim meer 'westers' wordt.
Het gaat helemaal niet om achterlijkheid of de slachtofferrol van moslims. Het gaat er om of de politie vanwege de inhoud een pamflet met de tekst 'Mohammed is een pedofiel' moet weghalen. Aangezien 'Jezus was een timmerman' ook niet weggehaald zou worden zie ik niet in waarom de vrijheid van meningsuiting wel voor Mohammed zou moeten wijken.quote:Op maandag 15 november 2004 21:40 schreef Gallo het volgende:
[..]
Als moslims achterlijk zijn omdat ze iemand aanhangen die nu pedofiel genoemd wordt, dan zijn Nederlanders achterlijk omdat ze de VOC als positief voor de Nederlandse geschiedenis zien.
Ja, dat lijkt me wel. Vroegers was iemand als jij allang opgeknoopt, of met pek en veren buiten de stadsmuren gezet. Vroeger hielden we negers als slaaf, en was men in feite racistisch. Nu zeggen we ook, "ze wisten niet beter". Zijn Nederlanders aanhangers van racistische en genocideplegende roergangers ? Nee, toch is het wel onze geschiedenis. Zijn we trots op onze slavenhandel en slachtpartijen ? Nou, ik iig niet.quote:Op maandag 15 november 2004 21:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is het wel of niet pedofiel zijn tijdsafhankelijk dan ?
quote:Op maandag 15 november 2004 21:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om achterlijkheid of de slachtofferrol van moslims. Het gaat er om of de politie vanwege de inhoud een pamflet met de tekst 'Mohammed is een pedofiel' moet weghalen. Aangezien 'Jezus was een timmerman' ook niet weggehaald zou worden zie ik niet in waarom de vrijheid van meningsuiting wel voor Mohammed zou moeten wijken.
misschien doe jij nu zo omdat je het niet wíl geloven. dus biechthokje staat bij jou gelijk aan pedosexualiteit? lastig hoor met die kleine gaatjes ertussen. laten we dit chapter maar afsluiten omdat je het belachelijk probeert te maken uit angst voor de realiteit.quote:Op maandag 15 november 2004 21:43 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag niet, misschien is dat omdat je bezig bent wat reëels te verzinnen.Waar gaat dit over? Over jongens die misbruikt zijn in de moskee door de imam? Wat deden die jongens daar dan? Hadden ze les? Zaten ze te bidden?
Zo ver ik weet hebben ze er geen biechthokje dus
Slaap lekker knulquote:Op maandag 15 november 2004 21:49 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik hou het voor gezien.
Volgens mij is dit de derde maal dat je de vraag ontwijkt. Proficiatquote:Op maandag 15 november 2004 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien doe jij nu zo omdat je het niet wíl geloven. dus biechthokje staat bij jou gelijk aan pedosexualiteit? lastig hoor met die kleine gaatjes ertussen. laten we dit chapter maar afsluiten omdat je het belachelijk probeert te maken uit angst voor de realiteit.
lol ik moet wel lachen om jou. humor heb je wel. heb je ook wel eens gehoort van de moslimschool? de school waar je heengaat naast het reguliere onderwijs als kind?quote:Op maandag 15 november 2004 21:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de derde maal dat je de vraag ontwijkt. Proficiat
Ah, je verzinsels proberen op gang te komen. Ja, wat? Zijn daar wel biechthokjes en doopwiegen? Vertel het me, wat heb ik in mijn jeugdjaren gemist?quote:Op maandag 15 november 2004 22:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol ik moet wel lachen om jou. humor heb je wel. heb je ook wel eens gehoort van de moslimschool? de school waar je heengaat naast het reguliere onderwijs als kind?
Nou als ik in een tijd zou leven dat pedofilie normaal zou zijn denk ik toch niet dat ik een stijve zou krijgen bij het zien van een negenjarig kind. En ik zou ook niet de neiging hebben om me te verloven met een 6 jarig meisje.quote:Op maandag 15 november 2004 21:47 schreef Gallo het volgende:
[is pedofilie tijdsafhankelijk dan]
Ja, dat lijkt me wel.
zullen we het hier maar bij laten zitten? jij hebt jouw schaamtegevoel en je beschuldigd me van steeds meer. ik heb mijn vrienden en kennis als tegenhanger.quote:Op maandag 15 november 2004 22:04 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ah, je verzinsels proberen op gang te komen. Ja, wat? Zijn daar wel biechthokjes en doopwiegen? Vertel het me, wat heb ik in mijn jeugdjaren gemist?(Je mag Google gebruiken om je verzinsels geloofwaardig te maken
)
Stel je die vraag ook aan iemand die gelooft dat de koran of de bijbel goddelijk is. "Hoe weet je dat. Heb je een lijntje met God dan".quote:Op maandag 15 november 2004 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
[ik zeg nergens dat ik een lijntje heb met God]
Volgens mij was jij degene die god erbij haalde met je suggestie dat god onmogelijk een 'kinderverkrachter' zou aanstellen als zijn vertegenwoordiger.
Nee maar houdt ons niet langer in de spanning.
Tsjah, je maakt je niet erg geloofwaardig met je 'vrienden en een kennis'. Ten eerste is het uiterst bijzonder dat deze 3 toevallig hun verhaal bij je deden, en bovendien laat je er niets over los. Ik hoef alleen maar iets te horen als 'een imam' dit en dat 'tijdens het biechten' oid. Maar met je beperkte kennis over hetgeen zich afspeelt in moskeeën en scholen kun je natuurlijk niets benoemen.quote:Op maandag 15 november 2004 22:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zullen we het hier maar bij laten zitten? jij hebt jouw schaamtegevoel en je beschuldigd me van steeds meer. ik heb mijn vrienden en kennis als tegenhanger.
Inderdaad, niet meer uitbrengen dan dat ik niet kan lezen en in alle toonaarden vragen ontwijken heeft niet veel zin nee. Mijn probleem niet, maar jij staat niet erg sterk in je verhaal.quote:Op maandag 15 november 2004 22:22 schreef zoalshetis het volgende:
a. vrienden én kennis (lees lezen) niet 'n kennis. b. twee niet drie, lezen. c. wat moet ik er meer over loslaten dan wat ik je vertelt heb? d. biechten is jouw uitvinding e. de kennis die ik hebover die scholen zou je nog verbazen. f. discussie gesloten totdat je leert begrijpend lezen. g. ik ben niet aan het bashen, wil aangeven dat de moslim niet schijnheilig moet gaan doen als het gaat om het christelijk kindermisbruik. h. laten we het nu echt stoppen want het klikt niet tussen ons kwa discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |