abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2004 @ 08:46:07 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322586
Vervolg van: Het grote kleine babietjestopic deel 33

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 20-11-2004 14:09:51 ]
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 08:47:45 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322603
Laatste post:

Rust in het het hoofd heb ik zeker gekregen Anitra, zowel letterlijk als figuurlijk

Snoopy & Piglet Ik hoorde dat soms het paracetamolletje al vooraf wordt gegeven, dan hebben ze misschien wat minder last van het prikje zelf en misschien helpt het wat bij de stress.

Grijs Yep het gaat nog steeds prima. Hij heeft vannacht niet doorgeslapen, maar wat me wel opviel is dat hij veel beter in slaap viel 's avonds. Meestal ligt hij heel lang wakker op de late avond en moet hij zich min of meer in slaap huilen, maar gisteren duurde dat maar kort. Dus wat sommigen schreven klopt wel; dat je door oververmoeidheid slecht in slaap komt. Dat extreem lange slapen gisteren heeft hem duidelijk goed gedaan
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 08:51:06 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23322628
Paracetamol geven vooraf is niet goed hoor, voor hetzelfde geld hebben ze nergens last van.
Ik heb het de eerste keer ook overwogen omdat Jolie die rare buien had, maar het is gewoon niet goed en nergens voor nodig, daarnaast is er een kans dat ze juist een koortsstuipje krijgen doordat je denkt dat ze geen koorts hebben en het dan ineens omhoog schiet als de paracetamol is uitgewerkt.

Het was hier niet leuk wat er na het eerste prikje gebeurde maar ik ben blij dat ik weet wat er gebeurde en de tweede keer ging het gewoon goed. Ze was wel niet in orde maar het was niet zo erg enextreem als de eerste keer.
  maandag 15 november 2004 @ 09:04:50 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322746
Ik vind je theorie logisch LB, het ergert me wel dat er blijkbaar nog een tegenstrijdigheid in policy aan het lijstje toegevoegd kan worden; want het p'molletje vooraf wordt hier dus door CB geadviseerd
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 09:09:55 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23322790
Gewoon je gevoel volgen, als er wat gebeurd kan je altijd dan nog wat geven.

Ik vind het overigens belachelijk dat ze dat adviseren, het moest eens afgelopen zijn met al die zooi bij die kleintjes ja als ze echt wat hebben oke, maar bij ieder wissewasje geef maar een paracetamol, geef maar een zetpil. Volgens mij is het alleen maar ongezond. Maar ja misschien ben ik wel gewoon te lomp daarin.
pi_23322834
Ach ja, en hier wordt helemaal niks geadviseerd vantevoren
Het is dat ik hier iets had gehoord over spiroflor en paracetamol! Het enige dat ze mij al tig keer hebben verteld, is dat we hem vandaag niet mogen inbakeren.
Wij gaan zo weg, tot later!
pi_23323510
Lekker Phluphy dat je je beter voelt
pi_23323546
Hier wordt ook paracetamol vooraf geven sterk afgeraden, ten eerste krijgen ze pas na een uur of 3 echt bijwerkingen van de prik...en dan is de paracetamol al zowat uitgewerkt. Ten tweede ook wat Luchtbel zei, als ze er echt last van krijgen, heb je kans dat je het in het begin niet eens doorhebt, omdat die paracetamol nog nawerkt.
En bij ons was er nog een derde reden: Tobias werd er erg lang en erg heftig ziek van, en heeft 3 paracetamolletjes nodig gehad om er doorheen te komen. Als we er al eentje hadden gegeven voor ie daadwerkelijk ziek werd, had ie die 3e niet mogen hebben (max 3 per dag), en zou zijn koorts toch opeens heelsnel heel hoog kunnen worden.

Over inbakeren: dat wordt idd afgeraden als ze koorts hebben/kunnen krijgen door prik. Ik heb het er met de wvk over gehad, en die gaf aan dat als je je kind goed in de gaten hield, het wel mocht. Alleen een rompertje aan, en regelmatig checken of ie niet te warm is. Dat advies van niet inbakeren wordt vooral gegeven omdat er nogal wat ouders zijn die een kind met koorts een warme pyjama aangeven, ingebakerd in bed leggen en er vervolgens uren niet meer naar kijken
  maandag 15 november 2004 @ 12:09:31 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23325754
voor Morris en Lucas: hopelijk vielen de prikjes mee
... ♥ ik mis je ♥
pi_23325936
Even voor de statistieken: Lucas is nu 58 cm lang en weegt 6105 gram
Zijn lengte is weer precies gemiddeld, maar zijn gewicht is flink boven gemiddeld. Volgens mij zijn die zware botten besmettelijk ofzo
Het prikje was niet leuk , maar gelukkig redelijk snel vergeten. Nu nog maar afwachten hoe het verder gaat...

Pluisje, ik had ook al bedacht dat je met een beetje gezond verstand best zou kunnen inbakeren. Maar eigenlijk doe ik het alleen 's nachts en ik vind het geen prettig idee om het komende nacht te gaan doen. Je kunt je het toch bijna niet voorstellen dat sommige mensen echt zulke domme dingen doen als jij beschrijft, maar het schijnt inderdaad te kunnen
  maandag 15 november 2004 @ 12:21:21 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23325953
Over tegenstrijdigheden gesproken:

inbakeren
In een boekje gelezen: mag je altijd blijven doen, ongeacht de leeftijd.
Van CB gehoord: tot 8 maanden mag je inbakeren, daarna niet meer

voedingen
Kinderarts vorige week: 105 tot 110 ml per voeding is prima.
CB vanochtend: je moet minimaal 120 per voeding geven.

... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 12:24:11 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_23325999
LOL.... Leuk he, dat alles zelf moeten uitzoeken....

pi_23326029
Het prikje viel mee hoor, Morris huilde niet eens Ik heb zijn beentje eerst goed gemasseerd en ze prikte precies op de goede plek. Vorige keer had Morris koorts dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Thuis en op het cb zijn beentje nog goed nagemasseerd en volgens mij was het nu geen harde plek. Hij ligt te slapen en ze zegge idd dat ze 3 uur na de prik bijverschijnselen kunnen krijgen dus we wachten af.

Verder vond ze hem er fantastisch uit zien. Een stevige baby maar zijn groeicurve was helemaal prima. Dus da's fijn. De dunne ontlasting nog een weekje aankijken in de hoop dat het zichzelf oplost. Hij is zo gezond dat het geen kwaad kan.
Morris is nu 3 maanden en anderhalve week ofzoiets en hier are the results
7225 gram
62,5 cm
hoofdomtrek 42 cm
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 15 november 2004 @ 12:31:31 #14
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23326134
Oeh, zware botten alert!
Lucas en Morris, jullie zijn goed op weg hoor, Tobias is trots op jullie

Piglet, ik kan het me voorstellen hoor. Ik heb het de keren dat ie zo ziek was ook niet gedaan, maar de vorige keer had ie na 5 uur nog helemaal nergens last van en heb ik het wel gewoon gedaan, en hem uiteraard goed in de gaten gehouden.
Op zich vind ik het wel prettig dat het op zich wel mag als ze ziek zijn, dan voelen ze zich al zo naar en onrustig, en als ze dan ook nog hun vertrouwde doekjes moeten missen, lijkt me dat heel vervelend
pi_23326209
Even over die paracetamol. Vorige keer heb ik toen we thuiskwamen na de inenting een half paracetamolletje gegeven. Verschillende mensen hadden dat aangeraden. Ze zeiden: tegen de tijd dat het echt nodig is helpt het bijna niet meer. Dus dat heb ik gedaan maar hij kreeg evengoed koorts en dat was de volgende dag over.
Nu heb ik niks gegeven want de cb-arts zei dat ze er de 2e ker vaak minder last van hebben.
Kortom: je moet idd zelf zien uit te vissen wat je doet met tegenstrijdige adviezen
pi_23326254
Aargh fluf wat irritant!!!!

Zou die grens van 8 maanden met inbakeren misschien met omrollen te maken hebben? Voor zover ik weet mag je het trouwens wel langer doen. Volgens mij is er zelfs een speciale methode voor peuters...

En wat doe je nu met de voeding? Ga je meer geven? Ik denk trouwens dat het belangrijkste is dat een baby goed groeit en zich lekker voelt en waarschijnlijk heeft de 1 daar meer voeding voor nodig dan de ander...

Pluisje volgens mij wil Lucas graag met Tobias in een kliekje
Morris gaat ook lekker! Hopelijk krijgt hij ook niet al te veel last straks. Ik heb nog een goed half uur tot de reactie hier op kan treden
pi_23326293
En ik maar denken dat Djulian nu een beetje in de richting van Morris ging, mooi niet dus
1,5 kilo verschil en dat haalt hij echt niet in 6 dagen in

-edit- Zelfs Lucas is Djulian voorbij wat geven jullie die jongens?
pi_23326408
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:39 schreef Anitra het volgende:
En ik maar denken dat Djulian nu een beetje in de richting van Morris ging, mooi niet dus
1,5 kilo verschil en dat haalt hij echt niet in 6 dagen in

-edit- Zelfs Lucas is Djulian voorbij wat geven jullie die jongens?
Nou, eeeeeeeh, Morris heeft ook gewoon zware botten hoor
  maandag 15 november 2004 @ 13:36:17 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327358
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef phluphy het volgende:

voedingen
Kinderarts vorige week: 105 tot 110 ml per voeding is prima.
CB vanochtend: je moet minimaal 120 per voeding geven.
Ik zou het advies van de kinderarts maar aanhouden en die van het cb heel hard vergeten. Ik hoef zelf nooit met Thomas en Indy naar het cb (hier ga je standaard naar de kinderarts met je kinderen), en als ik lees wat voor rare tegenstrijdige adviezen daar worden gegeven ben ik er alleen maar blij om! Het lijkt potjandorie wel of ze je daar zo onzeker mogelijk proberen te maken!

Wij zijn er trouwens ook achter waarom Thomas steeds zo onrustig is. Hij krijgt kiesjes....
Gisteravond hebben we hem maar een beetje tandjesdruppeltjes gegeven en we hadden meteen geen kind meer aan hem. Bizar, met drie maanden.

We hebben ook besloten om binnenkort maar te beginnen met rijstebloem in zijn laatste fles. Hij krijgt nu nog steeds Heilnahrung (soort melk met worteltjesdrap) op advies van de dokter, en hij doet het er erg goed op. De diarree is bijna over. Nou, als hij al worteltjesmelk mag, dan mag hij volgens mij ook wel rijstebloem. Over een week of 2 zijn we weer overgeschakeld van HN naar normale flesvoeding en dan beginnen we ook langzaam met de rijstepap in de laatste fles. Kijken of hij dan wel wil doorslapen.

Ik blijf het trouwens maar gek vinden hoor, dat zo'n reuzebaby als Thomas maar niet wil doorslapen terwijl lichtgewicht-Indy daar absoluut geen problemen mee had!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 15 november 2004 @ 13:40:21 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_23327471
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:20 schreef piglet het volgende:
Even voor de statistieken: Lucas is nu 58 cm lang en weegt 6105 gram
Zijn lengte is weer precies gemiddeld, maar zijn gewicht is flink boven gemiddeld. Volgens mij zijn die zware botten besmettelijk ofzo
Jeetje Piggie, wat een verschil met Kai. Die is nu 57,5 cm en weegt 4680 gram
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_23327543
Kiesjes, nu al

HIer hoefde ik voorlopig nog niks toe te voegen aan de flesvoeding. Morris is dus aan de stevige kant en heeft echt niks extra's nodig. Eerste hapje ook echt pas vanaf 6 maanden mee beginnen.
Ook hier wordt nog niet vaak doorgeslapen. Heel af en toe een nachtje maar dan weer een week niet ofzo. Ik begreep dat 3 maanden het gemiddelde was voor doorslapen dus het kan natuurlijk ook langer duren Jij bent verwend met Indy
  maandag 15 november 2004 @ 13:51:47 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327730
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:43 schreef snoopy het volgende:
Kiesjes, nu al

HIer hoefde ik voorlopig nog niks toe te voegen aan de flesvoeding. Morris is dus aan de stevige kant en heeft echt niks extra's nodig. Eerste hapje ook echt pas vanaf 6 maanden mee beginnen.
Ook hier wordt nog niet vaak doorgeslapen. Heel af en toe een nachtje maar dan weer een week niet ofzo. Ik begreep dat 3 maanden het gemiddelde was voor doorslapen dus het kan natuurlijk ook langer duren Jij bent verwend met Indy
Overigens hoef je niet in alle gevallen tot de 6 maanden te wachten hoor, met bijvoeding (tenzij je borstvoeding geeft, dan beter wel). ER zijn heel veel kinderen die al snel 'klaar' zijn voor vastere voeding. Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben. Dit is duidelijk het geval bij Thomas. Ik moest hem de laatste tijd ook regelmatig medicijnen vanaf een lepeltje geven en dat ging hem bijzonder goed af. Hij leek zich er zelfs op te verheugen (raar joch).

Aan de andere kant ken ik ook genoeg babietjes die met 6 maanden nog helemaal geen behoefte lijken te hebben aan iets vaster eten en waarvan de ouders dan ook fijn nog een maandje ofzo hebben gewacht. Elk babietje is anders gelukkig.
  maandag 15 november 2004 @ 13:53:02 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327760
Ohja, Thomas was vorige week precies 6,5 kilo. Lengte weet ik niet, maar hij draagt nu maat 68. 62 wordt al te klein.
pi_23327897
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben.
Jaaaa, dat herken ik wel hoor. Morris vind het reuze interessant om te zien dat iemand aan het eten is Maar blijkbaar haalt hij genoeg voedingsstoffen uit hetgeen hij nu krijgt. Dat blijkt wel door zijn gewicht
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 14:13:11 #25
43556 miss_dynastie
pi_23328222
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wij zijn er trouwens ook achter waarom Thomas steeds zo onrustig is. Hij krijgt kiesjes....
Jeetje, wat snel!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')