FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Auto van het jaar 2005: Toyota Prius
Nuvolemaandag 15 november 2004 @ 01:03
Klinkende overwinning voor de Toyota Prius

De 58-koppige jury van de Auto van het Jaar heeft massaal de Toyota Prius met zijn milieuvriendelijke hybrideaandrijving omarmd en tot winnaar uitgeroepen. Verpletterend nota bene, de Prius nam bijna 140 punten voorsprong op nummer twee, de Citroën C4.

UITSLAG & PUNTEN
1. Toyota Prius - 406
2. Citroën C4 - 267
3. Ford Focus - 228
4. Opel Astra - 180
5. Renault Modus - 151
6. Peugeot 407 - 135
7. BMW 1-serie - 83

Het is de tweede keer dat Toyota de titel wint, in het jaar 2000 mocht de Yaris zich met het predikaat Auto van het Jaar sieren. Een eerdere versie van de Prius deed overigens al mee in 2001, maar toen moest de Toyota de Ford Mondeo en de Alfa 147 (winnaar) met overigens een gering puntenverschil laten voorgaan. Van de nieuwe, aanzienlijk verbeterde versie van de Prius was de jury kennelijk veel meer onder de indruk dan toen in 2001, want ondanks zware tegenstanders als de erg goede Citroën C4 en Ford Focus scoorde hij een aanzienlijke voorsprong.

Heel anders verliep het met de BMW 1-serie. Een gedurfde poging van de Beierse fabrikant door te dringen in het segment dat door de Mégane, Focus, Golf en Astra gedomineerd wordt. Premium brand, opvallend gestileerd en welbewust wat binnenruimte inleverend ten gunste van achterwielaandrijving. Enkelingen uit Oostenrijk en Tsjechië waren zo van de kleine BMW gecharmeerd dat ze hem 6 van de in totaal 25 punten gaven, maar wat betreft het totaal dringt zich toch deze vaststelling op: de 1-serie is de grote verliezer van deze verkiezing. Hij sprokkelde slechts 83 punten bij elkaar en dat is heel erg weinig.

Citroën mag zonder meer trots zijn op zijn mooie tweede plaats. Op twee Italianen na gaven alle juryleden hem punten10 vonden hem zelfs een winnaar. Hij scoorde zijn tweede plek met 267 punten, met ruime voorsprong op de Focus. Er zijn in het verleden auto’s met minder of nauwelijks meer punten winnaar geworden, zoals de Panda in 2004 (281 punten) en de Alfa 147 in 2001 (238). Aan het overwinnaarpotentieel van de C4 hoeft dus absoluut niet getwijfeld te worden, hij had, zo zou je bijna kunnen zeggen, één grote pech: dat de Prius meedeed.

Bron: Autovisie Preview.


Onvoorstelbaar dit, hoe kan de 1-serie zo weinig punten krijgen? En eindigen die andere prullen zoveel hoger? Alleen in de C4 zag ik nog wel wat.
Tommy_Kuklinskimaandag 15 november 2004 @ 01:26


140 punten meer, is best veel

Gelukkig heeft techniek het gewonnen deze keer, want de Prius is niet mooi.
Waarom staat de BMW 1 er trouwens tussen
Nuvolemaandag 15 november 2004 @ 01:37
quote:
Op maandag 15 november 2004 01:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:


140 punten meer, is best veel

Gelukkig heeft techniek het gewonnen deze keer, want de Prius is niet mooi.
Waarom staat de BMW 1 er trouwens tussen
Die techniek was er in 1997 ook al in de vorige Prius en dat was ook al een gedrocht, dus dan had de jury hem toen maar moeten laten winnen.

En waarom de BMW 1 ertussen staat?
Omdat het een van de beste nieuwe auto's is van dit jaar. Ik begrijp er dan ook totaal niks van waarom de 1 zo weinig punten gekregen heeft en grijze muizen zoals Astra, Focus, Modus en 407 veel meer. Ik begin sterk te twijfelen aan de deskundigheid van die internationale jury....
En al helemaal aan de criteria die ze hanteren.

In een poll onder de lezers van Autovisie die de afgelopen weken op hun site stond, had de 1-serie een ruime voorsprong op achtereenvolgens de C4 en de Prius.
Lijkt me dus dat de uitslag van deze verkiezing geen goede weerspiegeling is van mening van de gewone auto-enthousiasteling. In Nederland dan tenminste, in de andere deelnemende landen ligt dat wellicht anders, maar hoeveel verschil kan daarin zitten?
PNGmaandag 15 november 2004 @ 02:32
Whahahaha, geeft weer finaal aan hoe het ervoor staat met verkiezingen.

De X3 blaast in bv Duitsland en Zwisterland van de weg, rijden er ontiegeeeelijk veel, en Prius verkopen zijn zeer zwaar dramatisch.

1 Serie, kheb geen idee wat dat wordt. Die Citroen C3 zie je iig veel rijden, geen idee of C4 aan gaat slaan, Astra H gaat goed, Golf V loopt achter, maar geniaal....

De Prius. Soort van PaPaul dat de TV recensenten prijs wint. Kijkt ook geen hond naar. Raar hoe zover uiteen kan liggen.....
Logitikmaandag 15 november 2004 @ 02:41


Mooi is anders
SpeedyRichmaandag 15 november 2004 @ 03:28
Maar wel zuinig
Catch22-maandag 15 november 2004 @ 03:50
de 1 krijgt weinig punten omdat die doppies er waarschijnlijk nog niet in gereden hebben
whoopsmaandag 15 november 2004 @ 05:33
Wat een draak van een auto zeg...
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 07:34
het is geen schoonheid maar dik verdient, absoluut, ik heb er ooit een weekje in mogen rijden, briljante auto, die de huidige stand van de hybride techniek prachtig weergeeft

@PNG: verkoop cijfers tellen niet mee (ze moeten alleen een minimum aantal verkocht hebben), de jury kijkt veel naar vernieuwing, en daar voldoet de prius meer dan voldoende aan. De volksprijs zullen we maar zeggen, daar hebben we de autoweek 1 trofee (ofzo voor) daar wint meestal de meest burgelijke auto)

@ Catch22: alle juryleden rijden in alle auto's.
liquid-orangemaandag 15 november 2004 @ 07:41
Tja...de Prius is een Toyota, dus wat dat betreft ben ik als Toyota-man wel blij dat ie gewonnen heeft, maar als het gaat om design dan vind ik de C4 mooier.

Kunnen ze beide auto's niet combineren? Een hybride C4.
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 07:48
qua design is de C4 absoluut mooier, vooral de 3 deurs is een snoepje, maar goed ik vind het an sich bijzonder dat de jury gekozen heeft voor een niet alledaags voertuig, en niet een massa product wat zich alleen door design onderscheid van de rest.
Maxster4thmaandag 15 november 2004 @ 10:35
Ik vind het een goed signaal richting autofabrikanten dat er nu dus ook op innovatieve techniek gelet wordt (techniek is weliswaar wat ouder, maar toch). Daarbij vind ik het model niet afzichtelijk, zoals de vorige prius was. Alleen jammer voor mijn, enigzins bevoordeelde, smaak is dat de 407 niet gewonnen heeft.
MociNmaandag 15 november 2004 @ 11:41
Alhoewel ik de Toyota Prius een afschuwelijke auto vind, is technisch gezien deze hybride techniek natuurlijk een enorme plus.
JaWimaandag 15 november 2004 @ 11:42
Wat een grafbak .
Thermomaandag 15 november 2004 @ 11:45
Ik had niet gedacht dat ik het ooit nog zou zeggen.

Maar van mij mocht de citroën wel winnen eigenlijk, vind de prius echt niks, beetje voor de wannabe zelfbewuste mens, want totaal hybride kan je het nou niet echt noemen.
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 12:06
ehmm, Thermo hoe kan een auto meer hybride zijn dan een Prius ?
Ahuramaandag 15 november 2004 @ 12:18
quote:
en Prius verkopen zijn zeer zwaar dramatisch
Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwacht

Ik vind het terecht! Jullie kijken wel érg alleen naar het design zeg.. de technologie is natuurlijk veel belangrijker! Ja dat hadden ze ook eerder, maar nu klopt het plaatje beter enz

1. Toyota Prius << Uitstekende technologie in een redelijk normaal jasje (het slaat iig aan)
2. Citroën C4 << Dat stuur, het trillen van de stuur, meedraaiende koplampen en design
3. Ford Focus << Rijdt uitstekend, voldoende ruimte, goeie materialen en fatsoenlijke prijs. Maar voegt verder niks toe
4. Opel Astra << Zie Focus
5. Renault Modus << leuk, happy design, handige achtergedeelte en klep. Maar voegt ook niet veel toe
6. Peugeot 407 << Moet het hebben van zijn design en goeie rijeigenschappen. Maar krap en zwaar
7. BMW 1-serie << Enige RWD in zijn klasse, supergoede sportieve rijeigenschappen. Maar te duur en te krap
ShaoliNmaandag 15 november 2004 @ 12:20
BMW 1 is veel te duur. En ook qua design niet fantastisch. No way dat dat een betere keuze was geweest.
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 12:26
BMW 1 was een slechte keuze geweest, voor mijn gevoel ging het tussen de C4 en de Prius.
God_de_Vadermaandag 15 november 2004 @ 12:45
Ik heb met een prius gereden toen mijn acrina op onderhoud was en ik kan je garanderen dat die wagen enorm goed rijd. Verder zou ik wel eerder gaan voor een avensis want ik vind de prius van buiten nu ook niet echt het van het maar ... het is een goede wagen daar bestaat geen twijfel over.
Tommy_Kuklinskimaandag 15 november 2004 @ 12:48
quote:
Op maandag 15 november 2004 02:32 schreef PNG het volgende:
Whahahaha, geeft weer finaal aan hoe het ervoor staat met verkiezingen.

De X3 blaast in bv Duitsland en Zwisterland van de weg, rijden er ontiegeeeelijk veel, en Prius verkopen zijn zeer zwaar dramatisch.

1 Serie, kheb geen idee wat dat wordt. Die Citroen C3 zie je iig veel rijden, geen idee of C4 aan gaat slaan, Astra H gaat goed, Golf V loopt achter, maar geniaal....

De Prius. Soort van PaPaul dat de TV recensenten prijs wint. Kijkt ook geen hond naar. Raar hoe zover uiteen kan liggen.....
In Japan en Amerika wordt de Prius goed verkocht.
In Europa is de Prius zijn target ook al ruim voorbij, en in NL werd deze auto in het 1ste kwartaal al meer verkocht dan dat de fabriek en de importeur als doel hadden.

Overigens heeft Toyota ook al powerplant of the year gewonnen met deze techniek, dus auto van het jaar erbij, is best leuk

Ik snap niet waarom ze in Europa deze auto verkopen, aangezien in Japan de meeste Toyota's ook gewoon als hybride verkrijgbaar zijn (Previa, Fielder, RX300, Corolla enz.) Misschien komt daar binnenkort wel verandering in
quote:
Op maandag 15 november 2004 11:45 schreef Thermo het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik het ooit nog zou zeggen.

Maar van mij mocht de citroën wel winnen eigenlijk, vind de prius echt niks, beetje voor de wannabe zelfbewuste mens, want totaal hybride kan je het nou niet echt noemen.
pure onzin.
Ik heb in de stad, gewoon de complete tijd op de electro motor gereden (met remmen worden de accu's ook weer opgeladen).
Wel geinig om te zien, hoe die mensen schrikken als er ineens een auto zonder geluid langs rijdt
Thermomaandag 15 november 2004 @ 13:18
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


pure onzin.
Ik heb in de stad, gewoon de complete tijd op de electro motor gereden (met remmen worden de accu's ook weer opgeladen).
Wel geinig om te zien, hoe die mensen schrikken als er ineens een auto zonder geluid langs rijdt
?
de elektromotor assisteert de brandstofmotor _lees_ ik overal, en dan krijg je een verbruik van 1 op 17 jeuj, wat een wereldschokkend nieuws. ( theoretische verbruik van 1 op 23 haalt ie niet )
Herr.Flickmaandag 15 november 2004 @ 13:26
Meest lelijke auto van het jaar ooit....

VanDreadmaandag 15 november 2004 @ 13:28
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Meest lelijke auto van het jaar ooit....

toch jammer dat je meteen over uiterlijk begint.... oppervlakkig ventje
DIGGERmaandag 15 november 2004 @ 13:31
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:18 schreef Ahura het volgende:

[..]

Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwacht

Ik vind het terecht! Jullie kijken wel érg alleen naar het design zeg.. de technologie is natuurlijk veel belangrijker! Ja dat hadden ze ook eerder, maar nu klopt het plaatje beter enz

1. Toyota Prius << Uitstekende technologie in een redelijk normaal jasje (het slaat iig aan)
2. Citroën C4 << Dat stuur, het trillen van de stuur, meedraaiende koplampen en design
3. Ford Focus << Rijdt uitstekend, voldoende ruimte, goeie materialen en fatsoenlijke prijs. Maar voegt verder niks toe
4. Opel Astra << Zie Focus
5. Renault Modus << leuk, happy design, handige achtergedeelte en klep. Maar voegt ook niet veel toe
6. Peugeot 407 << Moet het hebben van zijn design en goeie rijeigenschappen. Maar krap en zwaar
7. BMW 1-serie << Enige RWD in zijn klasse, supergoede sportieve rijeigenschappen. Maar te duur en te krap
Kan ik me helemaal in vinden. Terechte winnaar gewoon, de Prius, en Toyota kennende is de kwaliteit ook beter dan van de andere 6.
Herr.Flickmaandag 15 november 2004 @ 13:41
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:28 schreef VanDread het volgende:

[..]

toch jammer dat je meteen over uiterlijk begint.... oppervlakkig ventje
Vind jij hem mooi dan?
Je ziet nauwelijks verschil tussen de voor en achterzijde...

Ik vind het gewoon jammer dat Toyota deze techniek in zo'n lelijk hok gelepelt hebben,ze kunnen het vele malen beter dan ze nu hier hebben laten zien.

Waarom bijv. niet in een celica,maak dan een sportieve EN milieuvriendelijke auto!
Laat zien dat PK's en milieu wel samen kan gaan,niet milieu en een baggermodel....
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 13:43
mischien breaking news voor je, maar bij de verkiezing voor de auto van het jaar word naar meer gekeken dan het uiterlijk
A-W-E-S-O-M-Omaandag 15 november 2004 @ 13:45
quote:
Op maandag 15 november 2004 02:41 schreef Logitik het volgende:
[afbeelding]

Mooi is anders
Eén woord: aerodynamica. Natuurlijk kan het ook mooi zijn, maar dit is waarschijnlijk Toyota's visie op aerodinamica.
VanDreadmaandag 15 november 2004 @ 13:57
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:41 schreef Herr.Flick het volgende:
Vind jij hem mooi dan?
Je ziet nauwelijks verschil tussen de voor en achterzijde...

Ik vind het gewoon jammer dat Toyota deze techniek in zo'n lelijk hok gelepelt hebben,ze kunnen het vele malen beter dan ze nu hier hebben laten zien.

Waarom bijv. niet in een celica,maak dan een sportieve EN milieuvriendelijke auto!
Laat zien dat PK's en milieu wel samen kan gaan,niet milieu en een baggermodel....
Heerlijk he die oogkleppen? De markt voor een sport hybriede bak is vast ook zooooo groot he
Denk je nou echt als mensen voor een echte celica kunnen kiezen en een eco celica die wss nog langzamer is voor de eco versie gaan? *not*

Ik zeg niet dat het een toonbeeld van mooiheid is, maar er zijn zat mensen die dat geen ene ruk boeit en gewoon het meest zuinige/comfortabele/verantwoorde vervoer willen van A naar B.
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 14:06
ik heb net eens in de prijslijsten gekeken (in de autovisie) een prius gaat voor 25.000 euro (en een beetje over de toonbank), kijk je naar verbruik zou het redelijk zijn om daar een diesel tegenover te zetten, die beginnen bij de 1-serie bij 29.000 euro, tel daar gerust nog een kleine 4000 bij op om de auto leuk te maken, en je hebt het al gauw over bijna 10.000 euro prijsverschil.........
Herr.Flickmaandag 15 november 2004 @ 15:37
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:06 schreef Klonk het volgende:
ik heb net eens in de prijslijsten gekeken (in de autovisie) een prius gaat voor 25.000 euro (en een beetje over de toonbank), kijk je naar verbruik zou het redelijk zijn om daar een diesel tegenover te zetten, die beginnen bij de 1-serie bij 29.000 euro, tel daar gerust nog een kleine 4000 bij op om de auto leuk te maken, en je hebt het al gauw over bijna 10.000 euro prijsverschil.........
Waarom moet je die 4000 euro erbij tellen?
Deze is toch ook niet "leuk"?
Klonkmaandag 15 november 2004 @ 15:38
omdat de prius zowat door de veren gaat door de extra's en bij bmw mag je blij zijn dat je het stuurwiel zonder meerkosten krijgt.
minkuukelmaandag 15 november 2004 @ 16:15
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:18 schreef Ahura het volgende:

[..]

Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwacht

Ik vind het terecht! Jullie kijken wel érg alleen naar het design zeg.. de technologie is natuurlijk veel belangrijker! Ja dat hadden ze ook eerder, maar nu klopt het plaatje beter enz

1. Toyota Prius << Uitstekende technologie in een redelijk normaal jasje (het slaat iig aan)
2. Citroën C4 << Dat stuur, het trillen van de stuur, meedraaiende koplampen en design
3. Ford Focus << Rijdt uitstekend, voldoende ruimte, goeie materialen en fatsoenlijke prijs. Maar voegt verder niks toe
4. Opel Astra << Zie Focus
5. Renault Modus << leuk, happy design, handige achtergedeelte en klep. Maar voegt ook niet veel toe
6. Peugeot 407 << Moet het hebben van zijn design en goeie rijeigenschappen. Maar krap en zwaar
7. BMW 1-serie << Enige RWD in zijn klasse, supergoede sportieve rijeigenschappen. Maar te duur en te krap
Het stuur trilt niet maar de bestuurdersstoel als je harder rijd dan 80 en over eenwitte of gele streep rijd.
Tommy_Kuklinskimaandag 15 november 2004 @ 16:54
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:18 schreef Thermo het volgende:

[..]

?
de elektromotor assisteert de brandstofmotor _lees_ ik overal, en dan krijg je een verbruik van 1 op 17 jeuj, wat een wereldschokkend nieuws. ( theoretische verbruik van 1 op 23 haalt ie niet )
Dan lees jij het fout.

Je kan ook alleen op de electromotor rijden in b.v. de stad. De benzinemotor komt er alleen bij als er veel vermogen wordt gevraagd en bij hogere snelheden.
Als de accu helemaal ontladen is komt de benzinemotor er ook bij om de boel op te laden.

Ik heb dus meerdere malen met alleen de electro motor door de stad gereden, als je de auto start hoor je overigens ook niks, todat je het gas geeft en de benzine motor start (waar je niks van merkt)
Op het moment dat je dan een constante snelheid bereik slaat de motor weer af (waar je ook niks van merk) .

Het verbruik ligt van veel factoren af, 1 op 23 is wel gehaald met de powerplant of the year award.
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:41 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon jammer dat Toyota deze techniek in zo'n lelijk hok gelepelt hebben,ze kunnen het vele malen beter dan ze nu hier hebben laten zien.

Waarom bijv. niet in een celica,maak dan een sportieve EN milieuvriendelijke auto!
Laat zien dat PK's en milieu wel samen kan gaan,niet milieu en een baggermodel....


Het frustrerende van het verhaal:
In Japan rijden er veel voorkomende modellen rond met hybride techniek, dus jammer dat hier alleen de Prius verkrijgbaar is.

MAAR
In Europa gaat er ook verandering in komen.
Eerst met Lexus, de RX300H> 8 sec. naar de 100 overigens.
daarna de GS met 300 pk benzine en 100 pk electro
+ een sportauto (of de nieuwe LS) waar ze nog niet zeker van zijn, maar die zou een 400 pk sterke benzine en 200 pk sterke electro krijgen.

Toyota komt waarschijnlijk in 2006 met een Avensis, Previa en misschien een sportmodel hybride op de markt.

er is dus hoop
Herr.Flickmaandag 15 november 2004 @ 17:07
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


Het frustrerende van het verhaal:
In Japan rijden er veel voorkomende modellen rond met hybride techniek, dus jammer dat hier alleen de Prius verkrijgbaar is.

MAAR
In Europa gaat er ook verandering in komen.
Eerst met Lexus, de RX300H> 8 sec. naar de 100 overigens.
daarna de GS met 300 pk benzine en 100 pk electro
+ een sportauto (of de nieuwe LS) waar ze nog niet zeker van zijn, maar die zou een 400 pk sterke benzine en 200 pk sterke electro krijgen.

Toyota komt waarschijnlijk in 2006 met een Avensis, Previa en misschien een sportmodel hybride op de markt.

er is dus hoop
Cool, ben benieuwd,want dit "ding" is echt FOEI.

yupmaandag 15 november 2004 @ 18:04
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan lees jij het fout.

Je kan ook alleen op de electromotor rijden in b.v. de stad. De benzinemotor komt er alleen bij als er veel vermogen wordt gevraagd en bij hogere snelheden.
Als de accu helemaal ontladen is komt de benzinemotor er ook bij om de boel op te laden.

Ik heb dus meerdere malen met alleen de electro motor door de stad gereden, als je de auto start hoor je overigens ook niks, todat je het gas geeft en de benzine motor start (waar je niks van merkt)
Op het moment dat je dan een constante snelheid bereik slaat de motor weer af (waar je ook niks van merk) .

Het verbruik ligt van veel factoren af, 1 op 23 is wel gehaald met de powerplant of the year award.
[..]



Het frustrerende van het verhaal:
In Japan rijden er veel voorkomende modellen rond met hybride techniek, dus jammer dat hier alleen de Prius verkrijgbaar is.

MAAR
In Europa gaat er ook verandering in komen.
Eerst met Lexus, de RX300H> 8 sec. naar de 100 overigens.
daarna de GS met 300 pk benzine en 100 pk electro
+ een sportauto (of de nieuwe LS) waar ze nog niet zeker van zijn, maar die zou een 400 pk sterke benzine en 200 pk sterke electro krijgen.

Toyota komt waarschijnlijk in 2006 met een Avensis, Previa en misschien een sportmodel hybride op de markt.

er is dus hoop
Vieze Toyota fapper zo goed is niet nagedacht over de Prius.

Het moet geen hybride zijn maar een trybride (net zelf verzonnen ) G3 gas, benzine (noodgevallen dus als je nergens gas kan vinden) + electro. Dat zou pas een vette wagentje zijn. Want G3 kost geen moer EN HET IS BETER VOOR HET MILIEU DAN BENZINE. Ok gastank moet je ook maar ergens verstoppen maar die Toyota fappers kunnen toch zo goed nadenken? Mogen ze ook bedenken hoe ze de gastank erin gaan gooien.

Herr.Flickmaandag 15 november 2004 @ 18:28
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:04 schreef yup het volgende:

[..]

Vieze Toyota fapper zo goed is niet nagedacht over de Prius.

Het moet geen hybride zijn maar een trybride (net zelf verzonnen ) G3 gas, benzine (noodgevallen dus als je nergens gas kan vinden) + electro. Dat zou pas een vette wagentje zijn. Want G3 kost geen moer EN HET IS BETER VOOR HET MILIEU DAN BENZINE. Ok gastank moet je ook maar ergens verstoppen maar die Toyota fappers kunnen toch zo goed nadenken? Mogen ze ook bedenken hoe ze de gastank erin gaan gooien.

Jij hebt HE-LE-MAAL geen verstand.... Gas(en al helemaal G3)

Thermomaandag 15 november 2004 @ 18:55
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
bla
Nee dan lees ik het niet fout, feit is , dat ding kan neit lang genoeg op ze accu rijden om naar het strand te gaan, joh je kan er een boodschap mee doen. probeer eens ergens te komen over de snelweg.

Ow en dat de benzinemotor pas aan gaat bij gas geven staat in elke autotest hoor