quote:G_E schreef aan het eind het vorige topic:
Maar het blijft toch raar, dat mensen iets graag willen hebben omdat het onbereikbaar is. (Abercrombie, of KL, het komt allebei op hetzelfde neer). En als het hier dan opeens makkelijk te krijgen is, door een H&M aktie of omdat ze hier een winkel openen, dan rent iedereen (maar dan ook echt iedereen er naar toe). En dus loopt iedereen ook opeens rond in de bereikbaar geworden onbereikbare kleren. Die daardoor automatisch hun hipheid verliezen, als ik het goed heb begrepen.
Je wil iets hebben, omdat je het niet kun krijgen. En als je het kunt krijgen, dan wil je het niet meer hebben. .
die liggen bij de straatquote:Op zondag 14 november 2004 16:48 schreef Weemz het volgende:
Fipo! Waar zijn bij de weg de [ en ] gebleven???
het gaat er alleen al 3 topics over hoe exclusief/onbereikbaar/hip je je maar moet kledenquote:Op zondag 14 november 2004 16:54 schreef ajuu het volgende:
ik weet niet of hip hetzelfde is als onbereikbaar/exclusief. volgens mij zijn dat twee verschillende dingen.
BLITS van wanneer is dat woordenboek?quote:Op zondag 14 november 2004 16:56 schreef Weemz het volgende:
hip (bn.)
1 modern, gedurfd modieus => blits
OEH I like the sound of that!quote:Op zondag 14 november 2004 16:58 schreef ajuu het volgende:
[..]
BLITS van wanneer is dat woordenboek?![]()
"weemz maakt helemaal de blits" goeie topic-title![]()
quote:Op zondag 14 november 2004 16:56 schreef Cybart het volgende:
[..]
het gaat er alleen al 3 topics over hoe exclusief/onbereikbaar/hip je je maar moet kleden
Met wijn heb je ook zoiets. Je hebt lekkere wijn en exclusieve wijn. De hema (jaja) heeft bijvoorbeeld hele lekkere wijn, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar toch zie je dat veel bwabwah-mensen te veel geld willen betalen voor dure wijn die smaakt naar de tenen van een Franse boer met voetschimmel. Waarom, waarom, waarom.quote:Op zondag 14 november 2004 16:54 schreef ajuu het volgende:
ik weet niet of hip hetzelfde is als onbereikbaar/exclusief. volgens mij zijn dat twee verschillende dingen.
uit snobisme? wat mag van mij. iedereen heeeft wel snobistsich trekejes. ook al gaat het niet persee om dingen die veel geld kosten. ik denk dat menselijk is om te denken dat dure wijn = goeie wijn. ik zou het in dit geval niet doen. ikl lust geen wijn. ik heb geen geld/quote:Op zondag 14 november 2004 17:00 schreef G_E het volgende:
[..]
Met wijn heb je ook zoiets. Je hebt lekkere wijn en exclusieve wijn. De hema (jaja) heeft bijvoorbeeld hele lekkere wijn, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar toch zie je dat veel bwabwah-mensen te veel geld willen betalen voor dure wijn die smaakt naar de tenen van een Franse boer met voetschimmel. Waarom, waarom, waarom..
quote:Op zondag 14 november 2004 17:02 schreef ajuu het volgende:
[..]
uit snobisme? wat mag van mij.
quote:Op zondag 14 november 2004 17:03 schreef G_E het volgende:
[afbeelding]
Zouden deze mensen weten dat je bij hun uitkomt, als je met Google zoekt naar "blits"?.
ja je bent snob omdat je veel geld hebt of snob omdat je smaak hebt (domme snobs en intelligente snobs?) maar we komen alweer in het smaken verschillen-gebied.quote:Op zondag 14 november 2004 17:04 schreef G_E het volgende:
[..]. Snobisme.
.
quote:Op zondag 14 november 2004 17:10 schreef Weemz het volgende:
Tja:
blits2 (bn.)
1 [inf.] zeer modern, modieus => hip
blits·kik·ker (de ~ (m.))
1 [inf.] zeer modieus geklede persoon
Dat is dus het verschil tussen de nouveau riche en Oud Geld.quote:Op zondag 14 november 2004 17:08 schreef ajuu het volgende:
[..]
ja je bent snob omdat je veel geld hebt of snob omdat je smaak hebt (domme snobs en intelligente snobs?) maar we komen alweer in het smaken verschillen-gebied.![]()
dat schaamteloze van de nouveau riche heeft dan ook wel weer iets komisch. omdat het zo doorzichtig is. NR is een soort nadoen van OG alleen minus stijl. ralph lauren imiteert in wezen het saville row klassement.quote:Op zondag 14 november 2004 17:13 schreef G_E het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil tussen de nouveau riche en Oud Geld.. Het aardige is dat nouveau riche met opzichtig gepronk moet laten zien dat ze geld hebben, terwijl Oud Geld elkaar herkent aan meer subtiele dingen.
. Ook als het Oud Geld eigenlijk geen geld meer heeft, want stijl blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |