abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 00:26:36 #1
2472 punks
gewoon lekker klein!!
pi_23298866
Hoi ik hoop dat iemand me kan helpen! ik ga misschien volgend jaar in het buitenland werken (max een jaar) en wilde weten of ik dan mijn eigen auto mee kan nemen zonder deze over te moeten zetten naar een buitenlands kenteken. Weet iemand of dit mogelijk is? de verzekering loopt dan natuurlijk in NL door.
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent.
pi_23299074
http://www.rdw.nl/cgi-bin(...)ren/ned0203_0024.htm

Als het tijdelijk is, kun je hem zo te lezen zo meenemen.
  zondag 14 november 2004 @ 00:49:14 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23299303
mmm ... 1 jaar is wel lang tijdelijk eigenlijk !

Ik denk dat het goedkoper is als je 'daar' een auto koopt.
Een jaar is best lang hoor!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23299384
quote:
Op zondag 14 november 2004 00:49 schreef Pearly het volgende:
mmm ... 1 jaar is wel lang tijdelijk eigenlijk !

Ik denk dat het goedkoper is als je 'daar' een auto koopt.
Een jaar is best lang hoor!
Een jaar is niets man. Bovendien een normale tijd om tijdelijk ergens anders te gaan wonen. Pas vanaf een jaar of twee, drie zou ik zeggen dat het niet meer tijdelijk is.

Al staat dat daar idd niet aangegeven Maar het makkelijkst is gewoon maandag de RDW ff te bellen
pi_23302315
Je mag een jaar in het buitenland rijden met je eigen kenteken. Dat is dus meestal het probleem niet (dat is redelijk goed geregled via Europese regelgeving). Het probleem zit hem meestal in de verzekering van de auto. In principe moet je je verzekering op de hoogte stellen van je verblijf in het buitenland. Probleem is echter dat niet alle verzekeringsmaatschappijen de auto willen verzekeren voor een jaar in het buitenland. In die situatie zat ik dus ook een paar jar geleden. De verzekering in Nederland wilde de auto niet voor een jaar verzekeren in het buitenland, ook niet tegen een verhoogde premie (wat ik zelf voorstelde). Ik moest mijn auto zelf maar laten verzekeren in het buitenland. Dit bleek dus niet te kunnen volgens (in dit geval de Spaanse verzekeringsmaatschappij) aangezien Europese regelgeving blijkbaar niet toestaat om een auto met Nederlandse kentekenplaten te laten verzekeren door een buitenlandse maatschappij. Kortom, ik viel dus tussen wal en schip en was dus genoodzaakt om de auto elke 3 maanden even naar Nederland te laten rijden omdat dit de maximale duur was waarmee ik in het buitenland mocht zijn (toeristen status dus). In die week liet ik mijn auto dan ook een beurt geven zodat ik ook bewijs had dat de auto in Nederland was geweest). Achteraf gezien had ik dus nooit mijn verblijf moeten melden bij de verzekering, maar ik was te eerlijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23383407
Misschien laat ik mijn auto in Frankrijk achter in een schuur (voor een half jaar) en schors ik de autoverzekering en de wegenbelasting, mag dat
  woensdag 17 november 2004 @ 20:12:09 #7
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_23385600
Hmm ik werk hier in engeland en heb me auto gewoon meegenomen ik zie geen probleem.... ga zo af en toe is terug naar nederland er mee ook. maakt toch geen ruk uit waar je rijdt zou ik zeggen...
pi_23386081
Hoe kan een verzekeringsmaatschappij nu weten hoe lang je met je auto al in het buitenland zit? Ik zou gewoon gaan en als er iets gebeurt gewoon niet zeggen hoe lang je al in het buitenland was. Daar vragen ze zelf ook niet naar waarschijnlijk.
pi_23386334
Ik ga het morgen nog even navragen bij het postkantoor voor de zekerheid .. (ik ga er dus niet meer mee rijden voor een half jaar)
pi_23400445
quote:
Op zondag 14 november 2004 10:51 schreef Lucille het volgende:
Achteraf gezien had ik dus nooit mijn verblijf moeten melden bij de verzekering, maar ik was te eerlijk.
Ik zit met ditzlfde probleem. Wil een jaartje naar Spanje. Wat zou jij me adviseren? Uiteraard probeer ik het eerst via mijn verzekering te regelen. Als dat niet mocht lukken, gewoon naar Spanje karren, en geen haan die ernaar kraait?
  donderdag 18 november 2004 @ 18:21:22 #11
2472 punks
gewoon lekker klein!!
pi_23406901
dankjewel allemaal voor de reacties ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik doe het ov is daar wel goed maar een auto onder je kont is ook wel lekker

mij ging het er ook om dat ik een auto gewoon vanaf hier mee kan nemen en niet het gezeik heb om er weer een aan te schaffen. Beetje zonde als je hem na een jaar weer inruilt zonder er iets voor terug te nemen en er gewoon thuis een een jaar stilstaat.

ach ja wordt vervolgd binnen travel...de weg naar het buitenland
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')