De zoveelste stap richting verkettering van de islam, weet niet echt waar het goed voor is. Maar wat ik me echt afvroeg naar aanleiding van deze pasage uit het stuk:quote:Bron:nu.nl
BRUSSEL - In de stad Antwerpen is het verboden om over straat te gaan in een burka, een alles bedekkend gewaad dat sommige islamitische vrouwen dragen. Dagblad Het Laatste Nieuws meldde zaterdag dat de korpschef van de Antwerpse politie dat in samenspraak met de burgemeester heeft vastgelegd.
Ze beroepen zich op een wet die het verbiedt om zich in het openbaar te maskeren of zo te verkleden dat men onherkenbaar wordt. Eerder al verbood de Brusselse gemeente Molenbeek de burka.
Het is niet voor het eerst dat in België de discussie over de burka oplaait. Vlaams regionaal minister Keulen (Binnenlandse zaken en Inburgering) noemde het gewaad enkele maanden geleden "een onaanvaardbaar symbool van onderdrukking van vrouwen".
Hij wilde geen verbod in heel Vlaanderen afkondigen, maar was evenmin van plan om te verhinderen dat gemeenten een plaatselijk verbod instellen. "Een burka kan niet worden beschouwd als een normaal religieus symbool en ook niet als een vorm van vrije meningsuiting", zei hij in september.
De burgemeester van Maaseik in Belgisch Limburg overweegt ook een verbod. Volgens hem roept de burka een gevoel van onveiligheid op bij de burgers.
Is met het aannemen van deze verordening het verkleed carnaval vieren niet ook verboden??quote:Ze beroepen zich op een wet die het verbiedt om zich in het openbaar te maskeren of zo te verkleden dat men onherkenbaar wordt. Eerder al verbood de Brusselse gemeente Molenbeek de burka.
let op zijn laatste zin.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:01 schreef -Xerxes- het volgende:
Waarom staat er maastricht in de TT?
Iddquote:Op zaterdag 13 november 2004 13:01 schreef -Xerxes- het volgende:
Tja vind ik ook. Is toch te maf voor woorden dat vrouwen zich anno 2004 helemaal moeten bedekken.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:12 schreef Pearly het volgende:
Ten eerste is carnaval enkele dagen in het jaar .....
Ten tweede .... ik zie een burka nog steeds als een kleed waar het woord onderdrukking aan kleeft. De burka's moeten maar in het land blijven daar waar het vandaan komt en het wel mag! Dat
Sorry moet inderdaad Antwerpen zijn. Modje?quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:01 schreef -Xerxes- het volgende:
lol, je ziet dat je stelling niet klopt?quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:03 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Sorry moet inderdaad Antwerpen zijn. Modje?
Ja.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:03 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Sorry moet inderdaad Antwerpen zijn. Modje?
dat is niet aan iemand die niet in die godsdienst gelooft.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:17 schreef whosvegas het volgende:
Hoofddoekjes heb ik niet zo'n probleem mee, maar het dragen van een burka vind ik te ver gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de vrouw dit uit eigen wil doet.
ik mis wat foto's van de kkk.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:20 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit mag ook niet
die enkele keer dat ik een burka voorbij zie komen is te verwaarlozen. ik zie het verbod op de burka meer als een gevaar voor mensen die een bank willen overvallen ofzo.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:22 schreef bakfiets het volgende:
Heel goed, alle uitingen van extremisme en fanatisme dienen met wortel en tak te worden verdelgd. Alle signalen die uiting geven aan haat en agitratie tegen het vrije westen dienen verboden te worden. Deze vrouwen die zich tooien met de versierselen hunner onderdrukking doen maar een (sexy) jurkje aan. Daar is nog niemand dood van gegaan.
Jij realiseert je dat er zodra je kleding keuze en religie verbied niet langer sprake is van "het vrije westen" ?quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:22 schreef bakfiets het volgende:
... Alle signalen die uiting geven aan haat en agitatie tegen het vrije westen dienen verboden te worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |