abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:52:51 #1
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_23286443
quote:
Bron:nu.nl
BRUSSEL - In de stad Antwerpen is het verboden om over straat te gaan in een burka, een alles bedekkend gewaad dat sommige islamitische vrouwen dragen. Dagblad Het Laatste Nieuws meldde zaterdag dat de korpschef van de Antwerpse politie dat in samenspraak met de burgemeester heeft vastgelegd.

Ze beroepen zich op een wet die het verbiedt om zich in het openbaar te maskeren of zo te verkleden dat men onherkenbaar wordt. Eerder al verbood de Brusselse gemeente Molenbeek de burka.

Het is niet voor het eerst dat in België de discussie over de burka oplaait. Vlaams regionaal minister Keulen (Binnenlandse zaken en Inburgering) noemde het gewaad enkele maanden geleden "een onaanvaardbaar symbool van onderdrukking van vrouwen".

Hij wilde geen verbod in heel Vlaanderen afkondigen, maar was evenmin van plan om te verhinderen dat gemeenten een plaatselijk verbod instellen. "Een burka kan niet worden beschouwd als een normaal religieus symbool en ook niet als een vorm van vrije meningsuiting", zei hij in september.

De burgemeester van Maaseik in Belgisch Limburg overweegt ook een verbod. Volgens hem roept de burka een gevoel van onveiligheid op bij de burgers.
De zoveelste stap richting verkettering van de islam, weet niet echt waar het goed voor is. Maar wat ik me echt afvroeg naar aanleiding van deze pasage uit het stuk:
quote:
Ze beroepen zich op een wet die het verbiedt om zich in het openbaar te maskeren of zo te verkleden dat men onherkenbaar wordt. Eerder al verbood de Brusselse gemeente Molenbeek de burka.
Is met het aannemen van deze verordening het verkleed carnaval vieren niet ook verboden??
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_23286482
Als de wet hier heel duidelijk in is dan moet iedereen in belgie zich daar aan houden ... ongeacht religie of wat dan ook.
pi_23286525
Eerder heb ik gelezen dat het dragen van een gezichtsbedekkend masker buiten carnaval niet is toegestaan. Waarmee het bovenstaande probleem dus opgelost is.
pi_23286528
vorig jaar of het jaar daarvoor was het ook verboden om als binladen te verkleden met carnaval. overigens vind ik nog wel iets te zeggen over het openbaar maskeren of onherkenbaar verkleden te zeggen. dus even niet godsdienstig gedacht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23286576
Waarom staat er maastricht in de TT?
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:02:51 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23286602
Misschien vraagt TS zich af of dit verbod ook in Maastricht gaat gelden?

Of hij was nog niet wakker.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23286613
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 13:01 schreef -Xerxes- het volgende:
let op zijn laatste zin.
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:12:50 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23286777
Ten eerste is carnaval enkele dagen in het jaar .....

Ten tweede .... ik zie een burka nog steeds als een kleed waar het woord onderdrukking aan kleeft. De burka's moeten maar in het land blijven daar waar het vandaan komt en het wel mag! Dat
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23286902
quote:
Idd Maastricht ligt in nederland hoor, of hebben wij ook zo'n wet?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23287219
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 13:12 schreef Pearly het volgende:
Ten eerste is carnaval enkele dagen in het jaar .....

Ten tweede .... ik zie een burka nog steeds als een kleed waar het woord onderdrukking aan kleeft. De burka's moeten maar in het land blijven daar waar het vandaan komt en het wel mag! Dat
Tja vind ik ook. Is toch te maf voor woorden dat vrouwen zich anno 2004 helemaal moeten bedekken.
Die vrouwen zijn totaal gebrainwashed en vinden het normaal
Of ze worden flink onderdrukt door een vent met een erg ouderwetse en kortzichtige blik
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:42:31 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23287238
voordat dit weer verzand in de aloude 'hoofdoekjes' discussie. ik hou het liever op een godsdienstloze kijkwijze waarbij het volledig bedekken wel eens voor onveilige situaties zou kunnen zorgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 13-11-2004 13:51:03 ]
pi_23287458
Verbied Carnaval. Zijn we van die ellende verlost en ook van het probleem van de Burka's.
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:03:03 #13
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_23287534
quote:
Sorry moet inderdaad Antwerpen zijn. Modje?
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:05:36 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23287566
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:03 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

lol, je ziet dat je stelling niet klopt?
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2004 @ 14:10:10 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23287658
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:03 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

Ja.

Slechte zaak. Als je het wilt verbieden zorg dan voor een wet die daarvoor bedoeld is.

(Volgens mij is dit een tijdje terug ook al eens in het nieuws geweest?)
pi_23287736
Goede wet, zouden ze hier ook in moeten voeren!
Are you nuts??
pi_23287779
Hoofddoekjes heb ik niet zo'n probleem mee, maar het dragen van een burka vind ik te ver gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de vrouw dit uit eigen wil doet.
Are you nuts??
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2004 @ 14:20:25 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:22:03 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23287856
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:17 schreef whosvegas het volgende:
Hoofddoekjes heb ik niet zo'n probleem mee, maar het dragen van een burka vind ik te ver gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de vrouw dit uit eigen wil doet.
dat is niet aan iemand die niet in die godsdienst gelooft.
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:22:37 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23287863
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:20 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit mag ook niet
ik mis wat foto's van de kkk.
pi_23287871
Heel goed, alle uitingen van extremisme en fanatisme dienen met wortel en tak te worden verdelgd. Alle signalen die uiting geven aan haat en agitatie tegen het vrije westen dienen verboden te worden. Deze vrouwen die zich tooien met de versierselen hunner onderdrukking doen maar een (sexy) jurkje aan. Daar is nog niemand dood van gegaan.
Broeders en zusters van de blijde boodschap: kom tot inkeer!
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:24:26 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23287894
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:22 schreef bakfiets het volgende:
Heel goed, alle uitingen van extremisme en fanatisme dienen met wortel en tak te worden verdelgd. Alle signalen die uiting geven aan haat en agitratie tegen het vrije westen dienen verboden te worden. Deze vrouwen die zich tooien met de versierselen hunner onderdrukking doen maar een (sexy) jurkje aan. Daar is nog niemand dood van gegaan.
die enkele keer dat ik een burka voorbij zie komen is te verwaarlozen. ik zie het verbod op de burka meer als een gevaar voor mensen die een bank willen overvallen ofzo.
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:26:57 #23
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_23287937
Nou maak ik met de carnaval vergelijking natuurlijk een overtrokken beeld, maar de vraag blijft serieus. Deze wet handhaven onpartijdig en los van religie, is natuurlijk heel lastig en precair. Als ik bijvoorbeeld een hoodie ver over mijn hoofd zou trekken met een petje er onder, dan zie je mijn gezicht ook niet. Strafbaar of niet?

Ofwel, buiten het feit dat het belachelijk is en stigmatiserend werkt om de burka te verbieden is deze wet totaal niet geschikt voor een dergelijk verbod.
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:27:13 #24
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23287945
Die wet bestaat ook in nederland. (gevalletje bivakmutsen mogen niet bv) er is ook een wet die bepaald dat een wet zo uitgelegd moet worden als hij bedoeld is. Als je je moter met moterpech duwd hoef je geen helm op (ook al ben je bestuurder dus) en als je erop zit moet je je helm wel op terwijl je onherkenbaar bent. het is weer verboden om met je helm op bij een benzinestation onherkenbaar naar binnen te stormen (al dan niet met wapens)

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:28:34 #25
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_23287968
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:22 schreef bakfiets het volgende:
... Alle signalen die uiting geven aan haat en agitatie tegen het vrije westen dienen verboden te worden...
Jij realiseert je dat er zodra je kleding keuze en religie verbied niet langer sprake is van "het vrije westen" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')