Correct! Gruwelijk lelijk woord.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:39 schreef Bupatih het volgende:
Pfff.... gedeletet ??
Volgens mij klopt dat helemaal.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Help me even, Arcee.
apetrotsregel - de tussen-n wordt niet gebruikt als het eerste deel van het woord een versterking uitdrukt van het 2e deel (oid)? Dus ook: beresterk.
paardebloemregel - als het eerste deel vh woord een dier is en het tweede deel een plant, dan ook geen tussen-n? (twistpunt: vliege(n)zwam)
zonneschijnregel - er is maar 1 zon-regel?
ruggespraakregel - versteende uitdrukking? (of is dit weer een andere?)
Gedeletet of iets anders raars?quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:38 schreef Arcee het volgende:
Altijd leuk: wat is het voltooid deelwoord van deleten?
ge-updatet?quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Correct! Gruwelijk lelijk woord.
En van updaten?
http://www.vtibrugge.be/h(...)et%20voorbeelden.htmquote:Op zaterdag 13 november 2004 19:39 schreef Jane het volgende:
Help me even, Arcee.
apetrotsregel - de tussen-n wordt niet gebruikt als het eerste deel van het woord een versterking uitdrukt van het 2e deel (oid)? Dus ook: beresterk.
paardebloemregel - als het eerste deel vh woord een dier is en het tweede deel een plant, dan ook geen tussen-n? (twistpunt: vliege(n)zwam)
zonneschijnregel - er is maar 1 zon-regel?
ruggespraakregel - versteende uitdrukking? (of is dit weer een andere?)
Nee, precies dat.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:40 schreef Jane het volgende:
Gedeletet of iets anders raars?
quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:41 schreef Bupatih het volgende:
ge-updatet?
Dan nog altijd geüpdatet toch?quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:41 schreef Bupatih het volgende:
[..]
ge-updatet?
Wat een vage taal is Nederlands toch![]()
quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan nog altijd geüpdatet toch?
Ah, dus toch wat ik dacht.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.vtibrugge.be/h(...)et%20voorbeelden.htm
Geupdated.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kleine letter, dus slaat niet op de Koningin, gok ik.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:45 schreef Jane het volgende:
Maar ja, net geleerd dat het wel 'koninginnenpage' is. Onder welke uitzonderingsregel valt dat?
Ik dacht dat je dan verwarring kon krijgen met het lezen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan nog altijd geüpdatet toch?
Vandaar ook de ü.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dan verwarring kon krijgen met het lezen.
Je kan het dan bijvoorbeeld lezen als "geupdatet".
Ah, ok. Alleen als het echt over de koningin van een land gaat, dan geen tussen-n.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kleine letter, dus slaat niet op de Koningin, gok ik.
Inderdaad, gewoon opzoeken dus, bij twijfel.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:49 schreef Jane het volgende:
Mijn God, dit is toch echt niet te onthouden allemaal?!
Haha. Zo kan je het ook opvatten ja.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaar ook de ü.
Dat tussenstreepje wordt alleen gebruikt als de 2 woorden die je aan elkaar verbindt allebei zelfstandige woorden zijn én er verwarring kan ontstaan bij het lezen. Tenminste, ik dacht dat dat de regel was.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dan verwarring kon krijgen met het lezen.
Je kan het dan bijvoorbeeld lezen als "geupdatet".
Dat is logisch.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat tussenstreepje wordt alleen gebruikt als de 2 woorden die je aan elkaar verbindt allebei zelfstandige woorden zijn én er verwarring kan ontstaan bij het lezen. Tenminste, ik dacht dat dat de regel was.
updatetquote:Op zaterdag 13 november 2004 19:51 schreef Bupatih het volgende:
- Hij managet, hij update en hij downloadt voor Bupatih BV.
En 'zo-even' dan?quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat tussenstreepje wordt alleen gebruikt als de 2 woorden die je aan elkaar verbindt allebei zelfstandige woorden zijn én er verwarring kan ontstaan bij het lezen. Tenminste, ik dacht dat dat de regel was.
2 zelfstandige woorden.quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:02 schreef Toet het volgende:
[..]
En 'zo-even' dan?
Dat is al 1 punt.quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
updatet
Sorry, ik las 'zelfstandige naamwoorden'quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:03 schreef Jane het volgende:
[..]
2 zelfstandige woorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |