abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2001 @ 00:32:11 #51
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1624282
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef R@b het volgende:

[..]

Vandaar dat al die islamieten naar de westerse wereld komen om hier deel te kunnen nemen aan het kapitale systeem zeker???

Ik heb zelf geen hol op met welke godsdienst dan ook. De islam kan me gestolen worden, het christendom ook.

Wanneer je jezelf tegen het kapitale systeem keert moet je niet gaan wonen in een westerse samenleving en denken dat je daar getolereert wordt. Maar de meeste allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem helemaal niet, ze doen er maar wat graag aan mee.

Dus? Omdat ze hierheen komen mogen ze niet terroriseren en de westerse wereld onder het mom van die door 182 landen overeengekomen verdrag wel? Dat noem ik pas een gedachtekronkel. (maw. geen goed argument)
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1624294
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef R@b het volgende:

[..]

Vandaar dat al die islamieten naar de westerse wereld komen om hier deel te kunnen nemen aan het kapitale systeem zeker???

Ik heb zelf geen hol op met welke godsdienst dan ook. De islam kan me gestolen worden, het christendom ook.

Wanneer je jezelf tegen het kapitale systeem keert moet je niet gaan wonen in een westerse samenleving en denken dat je daar getolereert wordt. Maar de meeste allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem helemaal niet, ze doen er maar wat graag aan mee.

Sterker nog, alle allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem niet. Maar nog steeds is er Islamitische bevolking die in hun thuisland blijft.

Denk je dat dat 200 mensen zijn?

Dat is een groot deel van het probleem, vele westerlingen denken dat de wereld achter Israël ophoudt. We moeten eens beseffen dat ieder mens tegenwoordig leeft ten koste van een ander mens, en dat is volgens mij wat de wereldvrede in de weg staat.

donderdag 13 september 2001 @ 00:33:19 #53
15660 chocolatemoeze
pi_1624299
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:30 schreef the-O het volgende:
R@b je bent dus nog steeds van mening dat terreur voorbehouden is aan de niet-westerse landen?

Is het eigenlijk niet gewoon zo dat er veel te veel zieke fanatieke mensen zijn? Ook hier?

hahaha, eigenlijk wel he... we proberen toch allemaal ff een punt te maken
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1624316
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hmmm, als ik me niet vergis zijn er bij de VN iets van 182 landen aangesloten......dus zo'n beetje alle landen ter wereld, op een paar landjes na, dus ik mag verwachten dat de VN toch een redelijk iets is.....

Dat stuk had betrekking op hetgeen R@b schreef.
quote:
De westerse wereld verlaagt zich nimmer tot terroristische acties. Maar jij behoort waarschijnlijk tot diegene die de bombardementen op Servië ook onder barbarisme (terrorisme) scharen. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat die door de VN goedgekeurt waren.

[Dit bericht is gewijzigd door FuTilE op 13-09-2001 00:35]

pi_1624323
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:06 schreef the-O het volgende:

[..]

Of de ETA, Bader Meinhoff,bende van Nijvel etc.

Bende van Nijvel waren criminelen, maar goed.

Ik begrijp je voorbeelden: ETA, IRA, Bader Meinhoff, RAF.

Maar ik doelde op staats en godsdienst-terrorisme. Terrorisme vanuit een godsdienst of een natie. De westerse samenleving verlaagt zich niet tot terroristische acties in het MO, dat bedoelde ik.

[In Ierland is het meer een oorlog om gebied, dan om geloof.]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2001 @ 00:36:22 #56
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1624337
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:30 schreef the-O het volgende:
R@b je bent dus nog steeds van mening dat terreur voorbehouden is aan de niet-westerse landen?

Is het eigenlijk niet gewoon zo dat er veel te veel zieke fanatieke mensen zijn? Ook hier?

R@b?
pi_1624355
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

R@b?

Niet op de man discussiëren blijft moeilijk he???

Die grote boze R@b uit Alkmaar die alles haat wat niet Hollands is.

pi_1624380
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Bende van Nijvel waren criminelen, maar goed.

Daar zijn de meningen over verdeeld

Ik ben blij dat je alweer een beetje bent afgekoeld. Echt, ik denk dat fanatisme niet voorbehouden is aan een bevolkingsgroep, als je maar hard genoeg ergens in geloofd en het je maar vaak genoeg verteld wordt is alles overal mogelijk.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1624418
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:40 schreef the-O het volgende:

Echt, ik denk dat fanatisme niet voorbehouden is aan een bevolkingsgroep,

Heb ik dat dan beweert???

Ik zei alleen dat uit naam van de westerse samenleving er geen terroristische acties plaats vinden.

Verder zijn mensen mensen. Een neger, een blanke, een jood of een Arabiër, zij kunnen alle terrorist worden. Ligt niet aan de afkomst.

pi_1624448
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:44 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik zei alleen dat uit naam van de westerse samenleving er geen terroristische acties plaats vinden.

Sjees man, rustig maar, je quote jezelf ook wel lekker, en ik bedoelde er niets mee. Tijd om te slapen. Doei.
pi_1624467
quote:

[..]

Heeft de cia niet een paar keer geprobeerd Castro om zeep te helpen ? En stond Bin Laden niet vroeger op de loonlijst van de cia ? Net als sadam ?
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2001 @ 00:51:35 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1624478
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:38 schreef R@b het volgende:

[..]

Niet op de man discussiëren blijft moeilijk he???

Sinds wanneer mag je hier niet reageren op een text?
Zij dat nieuwe regels? Zo jah, waar staan die?
Ik ben (dacht ik tenminste) vrij om te reageren op welke text dan ook, mits ik me gedraag en me niet verlaag en mij niet verlaag tot ordinair taalgebruik e.d...

Jij reageerde niet meer nadat mensen je iets vroegen n.a.v je eigen denkpatroon en de daaruit geschreven text, "wij "(jaja, waaronder "ïk ")vroegen je voorzichtig om een antwoord..meer niet..

quote:
Die grote boze R@b uit Alkmaar die alles haat wat niet Hollands is.
Dat groot valt wel mee en die boosheid daar heb jij zelf meer last van dan wij

..sterkte.

donderdag 13 september 2001 @ 00:53:44 #63
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1624494
Tja, wraak zal er wel komen, nu de VS en de NATO het als een oorlogsdaad beschouwen. Of het dan wraak gaat heten of oorlog is vers twee. Maar die discussie moeten jullie maar aan neerlandici overlaten.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1624498
Hey R@b, je bent nogal aanwezig in dit topic (dus probeer ik je hier maar even te bereiken), terwijl ik juist zo benieuwd ben naar je reactie in het topic "passagiers verrichten heldendaad", ben wel benieuwd of jij het geloofd.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 13 september 2001 @ 00:55:34 #65
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1624505
quote:
Uit naam niet, nee. Daar heb je gelijk in.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2001 @ 01:07:50 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1624597
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:53 schreef links234 het volgende:
Tja, wraak zal er wel komen, nu de VS en de NATO het als een oorlogsdaad beschouwen. Of het dan wraak gaat heten of oorlog is vers twee. Maar die discussie moeten jullie maar aan neerlandici overlaten.
..maar, zoals men nu zegt op de tv, wij zijn "bondgenoot"en "verplicht"de VS te steunen..

Om heel eerlijk te zijn , ik vind het belachelijk dat heel land strax eventueel "aängevallen" wordt (op wat voor manier dan ook) maar ik vind het nog veel erger dat ik als burger nix te zeggen heb, dat wij als burgers dit moeten laten gebeuren en meewerken zonder dat we erachter staan...

Ik heb zin om keihard te vloeken..wil niet gedwongen "ergens achter" staan..

pi_1624627
Kan toch nog niet slapen, en er was iemand wel moe, dus die val ik dan maar niet lastig.

R@b, ik beweerde ook niet dat jij dat beweerd had. (of is R@b al weg?)

† In Memoriam † donderdag 13 september 2001 @ 01:18:05 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1624648
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:13 schreef the-O het volgende:
Kan toch nog niet slapen, en er was iemand wel moe, dus die val ik dan maar niet lastig.

R@b, ik beweerde ook niet dat jij dat beweerd had. (of is R@b al weg?)

Nee, die vertoeft elders, blaat, knipt en plakt wat en vlucht dan weer een ander topic in
pi_1624652
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

..maar, zoals men nu zegt op de tv, wij zijn "bondgenoot"en "verplicht"de VS te steunen..

Om heel eerlijk te zijn , ik vind het belachelijk dat heel land strax eventueel "aängevallen" wordt (op wat voor manier dan ook) maar ik vind het nog veel erger dat ik als burger nix te zeggen heb, dat wij als burgers dit moeten laten gebeuren en meewerken zonder dat we erachter staan...

Ik heb zin om keihard te vloeken..wil niet gedwongen "ergens achter" staan..

Op het moment hebben we heel even weinig te kiezen, maar ik denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking er wel achter staat, als het beperkt blijft tot laten we voor het gemak zeggen Afghanistan en Irak.
pi_1624658
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:18 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee, die vertoeft elders, blaat, knipt en plakt wat en vlucht dan weer een ander topic in

Ben blij dat je er een knipoog achter zette.

Maar die onmachtgevoelens zijn wel klote hè? Ik voel me op sommige momenten heel erg ontregeld.

donderdag 13 september 2001 @ 01:27:33 #71
15660 chocolatemoeze
pi_1624675
:)oeps:)
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2001 @ 01:31:43 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1624692
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:19 schreef the-O het volgende:

[..]

Op het moment hebben we heel even weinig te kiezen, maar ik denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking er wel achter staat, als het beperkt blijft tot laten we voor het gemak zeggen Afghanistan en Irak.

Niet alleen op dit moment, we hebben gewoon helemaal nix in te brengen

En ik behoor kennelijk niet tot die meerderheid, voel me gedwongen alsof ik een strop om m'n nek heb die al strakker aangetrokken gaat worden, ik sta niet achter dit soort wraakacties, ik op de berichtgevingen en beschuldigingen zonder dat er bewijzen zijn, sterker nog, ik begin zelfs te twijfelen aan de oprechtheid van de VS..
Religie en ideologie kunnen het beste in mensen losmaken maar in dit geval het slechtste..

Om een klein voorbeeld aan te halen, dicht bij huis..Molukkers (recent) dreigden ook met van alles vanuit onmacht en onvrede over dingen, uiteindelijk bleek het om een zeer kleine groep te gaan die deze dreigementen uitten in de media, maar stel, dat er daadwerkelijk iets was gebeurt, dan hadden wij weer "haatgevoelens" jegens alle Molukkers, kennelijk zijn we dan niet in staat ons in te leven in de redenen..iemand/mensen doen dingen niet zomaar..

In voormalig Joegoslavie idem dito, door haat en wraak broeit het daar, en blijft het broeien..dit versterkt door zieke mensen als Milosovic, die zelfs zijn eigen volk dood om vervolgens met een cameraploeg te gaan filmen en die beelden uit te zenden , met daarbij een commentaarstem die direct wijst naar de "tegenpartij"..

Gevolg, nog meer haat..nog meer geweld..nog meer verdriet...

donderdag 13 september 2001 @ 01:43:47 #73
15660 chocolatemoeze
pi_1624720
spijker op de kop loeder.

Het oeps van mij slaat trouwens op de onmacht. Beter oeps te zeggen en te proberen deel te nemen in de publieke opinie, om te zorgen dat er geen oorlog komt en geen rassenhaat. Want daar ben ik op tegen (niet tegen reprasailles)

pi_1624724
quote:

[..]

De essentie is nu juist dat vanuit Islamitische optiek dit wel het geval is. Een aanslag als die van gisteren is in de belevenis van veel Islamieten (in ieder geval de meest radicale mensen, degenen die figuren als Osama Bin Laden ten allen tijde zullen ondersteunen) een revanche voor alles wat de 'westerse wereld' hen aangedaan heeft.
Tienduizenden troepen zijn sinds '79 hun 'beloofde land' ingestuurd, hun dubieuze manier van het bedrijven van politiek met als richtsnoer de Koran is door westerlingen nooit erkend als zijnde een humanitair verantwoord en adequaat functionerend systeem, wat natuurlijk ook niet het geval is, maar het is dus tot op zekere hoogte begrijpelijk dat dit gevoel de realiteit overschaduwt.
In naam van Allah kunnen alle daden, hoe gruwelijk, en hoe tegenstrijdig met de Koran dan ook worden verantwoord.
In feite gaat het er aan overzijde op similaire wijze aan toe - onder het motto 'protectie van de democratie' is alles gerechtvaardigd. Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het doelmatig laten imploderen van 2 van de hoogste torens ter wereld, een directe reflectie van de zinnebeeldige Amerikaanse opressie, daarmee duizenden mensenlevens te vernietigen (nog niet eens uitgaand van het aantal slachtoffers dat zal vallen als gevolg van VS-repercussies) en bovendien de mondiale economie (weliswaar marginaal) te ontwrichten nog steeds een laffe daad is geweest, maar het kan geen kwaad de zaak van 2 kanten te bekijken.
Het blijft ook strict noodzakelijk om wat de VS betreft even sceptisch te blijven, hoe moeilijk ze 't daar momenteel ook hebben, je moet scherp blijven en je realiseren dat Bush en Powell geen lieverdjes zijn.
De manier waarop zij zich tot de wereld gericht hebben zint me dan ook allerminst, het lijkt er op dit moment op dat men het belangrijker acht om zoveel mogelijk partners in war te vinden dan met menswaardige resoluties te komen, ze zijn zich volledig aan het voorbereiden op een grootschalige represaille.
Ik hoop echt dat het niet gaat escaleren, hoewel ik vermoed van wel. Ik vraag me trouwens af in hoeverre Wim Kok van standpunt veranderd is sinds de speeches van Bush en Powell van vanmiddag, die toch een agressievere ondertoon kenden dan gisteren.
pi_1624735
Sceptisch blijven wil ik wel, maar af en toe, als ik de onderbuikreacties lees vrees ik het ergste. En zolang het bij verbaal geweld blijft denk ik niet dat Wim Kok zijn standpunt verandert.

[edit] niet goed gelezen [edit]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')