quote:Dus? Omdat ze hierheen komen mogen ze niet terroriseren en de westerse wereld onder het mom van die door 182 landen overeengekomen verdrag wel? Dat noem ik pas een gedachtekronkel. (maw. geen goed argument)
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef R@b het volgende:[..]
Vandaar dat al die islamieten naar de westerse wereld komen om hier deel te kunnen nemen aan het kapitale systeem zeker???
Ik heb zelf geen hol op met welke godsdienst dan ook. De islam kan me gestolen worden, het christendom ook.
Wanneer je jezelf tegen het kapitale systeem keert moet je niet gaan wonen in een westerse samenleving en denken dat je daar getolereert wordt. Maar de meeste allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem helemaal niet, ze doen er maar wat graag aan mee.
quote:Sterker nog, alle allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem niet. Maar nog steeds is er Islamitische bevolking die in hun thuisland blijft.
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef R@b het volgende:[..]
Vandaar dat al die islamieten naar de westerse wereld komen om hier deel te kunnen nemen aan het kapitale systeem zeker???
Ik heb zelf geen hol op met welke godsdienst dan ook. De islam kan me gestolen worden, het christendom ook.
Wanneer je jezelf tegen het kapitale systeem keert moet je niet gaan wonen in een westerse samenleving en denken dat je daar getolereert wordt. Maar de meeste allochtone islamieten verwerpen het kapitale systeem helemaal niet, ze doen er maar wat graag aan mee.
Denk je dat dat 200 mensen zijn?
Dat is een groot deel van het probleem, vele westerlingen denken dat de wereld achter Israël ophoudt. We moeten eens beseffen dat ieder mens tegenwoordig leeft ten koste van een ander mens, en dat is volgens mij wat de wereldvrede in de weg staat.
quote:hahaha, eigenlijk wel he... we proberen toch allemaal ff een punt te maken
Op donderdag 13 september 2001 00:30 schreef the-O het volgende:
R@b je bent dus nog steeds van mening dat terreur voorbehouden is aan de niet-westerse landen?Is het eigenlijk niet gewoon zo dat er veel te veel zieke fanatieke mensen zijn? Ook hier?
quote:Dat stuk had betrekking op hetgeen R@b schreef.
Op donderdag 13 september 2001 00:27 schreef AchJa het volgende:[..]
Hmmm, als ik me niet vergis zijn er bij de VN iets van 182 landen aangesloten......dus zo'n beetje alle landen ter wereld, op een paar landjes na, dus ik mag verwachten dat de VN toch een redelijk iets is.....
quote:
De westerse wereld verlaagt zich nimmer tot terroristische acties. Maar jij behoort waarschijnlijk tot diegene die de bombardementen op Servië ook onder barbarisme (terrorisme) scharen. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat die door de VN goedgekeurt waren.
[Dit bericht is gewijzigd door FuTilE op 13-09-2001 00:35]
quote:Bende van Nijvel waren criminelen, maar goed.
Op donderdag 13 september 2001 00:06 schreef the-O het volgende:[..]
Of de ETA, Bader Meinhoff,bende van Nijvel etc.
Ik begrijp je voorbeelden: ETA, IRA, Bader Meinhoff, RAF.
Maar ik doelde op staats en godsdienst-terrorisme. Terrorisme vanuit een godsdienst of een natie. De westerse samenleving verlaagt zich niet tot terroristische acties in het MO, dat bedoelde ik.
[In Ierland is het meer een oorlog om gebied, dan om geloof.]
quote:R@b?
Op donderdag 13 september 2001 00:30 schreef the-O het volgende:
R@b je bent dus nog steeds van mening dat terreur voorbehouden is aan de niet-westerse landen?Is het eigenlijk niet gewoon zo dat er veel te veel zieke fanatieke mensen zijn? Ook hier?
quote:Niet op de man discussiëren blijft moeilijk he???
Op donderdag 13 september 2001 00:36 schreef Loedertje het volgende:[..]
R@b?
Die grote boze R@b uit Alkmaar die alles haat wat niet Hollands is.
quote:Ik ben blij dat je alweer een beetje bent afgekoeld.
Op donderdag 13 september 2001 00:35 schreef R@b het volgende:[..]
Bende van Nijvel waren criminelen, maar goed.
Daar zijn de meningen over verdeeld
quote:Heb ik dat dan beweert???
Op donderdag 13 september 2001 00:40 schreef the-O het volgende:Echt, ik denk dat fanatisme niet voorbehouden is aan een bevolkingsgroep,
Ik zei alleen dat uit naam van de westerse samenleving er geen terroristische acties plaats vinden.
Verder zijn mensen mensen. Een neger, een blanke, een jood of een Arabiër, zij kunnen alle terrorist worden. Ligt niet aan de afkomst.
quote:Sjees man, rustig maar, je quote jezelf ook wel lekker, en ik bedoelde er niets mee. Tijd om te slapen. Doei.
Op donderdag 13 september 2001 00:44 schreef R@b het volgende:[..]
Heb ik dat dan beweert???
Ik zei alleen dat uit naam van de westerse samenleving er geen terroristische acties plaats vinden.
quote:Heeft de cia niet een paar keer geprobeerd Castro om zeep te helpen ? En stond Bin Laden niet vroeger op de loonlijst van de cia ? Net als sadam ?
Heb ik dat dan beweert???
quote:Sinds wanneer mag je hier niet reageren op een text?
Op donderdag 13 september 2001 00:38 schreef R@b het volgende:[..]
Niet op de man discussiëren blijft moeilijk he???
Jij reageerde niet meer nadat mensen je iets vroegen n.a.v je eigen denkpatroon en de daaruit geschreven text, "wij "(jaja, waaronder "ïk ")vroegen je voorzichtig om een antwoord..meer niet..
quote:Dat groot valt wel mee en die boosheid daar heb jij zelf meer last van dan wij
Die grote boze R@b uit Alkmaar die alles haat wat niet Hollands is.
..sterkte.
quote:Uit naam niet, nee. Daar heb je gelijk in.
Op donderdag 13 september 2001 00:44 schreef R@b het volgende:
quote:..maar, zoals men nu zegt op de tv, wij zijn "bondgenoot"en "verplicht"de VS te steunen..
Op donderdag 13 september 2001 00:53 schreef links234 het volgende:
Tja, wraak zal er wel komen, nu de VS en de NATO het als een oorlogsdaad beschouwen. Of het dan wraak gaat heten of oorlog is vers twee. Maar die discussie moeten jullie maar aan neerlandici overlaten.
Om heel eerlijk te zijn , ik vind het belachelijk dat heel land strax eventueel "aängevallen" wordt (op wat voor manier dan ook) maar ik vind het nog veel erger dat ik als burger nix te zeggen heb, dat wij als burgers dit moeten laten gebeuren en meewerken zonder dat we erachter staan...
Ik heb zin om keihard te vloeken..wil niet gedwongen "ergens achter" staan..
R@b, ik beweerde ook niet dat jij dat beweerd had. (of is R@b al weg?)
quote:Nee, die vertoeft elders, blaat, knipt en plakt wat en vlucht dan weer een ander topic in
Op donderdag 13 september 2001 01:13 schreef the-O het volgende:
Kan toch nog niet slapen, en er was iemand wel moe, dus die val ik dan maar niet lastig.R@b, ik beweerde ook niet dat jij dat beweerd had. (of is R@b al weg?)
quote:Op het moment hebben we heel even weinig te kiezen, maar ik denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking er wel achter staat, als het beperkt blijft tot laten we voor het gemak zeggen Afghanistan en Irak.
Op donderdag 13 september 2001 01:07 schreef Loedertje het volgende:[..]
..maar, zoals men nu zegt op de tv, wij zijn "bondgenoot"en "verplicht"de VS te steunen..
Om heel eerlijk te zijn , ik vind het belachelijk dat heel land strax eventueel "aängevallen" wordt (op wat voor manier dan ook) maar ik vind het nog veel erger dat ik als burger nix te zeggen heb, dat wij als burgers dit moeten laten gebeuren en meewerken zonder dat we erachter staan...
Ik heb zin om keihard te vloeken..wil niet gedwongen "ergens achter" staan..
quote:Ben blij dat je er een knipoog achter zette.
Op donderdag 13 september 2001 01:18 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nee, die vertoeft elders, blaat, knipt en plakt wat en vlucht dan weer een ander topic in
Maar die onmachtgevoelens zijn wel klote hè? Ik voel me op sommige momenten heel erg ontregeld.
quote:Niet alleen op dit moment, we hebben gewoon helemaal nix in te brengen
Op donderdag 13 september 2001 01:19 schreef the-O het volgende:[..]
Op het moment hebben we heel even weinig te kiezen, maar ik denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking er wel achter staat, als het beperkt blijft tot laten we voor het gemak zeggen Afghanistan en Irak.
En ik behoor kennelijk niet tot die meerderheid, voel me gedwongen alsof ik een strop om m'n nek heb die al strakker aangetrokken gaat worden, ik sta niet achter dit soort wraakacties, ik
op de berichtgevingen en beschuldigingen zonder dat er bewijzen zijn, sterker nog, ik begin zelfs te twijfelen aan de oprechtheid van de VS..
Religie en ideologie kunnen het beste in mensen losmaken maar in dit geval het slechtste..
Om een klein voorbeeld aan te halen, dicht bij huis..Molukkers (recent) dreigden ook met van alles vanuit onmacht en onvrede over dingen, uiteindelijk bleek het om een zeer kleine groep te gaan die deze dreigementen uitten in de media, maar stel, dat er daadwerkelijk iets was gebeurt, dan hadden wij weer "haatgevoelens" jegens alle Molukkers, kennelijk zijn we dan niet in staat ons in te leven in de redenen..iemand/mensen doen dingen niet zomaar..
In voormalig Joegoslavie idem dito, door haat en wraak broeit het daar, en blijft het broeien..dit versterkt door zieke mensen als Milosovic, die zelfs zijn eigen volk dood om vervolgens met een cameraploeg te gaan filmen en die beelden uit te zenden , met daarbij een commentaarstem die direct wijst naar de "tegenpartij"..
Gevolg, nog meer haat..nog meer geweld..nog meer verdriet...
Het oeps van mij slaat trouwens op de onmacht. Beter oeps te zeggen en te proberen deel te nemen in de publieke opinie, om te zorgen dat er geen oorlog komt en geen rassenhaat. Want daar ben ik op tegen (niet tegen reprasailles)
quote:De essentie is nu juist dat vanuit Islamitische optiek dit wel het geval is. Een aanslag als die van gisteren is in de belevenis van veel Islamieten (in ieder geval de meest radicale mensen, degenen die figuren als Osama Bin Laden ten allen tijde zullen ondersteunen) een revanche voor alles wat de 'westerse wereld' hen aangedaan heeft.
[edit] niet goed gelezen [edit]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |