Nou, met een beetje mazzel gaat de rest van het seizoen dan na zondag nog meer leven.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:18 schreef Againzender het volgende:
Erg veel zin in zondag, lijkt wel of de wedstrijd meer leeft hier nu het wat minder gaat.
quote:Rotterdammers in favorietenrol voor kraker tegen Ajax
FEYENOORD RUIKT BLOED
door Pascal van Wessel
ROTTERDAM - Vol verwachting en vertrouwen reist Feyenoord zondag naar Amsterdam voor de klassieker tegen Ajax. De ploeg in vorm tegen de ploeg in lijden en last. Vandaar dat de Rotterdammers voor de verandering eens favoriet zijn. Dirk Kuijt: ,,We ruiken op een bepaalde manier bloed."
De 24-jarige Katwijker is de verpersoonlijking van het nieuwe Feyenoord. Gezegend met een voortreffelijke beroepsernst en onverzettelijk was Kuijt altijd al, maar dit seizoen heeft de aanvaller ook voetballend een reuzensprong voorwaarts gemaakt. ,,Ik ben momenteel heel stabiel", vertelt de kersverse vader. ,,Mijn spel is goed, ik maak veel doelpunten en geef vaak assists. Mijn eerste seizoen bij Feyenoord ging met vallen en opstaan, maar ik word elk jaar beter."
Belangrijk in zijn spectaculaire ontwikkeling is het werken met mannen die hij hoog heeft zitten: Feyenoord-trainer Ruud Gullit en bondscoach Marco van Basten. Kuijt: ,,Zij hebben op het allerhoogste niveau gewerkt en dat is aan alles te zien. Ze brengen hun ervaringen uit het verleden over op een groep en lijken nooit onder druk te staan. Gullit is rustig, lacht altijd. Hij straalt nooit iets van spanning uit en kan op het trainingsveld spelers perfectioneren. Van Basten heeft dat zorgeloze ook over zich. Die ging op de dag van Nederland-Tsjechië op het strand lekker een potje voetballen met zijn assistenten."
Misschien dat de stemming daarom wel zo ontspannen is in het Rotterdamse kamp aan de vooravond van de botsing met Ajax. Op het trainingsveld naast De Kuip is aan niets te merken dat er een grote wedstrijd zit aan te komen. De spelers hebben de grootste lol tijdens een partijtje. Slechts de supporters ogen wat nerveuzer dan normaal. Over de aangemeten favorietenrol doen de Feyenoorders niet moeilijk. Die wordt 'gewoon' geaccepteerd. ,,Voor het eerst sinds jaren hebben wij mooie papieren en krijgen we goede kritieken", weet Kuijt. ,,De buitenwereld dicht ons zondag de betere kansen toe. We hebben ook heel veel vertrouwen en ruiken op een bepaalde manier bloed. Ajax heeft een moeilijke periode gehad. Of die overwinning bij Willem II de ommekeer is, moet nog maar blijken."
Afgezien van twee uitschieters naar beneden tegen FC Utrecht en AZ heeft Feyenoord tot nu toe weinig te klagen gehad. Weliswaar laat het spel zich nog wel eens kenmerken door wisselvalligheid; het totaalbeeld is positief. Kuijt: ,,Onze inzet is altijd goed en we hebben natuurlijk heel veel kwaliteit op het veld staan. Feyenoord heeft met Kalou, Goor, Ono en ikzelf momenteel veel spelers die het vermogen hebben om een wedstrijd te beslissen. Het elftal is niet op één man gebaseerd. We vormen een hecht team dat door inzet zijn individuele kwaliteiten kan tonen. Als onze organisatie goed staat, kunnen wij van elke ploeg winnen."
Toch blijft zegevieren in Amsterdam een vak apart. Feyenoord deed het drie jaar geleden voor het laatst. In het met 3-4 gewonnen spektakelstuk was David Connolly de grote man aan Rotterdamse zijde. ,,Ik verwacht een echte ouderwetse kraker", kijkt Kuijt vooruit. ,,Ajax moet winnen, maar dat willen wij natuurlijk ook. Een club als Feyenoord moet sowieso elke wedstrijd voor de winst gaan. Dus ook in de ArenA. Achteraf kan je altijd nog zeggen dat een gelijkspel geen slecht resultaat is. Maar dat mag vooraf niet de insteek zijn."
Verschenen in SP!TS op vrijdag 12 november 2004.
quote:12/11/2004 - "Sfeer na drie dagen vrij heel goed"
(Van onze verslaggever RvN)
BRON: Spits
Na drie dagen vrijaf kwam de selectie donderdag weer bij elkaar om de wedstrijdvoorbereiding op het duel tegen Feyenoord te beginnen. In de Spits laat Nigel de Jong weten dat de sfeer in de groep nu weer uitstekend is. "Het was lekker om even drie dagen vrij te hebben. Even rust en geen voetbal. Dat had ik wel nodig, er is veel gebeurd de laatste tijd natuurlijk. Maar de sfeer is heel goed nu bij ons. Koeman heeft de boel op scherp gezet, door de bezem door de selectie te halen. Iedereen is scherp, dat was wel te zien op de training. Ik heb daarom veel vertrouwen voor het duel met Feyenoord."
"3 dagen geen voetbal?"quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:22 schreef JaWi het volgende:
Had de bron niet gelezen en ik denk wat zullen we nou krijgen, het moet niet veel gekker meer wordenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:22 schreef JaWi het volgende:
12/11/2004 - "Sfeer na drie dagen vrij heel goed"
(Van onze verslaggever RvN)
BRON: Spits
Na drie dagen vrijaf kwam de selectie donderdag weer bij elkaar om de wedstrijdvoorbereiding op het duel tegen Feyenoord te beginnen. In de Spits laat Nigel de Jong weten dat de sfeer in de groep nu weer uitstekend is.
Zou hij opnieuw spelers er buiten laten of zijn die jongens er ook gewoon weer bij. Ik denk het laatste.quote:"Het was lekker om even drie dagen vrij te hebben. Even rust en geen voetbal. Dat had ik wel nodig, er is veel gebeurd de laatste tijd natuurlijk. Maar de sfeer is heel goed nu bij ons. Koeman heeft de boel op scherp gezet, door de bezem door de selectie te halen. Iedereen is scherp, dat was wel te zien op de training. Ik heb daarom veel vertrouwen voor het duel met Feyenoord."
Ik oop dat babel eens kans krijgtquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:32 schreef Nyluzzz het volgende:
Had de bron niet gelezen en ik denk wat zullen we nou krijgen, het moet niet veel gekker meer worden
Ja ik geloof van wel.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:34 schreef JaWi het volgende:
Galasek is toch weer fit?
Ja hoop ik ook. En dat wordt toch wel eens tijd want eigenlijk kan Koeman niet echt om hem heen met dit spitsenprobleem.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:33 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik oop dat babel eens kans krijgt.
Zondag zat hij al op de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |