abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_23297268
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:58 schreef cerror het volgende:

[..]

Nou ja
Ja, duh!
darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:03:29 #177
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_23297284
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:02 schreef Zap het volgende:

[..]

Ja, duh!
Duh park checken
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_23297285
Owww yeah eindelijk eens niet mijn eigen schuld dat ik vandaag niet meedeed!
pi_23298040
sta ik nogsteeds op dezelfde plaats
dag
  zondag 14 november 2004 @ 01:32:03 #180
85841 DiLDoG_
Wannabee newb
pi_23300045
22:22 totaalstand per 13 November 2004


22:22 dagstand per 13 November 2004


22:22 stats per 13 November 2004
People who think they know it all annoy those of us who do
  zondag 14 november 2004 @ 04:01:39 #181
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23301346
ben ik op tijd?
Wordt ik nu ook in de totaal stand opgenomen?
Are you nuts??
pi_23301412
tvp
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  zondag 14 november 2004 @ 07:21:51 #183
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23304544
Ik heb net zoveel posts als D_H en Arcee!
pi_23315539
eens kijken of het vanavond iets gaat worden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_23317066
ff stil blijven, anders past het niet meer
dag
  zondag 14 november 2004 @ 22:16:23 #187
71384 Urnie
.... is een zij
pi_23317150
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:13 schreef petre86 het volgende:
ff stil blijven, anders past het niet meer
En daarom schop jij hem weer de AT in??
I wish I were you, so I can be friends with me...
  zondag 14 november 2004 @ 22:20:58 #188
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23317269
De vroegste tijd 1094-1594
De provincie Groningen deelt niet alleen haar naam met de provinciehoofdstad, maar is er ook door de jaren heen nauw mee verbonden geweest. De oorspronkelijke naam ‘villa Cruoninga’ wordt in 1040 voor de eerste keer genoemd voor een buurschap, waar de huidige stad uit is ontstaan. In de dertiende eeuw was Groningen uitgegroeid tot een sterke handelsstad, die een bestuur had met eigen vastgelegde rechtsregels en rechtspraak. De stad beschermde zich door een muur.

Deze stad begon verdragen te sluiten met de omliggende gebieden, zoals Hunsingo en Fivelingo, om haar centrumpositie voor de handel veilig te stellen. Deze omliggende gebieden werden vaak ‘’De Ommelanden’’ genoemd. Ook wist zij de hogere rechtspraak voor stad en Ommelanden binnen haar stadsmuur te krijgen. Dit gebeurde ter wille van de eenheid in rechtspraak en grotere rechtszekerheid. Uit deze centrale hogere rechtspraak ontwikkelde zich de Hoofdmannenkamer, de voorloper van het provinciale gerechtshof. De lagere rechtspraak werd in de verschillende Ommelander gebieden zelf gehouden.

De groei van de invloed van de stad op de Ommelanden gaf steeds conflicten. Deze gingen niet alleen over de rechtspraak, maar vooral over de handel. De stad had zich namelijk het stapelrecht voorbehouden. Dat wil zeggen dat alle goederen die in Stad en Ommelanden waren geproduceerd, zoals graan en bier, eerst in de stad moesten worden verhandeld.
In de vijftiende eeuw groeide er daarom een geregeld overleg tussen de machthebbers in Stad en Ommelanden, dat werd bijeengeroepen door een vertegenwoordiger van het centrale bestuur in Brussel en waar ook de Hoofdmannenkamer aan deelnam.
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  zondag 14 november 2004 @ 22:20:58 #189
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23317270
De vroegste tijd 1094-1594
De provincie Groningen deelt niet alleen haar naam met de provinciehoofdstad, maar is er ook door de jaren heen nauw mee verbonden geweest. De oorspronkelijke naam ‘villa Cruoninga’ wordt in 1040 voor de eerste keer genoemd voor een buurschap, waar de huidige stad uit is ontstaan. In de dertiende eeuw was Groningen uitgegroeid tot een sterke handelsstad, die een bestuur had met eigen vastgelegde rechtsregels en rechtspraak. De stad beschermde zich door een muur.

Deze stad begon verdragen te sluiten met de omliggende gebieden, zoals Hunsingo en Fivelingo, om haar centrumpositie voor de handel veilig te stellen. Deze omliggende gebieden werden vaak ‘’De Ommelanden’’ genoemd. Ook wist zij de hogere rechtspraak voor stad en Ommelanden binnen haar stadsmuur te krijgen. Dit gebeurde ter wille van de eenheid in rechtspraak en grotere rechtszekerheid. Uit deze centrale hogere rechtspraak ontwikkelde zich de Hoofdmannenkamer, de voorloper van het provinciale gerechtshof. De lagere rechtspraak werd in de verschillende Ommelander gebieden zelf gehouden.

De groei van de invloed van de stad op de Ommelanden gaf steeds conflicten. Deze gingen niet alleen over de rechtspraak, maar vooral over de handel. De stad had zich namelijk het stapelrecht voorbehouden. Dat wil zeggen dat alle goederen die in Stad en Ommelanden waren geproduceerd, zoals graan en bier, eerst in de stad moesten worden verhandeld.
In de vijftiende eeuw groeide er daarom een geregeld overleg tussen de machthebbers in Stad en Ommelanden, dat werd bijeengeroepen door een vertegenwoordiger van het centrale bestuur in Brussel en waar ook de Hoofdmannenkamer aan deelnam.
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  zondag 14 november 2004 @ 22:21:15 #190
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23317283
De komst der Fransen tot aan de Provinciewet 1795-1850
Tijdens de Franse bezetting werden de gewestelijke besturen ondergeschikt gemaakt aan het centrale gezag in Den Haag. Ook kwam er een einde aan de allesbepalende invloed van plaatselijke grondbezitters in de bestuurscolleges. Het bestuur voor de gehele provincie werd veel uniformer opgezet. In de eerste plaats waren in het gehele gebied gemeenten opgericht, 62 in getal.

Daarnaast werd in 1814 de provincie Groningen ingesteld, die over deze nieuwe gemeenten als over de stad Groningen éénzelfde bestuur vormde. Het bestuur over de Ommelander gebieden kwam te vervallen, evenals het bestuur van de stad Groningen over de gebieden buiten de eigenlijke stadsgrenzen.
Het provinciaal bestuur bestond uit een college van Gedeputeerde Staten, het dagelijks bestuur, en de Provinciale Staten, het algemeen bestuur. Voor beide van de Commissaris des Konings, tot 1850 gouverneur genaamd, de voorzitter. De Provinciale Staten bestonden uit 36 leden, die gelijk waren verdeeld over de ridderschap, eigenerfden en de stad Groningen. Vermogen gaf toegang tot een van beide eerste standen. Vanaf 1825 bestond het college van Gedeputeerde Staten uit 5 leden.
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  zondag 14 november 2004 @ 22:21:35 #191
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_23317294
KOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEK
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
  zondag 14 november 2004 @ 22:21:37 #192
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23317296
De provincie tussen Rijk en gemeenten 1850-heden
De nieuwe Provinciewet van 1850, gebaseerd op de Grondwet uit 1848 van Thorbecke, gaf de provincie weer een grotere eigen verantwoordelijkheid, ten koste van de invloed van het centrale Haagse bestuur. De provincie mocht voortaan een eigen begroting opstellen, kon eigen belastingen heffen en verordeningen uitvaardigen.


De Provinciale Staten werden voortaan direct gekozen door de burgers, in plaats van te worden aangewezen uit de drie standen. Wel was het aantal kiezers eerst nog beperkt tot de meest gegoede mannen. Er waren in 1850 slechts 7671 kiesgerechtigden op een bevolking van 188.000 personen. In 1987 waren er 425.250 kiesgerechtigden op een bevolking van 558.000 inwoners.

Het aantal leden van de Provinciale Staten groeide tot het huidige aantal van 55. Het aantal leden van Gedeputeerde Staten werd in 1850 op 6 vastgesteld, dit aantal is tot nu toe ongewijzigd.
De taken van de provincie waren na 1850 eerst vooral gelegen op het terrein van de waterstaat en wegenaanleg. Daarnaast op het toezicht op de gemeenten en waterschappen. In de twintigste eeuw kwamen hier ondermeer bij de coördinatie van en toezicht op de ruimtelijke ordening en volkshuisvesting.

doet dingen zoals geen ander dat kan!
  zondag 14 november 2004 @ 22:21:54 #193
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_23317300
TIJD???????????
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
pi_23317308
+ 1 +
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_23317309
De vroegste tijd 1094-1594
De provincie Groningen deelt niet alleen haar naam met de provinciehoofdstad, maar is er ook door de jaren heen nauw mee verbonden geweest. De oorspronkelijke naam ‘villa Cruoninga’ wordt in 1040 voor de eerste keer genoemd voor een buurschap, waar de huidige stad uit is ontstaan. In de dertiende eeuw was Groningen uitgegroeid tot een sterke handelsstad, die een bestuur had met eigen vastgelegde rechtsregels en rechtspraak. De stad beschermde zich door een muur.

Deze stad begon verdragen te sluiten met de omliggende gebieden, zoals Hunsingo en Fivelingo, om haar centrumpositie voor de handel veilig te stellen. Deze omliggende gebieden werden vaak ‘’De Ommelanden’’ genoemd. Ook wist zij de hogere rechtspraak voor stad en Ommelanden binnen haar stadsmuur te krijgen. Dit gebeurde ter wille van de eenheid in rechtspraak en grotere rechtszekerheid. Uit deze centrale hogere rechtspraak ontwikkelde zich de Hoofdmannenkamer, de voorloper van het provinciale gerechtshof. De lagere rechtspraak werd in de verschillende Ommelander gebieden zelf gehouden.

De groei van de invloed van de stad op de Ommelanden gaf steeds conflicten. Deze gingen niet alleen over de rechtspraak, maar vooral over de handel. De stad had zich namelijk het stapelrecht voorbehouden. Dat wil zeggen dat alle goederen die in Stad en Ommelanden waren geproduceerd, zoals graan en bier, eerst in de stad moesten worden verhandeld.
In de vijftiende eeuw groeide er daarom een geregeld overleg tussen de machthebbers in Stad en Ommelanden, dat werd bijeengeroepen door een vertegenwoordiger van het centrale bestuur in Brussel en waar ook de Hoofdmannenkamer aan deelnam.
dag
pi_23317310
here we go
pi_23317311
ik was er gister niet, vandaag weer wel meedoet
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 november 2004 @ 22:22:04 #198
862 Arcee
Look closer
  zondag 14 november 2004 @ 22:22:05 #199
85841 DiLDoG_
Wannabee newb
pi_23317313
tja
People who think they know it all annoy those of us who do
pi_23317315
* Stuart vind dit spel saai worden # 1
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')