abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1620928
AMSTERDAM - CNN meldt uit niet nader genoemde bron te hebben vernomen dat twee belangrijke telefoongesprekken zijn onderschept. Deze gesprekken leiden mogelijk naar de verantwoordelijken achter de aanslagen. Beide telefoontjes hadden plaats tussen leden van een organisatie waarvan wordt aangenomen dat die in contact staat met Osama bin Laden. Tijdens de telefoongesprekken werd gezegd dat twee doelen waren geraakt.

De NAVO vergadert op dit moment over het in werking stellen van artikel 5 van haar handboek. Bij een artikel-5-situatie wordt een aanval op één NAVO-partner beschouwd als een aanval op het gehele bondgenootschap. Dit artikel kan de Verenigde Staten groen licht geven om direct vergeldingsacties uit te voeren zodra duidelijk is wie achter de aanslagen zitten.

Huiszoekingen

Woordvoerders van politie in het zuiden van Florida hebben meegedeeeld dat agenten naar aanleiding van de aanslagen een aantal huizen hebben doorzocht. De huiszoekingen hebben echter nog geen resultaat opgeleverd.

De FBI schijnt inmiddels te beschikken over ruim 700 tips van burgers. De FBI riep inwoners van Amerika eerder op zoveel mogelijk tips te geven. Dit kunne zijn onder meer doen via internet.

Onmiddelijke dreiging

Het Witte Huis heeft inmiddels verklaard dat de "onmiddellijke dreiging" van terroristische acties tegen Amerikaanse doelen voorbij is. Volgens een woordvoerder hebben de daders hun opdracht volbracht. Het gevaar voor de openbare veiligheid is afgenomen, aldus het Witte Huis.

President Bush heeft het Congres inmiddels gevraagd noodgelden ter beschikking te stellen om de hulpverlening te ondersteunen. In zijn laatste toespraak noemde Bush de aanslagen "acts of war", oorlogsdaden.

-----

Hoop dat dit gaat leiden tot de daders en dat deze hard gestraft mogen worden!

-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  woensdag 12 september 2001 @ 18:42:13 #2
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1620956
ik hoop echt dat ze genuked worden die mensen die het gedaan hebben.

aan de andere kant ook weer niet want dan wordt het gegarandeerd een 3e wereld oorlog, als dat al niet op komt is.

ik hoop zeker wel dat ze boeten voor wat ze gedaan hebben.

ze hebben 100.000den mensen pijn gedaan , en dan heb ik het nog niet eens over de doden , alleen de nabestaanden , familie enz

World domination is my middle name.
pi_1621104
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:42 schreef Daklem het volgende:

aan de andere kant ook weer niet want dan wordt het gegarandeerd een 3e wereld oorlog, als dat al niet op komt is.

Niet zo paniekerig. Er komt geen WO111, want dan heb je veel landen nodig die bereid zijn daaraan deel te nemen.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 12 september 2001 @ 19:06:30 #4
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1621122
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Niet zo paniekerig. Er komt geen WO111, want dan heb je veel landen nodig die bereid zijn daaraan deel te nemen.

praat geen zwets

ik ben niet paniekerig, waarom zou ik

maar zoals bush het zegt is hij wel in voor een potje vechten

World domination is my middle name.
pi_1621133
quote:

[..]

Paniekerig? Wat dacht je dan van dit bericht?

"BRUSSEL - Nederland heeft de Verenigde Staten formeel militaire hulp toegezegd als de regering-Bush daar om vraagt. Dat heeft een woordvoerder van de NAVO woensdag bekendgemaakt in Brussel.
Ook andere NAVO-lidstaten en derde landen als België, Spanje, Denemarken, Rusland, Oekraïne, Zweden, Oezbekistan, Polen en Tsjechië hebben dergelijke militaire steun toegezegd. Volgens de woordvoerder hebben de VS echter nog niet officieel hulp gevraagd.
Ook is er nog geen besluit over het afkondigen van een artikel-5-situatie, waarbij een aanval op één NAVO-partner wordt beschouwd als een aanval op het gehele bondgenootschap."

Bron: nu.nl

Redactie Frontpage woensdag 12 september 2001 @ 19:10:52 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1621150
Jullie denken teveel aan WO2, dat gebeurt niet.
pi_1621155
quote:

[..]

Heb je die minister van buitenlandse zaken in Amerika niet horen praten Amerika gaat aamvallen op verschillende fronten dus niet alleen met geweld..
pi_1621158
Artikel 5 zou een unicum zijn en derhalve een zeer belangrijk signaal.
pi_1621159
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:10 schreef SunChaser het volgende:
Jullie denken teveel aan WO2, dat gebeurt niet.
Want...? Onderbouwing zou niet gek zijn.
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2001 @ 19:15:00 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1621170
We worden heus niet bezet door Afghanistan en in kampen gezet. Als er oorlog komt wordt het de VS en de NAVO tegen Afghanistan, net als bv de Golfoorlog.
pi_1621207
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:15 schreef SunChaser het volgende:
We worden heus niet bezet door Afghanistan en in kampen gezet. Als er oorlog komt wordt het de VS en de NAVO tegen Afghanistan, net als bv de Golfoorlog.
Om daarmee alvast een begin mee te maken. Van mij mogen ze en ik wil ook nog wel een handje helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')