abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1620917
Ik ben benieuwd wat jullie emotioneelste beeld is van de ramp in Amerika, bij welk moment kregen jullie kippevel, of op welke moment dacht jij: dam dit is echt erg..

Mijn meest emotionele beeld is dat televisiefragment waarin je een persoon zag heel hoog in WTC, zwaaiend met een zakdoekje, geen uitweg meer, en men kon die persoon geen hulp bieden alle uitwegen waren er niet meer een paar minuten later stortte het gebouw in

woensdag 12 september 2001 @ 18:39:44 #2
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1620939
ik wist dat het goed mis was toen ik de beelden zag wat die terroristen gedaan hadden en dat er zoveel doden waren.

ik denk nog steeds dat het oorlog gaat worden met de verantwoordelijke en landen waar ze zitten.

ik vind het heel erg, hopen op veel hulpverleners die willen helpen de mensen uit het puin te halen en de overlevende te redden.
de mensen die dood zijn zijn toch al dood , daarom moet er nu gewoon gezocht worden naar de overlevende.
als ik tijd had zou ik graag mee willen helpen

World domination is my middle name.
pi_1620947
Dat mensen uit het vliegtuig naar hun geliefden bellen, en zeggen dat het waarschijnlijk de laatste keer dat ze elkaar spreken...
pi_1620952
Het moment dat ik voor het eerst zag dat het 2de vliegtuig de flat invloog en mensen als een gek weg rende en je op een gegeven moment 2 vrouwen zag schuilen achter een auto
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_1620953
springende mensen voor het instorten
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1620958
Wat mij betreft de beelden van de beide vliegtuigen die op de torens afkoersen. Je weet wat er gaat gebeuren, je weet dat er vele mensen in die torens zitten (eigenlijk wil je nog roepen: "NEE, niet doen, stop!!"), maar je kunt het niet meer veranderen..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1620979
Ik kom vroeg in de middag thuis van werk, zet de tv aan (zender BBC)zoals meestal en zie brandend WTC. Ik denk nog 'Zeker een docu met een what-if rampen scenario ofzo', dan zie ik met grote letters LIVE en vervolgens vliegt Boeing nummer 2 binnen. De omschakeling van docu naar ''t is echt' duurde toch nog even.
  woensdag 12 september 2001 @ 18:47:00 #8
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1620983
wat zullen die piloten wel niet gedacht hebben ,
ze hebben 2 keuze's , ze gaan toch dood :

of ze vliegen er tegenaan ,maar op het laatste moment afzwenken

of ze worden neergestoken/geschoten en de terroristen hebben het vliegtuig in handen.

volgens mij is die keuze verdomde moeilijk , want je weet toch zeker dat je dood gaat als je de commando krijgt om op het wtc te vliegen. echt verschrikkelijk lijk me dat . ook voor de pasagiers om zo'n gebouw op je af zien te komen en dat je beseft dat je over 5 seconden niet meer leeft , dit is echt het ergste wat me echt raakt

World domination is my middle name.
pi_1620989
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:46 schreef Sniper het volgende:
Ik kom vroeg in de middag thuis van werk, zet de tv aan (zender BBC)zoals meestal en zie brandend WTC. Ik denk nog 'Zeker een docu met een what-if rampen scenario ofzo', dan zie ik met grote letters LIVE en vervolgens vliegt Boeing nummer 2 binnen. De omschakeling van docu naar ''t is echt' duurde toch nog even.
ja ik was er meteen bij... maar zou het denk ik ook heeeel vreemd hebben gevonden om de tv aan te zetten en dat te zien.... het is gewoon niet te bevatten.
pi_1620999
Wat het meest indruk maakte toen ik het voor het eerst zag was het instorten van de 2e toren. Ik zette om 16.00 de tv aan, dat heb ik dus live gezien. Ongelooflijk. Het is nog steeds onwerkelijk.

Maar alles wat er gebeurd is is verschrikkelijk. Het beeld van die vallende persoon blijft me ook bij.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1621025
wat ik trouwens ook heel erg vond, was dat jongetje wat op de arm van een man zat, zijn beide ouders werkten in t wtc, het jongetje had volgens mij niet eens door wat er aan de hand was..

En al die mensen die zich uit het gebouw lieten vallen, ze zagen gewoon geen uitweg meer

pi_1621044
De mensen die uit het raam springen en de amateurfilm waar je van onder het eerste vliegtuig naar binnen ziet dringen blijven voor altijd op mijn netvlies gebrand...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_1621051
dit vond ik HEEEEL erg om te zien... gewoon naar gevoel in me maag

*knip*

[Dit bericht is gewijzigd door the_undertaker op 12-09-2001 18:58]

pi_1621052
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:56 schreef the_undertaker het volgende:
dit vond ik HEEEEL erg om te zien... gewoon naar gevoel in me maag

*weg*

haal weg alsjeblieft
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_1621060
Het meest indrukwekkende moment voor mij was (ms vreemd) het moment dat ook het Pentagon aangevallen werd. Ik zette de tv aan op het moment dat het 2e vliegtuig het WTC invloog, maar op het moment van de aanslag op het Pentagon vroeg ik af wat er verder gepland was. Op dat moment wist niemand wat er nog zou volgen, er hadden zich biologische wapens kunnen bevinden in het vliegtuig, er hadden aanslagen kunnen volgen op LA en SF, enz...
pi_1621065
leg eens uit wat daar stond want nu snap ik niet wat je nou erg vond..
pi_1621079
Dat dat vliegtuig de tweede toren invloog, jesus... ik krijg het iedere keer koud als ik dat zie. Zo ben je er nog, zo ben je er niet meer...
pi_1621099
Waarom moet deze foto weg?
Waarom mogen we wel foto's en beelden zien van de vliegtuigen die zich in de torens boren..?
Daar zaten ook mensen in die de dood voor ogen hadden...
Net zoals deze persoon...
pi_1621110
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:03 schreef cos-micV het volgende:
Waarom moet deze foto weg?
Waarom mogen we wel foto's en beelden zien van de vliegtuigen die zich in de torens boren..?
Daar zaten ook mensen in die de dood voor ogen hadden...
Net zoals deze persoon...
achja het was achteraf niet zo'n leuke foto eik :|
maar voor degenen die hem toch willen zien (je ziet het ook op tv dus):

http://www.superheld.nl/modules/Fotoboek/gallery/USA/46.jpg

pi_1621116
De springende mensen
  woensdag 12 september 2001 @ 19:10:50 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1621148
tja errug heel errug, maar waarschijnlijk was het dit of levend verbranden

Al die beelden en ik blijf het gewoon vreselijk vinden om te zien,

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_1621171
het moment waarop de tweede toren instortte met nog duizenden mensen erin
  woensdag 12 september 2001 @ 19:26:58 #23
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1621233
Zoveel beelden

Maar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_1621265
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:26 schreef Barb het volgende:

Maar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.

Die reactie kan ik begrijpen... Aangezien er duizenden onschuldige Palestijnen vermoord zijn door Amerikaanse wapens...
pi_1621272
quote:
Zoveel beelden

dat vond ik ook heel ernstig
pi_1621274
Die vrouw die vertelde dat ze gebeld werd door haar echtgenoot vanuit dat gekaapte vliegtuig.
Vervolgens lieten ze een foto zien waar hij op staat met een klein kindje.

Daarnaast zijn de beelden van springende mensen uit het WTC op m'n netvliezen gebrand.

pi_1621279
quote:
Zoveel beelden

Dat is ook heel erg, maar zij leven daar, worden opgevoed met t feit dat hun ouders tegen amerikanen zijn, hebben vaak geen tv door armoe en zien niet de andere kant, te jong om de andere kant te weten, dus om hen kun je nie boos worden, al zou je ze kunnen schoppen
pi_1621335
Dat vond ik trouwens zo apart van die feestende Palestijnen... Ze vieren feest om die aanslag op de VS en in wat voor auto's rijden ze? FORDS! Hoe Amerikaanser kan een auto zijn?
  woensdag 12 september 2001 @ 19:45:55 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_1621353
Ik hoorde vanmiddag op de radio een verhaal van een man die uit het raam gesprongen was en de val wonderbaarlijk overleeft had. Totdat een ander iemand bovenop hem viel en ze allebei dood waren
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1621354
Ik vond het super erg, die man/vrouw die met een witte doek aan het zwaaien was, terwijl je naast haar de mensen uit de wolkenkrabber ziet springen...
pi_1621360
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:43 schreef FLIPNEUS het volgende:
Dat vond ik trouwens zo apart van die feestende Palestijnen... Ze vieren feest om die aanslag op de VS en in wat voor auto's rijden ze? FORDS! Hoe Amerikaanser kan een auto zijn?
hm jij let goed op..daar heb ik niet eens naar gekeken..
toen ik die palestijnen zag dansen en springen..heb ik me gewoon omgedraaid..gewoon ziek..
pi_1621361
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:45 schreef speknek het volgende:
Ik hoorde vanmiddag op de radio een verhaal van een man die uit het raam gesprongen was en de val wonderbaarlijk overleeft had. Totdat een ander iemand bovenop hem viel en ze allebei dood waren
Dem, da's echt extreem lullig Maaruh, had de brandweer geen valschermen geplaatst
  woensdag 12 september 2001 @ 19:49:25 #33
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1621379
De vallende mensen en inderdaad de foto van een pasagier van een van de vliegtuigen. Hij had in het vliegtuig nog even naar huis gebelt om te zeggen dat hij van zijn vrouw en kind hield en niet wist hoe dit zou aflopen

Nog even over de piloten. Het is niet zeker of de piloten die opstegen ook degene zijn geweest die het vliegtuig verder heeft bestuurd 9of ze moeten ook bij de teroristische beweging hebben gehoord). Ik denk namelijk dat anders niet 3 piloten kozen voor de dood van zovelen en niet het vliegtuig (wat hij toch moest laten neerstorten) ergens anders heeft laten neerstorten. Het klinkt allemaal erg hard en zo bedoel ik het niet, nou ja jullie snappen me wel...
T is gewoon allemaal verschrikkelijk, wat een lage en miosselijke daad. Zoveel onschuldige slachtoffers en nabestaande

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_1621383

Blijft een "mooie" foto

tomorrow has to start somewhere
pi_1621387
Oh jah, die man die met verscheurde kleren en bebloed hoofd een interview gaf... Dat beeld zal niet snel verdwijnen...
pi_1621394
En het is niet echt een beeld, maar eerder een enge gedachte... Een van mijn beste vrienden heeft een maand geleden op die toren gestaan... Ik heb de foto's pas nog gezien
  woensdag 12 september 2001 @ 19:52:17 #37
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1621396
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:49 schreef Catkin_ het volgende:
De vallende mensen en inderdaad de foto van een passagier van een van de vliegtuigen. Hij had in het vliegtuig nog even naar huis gebelt om te zeggen dat hij van zijn vrouw en kind hield en niet wist hoe dit zou aflopen

Nog even over de piloten. Het is niet zeker of de piloten die opstegen, ook degene zijn geweest die het vliegtuig verder hebben bestuurd (of ze moeten ook bij de teroristische beweging hebben gehoord). Ik denk namelijk niet dat de piloten kozen voor de dood van zovelen en niet het vliegtuig (wat hij toch moest laten neerstorten) ergens anders heeft laten neerstorten, waar zich geen mensen bevonden. Het klinkt allemaal erg hard en zo bedoel ik het niet, nou ja jullie snappen me wel...
T is gewoon allemaal verschrikkelijk, wat een lage en miosselijke daad. Zoveel onschuldige slachtoffers en nabestaande

pi_1621420
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:50 schreef FLIPNEUS het volgende:
Oh jah, die man die met verscheurde kleren en bebloed hoofd een interview gaf... Dat beeld zal niet snel verdwijnen...
'I am alive!'

Man had verscheurde kleren helemaal onder t bloed..maar hij leefde nog..

pi_1621430
wat vinden jullie van mensen die zulke : http://kickme.to/nyc sites maken nadat dr zo een ramp is gebeurd!
Met zoveel dode!
Ik vind het echt

Pas op schokking pictures maar ik moest het ff delen,....

"We've got a lot of balls to call this civilisation, when we seem like such a barbaric, hate-mongering, death-mongering, sex, drugs, violence and war, hendonistic, consumeristic society ..."
pi_1621448
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:58 schreef FLoRiaN het volgende:
wat vinden jullie van mensen die zulke : http://kickme.to/nyc sites maken nadat dr zo een ramp is gebeurd!
Met zoveel dode!
Ik vind het echt

Ik vind alleen die fotoos van de mensen die springen echt schokkend, die andere laten "gewoon" goed zien hoe erg de catastrophe is...
pi_1621452
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:58 schreef FLoRiaN het volgende:
Met zoveel dode!
Ik vind het echt

CNN heeft ook zulke dingen, en lieten ze ook op TV zien! zijn die dan ook meteen ? Nee je denkt niet geheel reeël. Dit is gewoon om te laten zien hoe ernstig de situatie was. Jij kijkt het gewoon vanuit een ander perspectief. De makers van de site zullen het goed bedoelen.
...
pi_1621456
die bedoelde ik juist!

sic man echt sic

en bij cnn heb ik ook gezien dat ze dr express op insoomde

"We've got a lot of balls to call this civilisation, when we seem like such a barbaric, hate-mongering, death-mongering, sex, drugs, violence and war, hendonistic, consumeristic society ..."
pi_1621462
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:00 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Ik vind alleen die fotoos van de mensen die springen echt schokkend, die andere laten "gewoon" goed zien hoe erg de catastrophe is...

Maar t is wel de realiteit..
pi_1621467
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:02 schreef FLoRiaN het volgende:
die bedoelde ik juist!

sic man echt sic

Dat zijn amateurfilmers... Die proberen ook alleen maar nieuwe dingen te laten zien, je HOEFT er niet naar te kijken hoor...
pi_1621469
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:02 schreef FLoRiaN het volgende:
die bedoelde ik juist!

sic man echt sic

Lees nou even wat ik net schreef! Ze zoomen er natuurlijk niet express op in.. zo van: "Kijk...haha, daar gaat 'dr weer één!" Nee het is gewoon om de ernst van het gebeuren te laten zien..
...
pi_1621475
quote:
[b]

Maar t is wel de realiteit..

ja maar toch ....

en naar die bloedende slachtoffers gaan zonder ze eerst naar een ziekenhuis te laten gaan maar lekker intervieuwen dat is geen stijl.

Als cameraman moet je toch respect ofzo hebben

pi_1621485
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:04 schreef FLoRiaN het volgende:

[..]

ja maar toch ....

en naar die bloedende slachtoffers gaan zonder ze eerst naar een ziekenhuis te laten gaan maar lekker intervieuwen dat is geen stijl.

Hij had toch ook respect voor die man? De interviewer wenste hem zelfs alle geluk van de wereld toe toen die werd weggetrokken door een FBI-agent...
pi_1621490
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:04 schreef FLoRiaN het volgende:

[..]

ja maar toch ....

die ene bebloede man ging zelf praten met de cameraman..wilde zijn verhaal kwijt aan de buitenwereld.

Ik vind t tever gaan als ze (sorry) dode stukken mens laten zien, maar vallende mensen is gewoon de realiteit..die kan je toch niet verbergen..

pi_1621499
tja ... maar toch
pi_1621512
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:06 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Hij had toch ook respect voor die man? De interviewer wenste hem zelfs alle geluk van de wereld toe toen die werd weggetrokken door een FBI-agent...

Ja idd, die cameraman deed zn werk, maar hij was zelf ook vast wanhopig, wenste de man t beste toe..
pi_1621526
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:46 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Dem, da's echt extreem lullig Maaruh, had de brandweer geen valschermen geplaatst

Naar mijn inzien heb je echt n i k s aan een valscherm als je van 100 hoog naar beneden valt... (kan me vergissen natuurlijk)
geen commentaar
  woensdag 12 september 2001 @ 20:15:42 #52
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_1621582
Het beeld dat mij op dit moment het meest in het hoofd speelt is dat van die filmende dokter (sorry, naam heb ik niet meegekregen). Hij filmt hoe het WTC instort, je ziet de brokstukken op hem afrazen, en ondertussen de woorden:'Here it comes, I hope I'll live.'.
Die man is te oordelen naar zijn commentaar en acties best wel een held vind ik.
Wat betreft de beelden van springende mensen, ik denk dat ik daarvoor te veel afgestompt/afgesloten ben, op een of andere manier wil/kan ik daar niet behoorlijk over nadenken. Niet iets wat me bij zal blijven dus. Juist die toevoeging van het verbale, de vurige hoop te blijven leven, dat bezorgde mij rillingen.
Life is what you make it.
pi_1621610
Nostrudamus zei:

"In the year of the new century and nine months,
From the sky will come a great King of Terror...
The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city..."

also....
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers
torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will
succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning"

VAAAG

pi_1621623
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:18 schreef FLoRiaN het volgende:
Nostrudamus zei:

also....

VAAAG

Hey wow! Dat is echt goed gevonden zeg!!
Waar heb je dat vandaan???

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1621641
scholieren.com

daar hadden ze het ook ergens vandaan...

als je het niet gelooft lees zn boek dan maar ... heb ooit wel eens zoiets gezien een aantal jaren geleden maarja ...

daar denk je nu niet meer aan ..

pi_1621741
.
  woensdag 12 september 2001 @ 20:34:06 #57
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1621764
quote:
Zoveel beelden

quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:33 schreef FLIPNEUS het volgende:
Die reactie kan ik begrijpen... Aangezien er duizenden onschuldige Palestijnen vermoord zijn door Amerikaanse wapens...
Ja en nee. Ik persoonlijk vind dat kinderen van die leeftijd helemaal niet zo politiek bewust zouden moeten zijn. Dat hun ouders zo reageren, okee, die zullen hun redenen zeker wel hebben, maar dat zij die haat, haat voor welke bevolkingsgroep dan ook, op zulke jonge kinderen overbrenegn, vind ik echt iets om rillingen van te krijgen.
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:35 schreef juss het volgende:
Dat is ook heel erg, maar zij leven daar, worden opgevoed met t feit dat hun ouders tegen amerikanen zijn, hebben vaak geen tv door armoe en zien niet de andere kant, te jong om de andere kant te weten, dus om hen kun je nie boos worden, al zou je ze kunnen schoppen
Rillingen krijgen en boos worden op kinderen zijn twee heel verschillende dingen. Als kinderen van 4 jaar al zo diep de haat hebben zitten, is dat meteen de garantie dat de komende generatie die haat nog steeds in die samenleving zal zijn. Dat krijg je er niet zo snel uit, als dat het erin gaat. En juist dat is hetgene waar ik het koud van krijg. Niet dat ze nu feesten, maar dat ze over 25 jaar nog steeds zo fanatiek zullen zijn.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_1621953
Inderdaad zoveel beelden die blijven hangen

Dat eerste vliegtuig wat erin boort. Dat zie ik net pas voor het eerst, maar vreselijk.

De broer van de piloot van een van die vliegtuigen, die huilend een mis voordraagt

De moeder en vriendin van die ene Mark Richardson ofzo, die uit het vliegtuig belde dat ze gekaapt werden.

Zakenlieden die in totale shock met hun koffertje in de hand, onder het stof, door NY heen lopen.

Iemand die stuiterend (excusez-le-mot) tegen de ramen van het WTC naar beneden valt.

Door haat verbitterde kleine jongetjes met geweren in hun hand aan het feesten in Jeruzalem ("If you tolerate this....")

AL die beelden zijn gewoon te erg.

En over Nostradamus: daar lopen al wat topics over, en die quote komt waarschijnlijk niet van hem (Nostradamus leefde al lang niet meer in 1654)

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_1622002
Het witte zakdoekje was heel erg. Heel persoonlijk, confronterend. En de mensen die sprongen/vielen. Ik dacht dat het puin was...

Het zijn niet zozeer de beelden die me het meest raken. Bij de vliegtuigen die op het gebouw invliegen kan ik alleen denken aan een slechte film. Het is te onwerkelijk. Ik las in de telegraaf iets over een man die vanuit het gebouw gebeld zou hebben met iets als "we gaan verdomme dood". Ik weet niet of het waar is, maar dat raakt me. Je dood aan zien komen.

Er zijn nog 2 dingen die me bij zijn gebleven. Het geluidsfragment mbt de bijlmerramp, waarin iemand live verslaat dat het vliegtuig klaarblijkelijk neergestort is op een woongebied. Ik weet niet meer wat de woorden waren.

Het tweede mbt Enschede. Een man die op de grond ligt en een cameraman die erover heen stapt en het nog even filmt, maar de man zelf niet wegsleept oid.

De man met het koffertje is inderdaad ook een beeld dat op mijn netvlies gebrand is.

Ik word ziek van de gedachte dat ik dit als televisiekijker gadesla.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 september 2001 @ 21:03:05 #60
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1622028
Ik ben gisteren tot 5 uur 's morgens misselijk geweest en op van de zenuwen

En om 11 uur stond ik weer op met een nog ergere kater van de blijkbaar toch wel werkelijke werkelijkheid. (uiteraard paraat op fok!)

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2001 @ 21:03:43 #61
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1622037
Het zijn niet zo zeer de beelden die ik gezien heb, maar eerder wat ik me voor kan stellen. Op een bovenste verdieping zitten. Lichten uit. Naar beneden via een trappenhuis. Merken dat niet kan. Weer naar boven. Een uur wachten tot er wat gebeurd en wat er gebeurt is dat het gebouw instort...

Dan kan je beter doodgaan door een sprong die je zelf maakt...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1622051
Persoonlijk vind ik alle beelden schokkend en ik zou zo graag willen dat dit niet gebeurt was....maar het meest emotioneel vind ik die persoon die gebeld heeft met zijn geliefden en minuten of seconden later dood was, daar word ik echt van
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 12 september 2001 @ 21:37:18 #63
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1622342
Wat ik ook indruk heeft gemaakt zijn al die nabestaande die voor de ziekenhuizen op zoek zijn naar familie. Die sinds gister 9.00 niks meer hebben gehoord. Iemand vertelde dat ze nog gebelt waren om even voor negen door familie, dat ze in toren 2 zaten en zo werden geevacueerd. Een paar minuten later boorden ook daar een vliegtuig in, sindsdien hebben ze niks meer gehoord.
Dat soort verhalen, verdriet, wanhoop en hoop, alles ineen....
pi_1622390
Dit is ook een vreselijk beeld
(geen plaatjes, alleen maar tekst..)

http://www.cnn.com/2001/US/09/12/victims.list.ap/

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_1622478
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:43 schreef keeper het volgende:
Dit is ook een vreselijk beeld
(geen plaatjes, alleen maar tekst..)

http://www.cnn.com/2001/US/09/12/victims.list.ap/

idd... echt indrukwekkend dit...
.
pi_1622495
Ik zie net namen van passagiers in de vliegtuigen voorbijkomen op CNN...... krijg er gewoon kippevel van als je al die namen ziet met hun functie en leeftijd...
Ik zie nu de naam van een jongetje van 4 voorbijkomen

....

Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
  woensdag 12 september 2001 @ 21:50:50 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1622498
ik kreeg het moeilijk toen ik naar een foto op mijn buro keek die ik vorige week had ingescanned... NYC by night vanaf Ellis Island. Twintowers vol in beeld... en nu weg.... daar liep ik vorige maand nog onder, fotos te nemen met mijn nieuwe widelens.. nu liggen daar duizenden mensen verpulverd die nooit meer worden teruggevonden

Het filmpje waarbij je het 2de vliegtuig echt closeup schuin het gebouw in ziet verdwijnen.. in een 1/10 van een seconde zie je zijn silouette in het staal gevolgd door een vuurbal die zijn weerga niet kent...

Net het filmpje gezien van de eerste impact.. brandweerman staat een putdeksel of iets dergelijks, zwaar geronk van een vliegtuig... camara draait bij de laatste momenten van het begin... Holy shit wordt er geroepen... inderdaad.. Daar moeten de meeste slachtoffers zijn gevallen

De doodsangst die bij de mensen die bij en uit de ramen staan te zwaaien , vlammen om hen heen, gewoon zeker weten dat die dood zijn

Palestijnse vrouw met jaren 30 bril, oerlelijk haar tong in trilende bewegingen tot een lokroep van vreugde zien vormen

Een "grappige" verspreking, ik weet niet meer bij wie.. "op de plattegrond ziet U het zeshoekige Pentagon"

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1622511
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:50 schreef Diepvrieskip het volgende:
Ik zie net namen van passagiers in de vliegtuigen voorbijkomen op CNN...... krijg er gewoon kippevel van als je al die namen ziet met hun functie en leeftijd...

....

ja klopt... zag ik vanmorgen ook... heel erg naar om te zien
pi_1622560
Er was ook een stukje video van een man bij een auto, hij keek niet naar de richting van de gebouwen. Heel erg close-up, ook het gebouw. Vliegtuig vloog erin. Je zag hem opkijken, schrikken. Interpreteren.

Heel eng.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 september 2001 @ 22:43:35 #70
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_1623101
Wat me ook erg raakt is de gedachte dat zoveel hulpverleners de gebouwen zijn ingegaan om mensen te helpen en nu zelf slachtoffer zijn. En de hulpverleners die nu dus bezig zijn hun collega's te zoeken.
Ik heb deze foto van een brandweerman op een bankje gevonden.
Die foto beschreef mijn gevoel. De hulpeloosheid / moedeloosheid straalt gewoon van de man af.

Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
  donderdag 13 september 2001 @ 00:57:02 #71
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1624516

The Internets, I needs it..
pi_1624650
Vlak na het instorten van de tweede tower werder er beelden uitgezonden van een brandweerman, bedekt met stof, knipperend met zijn ogen met en een blik zo gevuld met ongeloof. De pogingen het ongeloof van zich te schudden gaf hij op en hij haastte zich de stofwolk weer in...Toen moest ik echt slikken...

En 'de man met het koffertje' zal later in geschiedenisboeken te vinden zijn denk ik....

Wat de foto's betreft kreeg ik hier echt rillingen van:

donderdag 13 september 2001 @ 13:24:48 #73
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_1626619
De hele ramp is onvergetelijk! Vliegtuig 1 dat naar binnen vliegt, vliegtuig 2, de jets in Washington en Pittsburgh, slachtoffers die uit het vliegtuig voor de laatste keer naar huis bellen, mensen die in uiterste wanhoop uit het WTC springen!

Deze hele gebeurtenis zal me voor altijd bij blijven!

Back in town
  donderdag 13 september 2001 @ 13:28:12 #74
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_1626649
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:50 schreef Diepvrieskip het volgende:

....

De slachtoffers krijgen zo echt een gezicht! Heel confronterend!
Back in town
  donderdag 13 september 2001 @ 13:35:41 #75
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1626718
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:18 schreef FLoRiaN het volgende:
Nostrudamus zei:

also....

VAAAG

Als jij dit kunt vinden in Nostradamus' boek, dan zou ik dat erg knap vinden. Dit is een interpretatie van een vertaling, als je maar gnoeg de teksten verdraaid dan krijg je inderdaad het bovenstaande.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_1626746
Hebben jullie dat stuk gezien (op CNN d8 ik) van die man die met een camera op straat stond, ineens stort het gebeuren in en hij zegt "I'm staying here, i'm going to sit next to that car".

Dan vliegt die wolk door de straten, en alles is in 1 klap pikkedonker!
Hij probeerde nog in de auto te komen door de ruit in te slaan ofzo maar het lukte niet.
Toen het iets opgeklaard was (alles grijs ipv. pikzwart)ging hij rondlopen om te kijken of hij mensen kon helpen.

Vroeg nog aan een brandweer om een paar happen schone (pers)lucht, die hij uiteraard kreeg.

Whow man dat was echt...alsof je erbij was!

donderdag 13 september 2001 @ 13:44:09 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1626799
Misschien heel raar, maar het moment dat ik voor het eerst door had dat er echt iets heel ergs aan de hand moest zijn, was toen burgemeester Guiliani op TV verscheen. Die man is toch een behoorlijke ijzervreter (de "uitvinder" van het Zero-tolerance-beleid, onder meer), maar daar was toch weinig meer van over. Begrijpelijk natuurlijk, maar om zo'n "harde" kerel zó emotioneel te zien, dat maakte toch wel heel veel indruk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1626861
De verklaringen van Bush en Powell, en de arrestaties van een aantal personen.
Is het wel allemaal betrouwbaar informatie wat een gewone burger te horen krijgt na alles wat er gebeurd is.
Worden nu niet onschuldige arabieren opgepakt, ze moeten snel een zondebok hebben. En een arabier past in dat plaatje.
Moeten de amerikanen niet de hand in eigen boezem steken en zich afvragen wat zij in het verleden verkeerd hebben gedaan dat het zover heeft kunnen komen. Amerika gaat nu op z`n bek en moet wat terug doen, al was het maar om de achterban gerust te stellen.
  donderdag 13 september 2001 @ 13:59:37 #79
3542 Gia
User under construction
pi_1626914
Ik hield het niet droog toen die vrouw vertelde dat ze haar man, die in het 4e vliegtuig zat, nog aan de telefoon had gehad. Dat besef dat ze elkaar niet meer zouden zien en dat hij zei dat hij van haar en de kinderen hield.

Die feestende moslims brachten mij niet tot tranen, alleen maar woede wat ik daardoor voelde. Ellendelingen!

pi_1627021
Het meest indrukwekkende beeld was toen ik trond 1500 zat te kijken en dat er een paar minuten later een vliegtuig inknalt. Gewoon 'live', je zit achter de TV en je ziet gewoon honderden mensen voor je ogen, voor je neus, doodgaan. Dat was wel even slikken. Maar wat ook bizar was, ik veranderde in eerste instantie het kanaal. Ik heb me nog afgevraagd waarom.
  donderdag 13 september 2001 @ 17:25:28 #81
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_1628765
Wat ik ook erg indrukwekkend vind, is dat ik zojuist op CNN president Bush bijna zag huilen... Ongelooflijk, wat een drama..
  vrijdag 14 september 2001 @ 09:40:00 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_1633130
Het is van een column uit de Metro, maar ik sluit me erbij aan. Het indrukwekkendste vond ik het instorten van de torens.
De hele tijd denk je, okee er zijn doden gevallen, maar het valt nog te bezien. Het is de terroristen niet gelukt het gebouw in puin te leggen; er is schade maar ze blijven fier overeind. Als een metafoor voor de hoop die blijft staan en weer opgebouwd kan worden.
Als het dan ineens in elkaar zinkt (ook de tweede, waar ik echt niet van had verwacht dat hij in zou storten), werd ik toch een beetje misselijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 13:26:20 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1634664
Toen ik de torens zag instorten, kreeg ik een ziek gevoel in mijn onderbuik. 'Godverdomme' dacht ik toen, 'Dit is toch niet waar.. En al die mensen dan..'.

Later welde er tranen op bij het zien van omstanders die in een soort erehaag stonden de reddingswerkers toe te zwaaien en aan te moedigen die op weg waren naar het rampgebied.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 14-09-2001 13:33]

The Internets, I needs it..
  vrijdag 14 september 2001 @ 23:42:17 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_1639767
Net een emotioneel relaas van een huilende directeur van een beursgenoteerd bedrijf die in één klap 700 van z'n werknemers kwijt is (waaronder z'n broer die afscheid heeft genomen via z'n mobiel). Gelukkig hield het net op tijd op.
pi_1640549
Ik zag vandaag ook een piccie van degene die naar beneden was gesprongen, en die dus op de grond te pletter was gevallen.

En het zag er niet lekker uit.

pi_1647776
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 23:42 schreef speknek het volgende:
Net een emotioneel relaas van een huilende directeur van een beursgenoteerd bedrijf die in één klap 700 van z'n werknemers kwijt is (waaronder z'n broer die afscheid heeft genomen via z'n mobiel). Gelukkig hield het net op tijd op.
Het ene emotionele beeld volgt het andere op, het zijn er te veel om er één uit te pikken als de ergste. Bovendien vind ik het niet erg kies om het ene leed tegen het andere af te wegen.

Maar dit was inderdaad een erg emotioneel fragment. Hij had zo'n 1000 werknemers waarvan er 700 in het gebouw waren. Vermoedelijk allemaal omgekomen.
Indrukwekkend hoe hij huilend vertelde dat de overgebleven werknemers het liefst meteen weer aan het werk wilden. Ze wilden de ondernemening weer tot een succes maken, zodat ze kunnen zorgen voor de 700 families die hun kostwinner kwijt zijn geraakt.

zondag 16 september 2001 @ 03:07:37 #87
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1648124
Waar ik elke keer weer tranen van in mijn ogen krijg zijn de beelden van de familieleden/gelifden/vrienden van de vermisten.

Dat vind ik zo ontzettend wanhopig en triest.

Je kunt zien dat de mensen verstandelijk wel weten dat ze er niet meer zijn, maar dit niet kunnen accepteren.

Bijvoorbeeld iemand die een vrouw mist die nog gebeld had en toen zei: 'Help me, er is iets vreselijks gebeurt, ik zit hier vast, ik moet hier weg, het is hier zo verschrikkelijk heet, zo heet, help me, het is zo heet, ik heb water nodig, water, ik heb water nodig".
Daarna werd het gesprek beeindigt (de vrouw werkte boven het eerste gat in het gebouw).
Het is dus verschrikkelijk, deze vrouw zal levend verbrand zijn.
En nog geloven/hopen deze wanhopige mensen dat ze ergens loopt/ligt. Ze willen haar terug.

Dit is een van de vele voorbeelden. Hiervan stromen de tranen over mijn wangen. Ik kan er eigenlijk niet tegen, maar wil me er niet voor aflsuiten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')