Mijn meest emotionele beeld is dat televisiefragment waarin je een persoon zag heel hoog in WTC, zwaaiend met een zakdoekje, geen uitweg meer, en men kon die persoon geen hulp bieden alle uitwegen waren er niet meer een paar minuten later stortte het gebouw in
ik denk nog steeds dat het oorlog gaat worden met de verantwoordelijke en landen waar ze zitten.
ik vind het heel erg, hopen op veel hulpverleners die willen helpen de mensen uit het puin te halen en de overlevende te redden.
de mensen die dood zijn zijn toch al dood , daarom moet er nu gewoon gezocht worden naar de overlevende.
als ik tijd had zou ik graag mee willen helpen
of ze vliegen er tegenaan ,maar op het laatste moment afzwenken
of ze worden neergestoken/geschoten en de terroristen hebben het vliegtuig in handen.
volgens mij is die keuze verdomde moeilijk , want je weet toch zeker dat je dood gaat als je de commando krijgt om op het wtc te vliegen. echt verschrikkelijk lijk me dat . ook voor de pasagiers om zo'n gebouw op je af zien te komen en dat je beseft dat je over 5 seconden niet meer leeft , dit is echt het ergste wat me echt raakt
quote:ja ik was er meteen bij... maar zou het denk ik ook heeeel vreemd hebben gevonden om de tv aan te zetten en dat te zien.... het is gewoon niet te bevatten.
Op woensdag 12 september 2001 18:46 schreef Sniper het volgende:
Ik kom vroeg in de middag thuis van werk, zet de tv aan (zender BBC)zoals meestal en zie brandend WTC. Ik denk nog 'Zeker een docu met een what-if rampen scenario ofzo', dan zie ik met grote letters LIVE en vervolgens vliegt Boeing nummer 2 binnen. De omschakeling van docu naar ''t is echt' duurde toch nog even.
Maar alles wat er gebeurd is is verschrikkelijk. Het beeld van die vallende persoon blijft me ook bij.
En al die mensen die zich uit het gebouw lieten vallen, ze zagen gewoon geen uitweg meer
*knip*
[Dit bericht is gewijzigd door the_undertaker op 12-09-2001 18:58]
quote:haal weg alsjeblieft
Op woensdag 12 september 2001 18:56 schreef the_undertaker het volgende:
dit vond ik HEEEEL erg om te zien... gewoon naar gevoel in me maag*weg*
quote:achja het was achteraf niet zo'n leuke foto eik :|
Op woensdag 12 september 2001 19:03 schreef cos-micV het volgende:
Waarom moet deze foto weg?
Waarom mogen we wel foto's en beelden zien van de vliegtuigen die zich in de torens boren..?
Daar zaten ook mensen in die de dood voor ogen hadden...
Net zoals deze persoon...
Al die beelden en ik blijf het gewoon vreselijk vinden om te zien,
Maar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.
quote:Die reactie kan ik begrijpen... Aangezien er duizenden onschuldige Palestijnen vermoord zijn door Amerikaanse wapens...
Op woensdag 12 september 2001 19:26 schreef Barb het volgende:Maar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.
quote:dat vond ik ook heel ernstig
Op woensdag 12 september 2001 19:26 schreef Barb het volgende:
Zoveel beeldenMaar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.
Daarnaast zijn de beelden van springende mensen uit het WTC op m'n netvliezen gebrand.
quote:Dat is ook heel erg, maar zij leven daar, worden opgevoed met t feit dat hun ouders tegen amerikanen zijn, hebben vaak geen tv door armoe en zien niet de andere kant, te jong om de andere kant te weten, dus om hen kun je nie boos worden, al zou je ze kunnen schoppen
Zoveel beeldenMaar waar ik écht koude rillingen van krijg is dat er kinderen in Gaza van 4 en 5 jaar staan te juichen en te springen omdat er duizenden onschuldige Amerikanen vermoord zijn.
quote:hm jij let goed op..daar heb ik niet eens naar gekeken..
Op woensdag 12 september 2001 19:43 schreef FLIPNEUS het volgende:
Dat vond ik trouwens zo apart van die feestende Palestijnen... Ze vieren feest om die aanslag op de VS en in wat voor auto's rijden ze? FORDS! Hoe Amerikaanser kan een auto zijn?
quote:Dem, da's echt extreem lullig
Op woensdag 12 september 2001 19:45 schreef speknek het volgende:
Ik hoorde vanmiddag op de radio een verhaal van een man die uit het raam gesprongen was en de val wonderbaarlijk overleeft had. Totdat een ander iemand bovenop hem viel en ze allebei dood waren
Nog even over de piloten. Het is niet zeker of de piloten die opstegen ook degene zijn geweest die het vliegtuig verder heeft bestuurd 9of ze moeten ook bij de teroristische beweging hebben gehoord). Ik denk namelijk dat anders niet 3 piloten kozen voor de dood van zovelen en niet het vliegtuig (wat hij toch moest laten neerstorten) ergens anders heeft laten neerstorten. Het klinkt allemaal erg hard en zo bedoel ik het niet, nou ja jullie snappen me wel...
T is gewoon allemaal verschrikkelijk, wat een lage en miosselijke daad. Zoveel onschuldige slachtoffers en nabestaande
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:49 schreef Catkin_ het volgende:
De vallende mensen en inderdaad de foto van een passagier van een van de vliegtuigen. Hij had in het vliegtuig nog even naar huis gebelt om te zeggen dat hij van zijn vrouw en kind hield en niet wist hoe dit zou aflopenNog even over de piloten. Het is niet zeker of de piloten die opstegen, ook degene zijn geweest die het vliegtuig verder hebben bestuurd (of ze moeten ook bij de teroristische beweging hebben gehoord). Ik denk namelijk niet dat de piloten kozen voor de dood van zovelen en niet het vliegtuig (wat hij toch moest laten neerstorten) ergens anders heeft laten neerstorten, waar zich geen mensen bevonden. Het klinkt allemaal erg hard en zo bedoel ik het niet, nou ja jullie snappen me wel...
T is gewoon allemaal verschrikkelijk, wat een lage en miosselijke daad. Zoveel onschuldige slachtoffers en nabestaande![]()
quote:'I am alive!'
Op woensdag 12 september 2001 19:50 schreef FLIPNEUS het volgende:
Oh jah, die man die met verscheurde kleren en bebloed hoofd een interview gaf... Dat beeld zal niet snel verdwijnen...
Man had verscheurde kleren helemaal onder t bloed..maar hij leefde nog..
Pas op schokking pictures maar ik moest het ff delen,....
quote:Ik vind alleen die fotoos van de mensen die springen echt schokkend, die andere laten "gewoon" goed zien hoe erg de catastrophe is...
Op woensdag 12 september 2001 19:58 schreef FLoRiaN het volgende:
wat vinden jullie van mensen die zulke : http://kickme.to/nyc sites maken nadat dr zo een ramp is gebeurd!
Met zoveel dode!
Ik vind het echt![]()
![]()
quote:CNN heeft ook zulke dingen, en lieten ze ook op TV zien! zijn die dan ook meteen
Op woensdag 12 september 2001 19:58 schreef FLoRiaN het volgende:
wat vinden jullie van mensen die zulke : http://kickme.to/nyc sites maken nadat dr zo een ramp is gebeurd!
Met zoveel dode!
Ik vind het echt![]()
![]()
sic man echt sic
en bij cnn heb ik ook gezien dat ze dr express op insoomde
quote:Maar t is wel de realiteit..
Op woensdag 12 september 2001 20:00 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik vind alleen die fotoos van de mensen die springen echt schokkend, die andere laten "gewoon" goed zien hoe erg de catastrophe is...
quote:Dat zijn amateurfilmers... Die proberen ook alleen maar nieuwe dingen te laten zien, je HOEFT er niet naar te kijken hoor...
Op woensdag 12 september 2001 20:02 schreef FLoRiaN het volgende:
die bedoelde ik juist!sic man echt sic
quote:Lees nou even wat ik net schreef! Ze zoomen er natuurlijk niet express op in.. zo van: "Kijk...haha, daar gaat 'dr weer één!" Nee het is gewoon om de ernst van het gebeuren te laten zien..
Op woensdag 12 september 2001 20:02 schreef FLoRiaN het volgende:
die bedoelde ik juist!sic man echt sic
quote:ja maar toch ....
[b]Maar t is wel de realiteit..
en naar die bloedende slachtoffers gaan zonder ze eerst naar een ziekenhuis te laten gaan maar lekker intervieuwen dat is geen stijl.
Als cameraman moet je toch respect ofzo hebben
quote:Hij had toch ook respect voor die man? De interviewer wenste hem zelfs alle geluk van de wereld toe toen die werd weggetrokken door een FBI-agent...
Op woensdag 12 september 2001 20:04 schreef FLoRiaN het volgende:[..]
ja maar toch ....
en naar die bloedende slachtoffers gaan zonder ze eerst naar een ziekenhuis te laten gaan maar lekker intervieuwen dat is geen stijl.
quote:die ene bebloede man ging zelf praten met de cameraman..wilde zijn verhaal kwijt aan de buitenwereld.
Op woensdag 12 september 2001 20:04 schreef FLoRiaN het volgende:[..]
ja maar toch ....
Ik vind t tever gaan als ze (sorry) dode stukken mens laten zien, maar vallende mensen is gewoon de realiteit..die kan je toch niet verbergen..
quote:Ja idd, die cameraman deed zn werk, maar hij was zelf ook vast wanhopig, wenste de man t beste toe..
Op woensdag 12 september 2001 20:06 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Hij had toch ook respect voor die man? De interviewer wenste hem zelfs alle geluk van de wereld toe toen die werd weggetrokken door een FBI-agent...
quote:Naar mijn inzien heb je echt n i k s aan een valscherm als je van 100 hoog naar beneden valt... (kan me vergissen natuurlijk)
Op woensdag 12 september 2001 19:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dem, da's echt extreem lullig
Maaruh, had de brandweer geen valschermen geplaatst
"In the year of the new century and nine months,
From the sky will come a great King of Terror...
The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city..."
also....
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers
torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will
succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning"
VAAAG
quote:Hey wow! Dat is echt goed gevonden zeg!!
Op woensdag 12 september 2001 20:18 schreef FLoRiaN het volgende:
Nostrudamus zei:"In the year of the new century and nine months,
Fire approaches the great new city..."also....
VAAAG
daar hadden ze het ook ergens vandaan...
als je het niet gelooft lees zn boek dan maar ... heb ooit wel eens zoiets gezien een aantal jaren geleden maarja ...
daar denk je nu niet meer aan ..
quote:
quote:Ja en nee. Ik persoonlijk vind dat kinderen van die leeftijd helemaal niet zo politiek bewust zouden moeten zijn. Dat hun ouders zo reageren, okee, die zullen hun redenen zeker wel hebben, maar dat zij die haat, haat voor welke bevolkingsgroep dan ook, op zulke jonge kinderen overbrenegn, vind ik echt iets om rillingen van te krijgen.
Op woensdag 12 september 2001 19:33 schreef FLIPNEUS het volgende:
Die reactie kan ik begrijpen... Aangezien er duizenden onschuldige Palestijnen vermoord zijn door Amerikaanse wapens...
quote:Rillingen krijgen en boos worden op kinderen zijn twee heel verschillende dingen. Als kinderen van 4 jaar al zo diep de haat hebben zitten, is dat meteen de garantie dat de komende generatie die haat nog steeds in die samenleving zal zijn. Dat krijg je er niet zo snel uit, als dat het erin gaat. En juist dat is hetgene waar ik het koud van krijg. Niet dat ze nu feesten, maar dat ze over 25 jaar nog steeds zo fanatiek zullen zijn.
Op woensdag 12 september 2001 19:35 schreef juss het volgende:
Dat is ook heel erg, maar zij leven daar, worden opgevoed met t feit dat hun ouders tegen amerikanen zijn, hebben vaak geen tv door armoe en zien niet de andere kant, te jong om de andere kant te weten, dus om hen kun je nie boos worden, al zou je ze kunnen schoppen
Dat eerste vliegtuig wat erin boort. Dat zie ik net pas voor het eerst, maar vreselijk.
De broer van de piloot van een van die vliegtuigen, die huilend een mis voordraagt
De moeder en vriendin van die ene Mark Richardson ofzo, die uit het vliegtuig belde dat ze gekaapt werden.
Zakenlieden die in totale shock met hun koffertje in de hand, onder het stof, door NY heen lopen.
Iemand die stuiterend (excusez-le-mot) tegen de ramen van het WTC naar beneden valt.
Door haat verbitterde kleine jongetjes met geweren in hun hand aan het feesten in Jeruzalem ("If you tolerate this....")
AL die beelden zijn gewoon te erg.
En over Nostradamus: daar lopen al wat topics over, en die quote komt waarschijnlijk niet van hem (Nostradamus leefde al lang niet meer in 1654)
Het zijn niet zozeer de beelden die me het meest raken. Bij de vliegtuigen die op het gebouw invliegen kan ik alleen denken aan een slechte film. Het is te onwerkelijk. Ik las in de telegraaf iets over een man die vanuit het gebouw gebeld zou hebben met iets als "we gaan verdomme dood". Ik weet niet of het waar is, maar dat raakt me. Je dood aan zien komen.
Er zijn nog 2 dingen die me bij zijn gebleven. Het geluidsfragment mbt de bijlmerramp, waarin iemand live verslaat dat het vliegtuig klaarblijkelijk neergestort is op een woongebied. Ik weet niet meer wat de woorden waren.
Het tweede mbt Enschede. Een man die op de grond ligt en een cameraman die erover heen stapt en het nog even filmt, maar de man zelf niet wegsleept oid.
De man met het koffertje is inderdaad ook een beeld dat op mijn netvlies gebrand is.
Ik word ziek van de gedachte dat ik dit als televisiekijker gadesla.
En om 11 uur stond ik weer op met een nog ergere kater van de blijkbaar toch wel werkelijke werkelijkheid. (uiteraard paraat op fok!)
Dan kan je beter doodgaan door een sprong die je zelf maakt...
quote:idd... echt indrukwekkend dit...
Op woensdag 12 september 2001 21:43 schreef keeper het volgende:
Dit is ook een vreselijk beeld
(geen plaatjes, alleen maar tekst..)
http://www.cnn.com/2001/US/09/12/victims.list.ap/
....
Het filmpje waarbij je het 2de vliegtuig echt closeup schuin het gebouw in ziet verdwijnen.. in een 1/10 van een seconde zie je zijn silouette in het staal gevolgd door een vuurbal die zijn weerga niet kent...
Net het filmpje gezien van de eerste impact.. brandweerman staat een putdeksel of iets dergelijks, zwaar geronk van een vliegtuig... camara draait bij de laatste momenten van het begin... Holy shit wordt er geroepen... inderdaad.. Daar moeten de meeste slachtoffers zijn gevallen
De doodsangst die bij de mensen die bij en uit de ramen staan te zwaaien , vlammen om hen heen, gewoon zeker weten dat die dood zijn
Palestijnse vrouw met jaren 30 bril, oerlelijk haar tong in trilende bewegingen tot een lokroep van vreugde zien vormen
Een "grappige" verspreking, ik weet niet meer bij wie.. "op de plattegrond ziet U het zeshoekige Pentagon"
quote:ja klopt... zag ik vanmorgen ook... heel erg naar om te zien
Op woensdag 12 september 2001 21:50 schreef Diepvrieskip het volgende:
Ik zie net namen van passagiers in de vliegtuigen voorbijkomen op CNN...... krijg er gewoon kippevel van als je al die namen ziet met hun functie en leeftijd...
Ik zie nu de naam van een jongetje van 4 voorbijkomen....
Heel eng.
En 'de man met het koffertje' zal later in geschiedenisboeken te vinden zijn denk ik....
Wat de foto's betreft kreeg ik hier echt rillingen van:
Deze hele gebeurtenis zal me voor altijd bij blijven!
quote:De slachtoffers krijgen zo echt een gezicht! Heel confronterend!
Op woensdag 12 september 2001 21:50 schreef Diepvrieskip het volgende:
Ik zie net namen van passagiers in de vliegtuigen voorbijkomen op CNN...... krijg er gewoon kippevel van als je al die namen ziet met hun functie en leeftijd...
Ik zie nu de naam van een jongetje van 4 voorbijkomen....
quote:Als jij dit kunt vinden in Nostradamus' boek, dan zou ik dat erg knap vinden. Dit is een interpretatie van een vertaling, als je maar gnoeg de teksten verdraaid dan krijg je inderdaad het bovenstaande.
Op woensdag 12 september 2001 20:18 schreef FLoRiaN het volgende:
Nostrudamus zei:"In the year of the new century and nine months,
Fire approaches the great new city..."also....
VAAAG
Dan vliegt die wolk door de straten, en alles is in 1 klap pikkedonker!
Hij probeerde nog in de auto te komen door de ruit in te slaan ofzo maar het lukte niet.
Toen het iets opgeklaard was (alles grijs ipv. pikzwart)ging hij rondlopen om te kijken of hij mensen kon helpen.
Vroeg nog aan een brandweer om een paar happen schone (pers)lucht, die hij uiteraard kreeg.
Whow man dat was echt...alsof je erbij was!
Die feestende moslims brachten mij niet tot tranen, alleen maar woede wat ik daardoor voelde. Ellendelingen!
Later welde er tranen op bij het zien van omstanders die in een soort erehaag stonden de reddingswerkers toe te zwaaien en aan te moedigen die op weg waren naar het rampgebied.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 14-09-2001 13:33]
En het zag er niet lekker uit.
quote:Het ene emotionele beeld volgt het andere op, het zijn er te veel om er één uit te pikken als de ergste. Bovendien vind ik het niet erg kies om het ene leed tegen het andere af te wegen.
Op vrijdag 14 september 2001 23:42 schreef speknek het volgende:
Net een emotioneel relaas van een huilende directeur van een beursgenoteerd bedrijf die in één klap 700 van z'n werknemers kwijt is (waaronder z'n broer die afscheid heeft genomen via z'n mobiel). Gelukkig hield het net op tijd op.
Maar dit was inderdaad een erg emotioneel fragment. Hij had zo'n 1000 werknemers waarvan er 700 in het gebouw waren. Vermoedelijk allemaal omgekomen.
Indrukwekkend hoe hij huilend vertelde dat de overgebleven werknemers het liefst meteen weer aan het werk wilden. Ze wilden de ondernemening weer tot een succes maken, zodat ze kunnen zorgen voor de 700 families die hun kostwinner kwijt zijn geraakt.
Dat vind ik zo ontzettend wanhopig en triest.
Je kunt zien dat de mensen verstandelijk wel weten dat ze er niet meer zijn, maar dit niet kunnen accepteren.
Bijvoorbeeld iemand die een vrouw mist die nog gebeld had en toen zei: 'Help me, er is iets vreselijks gebeurt, ik zit hier vast, ik moet hier weg, het is hier zo verschrikkelijk heet, zo heet, help me, het is zo heet, ik heb water nodig, water, ik heb water nodig".
Daarna werd het gesprek beeindigt (de vrouw werkte boven het eerste gat in het gebouw).
Het is dus verschrikkelijk, deze vrouw zal levend verbrand zijn.
En nog geloven/hopen deze wanhopige mensen dat ze ergens loopt/ligt. Ze willen haar terug.
Dit is een van de vele voorbeelden. Hiervan stromen de tranen over mijn wangen. Ik kan er eigenlijk niet tegen, maar wil me er niet voor aflsuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |