abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23227440
Ik heb met een vriend van mij een discussie over wie voor een Nationaal elftal mag uitkomen.
Volgens mij mag in principe iedereen met de Nederlandse nationaliteit uitkomen voor oranje, volgens hem alleen profs.

Stel, een voetballer met een Nederlands paspoort speelt de sterren van de hemel in de chinese derde divisie, mag de bondscoach hem oproepen?

En mag de bondscoach hem ook oproepen als hij op amateurbasis speelt?

Ik heb op KNVB.nl gezocht, maar ik kon er niets over vinden.
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_23227717
Waarom zou dat niet kunnen, als je maar een Nederlands paspoort hebt. Anders worden amateurs gediscrimineerd.
That's all folks!
pi_23227732
mag wel hoor
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_23227799
Iedereen met de Nederlandse nationaliteit dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door golfer op 10-11-2004 21:55:44 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23228499
Goede vraag!

Geen idee .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_23228538
Kan eigenlijk wel weer dicht want het antwoord op de vraag is er en echt veel kan er niet meer overgezegd worden.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:08:25 #7
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_23228700
In principe kan een amateur wel opgeroepen worden denk ik, maar het lijkt mij niet dat ie dan nog lang amateur blijft. En de bondscoach moet dan wel heel gek zijn. Maar ja, met Van Basten weet je het natuurlijk nooit.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_23228776
Oh ja? Hoe zit het dan met het Nederlands Amateurelftal?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:15:22 #9
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_23228918
Vroeger waren er twee oranjes, het oranje van de amateurs en dat van de profs. In de jaren vijftig gingen namelijk veel Nederlanders naar het buitenland omdat ze daar prof konden worden.
De KNVB was hier fel op tegen (toen nog de NVB) En besloot om de profs buiten de nationale selecties te houden. Toen in 56 (of was het 55) ook in Nederland betaald voetbal zijn intrede nam kon de NVB er niet meer onderuit. Mede door de benefietwedstrijd van de profs tegen België voor de watersnood ramp in zeeland.
Het zou natuurlijk van een weinig inzicht getuigen als Marco van Basten besluit om Benny de Jager van Genemuiden 12 te selecteren. Maar theoretisch is het mogelijk. Het enige wat nodig is is een NL paspoort.
Of een voetballer met een NL paspoort dan in China speelt of in de primera division doet er feitelijk niet toe.

edit: Ik geloof zelfs dat amateurs mits ze in het leger zitten ook op amateurbasis uit kunnen komen voor het nationale militaire elftal. Dat is dan eigenlijk het oranje voor amateurs.

Cart,
Time is what keeps everything from happening at once.
pi_23229103
Ik zoek dus naar officiele regelgeving, heb al gekeken op uefa.com en fifa, maar ik zie nergens iets bevredigends staan.

Lijkt er dus op dat nationaliteit het enige vereiste is
  donderdag 11 november 2004 @ 01:00:01 #11
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23233710
hoezo ken/ben je een supergoeie amateur toevallig?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_23233890
Yeah right

[ Bericht 24% gewijzigd door Feldhofer op 11-11-2004 10:01:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')