abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2004 @ 00:08:56 #1
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23208073
Geur van zogende moeders is opwindend

We wisten al dat feromonen, subtiele menselijke geurstoffen, de menstruatiecyclus van vrouwen synchroon kunnen laten lopen. Nu blijkt uit onderzoek van de universiteit van Chicago dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven het libido van andere vrouwen verhoogt.
De vrouwen die de feromonen van zogende moeders opsnoven, hadden meer sexuele fantasieën en seksuele verlangens dan andere vrouwen.
Onderzoekster Martha mcClintock: "De geur van vrouwen die borstvoeding geven, zou een signaal kunnen zijn dat de omgeving rijk genoeg is om zwangere en zogende vrouwen te ondersteunen. In tijden van armoede is het van evolutionair nut als de feromonen andere vrouwen aanzetten tot het krijgen van kinderen.

Bron: Hormones and Behavior, September 2004

Dames? Kan u dit bevestigen/ontkennen?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 10 november 2004 @ 00:25:21 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23208508
Hmm, ik vind de uitspraak van Martha McClintock toch wel een beetje vreemd, dit is een veronderstelling die niets met die onderzoek te maken heeft lijkt mij.
Het lijkt mij logischer dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven een prikkel is voor niet borstvoedende vrouwen om zin in sex te krijgen, om zo te zorgen dat er van die vrouw ook weer een kindje komt.
Dit zou dan te maken hebben met concurrentie, net als dat mannen meer sperma aanmaken als hun vriendin/vrouw/wannabe vriendin nog een sexpartner heeft of lijkt te hebben.
Dan maakt het lichaam meer sperma aan om ervoor te zorgen dat hij meer kans heeft de vader van het kind te zijn, dit systeempje is er natuurlijk niet van op de hoogte of de vrouw de pil gebruikt of dat er condooms in het spel zijn.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 10 november 2004 @ 01:28:30 #3
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_23209446
Oooooh daar komt het dus door!
(ik werk op een couveuseafdeling)
  woensdag 10 november 2004 @ 22:32:44 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23229540
quote:
Op woensdag 10 november 2004 01:28 schreef Pippi het volgende:
Oooooh daar komt het dus door!
(ik werk op een couveuseafdeling)

Serieus?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 10 november 2004 @ 22:36:40 #5
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23229672
quote:
Op woensdag 10 november 2004 00:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Hmm, ik vind de uitspraak van Martha McClintock toch wel een beetje vreemd, dit is een veronderstelling die niets met die onderzoek te maken heeft lijkt mij.
Het lijkt mij logischer dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven een prikkel is voor niet borstvoedende vrouwen om zin in sex te krijgen, om zo te zorgen dat er van die vrouw ook weer een kindje komt.
Dit zou dan te maken hebben met concurrentie, net als dat mannen meer sperma aanmaken als hun vriendin/vrouw/wannabe vriendin nog een sexpartner heeft of lijkt te hebben.
Dan maakt het lichaam meer sperma aan om ervoor te zorgen dat hij meer kans heeft de vader van het kind te zijn, dit systeempje is er natuurlijk niet van op de hoogte of de vrouw de pil gebruikt of dat er condooms in het spel zijn.
? Vrouwen beconcureren elkaar niet om kinderen te krijgen. Ze moeten een omgeving hebben waarin ze de kroost die ze hebben veilig kunnen opvoeden (en waar al zogende moeders zijn is de omgeving vrij van gevaar) lijkt mij.

(Ik gooi hier voor het gemak de intelligente mens even overboord)
  woensdag 10 november 2004 @ 22:48:47 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23230093
Zou ik misschien van iemand zijn vrouw en pasgeboren kind mogen lenen?
ik denk, laat ik hem dan maar maken

Maar het lijkt mij inderdaad geen vreemde conclusie. Dat ze elkaar niet beconcurreren betekent niet dat het geen goede impuls is om óók kinderen te krijgen. En een omgeving waarin een kind tot leven kan komen, is misschien wel een trigger om te 'denken' dat zij dan ook veilig een kindje kunnen verwekken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 11 november 2004 @ 06:44:06 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23235168
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:36 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

? Vrouwen beconcureren elkaar niet om kinderen te krijgen. Ze moeten een omgeving hebben waarin ze de kroost die ze hebben veilig kunnen opvoeden (en waar al zogende moeders zijn is de omgeving vrij van gevaar) lijkt mij.

(Ik gooi hier voor het gemak de intelligente mens even overboord)
Dat kan... ik denk het echter niet
Maar geeft niet, iedereen mag zijn eigen ideetjes hebben
nou ja, dat laatste moet ik ook niet te hard roepen....
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 11 november 2004 @ 06:46:56 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23235169
whehehe, lijtk me wel grappig als dat echt zo is.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 11 november 2004 @ 07:04:37 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23235184
Over concurrentie maar dan tussen mannen heb ik laatst nog een heel goed stuk op tv gezien (discovery dacht ik).
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat dit ook voor vrouwen geldt.
  donderdag 11 november 2004 @ 07:16:09 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23235203
jammer, die uitzending heb ik gemist, kun je kort voor me samenvatten hoe die concurentie tussen mannen werkt ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23235213
quote:
Op woensdag 10 november 2004 00:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Geur van zogende moeders is opwindend
We wisten al dat feromonen, subtiele menselijke geurstoffen, de menstruatiecyclus van vrouwen synchroon kunnen laten lopen. Nu blijkt uit onderzoek van de universiteit van Chicago dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven het libido van andere vrouwen verhoogt.
Voor zover mij bekend is dit aangetoond in een of meerdere slecht opgezette studies. Écht bewijs is er nog niet voor deze theorie. Maar goed, het is een leuk onderwerp voor de media, dus wordt het overal gepubliceerd.
quote:
Op woensdag 10 november 2004 00:08 schreef Shark.Bait het volgende:
De vrouwen die de feromonen van zogende moeders opsnoven, hadden meer sexuele fantasieën en seksuele verlangens dan andere vrouwen.

Dames? Kan u dit bevestigen/ontkennen?
Eerlijk, maar saai antwoord: is mij nooit zo opgevallen.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:55:49 #12
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23239977
Ik ontken het
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23242348
Ach, het is ook zo dat als vrouwen samenleven hun voortplantingscyclus gelijk gaat lopen, dus zo'n gekke conclusie is het niet dat zogende moeders "lust"(lust naar voortplanting) opwekken bij andere vrouwen.

Als ik bij een zo'n kersvers babytje ben geweest gaat mijn hormonenfabriek echt wel even op hol, dat merk je echt, krijg je nesteldrang van
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')