quote:Op woensdag 10 november 2004 01:28 schreef Pippi het volgende:
Oooooh daar komt het dus door!![]()
(ik werk op een couveuseafdeling)![]()
? Vrouwen beconcureren elkaar niet om kinderen te krijgen. Ze moeten een omgeving hebben waarin ze de kroost die ze hebben veilig kunnen opvoeden (en waar al zogende moeders zijn is de omgeving vrij van gevaar) lijkt mij.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Hmm, ik vind de uitspraak van Martha McClintock toch wel een beetje vreemd, dit is een veronderstelling die niets met die onderzoek te maken heeft lijkt mij.
Het lijkt mij logischer dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven een prikkel is voor niet borstvoedende vrouwen om zin in sex te krijgen, om zo te zorgen dat er van die vrouw ook weer een kindje komt.
Dit zou dan te maken hebben met concurrentie, net als dat mannen meer sperma aanmaken als hun vriendin/vrouw/wannabe vriendin nog een sexpartner heeft of lijkt te hebben.
Dan maakt het lichaam meer sperma aan om ervoor te zorgen dat hij meer kans heeft de vader van het kind te zijn, dit systeempje is er natuurlijk niet van op de hoogte of de vrouw de pil gebruikt of dat er condooms in het spel zijn.
Dat kan... ik denk het echter nietquote:Op woensdag 10 november 2004 22:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
? Vrouwen beconcureren elkaar niet om kinderen te krijgen. Ze moeten een omgeving hebben waarin ze de kroost die ze hebben veilig kunnen opvoeden (en waar al zogende moeders zijn is de omgeving vrij van gevaar) lijkt mij.
(Ik gooi hier voor het gemak de intelligente mens even overboord)
Voor zover mij bekend is dit aangetoond in een of meerdere slecht opgezette studies. Écht bewijs is er nog niet voor deze theorie. Maar goed, het is een leuk onderwerp voor de media, dus wordt het overal gepubliceerd.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Geur van zogende moeders is opwindend
We wisten al dat feromonen, subtiele menselijke geurstoffen, de menstruatiecyclus van vrouwen synchroon kunnen laten lopen. Nu blijkt uit onderzoek van de universiteit van Chicago dat de geur van vrouwen die borstvoeding geven het libido van andere vrouwen verhoogt.
Eerlijk, maar saai antwoord: is mij nooit zo opgevallen.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:08 schreef Shark.Bait het volgende:
De vrouwen die de feromonen van zogende moeders opsnoven, hadden meer sexuele fantasieën en seksuele verlangens dan andere vrouwen.
Dames? Kan u dit bevestigen/ontkennen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |